
Hungária körút 137.
Fax: +36-1-9200-096
Tel.: +36-1-9200-095
Email: info@tenderekhaza.hu
Előző | Vissza a cikkek listájához | Következő |
Extrém körülmények, 3. helyezés. IRC Scotland Rally
2011-10-14 Szerző: admin
Az Eurosol Racing Team csapata, Puskádi János és Gódor Barna az IRC 2WD kupában 3. helyezést szerzett az extrém körülmények között lebonyolított skóciai versenyen. A Honda ennek az eredménynek is köszönhetően már bajnok a „kétkerekes” márkák között. Az egyéni pontversenyben a 2011-es IRC szezon utolsó futama, a Ciprus Rallye lesz a sorsdöntő az év végi dobogós helyezések tekintetében.
Extrém körülmények, 3. helyezés. IRC Scotland Rally Az Eurosol Racing Team csapata, Puskádi János és Gódor Barna az IRC 2WD kupában 3. helyezést szerzett az extrém körülmények között lebonyolított skóciai versenyen. A Honda ennek az eredménynek is köszönhetően már bajnok a „kétkerekes” márkák között. Az egyéni pontversenyben a 2011-es IRC szezon utolsó futama, a Ciprus Rallye lesz a sorsdöntő az év végi dobogós helyezések tekintetében. A 2011-es IRC szezon utolsó előtti versenye Skóciában igen nehéz körülményeket ígért és ez maradéktalanul teljesült is az idén Perth város központjával megrendezett Scotland Rallye-n. Az előjelzéseknek megfelelően szinte végig szakadt az eső, az igen tempós gyorsasági szakaszok rendkívüli módon csúszósak voltak. Ráadásul egy szakaszon belül többször is változott az útminőség és az emiatt állandóan változó tapadás teljesen kiszámíthatatlanná tette, hogy mi a megfelelő arány a gyorsaság és a biztonságos úton maradás között. Puskádi János és Gódor Barna számára létfontosságú volt a célba érkezés és a pontszerzés, mivel a nehézségi fok miatt másfél szorzós versenyen csak egy jó eredmény tarthatta életben az év végi dobogós reményeket az IRC 2WD kupában. Ezen a versenyen ismét kiderült, hogy a túlfeszített tempó megbosszulhatja magát. Az igen változatos pályákon csak egy dolog volt biztos, hogy az út nagyon csúszós lesz. A körülmények miatt talán a legimprovizatívabb futam volt a Scotland Rallye, ahol azok a pilóták voltak előnyben, akik már sok hasonló versenyt teljesítettek, illetve sokat autóztak ilyen pályákon. Megmutatkozott ez az északi, skandináv pilóták ragyogó teljesítményén, valamint a helyi párosok jó szereplésén is. A skót futamon, mint eddig mindenhol, ismét szembesülhettünk néhány remek ötlettel és olyan szolgáltatással, amik itthon is megvalósíthatóak és javíthatják egy-egy verseny megítélését és a résztvevők hangulatát. Néhány példa ezekre: amellett, hogy profi módon működött a verseny honlapján az on-line hirdetőtábla, minden versenyzőnek SMS-ben küldte el a Rendező a saját rajtidejét. Az esti 45 perces nagyszervizek természetesen flexi-szerviz szerűen kerültek lebonyolításra, így a napi utolsó etap után a párosok Parc Fermébe állhattak és innét már a Szervizcsapatok bonyolíthatták le a további teendőket, a szervizelést és az esti Parc Fermébe való beállást. Így a versenyzők mielőbb pihenni térhettek a nehéz nap után. További nagyszerű ötlet volt a péntek esti első két, megegyező gyorsasági szakasz lebonyolítása. A 10 km körüli pályát sötétben kétszer teljesítette a mezőny egymás után egy sajátos „zipzár elv” alapján. Ez annyit jelentett, hogy a mezőny eleje az 1. gyorsasági teljesítése után etapon visszatért újra a rajthoz és nem várt feleslegesen kb. egy órát, hanem a mezőny közepén minden második percben berajtolt a 2. szakaszon. Vagyis innét már keveredve mentek az autók a pályán. A mezőny elejéből, aki visszaért a rajthoz, rögtön, percre elrajtolhatott a szakaszon egy magasabb rajtszámú páros után. A prioritással rendelkezők természetesen ekkor is két percre rajtoltak. Ezzel a módszerrel hihetetlen gyorsan, várakozás nélkül zajlott le a pénteki nap. Fennállt ugyan a veszély, hogy egy gyorsabb autó utoléri a második körben a magasabb rajtszámú kisebb kategóriájú versenyzőtársát, de ezzel kapcsolatban talán egy panaszt hallottunk. A Puskádi – Gódor páros gond nélkül teljesítette az első két szakaszt, másodszorra még sikerült is javítani néhány másodpercet. A tempó nem volt forszírozott, de a megszokottan hosszú távú IRC futamokon több lehetőség van a taktikázásra, mint a hazai rövid versenyeken. Tény az is, hogy már itt kiderült, hogy az ellenfelek eszeveszett tempót diktálnak majd, amit Puskádi Janiék probléma nélkül nem fognak tudni követni és a biztos célba érkezés sokkal többet jelent egy-egy kimagasló részeredménynél. Nem meglepő ez, hiszen az IRC 2WD kategória top versenyzői ugyanúgy profik, mint az IRC mezőny eleje, vagyis a hétköznapjaik nem idegőrlő és felelősségteljes munkával, hanem teszteléssel, vagy mentális felkészüléssel telik. Ennek köszönhetően nagyságrendekkel több lehetőségük van versenyautóban ülni, megismerve annak minden rezdülését, beállítását. Ez persze nem lebecsülendő erőfeszítés, de mégis csak más, mint úgy versenyautóban ülni és maximumon teljesíteni, hogy közben, legalább is a pályabejárás idején néha az otthoni céges ügyekkel is foglalkozni kell. A verseny java a szombati napon várt a mezőnyre, amikor a két körben teljesítendő 3 - 3 szakasz következett, ami közel 100 kilométernyi gyorsaságit jelentett. A Puskádi – Gódor páros ezt az akadályt is sikerrel vette, bár néhány alkalommal komoly szerencse is kellett az úton maradáshoz. Az esős, csúszós pályákon a második körben próbáltak gyorsabb tempót autózni, azonban a sáros, murvás utak nagyon leromlottak, hatalmas kövek kerültek elő, így az autó ésszerű beosztása is elengedhetetlenné vált. Érdekes módon a „gyilkos” körülmények ellenére a szombati nap végén a 2 WD kategóriában gyakorlatilag mindenki versenyben volt még, de sokak autója szenvedett olyan komoly sérülést, ami kérdésessé tette a vasárnapi célba érést. Janiék R3-as Hondája hiba nélkül működött, csak a motor alatti alsó védőlemezt kellett kicsit helyreállítani, miután egy hatalmas szikla eldeformálta azt. A vasárnapi „menü” újabb öt gyorsaságit jelentett, plusz két megegyező, a már említett „zipzár elv” szerint lebonyolított, alig 3 km-es szakasz egy gyönyörű skót kastély parkjában a verseny zárásaként. A napi első gyors a péntek estivel egyezett meg, de világos körülmények között, mintha egy új szakasz lett volna. A Puskádi – Gódor páros számára a legfontosabb feladat a célba érés és minél több pont megszerzése volt az elsődleges. Beigazolódott, hogy helyes volt a kissé óvatosabb tempót jelentő taktika, mivel több ellenfél páros szombati problémája okozott vasárnap kiesést, de néhányan hibáztak is a vasárnapi napon, Nem volt ez meglepő, mert néhányan tényleg valószínűtlenül gyorsan próbáltak autózni, néhányan pedig a szerencsével álltak hadilábon. Volt, aki az elromlott kormányszervó miatt annyira elfáradt, hogy rásegítés hiányában egy egyszerűbbnek tűnő szituációban sem volt képes úton tartani autóját. Az Eurosol Racing Team versenyzői probléma mentesen teljesítették az utolsó napot is, bár az egyik rövid szerviz alkalmával egy látszólag hibátlan, sérült felni okozott riadalmat, amikor az nem fordult el a féktárcsán. Az utolsó pillanatban még sikerült a deformálódott kereket kicserélni, így a páros késés nélkül megúszta a kalandot. A Puskádi – Gódor páros kissé fáradtan, de boldogan gurulhatott át a Scone Palace kastéy előtt felállított céldobogón. A kitartó és taktikus versenyzés végül egy 3. helyezést eredményezett az IRC 2WD kupában. A márkatárs és baráti ellenfél Martin Kangurék első és Puskádi Janiék harmadik helyével az utolsó ciprusi verseny eredményétől függetlenül a Honda már megnyerte a „kétkerekes” bajnokság márkaversenyét. Az egyéni pontversenyben Janiék számára továbbra is van esély az év végi dobogós helyezésre, ami majd november elején az év talán legkeményebb versenyén a dupla szorzós Ciprus Rallye-n válhat valóra. Az IRC záró futamára van esély, hogy megköszönve az értékes „márka” pontokat a Honda Europe segítő támogatást nyújt kitartó versenyzőinek. További kellemes meglepetést és megtiszteltetést jelentett az IRC sorozat vezetője Jean Pierre Nicolas személyes ígérete, miszerint a Puskádi – Gódor párost támogatni kívánja a Ciprus Rallye-n, hogy indulásukkal erősítsék az IRC 2WD kupa mezőnyét. Ilyen körülmények között az Eurosol Racing Team versenyzőpárosa mindenképp rajthoz áll Cipruson, ahol nem más a cél, mint a dobogó egyik foka, ami egy több, mint három éves kitartó munka édes gyümölcse lehet. Nagyszerű érzés volt ismét részese lenni az Eurosport élő közvetítésének, amiért köszönet illeti Magyar Bencét, az IRC összefoglalók szakkommentátorát! Köszönet a Szervizcsapatnak a remekl működő versenyautóért és a rendkívüli körülmények között végzett munkáért! A csapat mindenkinek köszöni továbbá a sok bíztatást, szurkolást és végül, de nem utolsó sorban köszöni a Támogató Partnerek hathatós segítségét, akik lehetővé tették a részvételt! Cipruson hamarosan újra találkozunk!
Küld el ismerősödnek!
Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:
Pályázat kiválasztásával kapcsolatos kérdések
- Tisztelt Asszonyom/ Uram!Pályázati lehetőséget keresek és ne
- Hogyan tudok ingyenesen tanácsadást kérni?
Konkrét pályázattal kapcsolatos kérdések
- Ennél a pályázatnál tudok venni számítógépeket, raktárberendezés
- Ezen a komplex pályázaton tudok csak számítógépeket vásárolni? h
Projekt lebonyolítása közben felmerülő kérdések
Pályázati utómunkával kapcsolatos kérdések
Itt az utolsó óriási lehetőség! |
egy munkanapon belül válaszolunk!