Extrém körülmények, 3. helyezés. IRC Scotland Rally

 Extrém körülmények, 3. helyezés. IRC Scotland Rally

Pályázatok Pályázat készítés Keresés Szolgáltatások Hírek Minőségügy Üzleti terv Informatika Partnerek Rólunk


E-mail:
Jelszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez! Az információ pénz, íratkozz fel hát most vállalkozás fejlesztési hírlevelünkre, amíg ingyen adjuk....
Neve: 
Email:
Kulcsszó:
beállít
rss
1146 Budapest,
Hungária körút 137.
Fax: +36-1-9200-096
Tel.: +36-1-9200-095
Email: info@tenderekhaza.hu





Előző Vissza a cikkek listájához Következő

Extrém körülmények, 3. helyezés. IRC Scotland Rally

2011-10-14 Szerző: admin

Cikk ajánlása Cikk myomtatása

honda

Az  Eurosol  Racing  Team csapata, Puskádi János és Gódor Barna az IRC 2WD kupában 3. helyezést szerzett  az  extrém  körülmények  között  lebonyolított  skóciai  versenyen.  A  Honda  ennek  az eredménynek is köszönhetően már bajnok a „kétkerekes” márkák között. Az egyéni pontversenyben a 2011-es IRC szezon utolsó futama, a Ciprus Rallye lesz a sorsdöntő az év végi dobogós helyezések tekintetében.

Extrém körülmények, 3. helyezés. IRC Scotland Rally  Az  Eurosol  Racing  Team csapata, Puskádi János és Gódor Barna az IRC 2WD kupában 3. helyezést  szerzett  az  extrém  körülmények  között  lebonyolított  skóciai  versenyen.  A  Honda  ennek  az  eredménynek is köszönhetően már bajnok a „kétkerekes” márkák között. Az egyéni pontversenyben a  2011-es IRC szezon utolsó futama, a Ciprus Rallye lesz a sorsdöntő az év végi dobogós helyezések  tekintetében.  A  2011-es IRC szezon utolsó előtti versenye Skóciában igen nehéz körülményeket ígért és ez  maradéktalanul teljesült is az idén Perth város központjával megrendezett Scotland Rallye-n.  Az  előjelzéseknek megfelelően  szinte  végig  szakadt  az  eső,  az  igen  tempós  gyorsasági  szakaszok  rendkívüli módon csúszósak voltak. Ráadásul egy szakaszon belül többször is változott az útminőség  és az emiatt állandóan változó tapadás teljesen kiszámíthatatlanná tette, hogy mi a megfelelő arány a  gyorsaság és a biztonságos úton maradás között.  Puskádi János és Gódor Barna számára létfontosságú volt a célba érkezés és a pontszerzés, mivel a  nehézségi fok miatt másfél szorzós versenyen csak egy jó eredmény tarthatta életben az év végi  dobogós reményeket az IRC 2WD kupában. Ezen a versenyen ismét kiderült, hogy a túlfeszített  tempó megbosszulhatja magát. Az igen változatos pályákon csak egy dolog volt biztos, hogy az út  nagyon csúszós lesz. A körülmények miatt talán a legimprovizatívabb futam volt a Scotland Rallye,  ahol azok a pilóták voltak előnyben, akik már sok hasonló versenyt teljesítettek, illetve sokat autóztak  ilyen pályákon. Megmutatkozott ez az északi, skandináv pilóták ragyogó teljesítményén, valamint a  helyi párosok jó szereplésén is.    A skót futamon, mint eddig mindenhol, ismét szembesülhettünk néhány remek ötlettel és olyan  szolgáltatással, amik itthon is megvalósíthatóak és javíthatják egy-egy verseny megítélését és a  résztvevők hangulatát. Néhány példa ezekre: amellett, hogy profi módon működött a verseny  honlapján az on-line hirdetőtábla, minden versenyzőnek SMS-ben küldte el a Rendező a saját  rajtidejét. Az esti 45 perces nagyszervizek természetesen flexi-szerviz szerűen kerültek lebonyolításra,  így a napi utolsó etap után a párosok Parc Fermébe állhattak és innét már a Szervizcsapatok  bonyolíthatták le a további teendőket, a szervizelést és az esti Parc Fermébe való beállást. Így a  versenyzők mielőbb pihenni térhettek a nehéz nap után.  További nagyszerű ötlet volt a péntek esti első két, megegyező gyorsasági szakasz lebonyolítása. A 10  km körüli pályát sötétben kétszer teljesítette a mezőny egymás után egy sajátos „zipzár elv” alapján.  Ez  annyit  jelentett,  hogy a mezőny eleje az 1. gyorsasági teljesítése után etapon visszatért újra a  rajthoz és nem várt feleslegesen kb. egy órát, hanem a mezőny közepén minden második percben  berajtolt a 2. szakaszon. Vagyis innét már keveredve mentek az autók a pályán. A mezőny elejéből,  aki visszaért a rajthoz, rögtön, percre elrajtolhatott a szakaszon egy magasabb rajtszámú páros után.  A prioritással rendelkezők természetesen ekkor is két percre rajtoltak. Ezzel a módszerrel hihetetlen  gyorsan, várakozás nélkül zajlott le a pénteki nap. Fennállt ugyan a veszély, hogy egy gyorsabb autó  utoléri  a  második  körben  a  magasabb  rajtszámú kisebb  kategóriájú  versenyzőtársát,  de  ezzel  kapcsolatban talán egy panaszt hallottunk.                       A Puskádi –  Gódor páros gond nélkül teljesítette az első két szakaszt, másodszorra még sikerült is  javítani néhány másodpercet. A tempó nem volt forszírozott, de a megszokottan hosszú távú IRC  futamokon több lehetőség van a taktikázásra, mint a hazai rövid versenyeken. Tény az is, hogy már itt  kiderült, hogy az ellenfelek eszeveszett tempót diktálnak majd, amit Puskádi Janiék probléma nélkül  nem  fognak  tudni  követni  és  a  biztos  célba  érkezés  sokkal  többet  jelent  egy-egy  kimagasló  részeredménynél.        Nem meglepő ez, hiszen az IRC 2WD kategória top versenyzői ugyanúgy profik, mint az IRC mezőny  eleje, vagyis a hétköznapjaik nem idegőrlő és felelősségteljes munkával, hanem teszteléssel, vagy  mentális  felkészüléssel  telik.  Ennek  köszönhetően  nagyságrendekkel  több  lehetőségük  van  versenyautóban ülni, megismerve annak minden rezdülését, beállítását. Ez persze nem lebecsülendő  erőfeszítés, de mégis csak más, mint úgy versenyautóban ülni és maximumon teljesíteni, hogy  közben, legalább is a pályabejárás idején néha az otthoni céges ügyekkel is foglalkozni kell.  A  verseny  java a szombati napon várt a mezőnyre, amikor a két körben teljesítendő 3 -  3  szakasz  következett, ami közel 100 kilométernyi gyorsaságit jelentett. A Puskádi –  Gódor páros ezt az  akadályt is sikerrel vette, bár néhány alkalommal komoly szerencse is kellett az úton maradáshoz. Az  esős, csúszós pályákon a második körben próbáltak gyorsabb tempót autózni, azonban a sáros,  murvás utak nagyon leromlottak, hatalmas kövek kerültek elő, így az autó ésszerű beosztása is  elengedhetetlenné vált. Érdekes módon a „gyilkos” körülmények ellenére a szombati nap végén a 2  WD kategóriában gyakorlatilag mindenki versenyben volt még, de sokak autója szenvedett olyan  komoly sérülést, ami kérdésessé tette a vasárnapi célba érést. Janiék R3-as Hondája hiba nélkül  működött, csak a motor alatti alsó védőlemezt kellett kicsit helyreállítani, miután egy hatalmas szikla  eldeformálta azt.  A vasárnapi „menü” újabb öt gyorsaságit jelentett, plusz két megegyező, a már említett „zipzár elv” szerint lebonyolított, alig 3 km-es szakasz egy gyönyörű skót kastély parkjában a verseny zárásaként.  A napi első gyors a péntek estivel egyezett meg, de világos körülmények között, mintha egy új szakasz lett volna. A Puskádi – Gódor páros számára a legfontosabb feladat a célba érés és minél több pont  megszerzése volt az elsődleges. Beigazolódott, hogy helyes volt a kissé óvatosabb tempót jelentő taktika, mivel több ellenfél páros szombati problémája okozott vasárnap kiesést, de néhányan  hibáztak is a vasárnapi napon, Nem volt ez meglepő, mert néhányan tényleg valószínűtlenül gyorsan próbáltak  autózni,  néhányan  pedig  a  szerencsével  álltak  hadilábon.  Volt,  aki  az  elromlott  kormányszervó  miatt  annyira  elfáradt,  hogy  rásegítés  hiányában  egy  egyszerűbbnek  tűnő szituációban sem volt képes úton tartani autóját. Az Eurosol Racing Team versenyzői probléma mentesen teljesítették az utolsó napot is, bár az egyik  rövid szerviz alkalmával egy látszólag hibátlan, sérült felni okozott riadalmat, amikor az nem fordult el a féktárcsán. Az utolsó pillanatban még sikerült a deformálódott kereket kicserélni, így a páros késés  nélkül megúszta a kalandot. A Puskádi –  Gódor páros kissé fáradtan, de boldogan gurulhatott át a Scone Palace kastéy előtt felállított céldobogón. A kitartó és taktikus versenyzés végül egy 3.  helyezést eredményezett az IRC 2WD kupában. A márkatárs és baráti ellenfél Martin Kangurék első és Puskádi Janiék harmadik helyével az utolsó ciprusi verseny eredményétől függetlenül a Honda már  megnyerte a „kétkerekes” bajnokság márkaversenyét. Az egyéni pontversenyben Janiék számára továbbra is van esély az év végi dobogós helyezésre, ami majd november elején az év talán  legkeményebb versenyén a dupla szorzós Ciprus Rallye-n válhat valóra.  Az IRC záró futamára van esély, hogy megköszönve az értékes „márka” pontokat  a  Honda  Europe segítő támogatást nyújt kitartó versenyzőinek. További kellemes meglepetést és megtiszteltetést  jelentett az IRC sorozat vezetője Jean Pierre Nicolas személyes ígérete, miszerint a Puskádi – Gódor párost támogatni kívánja a Ciprus Rallye-n, hogy indulásukkal erősítsék az IRC 2WD kupa mezőnyét.  Ilyen körülmények között az Eurosol Racing Team versenyzőpárosa mindenképp rajthoz áll Cipruson, ahol nem más a cél, mint a dobogó egyik foka, ami egy több, mint három éves kitartó munka édes  gyümölcse lehet.   Nagyszerű érzés volt ismét részese lenni az Eurosport élő közvetítésének, amiért köszönet illeti Magyar Bencét, az IRC összefoglalók szakkommentátorát! Köszönet a Szervizcsapatnak a remekl  működő versenyautóért és a rendkívüli körülmények között végzett munkáért!  A csapat mindenkinek köszöni továbbá a sok bíztatást, szurkolást és végül, de nem utolsó sorban köszöni a Támogató Partnerek hathatós segítségét, akik lehetővé tették a részvételt!   Cipruson hamarosan újra találkozunk! 

Küld el ismerősödnek!

d width="120" style="color:#606060">Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Van esélyem pályázni?
Jó lenne tudni a pályázata elkészítése előtt, hogy milyen esélyekkel indulhatna rajta?

Kiemelt információk és aktualitások

Elindultak az első KKV-fejlesztési pályázatok!

Induljon a Tenderek Háza P. T. Központ Kft. szakértő csapatával az új Széchenyi 2020 program pályázatain! Kollégáink több száz nyertes pályázattal a hátuk mögött, készséggel állnak rendelkezésére. tel: 061 920 0096, +36 20 665 8717



Itt az utolsó óriási lehetőség!

Több ezer cég is új gépeket és informatikai eszközöket vehet, vagy termelő üzemet építhet abból az új EU-s pályázatból, amelyet a napokban jelentettek be és jövő január végétől nyílik meg. Ez már a s...


További hirek




Irányító Hatóság (IH)

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kijelölt szervezeti egysége, melynek feladata a felelősségi körébe tartozó operatív program(ok) stratégiai irányítása, a program végrehajtásának felügyelete és szabályszerűségének biztosítása.


Összes szakszó