A TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉST EREDMÉNYEZŐ BERUHÁZÁSOK ÚJ ESZKÖZBESZERZÉSÉNEK a támogatása

 A TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉST EREDMÉNYEZŐ BERUHÁZÁSOK ÚJ ESZKÖZBESZERZÉSÉNEK a támogatása

Pályázatok Pályázat készítés Keresés Szolgáltatások Hírek Minőségügy Üzleti terv Informatika Partnerek Rólunk


E-mail:
Jelszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez! Az információ pénz, íratkozz fel hát most vállalkozás fejlesztési hírlevelünkre, amíg ingyen adjuk....
Neve: 
Email:
Kulcsszó:
beállít
rss
1146 Budapest,
Hungária körút 137.
Fax: +36-1-9200-096
Tel.: +36-1-9200-095
Email: info@tenderekhaza.hu





A TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉST EREDMÉNYEZŐ BERUHÁZÁSOK ÚJ ESZKÖZBESZERZÉSÉNEK a támogatása

NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM

 

 

 

 

PÁLYÁZATI FELHÍVÁSA

 

 

 

A TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉST EREDMÉNYEZŐ BERUHÁZÁSOK

ÚJ ESZKÖZBESZERZÉSÉNEK

 

TÁMOGATÁSÁRA

 

 

 

 

 

 

                                       2011.

 


A

 

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

 

pályázatot hirdet

 

a területfejlesztéssel és fejlesztéspolitikával összefüggő feladatokat szolgáló előirányzat felhasználásának részletes szabályairól szóló   35/2011. ( VII. 7. ) NFM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 12. §-ának (1) bekezdése, valamint a 15. §-ának (1) bekezdése alapján

 

technológiai fejlesztést eredményező beruházások új eszközbeszerzésének támogatására.

 

I.                   A támogatás célja

1.1. A pályázati konstrukció alapvető célja az Új Széchenyi Terv prioritásaival szorosan összhangban álló, az elmaradottabb térségek gazdaságának fellendítését és foglalkoztatásának növelését szolgáló, európai uniós forrásból nem finanszírozható, technológiai fejlesztést eredményező beruházásként új eszköz beszerzésének támogatása.

 

1.2.   Jelen pályázat keretében új eszközbeszerzés alatt a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: számviteli törvény) 26. § (4) bekezdése értelmében az alábbi tárgyi eszközöket kell érteni: műszaki berendezések, gépek, járművek között a rendeltetésszerűen használatba vett, üzembe helyezett, a vállalkozó tevékenységét közvetlenül szolgáló erőgépek, erőművi berendezések, egyéb gépek, berendezések, műszerek és szerszámok, szállítóeszközök, hírközlő berendezések, számítástechnikai eszközök, a tevékenységi profilt meghatározó vasúti, közúti, vízi- és légiközlekedési eszközök.

 

1.3.  A pályázónak a támogatás ellenében foglalkoztatási és fenntartási kötelezettséget kell vállalnia.

 

II.        A támogatásra rendelkezésre álló forrás mértéke

A pályázat meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg:

 

222 000 000 Ft,

 

amelyet a területfejlesztéssel és fejlesztéspolitikával összefüggő feladatokat szolgáló előirányzat 2011. évi kerete biztosít.

 

 

III.      Pályázat benyújtására jogosultak köre

 

3.1. Pályázhat az a mikrovállalkozásnak minősülő vállalkozás, amelynek beruházása a területfejlesztési szempontból kedvezményezett, komplex programmal segítendő leghátrányosabb helyzetű kistérségben fekvő, vidékies besorolású településen valósul meg, melyben az állandó népesség száma 2010. január 1-jén nem haladta meg az 5000 főt, vagy népsűrűsége 100 fő/km2-nél kevesebb volt. Az érintett települések listáját a pályázati felhívás 1. számú melléklete tartalmazza.

 

Mikrovállalkozás fogalma alatt a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény 3. §-ának (3) bekezdése szerint mikrovállalkozásnak minősülő vállalkozás értendő, amely esetén

a) összes foglalkoztatotti létszáma 10 főnél kevesebb, és

b) éves nettó árbevétele vagy mérlegfőösszege legfeljebb 2 millió eurónak megfelelő forintösszeg.

 

3.2. A mikrovállalkozás fenti mutatók szerinti ellenőrzése az utolsó összevont (konszolidált) beszámoló, ennek hiányában éves beszámoló vagy egyszerűsített éves beszámoló szerint történik.

 

Ennek megfelelően a pályázó köteles benyújtani a pályázat 13. számú mellékleteként:

a)      utolsó összevont (konszolidált) beszámolót, vagy

b)      éves beszámolót vagy

c)      egyszerűsített éves beszámolót.

 

3.3. Egyéni vállalkozás esetén az egyéni vállalkozás mikrovállalkozásként történő ellenőrzése a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. tv. törvényben előírt bevallás szerint és a foglalkoztatotti létszám alapján történik.

 

Ebben az esetben a pályázó köteles benyújtani a pályázat 14. számú mellékleteként a személyi jövedelemadóról szóló törvényben előírt bevallását.

 

3.4. Amennyiben az egyéni, illetve a társas vállalkozás működési ideje a pályázat benyújtásának időpontjában 1 évnél rövidebb, az adatokat éves szintre kell vetíteni.

 

3.5. Éves beszámolóval, egyszerűsített éves beszámolóval, összevont (konszolidált) beszámolóval, illetve a személyi jövedelemadóról szóló törvényben előírt bevallással nem rendelkező újonnan alapított vállalkozás esetében a projekt megvalósítási és üzemeltetési időszakára vonatkozó üzleti tervet kell figyelembe venni.

 

Ebben az esetben a pályázó köteles benyújtani a pályázat 12. számú mellékleteként a 2011. évre vonatkozó üzleti tervét.

 

 

 

IV.  Pályázat érvénytelenségének feltételei, kizáró okok

 

4.1.  Érvénytelen a benyújtott pályázat, amennyiben

a) azt pályázni nem jogosult pályázó nyújtotta be,

b) a pályázatot határidőn túl nyújtották be, vagy

c) a hiánypótlásnak a kedvezményezett nem, vagy nem megfelelően tesz eleget vagy a megadott határidőn túl nyújtja be.

 

Az érvénytelenséggel összefüggő eljárási tudnivalókat a 10.3. pont tartalmazza.

 

4.2.  Nem nyújtható támogatás azon pályázó számára,

a)      amely a pályázatában bemutatott projekt megvalósítására a Rendelet alapján meghozott támogatói döntés időpontjáig az államháztartás alrendszereiből támogatást nyert;

b)      amely a beruházást, illetve a fejlesztést olyan ingatlanon kívánja működtetni, amely a pályázat benyújtásának időpontjában nem per- és igénymentes, kivéve, ha a pályázó az igény jogosultja, vagy bérelt ingatlan esetében a bérleti szerződés kizárólagos joggal biztosítja a támogatással létrehozott eszköz üzemeltetésének lehetőségét legalább a Rendeletben előírt fenntartási kötelezettség idejére;

c)      amely nem járul hozzá ahhoz, hogy a nevét, a támogatással megvalósul projekt címét, a támogatási összeget, a projekt megvalósulási helye szerinti település nevét nyilvánosságra hozzák (Pályázati adatlap 1. számú melléklet 9. sz. nyilatkozat);

d)      amely nem nyilatkozik arról, hogy a pályázat szabályszerűségének és a támogatás rendeltetésszerű felhasználásának a Rendeletben meghatározott szervek által történő ellenőrzéséhez hozzájárul (Pályázati adatlap 1. számú melléklet 11. sz. nyilatkozat);

e)      amelynek pályázatában bemutatott projekt kizárólag a projekt előkészítésével kapcsolatos tevékenységeket tartalmaz vagy

f)       amelynek pályázatában bemutatott projekt pályázat benyújtásakor meglévő kapacitások megőrzésére, fenntartására irányul vagy

g)      amelynek pályázatában bemutatott projekt megvalósításához a központi költségvetésből vagy az Európai Unió által finanszírozott támogatások rendszerében beruházási célú támogatást kapott;

h)      amely a Pályázati Adatlap 1. számú melléklet 13. sz. nyilatkozatát nem írja alá,

i)         a támogató által jelen felhívásban illetve a Rendeletben meghatározott mértékű saját forrásról nem nyilatkozik az Ámr. 113. § (3) bekezdés aa) pont szerinti módon

j)        amely az Ámr. 113. § (1) - (3) bekezdése által előírt, jelen pályázati adatlap 1. számú mellékletében szereplő nyilatkozatok valamelyikét nem teszi meg;

k)      amely a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 6. §-a alapján nem részesíthető költségvetésből nyújtott támogatásban.

 

4.3.  Nem köthető szerződés azzal a pályázóval,

a)      amelynek tevékenysége folytatásához – amennyiben a tevékenység folytatása engedélyhez kötött - szükséges jogerős hatósági engedélyekkel nem rendelkezik a pályázat benyújtásakor;

b)      a támogató által jelen felhívásban illetve a Rendeletben meghatározott mértékű saját forrás nem áll rendelkezésére;

c)      amelyről hitelt érdemlően bebizonyosodik, hogy a támogatási döntés szakmai, pénzügyi tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis, vagy megtévesztő adatot szolgáltatott a pályázat benyújtásakor, vagy ilyen nyilatkozatot tett,

d)      amely csőd-, felszámolási, végelszámolási vagy egyéb - a megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott - eljárás alatt áll;

e)      amelynek esedékessé vált és meg nem fizetett köztartozása van, kivéve, ha az adóhatóság számára fizetési halasztást vagy részletfizetést engedélyezett;

f)       amely a támogatás iránti pályázat benyújtását megelőző három naptári éven belül az államháztartás alrendszereiből, az Európai Unió előcsatlakozási eszközeiből, vagy a strukturális alapokból juttatott valamely támogatással összefüggésben a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségét nem vagy csak részben teljesítette, kivéve a vis maior esetét;

g)      amely az Ámr. 113. § (1) - (3) bekezdése értelmében a támogatási szerződés megkötésének feltételeként meghatározott nyilatkozatokat visszavonja, vagy az Ámr., a Rendelet és jelen pályázati felhívás által a szerződéskötés feltételeként előírt dokumentumokat nem nyújtja be;

h)      amennyiben e pályázat keretében támogatásban részesül, a számára korábban megítélt támogatásról nem mond le, vagy igényét nem vonja vissza és visszavonását a támogatási szerződés megkötése előtt nem igazolja;

i)        amely nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok - államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 15. §-ában meghatározott - általános és különös feltételeinek, illetőleg ezen feltételek fennállását nem, vagy nem a külön jogszabályban meghatározott módon igazolják;

 

 

 

V.   A támogatás formája

 

5.1. A támogatás formája: vissza nem térítendő támogatás.

 

5.2. A pályázat keretében kizárólag csekély összegű támogatás nyújtható.

 

5.2.1.   A csekély összegű támogatást kizárólag a Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelettel (HL L 379/5, 2006.12.28.) összhangban lehet nyújtani.

 

5.2.2.  Az adott pénzügyi évben és az azt megelőző két pénzügyi év alatt a kedvezményezett vállalkozásnak bármilyen forrásból csekély összegű támogatási jogcímen odaítélt támogatások támogatástartalma nem haladhatja meg a 200.000 eurónak, a közúti szállítási ágazatban a 100.000 eurónak megfelelő forintösszeget.

 

5.2.3.  A csekély összegű támogatás nyújtásának feltétele, hogy a kedvezményezett nyilatkozzon az adott pénzügyi évben és az azt megelőző két pénzügyi év alatt a részére odaítélt csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.

 

5.2.4.  A csekély összegű támogatás ugyanazon elszámolható költségek vonatkozásában nem halmozható más állami támogatással, amennyiben az így halmozott összeg meghaladná a Szerződés 87. és 88. cikke alkalmazásában a támogatások bizonyos fajtáinak a közös piaccal összeegyeztethetőnek nyilvánításáról szóló 2008. augusztus 6-i 800/2008/EK bizottsági rendeletben (általános csoportmentességi rendelet – HL L 214/3., 2008.8.9.) vagy az Európai Bizottság határozatában meghatározott támogatási intenzitást.

 

5.2.5.  A kedvezményezett köteles a csekély összegű támogatási jogcímen nyújtott támogatáshoz kapcsolódó minden iratot az odaítélést követő 10 évig megőrizni és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén azokat bemutatni.

 

5.2.6.  Csekély összegű támogatás nyújtható valamennyi ágazat vállalkozásai számára az alábbi kivételekkel:

a) a 104/2000/EK tanácsi rendelet hatálya alá tartozó, halászathoz vagy akvakultúrához kapcsolódó tevékenységet végző vállalkozásoknak nyújtott támogatás;

b) az Európai Unió működéséről szóló Szerződés I. mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó vállalkozásoknak nyújtott támogatás;

c) az Európai Unió működéséről szóló Szerződés I. mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek feldolgozásában és forgalmazásában tevékeny vállalkozásoknak nyújtott támogatás az alábbi esetekben:

1. amennyiben a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy az érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre,

2. amennyiben a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ;

d) harmadik országokba vagy tagállamokba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenységek támogatása, nevezetesen az exportált mennyiségekhez közvetlenül kapcsolódó támogatás; értékesítési hálózat kialakításával és működtetésével vagy exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokkal kapcsolatos támogatás;

e) az import áruk helyett hazai áru használatától függő támogatás;

f) a 2010/787/EU tanácsi határozat értelmében a szénágazatban tevékenységet folytató vállalkozásoknak nyújtott támogatás;

g) a teherszállító járművek megvásárlására a kereskedelmi fuvarozás terén működő vállalkozások számára nyújtott támogatás;

h) a nehéz helyzetben lévő vállalkozásoknak nyújtott támogatás.”

 

5.2.7.  A támogatás nyújtásakor az adott pénzügyi évben és az azt megelőző két pénzügyi év alatt nyújtott csekély összegű támogatás teljes összegét kell figyelembe venni.

A több részletben fizetendő támogatást az odaítélése időpontjában érvényes értékre kell diszkontálni.

 

 

 

VI.  Az igényelhető támogatás mértéke

 

A támogatás maximális mértéke a projekt elszámolható összköltségének legfeljebb 70 %-a.

 

Igényelhető támogatás mértéke

 Összeg

Minimum

1 millió forint

Maximum

10 millió forint

 

 

 

 

 

 

 

VII.  Saját forrás mértéke

 

7.1. A pályázónak a projekt összes költségének legalább 30 %-át elérő saját forrással kell rendelkeznie.

 

7.2 A saját forrás igazolásának érdekében a pályázó köteles benyújtani az alábbi dokumentumokat:

 

a)      pályázathoz:

-          nyilatkozatát arról, hogy a Támogató által jelen pályázati felhívásban illetve Rendeletben meghatározott mértékű saját forrás rendelkezésre áll,

 

b)      a támogatási szerződés megkötéséhez:

-          számlapénz, bankbetét esetén: számlavezető pénzforgalmi szolgáltató igazolását, értékpapír banki igazolás másolatát,

-          hitel esetén: hitelszerződést,

-          kölcsön esetén: tagi kölcsön- szerződést, magánkölcsönre vonatkozó szerződést.

 

VIII.  Elszámolható költségek

 

8.1.            A projekt költségének a számviteli törvény 47. § és 48. §, valamint 51. §-a szerinti bekerülési értéke:

 

8.1.1.      A projekt költségvetésében kizárólag a számviteli törvény 26. § (4) bekezdése szerinti új műszaki berendezések, gépek, járművek bekerülési értéke támogatható.

 

8.1.2.      Új eszközbeszerzés alatt a számviteli törvény 26. § (4) bekezdése értelmében az alábbi tárgyi eszközöket kell érteni: műszaki berendezések, gépek, járművek között a rendeltetésszerűen használatba vett, üzembe helyezett, a vállalkozó tevékenységét közvetlenül szolgáló erőgépek, erőművi berendezések, egyéb gépek, berendezések, műszerek és szerszámok, szállítóeszközök, hírközlő berendezések, számítástechnikai eszközök, a tevékenységi profilt meghatározó vasúti, közúti, vízi- és légiközlekedési eszközök.

 

8.1.3.      A számviteli törvény 47. §-ának (1) bekezdése értelmében az eszköz bekerülési (beszerzési, előállítási) értéke az eszköz megszerzése, létesítése, üzembe helyezése érdekében az üzembe helyezésig, a raktárba történő beszállításig felmerült, az eszközhöz egyedileg hozzákapcsolható tételek együttes összege. A bekerülési (beszerzési) érték az engedményekkel csökkentett, felárakkal növelt vételárat, továbbá az eszköz beszerzésével, üzembe helyezésével, raktárba történt beszállításával kapcsolatban felmerült szállítási és rakodási, alapozási, szerelési, üzembe helyezési, közvetítői tevékenység ellenértékét, díjait (ezen tevékenységeknek saját vállalkozásban történt végzése esetén az 51. § szerinti közvetlen önköltség aktivált értékét), a bizományi díjat, a beszerzéshez kapcsolódó adókat és adójellegű tételeket, a vámterheket foglalja magában.

 

8.1.4.      A 47. § (2) bekezdésben foglaltak szerint a bekerülési (beszerzési) érték részét képezi - az (1) bekezdésben felsoroltakon túlmenően - az eszköz beszerzéséhez szorosan kapcsolódó

a) illeték [vagyonszerzés (ajándék, öröklés, adásvétel, csere után járó) illetéke],

b) az előzetesen felszámított, de le nem vonható általános forgalmi adó,

c) a jogszabályon alapuló hatósági igazgatási, szolgáltatási díj,

d) az egyéb hatósági igazgatási, szolgáltatási eljárási díj (környezetvédelmi termékdíj, szakértői díj),

e) a vásárolt vételi opció díja [a 61. § (2) bekezdésében foglaltak kivételével].

 

8.1.5.      A 47. § (4) bekezdés alapján az (1) bekezdés szerinti bekerülési (beszerzési) érték részét képezi

a)       az eszköz beszerzéséhez, előállításához közvetlenül kapcsolódóan igénybe vett hitel, kölcsön

aa) felvétele előtt fizetett - a hitel, a kölcsön feltételként előírt - bankgarancia díja,

ab) szerződésben meghatározott, a hitel igénybevétele miatt fizetett kezelési díj, folyósítási jutalék, a hitel igénybevételéig felszámított rendelkezésre tartási jutalék,

ac) szerződés közjegyzői hitelesítésének díja,

ad) felvétele után az eszköz üzembe helyezéséig, raktárba történő beszállításáig terjedő időszakra elszámolt (időszakot terhelő) kamat;

 

b) a beruházáshoz közvetlenül kapcsolódó - az eszköz üzembe helyezéséig terjedő időszakra elszámolt (időszakot terhelő) - biztosítási díj; továbbá

 

c) a beruházáshoz, a vagyoni értékű joghoz közvetlenül kapcsolódó - devizaszámlán meglévő devizakészlettel nem fedezett - devizakötelezettségnek az eszköz üzembe helyezéséig terjedő időszakra elszámolt árfolyamkülönbözete, függetlenül attól, hogy az árfolyamnyereség vagy árfolyamveszteség; valamint

 

d) a beruházás megkezdését megelőző 6 hónapon belüli, számlával igazolt és megfizetett, a beruházás tervezésével és előkészítésével kapcsolatban felmerült költségek elszámolható költségnek minősülnek.

 

8.1.6.      A 47. § (7) bekezdés értelmében a tárgyi eszköz biztonságos üzemeltetéséhez, rendeltetésszerű használatához szükséges - és a tárgyi eszköz beszerzésével egy időben vagy annak üzembe helyezéséig beszerzett - tartozékok, tartalék alkatrészek beszerzési értéke - függetlenül attól, hogy az a tárgyi eszköz számlázott értékében vagy külön számlában jelenik meg - a tárgyi eszköz bekerülési (beszerzési) értéke részének tekintendő.

 

 

8.1.7.      Az 51. § (1) bekezdésében foglaltak szerint az eszköz bekerülési (előállítási) értékének részét képezik azok a költségek, amelyek

a) az eszköz (termék) előállítása, üzembe helyezése során közvetlenül felmerültek,

b) az előállítással bizonyíthatóan szoros kapcsolatban voltak, továbbá

c) az eszközre (termékre) megfelelő mutatók, jellemzők segítségével elszámolhatók (együttesen: közvetlen önköltség).

 

Az 51. § (3) bekezdése alapján az előállítási költségek között kell elszámolni [és így a bekerülési (előállítási) érték részét képezi] az idegen vállalkozó által megvalósított beruházáshoz a beruházó által biztosított (az idegen vállalkozó felé nem számlázott) vásárolt anyag bekerülési (beszerzési) értékét, továbbá a saját előállítású termék, nyújtott szolgáltatás közvetlen önköltségét a vásárolt anyag, a saját előállítású termék tényleges beépítésekor, a szolgáltatásnyújtással egyidejűleg.

 

Az 51. § (4) bekezdésében foglaltak szerint értékesítési költségeket és az előállítással közvetlen kapcsolatba nem hozható igazgatási és egyéb általános költségeket - az eszközértékelés alapjául szolgáló - közvetlen önköltség nem tartalmazhat.

 

8.1.8.      A 47. § (3) bekezdésben foglaltak szerint a bekerülési (beszerzési) értéknek nem része a levonható előzetesen felszámított általános forgalmi adó, továbbá az általános forgalmi adóról szóló törvény szerint ellenérték arányában megosztott előzetesen felszámított általános forgalmi adó le nem vonható hányada. A beruházáshoz kapcsolódó, véglegesen kapott támogatás összege nem csökkenti az eszköz bekerülési (beszerzési) értékét.

 

8.2.            A jelzálogjog formájában nyújtott biztosíték esetén a jelzálogszerződés közokiratba foglalásának számlával igazolt költsége

 

8.3.            A támogatás visszaigényelhető általános forgalmi adó megfizetésére nem használható fel. Amennyiben a pályázónak a támogatással megvalósuló beruházással kapcsolatosan általános forgalmi adó levonási joga nincs, a beruházásra jutó általános forgalmi adó teljes összege a támogatás szempontjából elismerhető költségnek minősül.

 

Pályázónak ÁFA levonási jogosultságára vonatkozóan a pályázatban nyilatkoznia kell. Amennyiben a nyilatkozatában megjelölttől eltérő adózási módot választ vagy a nyilatkozott adózási mód nem egyezik a pályázati adatlap I. pontjában megadottakkal, úgy az abból fakadó esetleges költségtöbbletet saját forrásból kell biztosítani, illetve a támogatást csökkentett összegben veheti igénybe az eredeti teljes összegű beruházás megvalósítása mellett.

 

 

 

IX.  A projekt megkezdése, megvalósítás időtartama

 

9.1. Támogatást a Magyar Államkincstár beruházás megvalósítási helye szerint illetékes megyei Igazgatóságához történő benyújtását megelőzően megkezdett projektre nem lehet igényelni.

 

9.2. A beruházást a pályázat benyújtásának napját követő naptól a pályázó saját kockázatára megkezdheti, azonban a támogatás oda nem ítélése, vagy csökkentett mértékben való odaítélése esetén kifogással nem élhet.

 

9.3. Projekt megkezdésének minősül:

 

  • a beruházással összefüggésben felmerült első eszközbeszerzés megrendelésére vonatkozó visszaigazolás megérkezésének dátuma.

 

9.4.  A támogatott projekt megvalósítását a pályázónak legkésőbb 2012. május 31-ig be kell fejeznie és kezdeményeznie kell a támogatás igénybevételét a Magyar Államkincstárnál.

 

 

 

 

X.  A pályázati dokumentáció elérhetősége, a pályázatok benyújtásának helye, határideje, tartalma

 

 

10.1. A pályázati dokumentáció elérhetősége:

 

http://www.kormany.hu/hu/dok?source=7&type=206&year=2011#!DocumentSearch

 

 

10.2 A pályázónak a pályázat benyújtásakor nem kell pályázati díjat fizetnie.

 

10.3. A pályázatot - amely tartalmazza az értelemszerűen kitöltött, cégszerű aláírással ellátott Pályázati Adatlapot, valamint a csatolandó mellékleteket – összetűzve, dossziéban lefűzve 1 eredeti és 1 másolati példányban, valamint a pályázati adatlapot word formátumban elektronikus adathordozón 1 példányban (CD-n),

 

2011. október 3-ig

 

személyesen vagy postai úton lehet benyújtani a Magyar Államkincstár területileg illetékes Igazgatóságaihoz.

 

10.3.1.  Személyes benyújtásra munkanaponként 9-15 óráig van lehetőség, előzetes bejelentkezés nem szükséges.

 

10.3.2. Postai úton történő benyújtás esetén a pályázatot igazolható módon, tértivevényes levélben kell postára adni a MÁK területileg illetékes Igazgatóságának címére. A pályázat benyújtása dátumának a postára adás napját kell tekinteni. Kétség esetén a határidőn belül történő postára adást a pályázónak kell bizonyítania.

 

Amennyiben a papír alapon, valamint elektronikusan benyújtott dokumentumok között eltérés van, hivatalosnak a papír alapon benyújtott adatlap, valamint mellékletek tekintendők.

 

A pályázatok benyújtása, illetve annak összeállításhoz szükség esetén felvilágosítás személyesen, telefonon, valamint e-mailen kérhető az alábbi elérhetőségeken:

 

Megyei Igazgatóság

Állampénztári Iroda címe

Telefonszám

 

E-mail cím

Baranya

7621 Pécs, Apáca u. 6.

(72) 421-400

api.bar@allamkincstar.gov.hu

Bács-Kiskun

6000 Kecskemét, Szabadság tér 1.

(76) 487-365

api.bac@allamkincstar.gov.hu

Békés

5600 Békéscsaba, Dózsa Gy. u. 1.

(66) 447-344

api.bek@allamkincstar.gov.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén

3525 Miskolc, Hősök tere 3.

(46) 513-000

api.bor@allamkincstar.gov.hu

Csongrád

6720 Szeged, Vár u. 5.

(62) 488-411

api.cso@allamkincstar.gov.hu

Hajdú-Bihar

4026 Debrecen, Hatvan u. 15.

(52) 516-200

api.haj@allamkincstar.gov.hu

Heves

3300 Eger, Eszterházy tér 5

(36) 520-300

api.hev@allamkincstar.gov.hu

Jász-Nagykun-Szolnok

5000 Szolnok, Magyar u. 8.

(56) 422-555

api.jas@allamkincstar.gov.hu

Nógrád

3100 Salgótarján, Rákóczi út 15

(32) 410-722

api.nog@allamkincstar.gov.hu

Somogy

7400 Kaposvár

Széchenyi tér 4.

(82) 503-200

api.som@allamkincstar.gov.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg

4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 3.

(42) 418-888

api.sza@allamkincstar.gov.hu

Tolna

7100 Szekszárd, Augusz I. u. 7.

(74) 416-411

api.tol@allamkincstar.gov.hu

 

 

10.4. A pályázat

  • magyar nyelven,
  • kizárólag a Pályázati adatlapon nyújtható be.

 

A pályázati adatlap sem tartalmában, sem alakjában nem változtatható. A pályázatot hiánytalanul, azaz a pályázati adatlap minden kérdésére választ adva és az egyéb előírt dokumentumok csatolásával kell benyújtani.


 

10.5. Érvénytelen a benyújtott pályázat, amennyiben

a) azt pályázni nem jogosult pályázó nyújtotta be,

b) a pályázatot határidőn túl nyújtották be, vagy

c) a hiánypótlásnak a kedvezményezett nem, vagy nem megfelelően tesz eleget vagy a megadott határidőn túl nyújtja be.

 

A pályázat érvénytelenségéről a Kincstár az a)-b) pont szerinti esetekben a pályázat érkeztetését, a c) pont szerinti esetekben pedig a hiánypótlás érkeztetését követő 10 napon belül (ha a pályázó a hiánypótlásnak nem tesz eleget, akkor a határidő lejáratát követő 10 napon belül) írásban, igazolható módon tájékoztatja a pályázót.

 

10.6. Az érvényes, de nem megfelelően benyújtott pályázat esetén a pályázót a pályázat érkeztetését követő 10 napon belül a Kincstár írásban, igazolható módon hiánypótlásra szólítja fel.

 

10.7. Hiánypótlás teljesítésére csak egyszer, a felszólítás kézhezvételétől számított 8 napon belül van lehetőség.

 

10.8. A hiánytalanul valamint a hiánypótlással kiegészített pályázatokat a Kincstár áttekinti és gondoskodik azok befogadásáról. A pályázat befogadása időpontjának a pályázati egységcsomagnak hiánytalanul megfelelő pályázat beérkezésének időpontját, hiánypótlás esetén a hiánypótlás beérkezési időpontját kell tekinteni.

 

10.9. A pályázat befogadásáról a pályázat befogadását követő 10 napon belül a Kincstár írásban, igazolható módon tájékoztatja a pályázót.

 

 

XI.  A projekt kiválasztás folyamatának rövid bemutatása

 

11.1. A befogadott pályázatokat a Kincstár formailag, valamint a pályázati feltételek megléte szempontjából tartalmilag megvizsgálja, értékeli és javaslatával ellátott előterjesztéssel terjeszti a Minisztérium részére a támogatási döntés előkészítése és meghozatala érdekében. Az érvénytelen pályázatokról a Kincstár külön – az érvénytelenség okát megjelölő - listán ad tájékoztatást a Minisztérium részére.

 

11.2. A pályázatokat szakértői bizottság értékeli a XII. pont szerinti értékelési szempontrendszer alapján, figyelembe véve a Kincstár által készített előterjesztést is.

 

11.3. A bizottság a pályázati felhívás és értékelési szempontrendszer feltételei alapján alakítja ki javaslatát.

 

11.4. A bizottság javaslata alapján a támogatásról szóló döntést a pályázat befogadását követő 45 napon belül a Minisztérium hozza meg, amely döntés szólhat:

a)      a pályázat igényelt támogatással egyező összegű támogatásáról,

b)      a pályázat csökkentett mértékű támogatásáról,

c)      a pályázat elutasításáról, vagy

d)      forráshiány miatt tartaléklistára helyezéséről.

 

11.5. A Minisztérium döntése során tartaléklistát állíthat fel, amelyben a pályázati és jogszabályi feltételeknek megfelelő, azonban forráshiány miatt elutasításra került pályázatok szerepelhetnek.

A tartaléklistára került pályázókat a tartaléklistára kerülésről a Kincstár tájékoztatja, és ezzel egyidejűleg - 15 napos határidő megjelölésével - nyilatkozatot kér a pályázóktól arról, hogy pályázatukat 2011. december 31-ig fenntartják-e.

Amennyiben a pályázó nyilatkozatában nem vállalja a pályázat fenntartását, vagy a nyilatkozat a megadott határidőn belül nem érkezik meg a Kincstárhoz, értesíti a pályázót a pályázat forráshiány miatt történő elutasításáról, és ezzel egyidejűleg a Minisztériumot is tájékoztatja.

A tartaléklistán szereplő pályázatokról döntés legkésőbb 2011. december 31-ig hozható.

A döntésről legkésőbb 2012. január 15-ig kerül kiértesítésre a pályázó a 11.7 pontban meghatározottak szerint.

 

11.6. A nyertes pályázókat a Minisztérium értesíti ki a döntéstől számított 15 napon belül írásban, igazolható módon. A pályázat elutasításáról, valamint forráshiány miatt tartaléklistára helyezésről a döntést követő 15 napon belül a Kincstár írásban, igazolható módon értesíti a pályázókat.

 

11.7. A Minisztérium a döntéssel egyidejűleg a kormányzati portálon közzéteszi a támogatott program alapadatait:

a)      a kedvezményezett nevét,

b)      a támogatott fejlesztés megnevezését,

c)      a fejlesztés megvalósulásának helyszínét,

d)      a fejlesztés összköltségét, a támogatás összegét

 

11.8. Csökkentett összegű támogatás megítélése esetén a pályázónak legkésőbb a támogatási döntésről szóló értesítés kézhezvételétől számított 15 napon belül nyilatkoznia kell arról, hogy a csökkentett összegű támogatást elfogadja-e, és a pályázatában szereplő fejlesztést változatlan tartalommal, a saját forrás terhére, vagy csökkentett műszaki tartalommal kívánja-e megvalósítani. A pályázó nyilatkozatával egyidejűleg jogosult az eredeti pályázat műszaki tartalmának módosítására, vagy a foglalkoztatotti létszám növelésére vonatkozóan a pályázatban vállalt mérték csökkentését kezdeményezni. A műszaki tartalom módosítása és a vállalt kötelezettségek csökkentése egyidejűleg is kezdeményezhető.

Amennyiben a fejlesztés engedélyhez kötött tevékenységet tartalmaz, úgy a műszaki tartalom csökkentés esetén - amennyiben a csökkentés mértéke alapján szükségesség válik- az engedély módosítása is szükséges, különös tekintettel a beruházás üzembe helyezhetőségére.

A fentiek figyelembe vételével átdolgozott pályázatot a Minisztérium köteles megvizsgálni, és a támogatásáról dönteni, különös tekintettel annak megvalósíthatóságára, üzembe helyezhetőségére és fenntarthatóságára. Az átdolgozott pályázatok tekintetében a támogatási összeg további csökkentését célzó döntés nem hozható.

 

11.9. A jóváhagyott projektek megvalósítására és a támogatás nyújtás feltételeinek rögzítésére a pályázónak a döntésről szóló értesítés kézhezvételét követő 45 napon belül támogatási szerződést kell kötnie a Támogatóval. Csökkentett összegű támogatásban részesített pályázat esetén a támogatási szerződés megkötésére rendelkezésre álló határidő a csökkentett összegű támogatásból megvalósítani kívánt fejlesztés elfogadásáról szóló értesítés kézhezvételétől számítandó.

 


 

 

XII. A PÁLYÁZATOK ÉRTÉKELÉSÉNEK SZEMPONTRENDSZERE

 

A pályázati jogcímhez rendelt szempontokra adható maximális pontszámokat az alábbi táblázat tartalmazza. A pályázatra adott összes pontszám maximum 100 pont lehet.

 

 

Értékelési szempont

Maximális pontszám

I. A projekt pénzügyi megvalósíthatósága és fenntarthatósága

60

A projekt költségvetése részletesen kidolgozott

5

A projekt költségvetése a megvalósítani kívánt műszaki tartalomhoz képest reális

15

A fejlesztés fenntartása hosszú távon biztosított, megfelelő pénzügyi fedezet rendelkezésre áll

20

A projekt megvalósítását követően vállalt foglalkoztatási kötelezettség teljesítéséhez szükséges emberi erőforrás a térségben rendelkezésre áll

10

A megvalósítást követő várt hatások, eredmények bemutatása, azok realitása

10

 

 

II. Szakmai értékelés szempontjai

40

A projekt megvalósításának helyszíne (A kedvezményezett térségek besorolásáról szóló 311/2007. (XI. 17.) Korm. rendelet 1. sz. mellékletében szereplő kistérségek fejlettségi sorrendje alapján)

10

A fejlesztés innovativitása, mintaértéke, más, hasonló problémákkal szembenéző térségekben történő alkalmazhatósága

10

Újszerű foglalkoztatási formák alkalmazása (pl. távmunka)

5

Egy foglalkoztatottra jutó támogatás mértéke

10

A tervezett fejlesztés technológiai innovációt jelent a vállalkozás életében (pl. korábban nem használt típusú termelést, adminisztrációt vagy értékesítést szolgáló eszköz) és/vagy a pályázó a településen még nem működő szolgáltatást, vállalkozói tevékenységet hoz létre

5

ÖSSZESEN:

100

 

Azonos pontszám esetén előnyben részesül azon pályázat, amely esetében benyújtásra kerül a vállalkozás által készített, a projekt megvalósítása vonatkozásában kellő mértékben megalapozott üzleti terv.

 

 

XIII.  A támogatási szerződés megkötésének feltételei, a szerződés előkészítése

 

13.1.  A támogatási szerződések előkészítését a Kincstár beruházás megvalósítási helye szerint illetékes megyei Igazgatósága végzi. A Kincstár értesíti a kedvezményezettet a szerződéskötéshez szükséges dokumentumok köréről, megvizsgálja a beküldött dokumentumok megfelelőségét, szükség esetén hiánypótlásra szólítja fel a kedvezményezettet.

13.2. A Kedvezményezett számlavezető bankja(i) által érkeztetett felhatalmazása a Minisztérium által megbízott Magyar Államkincstár beszedési jogának biztosítására, pénzügyi fedezethiány miatt nem teljesíthető fizetési megbízás esetére a követelés legalább 35 napra való sorba állítására vonatkozó rendelkezéssel együtt a támogatási szerződés részét képezi. A Kedvezményezett valamennyi számlavezető bankjánál köteles bejelenti a Minisztérium által megbízott Magyar Államkincstár beszedési megbízás benyújtására vonatkozó jogosultságát, pénzügyi fedezethiány miatt nem teljesíthető fizetési megbízás esetére a követelés legalább 35 napra való sorba állítására vonatkozó rendelkezéssel együtt azzal, hogy ezen bejelentésének visszavonására csak a Minisztérium nyilatkozata alapján jogosult.

 

13. 3.  Jogi biztosítékok nyújtása

 

A támogatásban részesült projektek esetében legalább a támogatás 120%-ával megegyező összegű ingatlan jelzálogjog bejegyzésével, bank vagy más, garanciavállalásra jogosult intézmény garanciavállalásával kell biztosítékot nyújtani.

A támogatási szerződésekhez kapcsolódóan nyújtott biztosítékok jogosultja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A biztosítékokról szóló szerződésekben rögzíteni kell, hogy a biztosítékokról szóló szerződések és módosításaik aláírása, valamint a biztosítékok érvényesítése során a Minisztérium képviseletében a Kincstár jár el.

 

13.3.1. ingatlan jelzálog:

A támogatás biztosítékaként bejegyzendő jelzálogjog és az esetlegesen azt megelőző ranghelyekre bejegyzett jelzálogjogok összege együttesen nem haladhatja meg az ingatlan forgalmi értékének 70%-át. A harmadik, vagy azt követő ranghelyekre felajánlott ingatlan jelzálogjogok elfogadhatóságáról a Minisztérium – az ingatlan értékesíthetősége, forgalmi értéke, valamint a felajánlott ranghelyet megelőző ranghelyeken bejegyzett jelzálogjogok összegének mérlegelését követően – dönt. A jelzálogszerződés megkötése és a jelzálogszerződéshez kapcsolódóan benyújtott módosítási kezdeményezésekről szóló döntések meghozatala során az ingatlan forgalmi értékét három hónapnál nem régebbi, bejegyzett értékbecslő által kiállított értékbecslés alapján kell megállapítani.

Felhívjuk figyelmüket, hogy önkormányzat által kiállított adó és értékbizonyítványt nem fogadunk el.

 

Ingatlan jelzálogjog formájában nyújtott biztosíték esetén a jelzálogszerződést közjegyzői okiratba kell foglalni, valamint a jelzálogjoggal terhelt ingatlanra biztosítási szerződést kell kötni. A biztosítási szerződésben kedvezményezettként a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot kell megjelölni. A fenntartási kötelezettség teljesítését követően a jelzálogjog törléséből fakadó költségek a kedvezményezettet terhelik.

 

13.3.2. bankgarancia, vagy más garancia:

A garanciavállalásnak legalább a projekt megkezdésétől a támogatási szerződésben vállalt valamennyi kötelezettség teljesítését követő harmadik hónap végéig kell fennállnia.

 

Amennyiben a projekt záró ellenőrzése a vállalt kötelezettségek teljes körű teljesítését állapítja meg, a Kincstár a záró ellenőrzést követő 15 napon belül a nyújtott biztosítékok felszabadítása érdekében nyilatkozatot ad ki.

 

13.4. A Kincstár a támogatási szerződés előkészítésekor megvizsgálja a biztosítékok megfelelőségét. Ha a felajánlott biztosíték nem felel meg a Rendelet és jelen pályázati felhívásban rögzített feltételeknek, a Kincstár felszólítja a kedvezményezettet a megfelelő biztosíték nyújtására. Ingatlan jelzálogszerződés megkötését követően a kedvezményezett köteles megküldeni a Kincstár részére a jelzálogjog bejegyzését igazoló, a Földhivatal által kiadott, 30 napnál nem régebbi hiteles tulajdoni lap eredeti példányát. A Kincstár a kedvezményezett által megküldött dokumentumok vizsgálata révén meggyőződik a jelzálogjog bejegyzésének megtörténtéről. Amennyiben a bejegyzésre nem, vagy nem megfelelően került sor, a kedvezményezettet pótlásra, illetve javíttatásra szólítja fel.

 

13.5.  A Kincstár a támogatási szerződés előkészítésekor megvizsgálja a saját forrás rendelkezésre állását igazoló dokumentumok megfelelőségét. Az igazolás történhet a számlavezető pénzforgalmi szolgáltató igazolásával, hitelszerződéssel, tagi kölcsön- szerződéssel, magánkölcsönre vonatkozó szerződéssel, valamint értékpapír banki igazolás másolatával.

 

13.6. Amennyiben a szerződéskötéshez szükséges dokumentumok teljes körűen rendelkezésre állnak és a szerződéskötés feltételei teljesülnek, a Kincstár előkészíti a támogatási szerződést és azt aláírásra megküldi a Minisztérium részére.

 

13.7. Amennyiben a támogatási szerződéshez nem kapcsolódik ingatlan jelzálogszerződés, a Kincstár a kedvezményezett aláírásával ellátott támogatási szerződést a hozzá tartozó felhatalmazó levéllel, illetve a megfelelő formában kiadott bankgarancia másolatával együtt küldi meg a Minisztérium számára.

 

13.8. Amennyiben a támogatási szerződéshez ingatlan jelzálogszerződés kapcsolódik, a Kincstár  a kedvezményezett aláírását nem tartalmazó támogatási szerződést küldi meg a Minisztérium részére, amely ezen szerződések esetén gondoskodik a szerződés aláírásáról. Ezt követően a Kincstár a Minisztérium által aláírt, hozzá eljuttatott szerződést a kedvezményezettel aláíratja, majd a Minisztérium megbízásából a kedvezményezett ügyvédjének/jogtanácsosának ellenjegyzésével egyidejűleg aláírja a jelzálogszerződést. Az ingatlan jelzálogjog formában nyújtott biztosíték vonatkozásában a jelzálogszerződés közjegyzői okiratba foglalása, valamint annak törlése során a Kincstár jár el. Ingatlan jelzálogjog biztosíték esetén a jelzálogjognak a Kincstár törlési nyilatkozatának kiadásáig áll fenn.

 

13.9. A támogatási szerződéseket a kedvezményezettel a támogatási döntésről szóló értesítő átvételét követő 45 napon belül a Minisztérium köti meg.

 

13.10. Amennyiben a szerződés megkötésére a kedvezményezett mulasztásából a megadott határidőn belül nem kerül sor, a támogatási döntés érvényét veszti. Amennyiben a kedvezményezett által el nem hárítható külső okból nem kerül sor a fenti határidőn belül a támogatási szerződés megkötésére, a kedvezményezett ezen határidő lejártát megelőzően benyújtott írásbeli kérésére a Minisztérium a szerződéskötést akadályozó körülmény figyelembe vételével a határidőt döntésével – legfeljebb az eredeti határidőtől számított 30 nappal meghosszabbíthatja. A támogatási szerződés megkötésére rendelkezésre álló határidő meghosszabbítására kizárólag egyszer van lehetőség. Amennyiben a Minisztérium által kitűzött határidőn belül nem kerül sor a támogatási szerződés megkötésére, a támogatási döntés érvényét veszti.

 

13.11. A mindkét fél által aláírt szerződések legalább 1 példányát a Kincstár megküldi a kedvezményezettnek.

 

 

XIV.        Támogatás ellenében vállalt kötelezettségek

 

A pályázónak a támogatás ellenében foglalkoztatási és fenntartási kötelezettséget kell vállalnia.

 

14.1.        Foglalkoztatási kötelezettség

Foglalkoztatási kötelezettség keretében – a fenntartási kötelezettség mellett – a pályázó köteles a támogatási szerződésben rögzített foglalkoztatotti többletlétszámot 2 éven át fenntartani.

A foglalkoztatási kötelezettség meghatározásának alapját (bázislétszámot) a pályázat benyújtását megelőző 12 hónap átlagos statisztikai állományi létszám adja. A kötelezettség teljesítését leghamarabb a projekt befejezését követő hónapban, legkésőbb a projekt befejezését követő hatodik hónapban meg kell kezdeni (feltöltési időszak).

 

A bázislétszám meghatározása során figyelemmel kell lenni az előirányzat korábbi évi forrásaiból, valamit egyéb forrásokból megítélt támogatásokhoz kapcsolódó foglalkoztatási kötelezettségekre.

 

A foglalkoztatási kötelezettség teljesítésének mértékét a ténylegesen teljesült és a vállalt foglalkoztatotti többletlétszám hányadosának százalékban kifejezett értéke adja. Az egyes évek többletlétszáma alatt az adott év átlagos statisztikai állományi létszámának és a bázislétszámnak a különbségét kell érteni. A foglalkoztatási kötelezettség teljesítése során az átlagos statisztikai állományi létszámban a részmunkaidőben foglalkoztatottak a teljes munkaidőben alkalmazottak törtrészének felelnek meg. A foglalkoztatási kötelezettség akkor tekinthető teljesítettnek, ha a vállalt többletlétszám a kötelezettség teljes időtartamára számított átlagban teljesül, és az egyes évek átlagos többletlétszáma a kötelezettség időtartamának minden évében meghaladja a szerződésben szereplő többletlétszám 60%-át.

 

14.2.        Fenntartási kötelezettség:

Fenntartási kötelezettség keretében a pályázó köteles a támogatással megvalósuló projektek keretében létrehozott vagy beszerzett eszközök használati értékét megőrizni, és az azok által nyújtani kívánt szolgáltatásokat - a szükséges karbantartási időszakokat leszámítva - az eredeti célnak megfelelően folyamatosan fenntartani. A fenntartási kötelezettség a projekt befejezését követő hónaptól számított 2 éven át tart. Amennyiben a pályázó nem a projekt befejezését követő hónapban kezdi meg a foglalkoztatási kötelezettség teljesítését, a feltöltési időszak időtartamával a fenntartási kötelezettség meghosszabbodik.

 

 

XV.  A támogatási szerződés módosítása

 

15.1. A támogatási szerződés módosítása iránti kérelmet a kedvezményezett a Kincstár beruházás megvalósítási helye szerint  illetékes megyei Igazgatóságához nyújtja be.

 

15.2. Amennyiben a kedvezményezett támogatási szerződésben rögzített azonosító adataiban változás (pl.: székhely, adószám) lép fel, azt köteles igazolható módon bejelenteni a Kincstár honlapján elérhető adatváltozás-bejelentő formanyomtatvány segítségével. Ezen adatváltozások átvezetése a támogatási szerződés módosítását nem igénylik.

 

15.3. A kedvezményezett az azonosító adataiban bekövetkezett változásról a formanyomtatvány két eredeti, kitöltött és aláírt példányát, és a változást igazoló, a módosítás szükségességét alátámasztó dokumentumokat igazolható módon megküldi a Kincstár részére.

 

15.4. Ha a kedvezményezett bankszámlaszáma változik, az adatváltozás bejelentéséhez mellékletként csatolni kell az új bankszámlára vonatkozó, pénzforgalmi szolgáltató számára adott, a bank által leigazolt (záradékolt) beszedési megbízás benyújtására szóló felhatalmazó levelet is.

 

15.5. A Kincstár a bejelentett adatváltozást ellenőrzi, majd a hiánytalanul beérkezett formanyomtatvány egy eredeti példányát mellékletekkel együtt írásban, igazolható módon továbbítja a Minisztérium felé. A kedvezményezett által megküldött adatváltozás bejelentő lapot és annak mellékleteit a Minisztérium és a Kincstár a támogatási szerződéssel együtt, ahhoz csatolva kezeli.

 

15.6. Minden egyéb – adatváltozáson kívüli – módosítási esetben a Minisztérium jóváhagyása szükséges.

 

15.7. Ha a támogatott tevékenység összköltsége csökken a tervezetthez képest, a költségvetésből nyújtott támogatás összegét az összköltség csökkenésének arányában csökkenteni kell.

 

15.8.. A Minisztérium jóváhagyását igénylő módosítások esetén a támogatási szerződéshez benyújtott módosítási kérelmeket és a kapcsolódó dokumentumokat a Kincstár áttekinti és azokat szakmai véleményével ellátva, a már előkészített - a kedvezményezett által alá nem írt - támogatási szerződés módosítás tervezetével együtt megküldi a Minisztérium részére. Szükség esetén a Kincstár tájékozatja a kedvezményezettet a kérelmet alátámasztó dokumentumok köréről, és felszólítja a kedvezményezettet a hiányosságok pótlására.

 

15.9. A biztosítékokról szóló szerződések és módosításaik aláírását a Kincstár beruházás megvalósítási helye szerint illetékes megyei Igazgatósága végzi.

 

 

XVI.  Támogatás folyósítása

 

16.1. A megítélt támogatási összeg csak a támogatási szerződés hatályba lépését követően folyósítható.

A szerződés hatályba lépésének feltétele

-          a 13.2. pontban részletezett beszedési megbízásra vonatkozó felhatalmazó levelek valamennyi számlavezető bankja által záradékolt és visszaigazolt példányának és

-          a biztosítékok rendelkezésre állását - ingatlan jelzálogjog esetén a jelzálogjog bejegyzését igazoló, a Földhivatal által kiadott, 30 napnál nem régebbi hiteles tulajdoni lap eredeti példánya - igazoló dokumentumok Kincstárhoz történő benyújtása.

 

16.2.  Ingatlan jelzálogjog formájában nyújtott biztosíték esetén folyósítási feltétel a jelzálogjoggal terhelt ingatlanra megkötött biztosítási szerződés Kincstárhoz történő benyújtása is. A biztosítási szerződésben kedvezményezettként a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot kell megjelölni.

 

16.3. A kedvezményezettnek a projekt időtartama alatt felmerült, elszámolható költségekről szóló bizonylatait a Kincstár pályázó székhelye szerinti területileg illetékes Igazgatóságához kell benyújtania. A támogatásokat a Minisztérium által rendelkezésre bocsátott forráskeretből a Kincstár folyósítja.

 

16.4. A támogatás az elszámolható költségekről szóló bizonylatok alapján, a pénzügyi teljesítést követően, utólagosan vehető igénybe.

 

16.5. A pályázó a megítélt támogatás legfeljebb 50%-áig támogatási előlegben részesülhet.

 

16.6. Amennyiben a pályázó előleget kíván igénybe venni, azt a Pályázati Adatlap II.2. pontjában aláhúzással tudja jelölni. Előleg igénybevétele esetén a költségvetésből nyújtott támogatás fennmaradó része csak akkor folyósítható, ha a kedvezményezett a saját forrás, valamint egyéb források adott évi ütemezés szerinti összegét igazoltan felhasználta, az előleggel elszámolt, és az elszámolás elfogadásáról a Kincstár írásban értesítette.

 

16.7. A támogatás folyósítását a pályázónak a projekt befejezését követő 60. napig, de legkésőbb a 2012. május 31-ig kezdeményeznie kell. A kedvezményezett a projekt megvalósítását legkésőbb a tárgyévet követő év május 31-ig be kell fejeznie.

 

16.8. Amennyiben a kedvezményezett fenti határidő lejártáig nem kezdeményezi a támogatás igénybevételét, az igénybe nem vett támogatás törlésre kerül.

 

 

XVII.  Elidegenítés, használatba illetve bérbe adás

 

17.1. Az előirányzatból támogatott beruházással létrehozott vagyon a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségek teljesüléséig csak a Minisztérium előzetes jóváhagyásával idegeníthető el, adható bérbe vagy használatba. A kedvezményezett által a Minisztérium részére küldött, jóváhagyást kérő kezdeményezésnek tartalmaznia kell annak ismertetését, hogy a kedvezményezett vagy más személy a támogatási szerződésben foglalt fenntartási és foglalkoztatási kötelezettségeit milyen módon fogja a támogatással létrehozott vagyon elidegenítését, bérbe vagy használatba adását követően teljesíteni.

 

17.2.  Ha az előirányzatból támogatott beruházással létrehozott vagyon elidegenítése, bérbe vagy használatba adása a Minisztérium előzetes jóváhagyása nélkül történik, akkor az igénybe vett támogatás a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvényben foglaltak szerinti kamattal növelt összege visszafizetésének elrendelésére és az igénybe nem vett támogatás teljes összegének törlésére kerül sor. Ebben az esetben a támogatást a Kincstár által vezetett, támogatási szerződésben megjelölt számla javára kell visszafizetni.

 

17.3. Amennyiben a Minisztérium előzetes jóváhagyásával történő elidegenítésre, bérbe vagy használatba adásra a támogatási szerződésben vállalt fenntartási és foglalkoztatási kötelezettségek más által történő átvállalásával kerül sor, úgy a támogatást nem kell visszafizetni az előirányzat javára.

 

17.4. Amennyiben a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségek jövőbeni – a Minisztérium által jóváhagyott módon történő – teljesítését részben vagy egészben más személy vállalja át, ennek tényét a támogatási szerződés módosításában rögzíteni kell. Amennyiben a támogatás ellenében vállalt kötelezettségek részlegesen kerülnek átvállalásra, a támogatási szerződés módosítását mind a kedvezményezett, mind pedig a kötelezettségeket részlegesen átvállaló személy aláírja, a kedvezményezettnek és az átvállalónak a kötelezettség átvállalásának arányában kell biztosítékot nyújtaniuk. Amennyiben a támogatás ellenében vállalt kötelezettségek teljes mértékben átvállalásra kerülnek, az átvállaló személy a támogatási szerződés kedvezményezettje helyébe lép, valamint a rendeletben előírtak szerint biztosítékot nyújt.

 

17.5. Amennyiben az előirányzatból támogatott beruházással létrehozott vagyon elidegenítésére, bérbe vagy használatba adására a Minisztérium előzetes jóváhagyásával kerül sor a támogatási szerződésben vállalt fenntartási és foglalkoztatási kötelezettségek más által történő átvállalása nélkül, úgy az igénybe vett támogatást a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvényben foglaltak szerinti kamattal növelt összegben kell visszafizetni a Kincstár által vezetett, támogatási szerződésben megjelölt számla javára.


 

 

 

XVIII. Szerződésszegés és annak jogkövetkezményei

 

18.1.        Az igénybe vett támogatás arányos része kamattal növelt összegének visszafizetésével és az igénybe nem vett támogatás visszavonásával és törlésével jár, ha

 

- a vállalt fenntartási kötelezettség a kötelezettség teljes időtartamát tekintve csak részben, de 75%-ot meghaladó mértékben teljesül,

- a foglalkoztatási kötelezettség a kötelezettség teljes időtartamát tekintve csak részben, de 60%-ot meghaladó mértékben teljesül, olyan módon, hogy a teljesítés mértéke a kötelezettség minden évében meghaladja a 60%-ot, vagy

- a jóváhagyott célkitűzés csak részben, de 75%-ot meghaladó mértékben valósul meg.

 

18.2.        Az igénybe vett támogatás teljes, kamattal növelt összegének visszafizetésével és az igénybe nem vett támogatás visszavonásával és törlésével jár, ha

 

- a projekt befejezésére nem kerül sor,

- az elfogadott céltól eltérő projektet valósítanak meg,

- a fenntartási kötelezettség a kötelezettség teljes időtartamát tekintve 75%-ot meg nem haladó mértékben teljesül,

- a foglalkoztatási kötelezettség a kötelezettség bármelyik évében 60%-ot meg nem haladó mértékben teljesül,

- a kedvezményezett az e rendelet szerinti, illetőleg a támogatási szerződésben rögzített visszatérítési, visszafizetési, tájékoztatási, együttműködési vagy egyéb kötelezettségét határidőn belül nem teljesíti,

- ha a kedvezményezett, vagy biztosítéka ellen végrehajtási eljárást kezdeményeztek vagy

- a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségek maradéktalan teljesítését megelőzően a kedvezményezett végelszámolása iránti eljárás veszi kezdetét, felszámolási, vagy egyéb, jogutód nélküli megszűnését eredményező eljárás indul.

 

18.3.        A kamat kiszámítása tekintetében az érintett naptári félévet megelőző utolsó napon érvényes jegybanki alapkamat irányadó, az adott naptári félév teljes idejére. A kamat számításának kezdő időpontja a támogatás igénybe vételének napja. A kedvezményezett a támogatást és annak az Ámr.-ben foglaltak szerint a Kincstár által - a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvényben (továbbiakban: Ptk.) foglaltakkal összhangban - előzetesen meghatározott kamatait a Támogató visszavonásról szóló döntésében foglaltak szerinti összegben és határidőben köteles visszafizetni. A visszafizetési kötelezettség késedelmes teljesítése esetén a késedelmi kamat mértéke – a Ptk. 301. § (3) bekezdésének megfelelően – a késedelemmel érintett naptári félévet megelőző utolsó napon érvényes jegybanki alapkamat harmada.

 

18.4.  A kedvezményezett a támogatást és annak az Ámr.-ben foglaltak szerint a Kincstár által a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvényben foglaltakkal összhangban – előzetesen meghatározott kamatait a Minisztérium visszavonásról szóló döntésében foglaltak szerinti összegben és határidőben köteles visszafizetni.

 

18.5.  A visszavont támogatást és kamatait a Kincstár által vezetett, támogatási szerződésben megjelölt számlára, a visszavonásról szóló értesítés kézhezvételétől számított 30 napon belül kell befizetni.

 

18.6.  Abban az esetben, ha a támogatás és kamatai befizetésére a visszavonásról szóló értesítés kézhezvételétől számított 30 napon túl kerül sor, a kötelezettség teljes összegére a késedelembe esés napjától a részletfizetési kezdeményezés Kincstárhoz történő igazolható beérkezéséig, ilyen kezdeményezés hiányában a visszafizetési kötelezettség maradéktalan teljesítéséig a késedelemmel érintett naptári félévet megelőző utolsó napon érvényes jegybanki alapkamat harmadával megegyező mértékű késedelmi kamatot kell felszámítani. A Kincstár a kedvezményezett által megküldött részletfizetési kérelmet szakmai véleményével ellátva továbbítja a Minisztérium felé.

 

18.7.  A Rendelet által meghatározott visszatérítési vagy visszafizetési kötelezettség méltányossági okokból történő mérséklésére vagy elengedésére nincs lehetőség.

 

18.8. Amennyiben a támogatási szerződés a kedvezményezett számára nem határoz meg határidőt, a Minisztériummal és a Kincstárral való együttműködése keretében fennálló kötelezettségeit 30 napon belül kell teljesítenie.

 

18.9.  Az együttműködési kötelezettség határidőben való teljesítésének elmulasztása esetén a visszavonásból adódó visszafizetési kötelezettségtől csak abban az esetben lehet eltekinteni, ha a kedvezményezett a rendeletben vagy támogatási szerződésben rögzített határidőtől – ennek hiányában a 30. naptól – számított 10 napon belül késedelmét kimenti. Ezen határidőt követően további igazolásnak helye nincs.

 

 

XIX. Részletfizetés lehetősége

19.1. Amennyiben a visszavonásból adódó visszafizetési kötelezettség egy összegben történő teljesítése a kedvezményezett gazdálkodását súlyosan veszélyeztetné, a kedvezményezett a visszavonásról szóló értesítés kézhezvételétől számított 30 napon belül benyújtott kezdeményezése esetén lehetőség van a kötelezettség részletekben történő teljesítésére.

 

19.2.  A részletfizetési kezdeményezés elfogadásáról, valamint a törlesztés időbeli ütemezéséről a Minisztérium a Kincstár előzetes javaslata alapján dönt. A Minisztérium a részletfizetés engedélyezéséről szóló döntését a Kincstár tájékoztatásával egyidejűleg küldi meg a kedvezményezett részére.

 

19.3. Gazdasági társaságok által teljesítendő visszafizetési kötelezettség akkor tekinthető a gazdálkodást súlyosan veszélyeztető mértékűnek, ha a kötelezettség összege a kedvezményezett utolsó lezárt évi nettó árbevételének 5%-át meghaladja.

 

19.4. A törlesztési ütemezéshez kapcsolódóan meghozott döntése során a Minisztérium elfogadhat türelmi időszakot, a törlesztés futamideje azonban ezzel együtt sem haladhatja meg a 36 hónapot.

 

19.5. Részleges visszavonás esetén a visszafizetés ütemezését a támogatási szerződés módosításában kell rögzíteni.

 

19.6.  Ha a támogatást biztosító mellékkötelezettség érvényesítése során harmadik fél vállalja a fizetési kötelezettség teljesítését, akkor azzal fizetési megállapodást kell kötni. A megállapodást a Kincstár készíti elő, és a Minisztérium köti meg az adóssal.

 

19.7. Teljes visszavonás esetén külön fizetési megállapodást kell kötni. A támogatási szerződés ilyen irányú módosításában illetve a fizetési megállapodásban szerepelnie kell, hogy a visszafizetési kötelezettség egyszeri, 30 napot meg nem haladó késedelmes teljesítése esetén a késedelemmel érintett összeg után a késedelemmel érintett naptári félévet megelőző utolsó napon érvényes jegybanki alapkamat harmadával megegyező mértékű késedelmi kamat kerül a késedelem időtartamára felszámításra.

 

19.8.  A teljes fennálló tartozás esedékessé válik, és annak összegét a befizetés napjáig terjedő időszakra számított, a késedelemmel érintett összeget a késedelemmel érintett naptári félévet megelőző utolsó napon érvényes jegybanki alapkamat harmadával megegyező mértékű késedelmi kamat terheli, amennyiben az esedékességtől számított 30 napon belül a késedelemmel érintett összeg után a késedelemmel érintett naptári félévet megelőző utolsó napon érvényes jegybanki alapkamat harmadával megegyező mértékű késedelmi kamattal növelt összegű részlet visszafizetésére nem kerül sor, vagy a kedvezményezett második alkalommal késedelembe esik.

19.9.  A részletfizetésről szóló szerződésmódosítás hatályba lépésének feltétele a támogatási szerződésben vállalt valamennyi kötelezettség teljesítését követő harmadik hónap végéig szóló és legalább a részletfizetési kérelem benyújtásának időpontjában fennálló visszafizetési kötelezettség 120%-ával megegyező összegű biztosíték nyújtása.

 

19.10.  Részletfizetésre vagy annak átütemezésére vonatkozóan a kedvezményezett csak egy alkalommal nyújthat be kérelmet.

 

 

XX. Ellenőrzés, projekt lezárás

 

20.1. A támogatási döntés kedvezményezettje köteles a támogatás forrásainak felhasználását ellenőrzés céljából a könyvviteli elszámolásaiban elkülönítetten és naprakészen nyilvántartani és az ellenőrzésre feljogosított szervek megkeresésére az ellenőrzés lefolytatásához szükséges tájékoztatást megadni.

 

20.2. A támogatási szerződések végrehajtásának és a kötelezettségvállalás teljesítésének ellenőrzését a Kincstár végzi. Az ellenőrzések lefolytatására a Minisztérium is jogosult.

 

20.3. A kincstár formanyomtatványt állít össze a projekt megvalósításáról szóló beszámoló elkészítéséhez, melyet a finanszírozási időszak letelte előtt megküld a kedvezményezettnek. A fejlesztés megvalósítását követő 3 hónapon belül a kedvezményezett pénzügyi beszámolót köteles benyújtani a Kincstárhoz.

A Kincstár a beszámoló benyújtását követően ellenőrzi annak adat-és információtartalmát.

 

20.4. A beszámoló benyújtását követő 3 hónapon belül a Kincstár utóellenőrzést végez. Az ellenőrzés során a Kincstár vizsgálja, hogy a beruházás a támogatási szerződésben tervezett tartalommal és határidőre valósult-e meg és megfelel-e a szerződésben rögzített támogatási célnak.

Az ellenőrzések megállapításait a Kincstár a kedvezményezettel közösen felvett jegyzőkönyvben rögzíti.

A támogatás nem szerződésszerű felhasználása vagy a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségek nem megfelelő teljesítése esetén a Kincstár javaslatot tesz a szükséges intézkedések megtételére, majd az ellenőrzési jegyzőkönyvet szankcionálási javaslatával alátámasztva döntés céljából megküldi a Minisztérium részére.

 

20.5. A támogatási szerződésben meghatározott fenntartási és foglalkoztatási kötelezettségek időtartama során évente – az éves kötelezettségvállalási periódus leteltét követően – a helyszínen ellenőrzi a támogatási szerződésben vállaltak teljesítését.

 

20.6. A projekt záró ellenőrzését a kedvezményezett által vállalt, legkésőbb véget érő kötelezettségvállalás végét követő harmadik hónap végéig kell végrehajtani. A záró ellenőrzés során a Kincstár megvizsgálja a támogatási szerződésben rögzített fenntartási, üzemeltetési kötelezettség teljesítését, az elidegenítési, bérbeadási tilalom betartását a kötelezettségvállalás időtartama alatt. Az ellenőrzés során a Kincstár megvizsgálja az ingatlanfedezetre vonatkozó jelzálogszerződés és a biztosítási szerződés meglétét. A Kincstár ellenőrzi valamennyi kötelezettség teljesítésének megtörténtét, a szerződés lezárhatóságát.

 

20.7. A Kincstár a pályázat benyújtásától a projekt lezárásáig tartó időszakban – a kedvezményezettel történt előzetes egyeztetést követően – bármikor végezhet helyszíni ellenőrzést.

 

20.8. Egy projekt akkor tekinthető befejezettnek, ha a támogatott tevékenység a támogatási szerződésben meghatározottak szerint teljesült, a megvalósítás során keletkezett számlák kiegyenlítése megtörtént, a költségvetésből nyújtott támogatással létrehozott vagy beszerzett eszköz aktiválásra került, és a kedvezményezettnek a támogatott tevékenység befejezését tanúsító, jogerős hatósági engedélyekkel és bizonylatokkal alátámasztott pénzügyi beszámolóját a Kincstár jóváhagyta, valamint a költségvetésből nyújtott támogatás folyósítása az igazolt támogatás-felhasználásnak megfelelő mértékben megtörtént, és az utóellenőrzés során a Kincstár szerződésszerű teljesítést állapít meg.

 

20.9. A projekt akkor tekinthető lezártnak, ha a támogatási szerződésben vállalt fenntartási és egyéb, a befejezést követő időszakra nézve vállalt kötelezettség a Kincstár által elfogadott módon teljesült. Amennyiben a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségek nem teljesítését állapítja meg a záróellenőrzés, a szükséges intézkedések megtételéről a Minisztérium dönt.

 

20.10. Amennyiben a Kincstár a záró ellenőrzés során megállapítja a szerződés szerinti kötelezettségek teljes körű teljesítését, kiadja:

a)      a felhatalmazó levél banki nyilvántartásából való törléséről szóló hozzájárulását

b)      ingatlan jelzálogszerződés esetén a jelzálogjog töröltetéséhez szükséges hozzájáruló nyilatkozatot

c)      bankgarancia megszüntetéséről szóló nyilatkozatot

d)      biztosítási szerződés esetén a Minisztérium, mint kedvezményezettként történő törléséről szóló nyilatkozatot

és a támogatási szerződést lezárja.

 

 

 

 

Jelen Pályázati felhívás mellékletei:

  • 1. számú melléklet: településlista jegyzék
  • 2. számú melléklet: Pályázati Adatlap
  • 3. számú melléklet: Csatolandó mellékletek

Településlista

 

Megye Település
Bács-Kiskun Bácsszőlős
  Borota
  Csikéria
  Katymár
  Kéleshalom
  Kunbaja
  Madaras
  Mátételke
  Tataháza
Baranya Adorjás
  Ág
  Almamellék
  Almáskeresztúr
  Alsómocsolád
  Bakóca
  Bánfa
  Baranyahídvég
  Baranyajenő
  Baranyaszentgyörgy
  Basal
  Besence
  Bikal
  Bogádmindszent
  Bogdása
  Boldogasszonyfa
  Botykapeterd
  Bürüs
  Csányoszró
  Csebény
  Csertő
  Dencsháza
  Drávafok
  Drávaiványi
  Drávakeresztúr
  Drávasztára
  Endrőc
  Felsőegerszeg
  Felsőszentmárton
  Gerényes
  Gilvánfa
  Gödre
  Gyöngyösmellék
  Hegyszentmárton
  Hirics
  Hobol
  Horváthertelend
  Ibafa
  Kákics
  Katádfa
  Kemse
  Kétújfalu
  Kisasszonyfa
  Kisbeszterce
  Kisdobsza
  Kishajmás
  Kistamási
  Kisvaszar
  Kisszentmárton
  Kórós
  Lúzsok
  Magyarlukafa
  Magyarmecske
  Magyartelek
  Markóc
  Marócsa
  Mekényes
  Merenye
  Meződ
  Mindszentgodisa
  Molvány
  Mozsgó
  Nagycsány
  Nagydobsza
  Nagyhajmás
  Nagypeterd
  Nagyváty
  Nemeske
  Nyugotszenterzsébet
  Okorág
  Oroszló
  Ózdfalu
  Palé
  Páprád
  Patapoklosi
  Pettend
  Piskó
  Rózsafa
  Sámod
  Somogyapáti
  Somogyhárságy
  Somogyhatvan
  Somogyviszló
  Sósvertike
  Szágy
  Szentdénes
  Szentegát
  Szentlászló
  Szörény
  Szulimán
  Tarrós
  Tékes
  Teklafalu
  Tormás
  Tótszentgyörgy
  Vajszló
  Várad
  Varga
  Vásárosbéc
  Vásárosdombó
  Vázsnok
  Vejti
  Zádor
  Zaláta
Békés Almáskamarás
  Biharugra
  Dombegyház
  Dombiratos
  Geszt
  Kaszaper
  Kevermes
  Kisdombegyház
  Körösnagyharsány
  Kötegyán
  Kunágota
  Magyarbánhegyes
  Magyardombegyház
  Medgyesbodzás
  Méhkerék
  Mezőgyán
  Nagybánhegyes
  Nagykamarás
  Okány
  Pusztaottlaka
  Sarkadkeresztúr
  Újszalonta
  Végegyháza
  Zsadány
Borsod-Abaúj-Zemplén Abaújalpár
  Abaújkér
  Abaújlak
  Abaújszolnok
  Abaújvár
  Abod
  Aggtelek
  Alsóberecki
  Alsódobsza
  Alsógagy
  Alsóvadász
  Arka
  Arló
  Ároktő
  Aszaló
  Baktakék
  Balajt
  Bánréve
  Baskó
  Becskeháza
  Bekecs
  Beret
  Bodroghalom
  Bodrogkeresztúr
  Bodrogkisfalud
  Bodrogolaszi
  Bódvalenke
  Bódvarákó
  Bódvaszilas
  Boldogkőújfalu
  Boldogkőváralja
  Boldva
  Borsodbóta
  Borsodszentgyörgy
  Borsodszirák
  Bükkmogyorósd
  Büttös
  Csenyéte
  Csernely
  Csobád
  Csobaj
  Csokvaomány
  Damak
  Dámóc
  Debréte
  Detek
  Domaháza
  Dubicsány
  Égerszög
  Erdőbénye
  Erdőhorváti
  Fáj
  Fancsal
  Farkaslyuk
  Felsőberecki
  Felsődobsza
  Felsőgagy
  Felsővadász
  Fony
  Forró
  Fulókércs
  Gadna
  Gagyapáti
  Gagybátor
  Gagyvendégi
  Galvács
  Garadna
  Gelej
  Gibárt
  Golop
  Gömörszőlős
  Göncruszka
  Györgytarló
  Halmaj
  Hangács
  Hangony
  Háromhuta
  Hegymeg
  Hejce
  Hercegkút
  Hernádbüd
  Hernádcéce
  Hernádkércs
  Hernádpetri
  Hernádszentandrás
  Hernádszurdok
  Hernádvécse
  Hét
  Hidasnémeti
  Hidvégardó
  Homrogd
  Igrici
  Ináncs
  Irota
  Járdánháza
  Jósvafő
  Kány
  Karcsa
  Karos
  Kázsmárk
  Kéked
  Kelemér
  Kenézlő
  Keresztéte
  Királd
  Kiskinizs
  Kisrozvágy
  Kissikátor
  Komjáti
  Komlóska
  Korlát
  Krasznokvajda
  Kupa
  Lácacséke
  Ládbesenyő
  Lak
  Legyesbénye
  Léh
  Lénárddaróc
  Litka
  Mád
  Makkoshotyka
  Martonyi
  Megyaszó
  Méra
  Meszes
  Mezőzombor
  Mogyoróska
  Monaj
  Monok
  Nagykinizs
  Nagyrozvágy
  Nekézseny
  Novajidrány
  Nyésta
  Nyomár
  Olaszliszka
  Pácin
  Pamlény
  Pányok
  Pere
  Perecse
  Perkupa
  Prügy
  Pusztaradvány
  Rakaca
  Rakacaszend
  Rásonysápberencs
  Rátka
  Regéc
  Révleányvár
  Ricse
  Sajómercse
  Sajónémeti
  Sajópüspöki
  Sajóvelezd
  Sárazsadány
  Sáta
  Selyeb
  Semjén
  Serényfalva
  Sima
  Sóstófalva
  Szakácsi
  Szalaszend
  Szalonna
  Szászfa
  Szegi
  Szegilong
  Szemere
  Szendrőlád
  Szentistvánbaksa
  Szin
  Szinpetri
  Szögliget
  Szőlősardó
  Szuhogy
  Taktabáj
  Taktaharkány
  Taktakenéz
  Taktaszada
  Tállya
  Tarcal
  Telkibánya
  Teresztenye
  Tiszabábolna
  Tiszacsermely
  Tiszadorogma
  Tiszakarád
  Tiszakeszi
  Tiszaladány
  Tiszatardos
  Tiszatarján
  Tiszavalk
  Tolcsva
  Tomor
  Tornabarakony
  Tornakápolna
  Tornanádaska
  Tornaszentandrás
  Tornaszentjakab
  Tornyosnémeti
  Újcsanálos
  Uppony
  Vajdácska
  Vámosújfalu
  Varbóc
  Vilmány
  Viss
  Viszló
  Vizsoly
  Zalkod
  Zemplénagárd
  Ziliz
  Zsujta
Csongrád Baks
  Balástya
  Csengele
  Ópusztaszer
  Pusztaszer
Hajdú-Bihar Ártánd
  Bakonszeg
  Bedő
  Berekböszörmény
  Bojt
  Csökmő
  Darvas
  Esztár
  Furta
  Gáborján
  Hencida
  Kismarja
  Körösszakál
  Körösszegapáti
  Magyarhomorog
  Mezőpeterd
  Mezősas
  Nagykereki
  Pocsaj
  Szentpéterszeg
  Tépe
  Told
  Újiráz
  Váncsod
  Vekerd
  Zsáka
Heves Átány
  Boconád
  Erdőtelek
  Erk
  Hevesvezekény
  Kömlő
  Pély
  Tarnabod
  Tarnaméra
  Tarnaörs
  Tarnaszentmiklós
  Tarnazsadány
  Tenk
  Tiszanána
  Zaránk
Jász-Nagykun-Szolnok Nagyiván
  Tiszabura
  Tiszaderzs
  Tiszagyenda
  Tiszaigar
  Tiszaörs
  Tiszaroff
  Tiszaszentimre
  Tiszaszőlős
  Tomajmonostora
Nógrád Dorogháza
  Kisbárkány
  Lucfalva
  Márkháza
  Mátramindszent
  Mátranovák
  Mátraterenye
  Mátraverebély
  Nagybárkány
  Nagykeresztúr
  Nemti
  Sámsonháza
  Szuha
Somogy Babócsa
  Bárdudvarnok
  Bélavár
  Berzence
  Bolhó
  Buzsák
  Csokonyavisonta
  Csököly
  Csurgónagymarton
  Darány
  Drávagárdony
  Drávatamási
  Gige
  Gyékényes
  Gyugy
  Hács
  Hedrehely
  Hencse
  Heresznye
  Homokszentgyörgy
  Iharos
  Iharosberény
  Inke
  Istvándi
  Jákó
  Kálmáncsa
  Kaposfő
  Kaposmérő
  Kaposújlak
  Kaposszerdahely
  Kastélyosdombó
  Kisasszond
  Kisberény
  Kiskorpád
  Komlósd
  Kőkút
  Lad
  Lakócsa
  Mike
  Öreglak
  Őrtilos
  Pálmajor
  Pamuk
  Patca
  Patosfa
  Péterhida
  Pogányszentpéter
  Porrog
  Porrogszentkirály
  Porrogszentpál
  Potony
  Rinyakovácsi
  Rinyaújlak
  Rinyaújnép
  Somogyaracs
  Somogybükkösd
  Somogycsicsó
  Somogyudvarhely
  Somogyvámos
  Somogyvár
  Szenna
  Szenta
  Szentborbás
  Szilvásszentmárton
  Szőlősgyörök
  Szulok
  Tótújfalu
  Visnye
  Vízvár
  Zákány
  Zákányfalu
  Zselickisfalud
Szabolcs-Szatmár-Bereg Apagy
  Aranyosapáti
  Barabás
  Bátorliget
  Beregdaróc
  Beregsurány
  Berkesz
  Besenyőd
  Botpalád
  Cégénydányád
  Csaholc
  Csaroda
  Császló
  Csegöld
  Csengersima
  Csengerújfalu
  Darnó
  Encsencs
  Fábiánháza
  Fülesd
  Fülpösdaróc
  Gacsály
  Garbolc
  Géberjén
  Gelénes
  Gemzse
  Gulács
  Győrtelek
  Gyügye
  Gyüre
  Hermánszeg
  Hetefejércse
  Hodász
  Ilk
  Jánd
  Jánkmajtis
  Jármi
  Kántorjánosi
  Kérsemjén
  Kisar
  Kishódos
  Kisléta
  Kisnamény
  Kispalád
  Kisvarsány
  Kisszekeres
  Kocsord
  Komlódtótfalu
  Kölcse
  Kömörő
  Laskod
  Levelek
  Lónya
  Magosliget
  Magy
  Mánd
  Márokpapi
  Mátyus
  Méhtelek
  Mérk
  Milota
  Nábrád
  Nagyar
  Nagydobos
  Nagyhódos
  Nagyszekeres
  Nagyvarsány
  Nemesborzova
  Nyírbéltek
  Nyírbogát
  Nyírcsaholy
  Nyírcsászári
  Nyírderzs
  Nyírgelse
  Nyírgyulaj
  Nyíribrony
  Nyírjákó
  Nyírkarász
  Nyírkáta
  Nyírkércs
  Nyírmeggyes
  Nyírmihálydi
  Nyírparasznya
  Nyírpilis
  Nyírtass
  Nyírtét
  Nyírvasvári
  Ófehértó
  Olcsva
  Olcsvaapáti
  Ópályi
  Ököritófülpös
  Ömböly
  Őr
  Panyola
  Papos
  Pátyod
  Penészlek
  Penyige
  Petneháza
  Piricse
  Pócspetri
  Porcsalma
  Pusztadobos
  Ramocsaháza
  Rápolt
  Rohod
  Rozsály
  Sonkád
  Szamosangyalos
  Szamosbecs
  Szamoskér
  Szamossályi
  Szamostatárfalva
  Szamosújlak
  Szamosszeg
  Szatmárcseke
  Tákos
  Tarpa
  Terem
  Tiborszállás
  Tiszaadony
  Tiszabecs
  Tiszacsécse
  Tiszakerecseny
  Tiszakóród
  Tiszaszalka
  Tiszavid
  Tisztaberek
  Tivadar
  Tunyogmatolcs
  Túristvándi
  Túrricse
  Tyukod
  Ura
  Uszka
  Vállaj
  Vámosatya
  Vámosoroszi
  Zajta
  Zsarolyán
Tolna Belecska
  Diósberény
  Dúzs
  Értény
  Felsőnyék
  Fürged
  Hőgyész
  Iregszemcse
  Kalaznó
  Keszőhidegkút
  Kisszékely
  Koppányszántó
  Magyarkeszi
  Miszla
  Mucsi
  Nagykónyi
  Nagyszékely
  Nagyszokoly
  Ozora
  Pári
  Pincehely
  Regöly
  Szakadát
  Szakály
  Szárazd
  Tolnanémedi
  Udvari
  Újireg
  Varsád


Van esélyem pályázni?
Jó lenne tudni a pályázata elkészítése előtt, hogy milyen esélyekkel indulhatna rajta?

Kiemelt információk és aktualitások

Elindultak az első KKV-fejlesztési pályázatok!

Induljon a Tenderek Háza P. T. Központ Kft. szakértő csapatával az új Széchenyi 2020 program pályázatain! Kollégáink több száz nyertes pályázattal a hátuk mögött, készséggel állnak rendelkezésére. tel: 061 920 0096, +36 20 665 8717



Itt az utolsó óriási lehetőség!

Több ezer cég is új gépeket és informatikai eszközöket vehet, vagy termelő üzemet építhet abból az új EU-s pályázatból, amelyet a napokban jelentettek be és jövő január végétől nyílik meg. Ez már a s...


További hirek




Blended learning (vegyes képzés)

Blended learning (vegyes képzés): olyan vegyes módszerű tanulást jelent, amely ötvözi magában a tantermi oktatást és az internetes távoktatást. A blended learning jelenthet olyan tanulási rendszert, amely hatékonyan integrálja az adott helyzethez legjobban illő módszereket (ideértve az inf...


Összes szakszó