F E L H Í V Á S a „MUNKAHELYEK MEGőRZÉSÉÉRT”

 F E L H Í V Á S a „MUNKAHELYEK MEGőRZÉSÉÉRT”

Pályázatok Pályázat készítés Keresés Szolgáltatások Hírek Minőségügy Üzleti terv Informatika Partnerek Rólunk


E-mail:
Jelszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez! Az információ pénz, íratkozz fel hát most vállalkozás fejlesztési hírlevelünkre, amíg ingyen adjuk....
Neve: 
Email:
Kulcsszó:
beállít
rss
1146 Budapest,
Hungária körút 137.
Fax: +36-1-9200-096
Tel.: +36-1-9200-095
Email: info@tenderekhaza.hu





F E L H Í V Á S a „MUNKAHELYEK MEGőRZÉSÉÉRT”

F E L H Í V Á S
a
„MUNKAHELYEK MEGőRZÉSÉÉRT”
elnevezésű, az átmenetileg nehéz helyzetbe jutott munkaadók támogatására irányuló, a munkaadók és az Állami Foglalkoztatási Szolgálat együttműködésében megvalósuló központi munkaerő-piaci program indítására
Budapest

Előzmények
A gazdasági recesszió hatásai Magyarországot is elérték, 2008. november hónapjában a gazdálkodó szervezeteknél már érzékelhető mértékű volt a létszám leépítési szándék megemelkedése.
Az előzetesen bejelentett munkáltatói tájékoztatás alapján a kereslet és a termelés visszaesése első lépcsőben – az Európai Unió más országaiban is tapasztalhatóan – elsősorban az autóipart és beszállítói körét, az építőipari ágazatokat és a telekommunikációs termelő ágazatokat érinti.
1. A program célja, a végrehajtásban érintett szervezetek
A gazdasági recesszió következtében átmeneti foglalkoztatási feszültségek kezelése érdekében a Szociális és Munkaügyi Minisztérium központi munkaerő-piaci programot indít.
A program célja, hogy elsősorban a munkahelyek megőrzésével, az ezzel összefüggő munkaszervezési intézkedésekhez kapcsolódó támogatások biztosításával, a létszámleépítésben érintett munkavállalók munkaerő-piaci helyzetének javításával, új munkahelyen történő ismételt munkába helyezésével, az ezzel kapcsolatos munkaerő-piaci képzés támogatásával, a munkába helyezést közvetlenül elősegíti szolgáltatások biztosításával és a munkaerő mobilitásának növelésével járuljon hozzá az érintett munkáltatók foglalkoztatásának megtartásához.
A program megvalósításában a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal, a regionális munkaügyi központok és a munkáltatók vesznek részt.
2. A program célcsoportja
közvetlenül a regionális munkaügyi központok,
a kettőnél több régióban levő telephely tekintetében támogatást igénylő
munkáltató esetén a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal (továbbiakban: FSzH),
akik a következő feltételeknek megfelelő célcsoportok számára kezdeményezhetik a támogatást:
a) azok a legalább 3 főt foglalkoztató munkáltatók, amelyek foglalkoztatási kapacitásukat a gazdasági visszaesés következtében átmenetileg – legfeljebb egy év – nem tudják megtartani és ezt piacelemzéssel alátámasztják; valamint az átmeneti gazdasági visszaesésből adódó foglalkoztatási nehézségeiket és az ezzel járó leépítési szándékukat az illetékes munkaügyi központhoz az 1. sz. melléklet szerinti adattartalommal, bejelentették, de az erről szóló értesítéseket a munkavállalók felé még nem kézbesítették,és vállalják, hogy támogatás igénybe vétele mellett, illetve munkaszervezési intézkedések bevezetésével leépítési szándékukat nem hajtják végre, vagy akik a munkaviszony megszüntetésének megelőzése érdekében munkavállalóikat/azok egy részét a törvényes munkaidőnél rövidebb, de negyedéves átlagban legalább a törvényes munkaidő 50%-át elérő – munkaidőben foglalkoztatják és vállalják, hogy projektjük teljes időtartama alatt a projekt kezdetekor meglévő átlagos statisztikai állományi létszámukat megőrzik.
b) azok a munkáltatók, amelyek foglalkoztatási kapacitásukat a gazdasági visszaesés következtében átmenetileg – legfeljebb egy év – nem tudják megtartani, illetve kihasználni és ezt piacelemzéssel alátámasztják és annak ellenére, hogy a létszámcsökkentés tervezett nagysága nem éri el a Munka Törvénykönyve 94./A §. (1) bekezdés szerinti mértéket, létszámleépítési szándékukról, illetve foglalkoztatási nehézségükről a székhelyük/telephelyük szerint illetékes regionális munkaügyi központot a 2.sz. melléklet szerinti adattartalommal írásban tájékoztatták és vállalják, hogy támogatás igénybe vétele mellett, illetve munkaszervezési intézkedések bevezetésével leépítési szándékukat nem hajtják végre, vagy a munkaviszony megszüntetésének megelőzése érdekében munkavállalóikat/azok egy részét a törvényes munkaidőnél rövidebb, de legalább negyedéves átlagban a törvényes munkaidő felét elérő – munkaidőben foglalkoztatják és vállalják, hogy projektjük teljes időtartama alatt a projekt kezdetekor meglévő átlagos statisztikai állományi létszámukat megőrzik.
c) azok az álláskeresők, akik munkahelyüket a Munka Törvénykönyve 94./A §. (1) bekezdés szerint csoportos létszámleépítés keretében veszítették /veszítik el és ezt a munkáltató a jogszabálynak megfelelően a területileg illetékes munkaügyi központ felé bejelentette, továbbá azok, akik ugyan nem érintettek a csoportos leépítésben, de munkaviszonyukat a munkáltató működési okból rendes felmondással szüntette/szünteti meg meg, továbbá a programban történő részvételről nyilatkoztak. (3.sz. melléklet)
A 2. a) és 2. b) csoportban felsorolt célcsoportok támogatásának további feltételei:
Nem nyújtható támogatás annak a munkáltatónak, aki a 2. a) és 2.b) pontjában meghatározott
feltételeken túl:
csődeljárás, felszámolás, végelszámolás alatt áll, valamint
lejárt esedékességű, meg nem fizetett köztartozása van (adó-, vám-, illeték-, járuléktartozás, MPA, illetve más pénzügyi alapok, központi költségvetés felé),
nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok feltételeinek,
az elmúlt két évben részesült munkahelymegőrző támogatásban,
egyéb (hazai, illetve Uniós, pl.: OFA, TÁMOP stb.) forrásból az átmeneti gazdasági visszaesésből adódó foglalkoztatási nehézségeik kezeléséhez támogatásban részesül,
amelynek saját tőkéje a 2007. évi vagy 2008. évi lezárt, teljes üzleti év éves beszámolója alapján negatív,
amely nem rendelkezik legalább egy lezárt teljes üzleti évvel,
amelyről hitelt érdemlően bebizonyosodik, hogy a programban biztosított támogatások megítélését érdemben befolyásoló valótlan, vagy hamis adatokat szolgáltat,
aki az Flt. 8. § (5) b) szerinti kötelezettségének az elmúlt 2 évben nem tett eleget.
3. A program támogatási elemeinek jogszabályi alapjai
a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény,
a munka törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény,
a felnőttképzésről szóló 2001. évi CI. törvény,
a szakképzésről szóló 1993. évi LXXVI. törvény
a pályakezdő fiatalok, az ötven év feletti munkanélküliek, valamint a gyermek gondozását illetve családtag ápolását követően munkát keresők foglalkoztatásának elősegítéséről továbbá az ösztöndíjas foglalkoztatásról szóló 2004. évi CXXIII. Törvény,
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény,
a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény,
a munkába járással összefüggő terhek csökkentését célzó támogatásokról,
valamint a munkaerőtoborzás támogatásáról szóló 39/1998. (III. 4.) Korm. rendelet,
a közpénzekbıl nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI.
törvény végrehajtásáról szóló 67/2008. (III.29.) Korm. rendelet,a foglalkoztatást elősegítő támogatásokról valamint a Munkaerő-piaci Alapból foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésére nyújtható támogatásokról szóló, 6/1996. (VII. 16.) MüM rendelet,
a munkaerő-piaci szolgáltatásokról, valamint az azokhoz kapcsolódóan nyújtható támogatásokról szóló 30/2000. (IX. 15.) GM rendelet,
1998/2006/EK rendelet, az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. és 88. cikkeiben foglaltaknak a csekély összegű (de minimis) támogatásokra való alkalmazásáról
4. A program támogatási elemei, a támogatások mértéke, azok időtartama
A munkaerő-piaci program a következő támogatási formákat és elemeket tartalmazhatja:
4.1 Munkahely megőrző bértámogatás
A munkahely megőrző támogatás nyújtására a 2. a) és 2.b) pontban meghatározott munkáltatók esetében, az 1991. évi IV. törvény 18.§-a, valamint a 6/1996.(VII.16.) MüM rendelet 18/C §-a alapján, a rendelet 26/A és 26/B §-ában leírtak figyelembe vételével kerülhet sor.
A támogatás mértéke:
a) Azoknál a munkáltatóknál, ahol az átlagos statisztikai állományi létszám 2008-ban 3 és 50 fő között volt:
a leépítési szándék által érintett munkavállalók munkabére és a munkáltató által ténylegesen kifizetett járulékok 75 százaléka, azonban a támogatás havi mértéke munkavállalónként nem haladhatja meg havonta a kötelező legkisebb munkabér és járulékai 150 százalékát. A támogatás időtartama legfeljebb 12 hónap, legalább a támogatás időtartamával megegyező továbbfoglalkoztatási kötelezettséggel.
b) Azoknál a munkáltatóknál, ahol az átlagos statisztikai állományi létszám 2008-ban 51 és 250 fő között volt:
a leépítési szándék által érintett munkavállalók munkabére és a munkáltató által ténylegesen kifizetett járulékok 50 százaléka, azonban a támogatás havi mértéke munkavállalónként nem haladhatja meg havonta a kötelező legkisebb munkabér és járulékai 150 százalékát. A támogatás időtartama legalább 3 és legfeljebb 12 hónap, legalább a támogatás időtartamával megegyező továbbfoglalkoztatási kötelezettséggel.

c) Azoknál a munkáltatóknál, ahol az átlagos statisztikai állományi létszám 2008-ban 250 fő fölött volt:
a leépítési szándék által érintett munkavállalók munkabére és a munkáltató által ténylegesen kifizetett járulékok 25 százaléka, azonban a támogatás havi mértéke munkavállalónként nem haladhatja meg havonta a kötelező legkisebb munkabér és járulékai 150 százalékát. A támogatás időtartama legalább 3 és legfeljebb 12 hónap, legalább a támogatás időtartamával megegyező továbbfoglalkoztatási kötelezettséggel.
Az a munkáltató, aki a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható költségvetési támogatásáról szóló 177/2005. (IX. 2.) Korm. rendelet 3 § (1) bekezdése szerinti rehabilitációs foglalkoztatást elősegítő bértámogatást, költségkompenzációs támogatást, illetőleg rehabilitációs költségtámogatást vesz igénybe, a jelen pályázat keretében csak a támogatással nem érintett munkavállalók esetében vehet igénybe támogatást.
A támogatás időtartama
A támogatás vissza nem térítendő formában, legalább 3 és legfeljebb 12 hónapra állapítható meg abban az esetben, ha a célcsoportba tartozó munkáltató vállalja legalább a támogatás idejével megegyező időtartamú továbbfoglalkoztatást.
4.2 Munkahelymegőrzést célzó kereset kiegészítés csökkentett idejű foglalkoztatás esetén
A munkáltató az átmeneti gazdasági visszaesésből adódó foglalkoztatási nehézségeit a munkaviszony megszüntetésének megelőzése érdekében a korábbinál rövidebb időtartamú munkaidőben történő foglalkoztatás biztosításával is kezelheti.
A támogatás mértéke
Amennyiben a munkaidő mértéke a negyedéves átlagban a törvényes munkaidő felét eléri, de a törvényes munkaidőnél kevesebb, a munkáltató kérelmére a csökkentett munkaidővel arányos munkabér és járulékai a korábbi munkabér és járulékai 80%-os mértékéig egészíthető ki.
A támogatás nyújtásának feltétele, hogy a dolgozóval kötött módosított munkaszerződés tartalmazza a tényleges – csökkentett – munkaidőt és az arra járó keresetet valamint a kieső munkaidőre eső személyi alapbér 80%-át.
Az a munkáltató, aki már 2008. október 1-jén, vagy azt követően végrehajtotta munkaszervezési intézkedéseit és vállalja a munkaszerződések fenti tartalmú módosítását a munkavállalók tekintetében a támogatásban részesülhet.
4.3 Újra elhelyezkedést segítő bérköltség támogatás
A 2 c) pontban meghatározott álláskeresőket alkalmazó munkáltatók bérköltség támogatást vehetnek igénybe. A támogatás időtartama legfeljebb 12 hónap lehet. További feltétel, hogy a munkáltató a támogatási időszakot követően legalább a támogatási időszakkal megegyező idejű
továbbfoglalkoztatási kötelezettséget vállaljon.
1 E támogatási forma csak az előkészületben levő jogszabály hatályba lépését követően ítélhető meg.


A támogatás mértéke
a) Azoknál a munkáltatóknál, ahol az átlagos statisztikai állományi létszám 2008-ban 1 és 50 fő között volt:
az alkalmazott dolgozó munkabére és a munkáltató által ténylegesen kifizetett járulékok 75 százaléka, azonban a támogatás havi mértéke munkavállalónként nem haladhatja meg havonta a kötelező legkisebb munkabér és járulékai 150 százalékát. A támogatás időtartama legfeljebb 12 hónap, legalább a támogatás időtartamával megegyező továbbfoglalkoztatási kötelezettséggel.
b) Azoknál a munkáltatóknál, ahol az átlagos statisztikai állományi létszám 2008-ban 51 és 250 fő között volt:
az alkalmazott dolgozó munkabére és a munkáltató által ténylegesen kifizetett járulékok 50 százaléka, azonban a támogatás havi mértéke munkavállalónként nem haladhatja meg havonta a kötelező legkisebb munkabér és járulékai 150 százalékát. A támogatás időtartama legalább 3 és legfeljebb 12 hónap, legalább a támogatás időtartamával megegyező továbbfoglalkoztatási kötelezettséggel.
c) Azoknál a munkáltatóknál, ahol az átlagos statisztikai állományi létszám 2008-ban 250 fő fölött volt:
az alkalmazott dolgozó munkabére és a munkáltató által ténylegesen kifizetett járulékok 25 százaléka, azonban a támogatás havi mértéke munkavállalónként nem haladhatja meg havonta a kötelező legkisebb munkabér és járulékai 150 százalékát. A támogatás időtartama legalább 3 és legfeljebb 12 hónap, legalább a támogatás időtartamával megegyező továbbfoglalkoztatási kötelezettséggel.
Elszámolható költség
Az alkalmazott dolgozó ténylegesen kifizetett személyi munkabére és a munkáltató által ténylegesen megfizetett járuléka, illetve a teljesítménybérezés alapján ténylegesen kifizetett bére és a munkáltató által ténylegesen megfizetett járuléka. A támogatással párhuzamosan ugyanazon munkavállalóra a START, START PLUSZ, START EXTRA kártyák kedvezménye is igénybe vehető, ebben az esetben azonban a támogatás megállapításakor a kártya által biztosított kedvezmény összegével csökkentett járulékfizetési kötelezettség vehető figyelembe.
Nem elszámolható költség
Annak a munkavállalónak a bére és járuléka, amely esetben – munkavállaló utolsó munkaviszonyát a felmondás napjától függetlenül – a felmondó munkáltató:
a 2004. évi XXXIV. törvény szerint a pályázó kapcsolt vállalkozásának minősül, vagy
a pályázó a munkaviszonyt felmondó munkáltató alapítóinak tulajdonosi körébe tartozik,
a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható költségvetési támogatásáról szóló 177/2005. (IX. 2.) Korm. rendelet 3 § (1) bekezdése szerinti rehabilitációs foglalkoztatást elősegítő bértámogatást, költségkompenzációs támogatást, illetőleg rehabilitációs költségtámogatást vesz igénybe, (A jelen pályázat keretében csak e támogatással nem érintett munkavállalók esetében vehet igénybe támogatást.)
4.4 Munkaerı-piaci szolgáltatás
A munkaerő-piaci szolgáltatások biztosítása a 30/2000. (IX. 15.) GM rendelet 4. §-ban meghatározott feltételek alapján történik. A programhoz kapcsolódó humán szolgáltatási tevékenység a munkaviszony megszüntetés előtti időszakban is biztosítható. A szolgáltatást külső szervezet is végezheti a munkaerő-piaci program keretében. A külső szervezet részére nyújtott támogatás mértékének megállapítására a hivatkozott rendelet 25. §-ában rögzítettek az irányadók. A program keretében közvetlenül az elhelyezkedés érdekében nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatás támogatható.
4.5 Munkaerő-piaci képzés
A program keretében a 2. a) és 2. b) pontban részletezett a célcsoportba tartozó munkáltatóknál alkalmazott munkavállaló munkaviszony melletti képzése is, ha a munkáltató a képzés költségéhez legalább 20%-os mértékben maga is hozzájárul, továbbá vállalja a képzés befejezését követően a képzés idejével megegyező időtartamú továbbfoglalkoztatást. A 45 év feletti munkavállalók esetében a legalább 20% mértékű munkáltatói hozzájárulástól el lehet tekinteni.
A 2. a)- 2. b) pontban részletezett célcsoportok esetében a 6/1996. (VII.16.) MüM rendeletben felsorolt kizárólag a munkakör magasabb szintű ellátását, a termékszerkezet váltást elősegítő, a korszerűbb gyártási-, feldolgozási technológia alkalmazásának elsajátítását célzó, a további foglalkoztatást elősegítő képzési programok támogathatók.
A program célcsoportjába tartozó, 2. c) pont szerinti álláskereső számára a munkaügyi központ által támogatott képzésben történő részvétel támogatható. A 2. c) célcsoport tekintetében kizárólag azok a képzési programok támogathatók, amelyek konkrét munkáltatói igényekre épülnek.
A program keretében munkaerő-piaci képzés önállóan nem, csak a 4.1, 4.2 és 4.3 alatti támogatások valamelyikének igénybe vétele mellett támogatható.
4.6 Munkába járással összefüggő költségek támogatása
a) Helyközi utazás támogatása
A 2./c) célcsoportba tartozó álláskeresőt foglalkoztató munkáltató és munkavállaló számára nyújtható 12 hónapig, a jogszabály adta lehetőségek szerint 100%-os mértékben.
A bérköltség támogatás és a helyközi utazási támogatás a célcsoportba tartozó álláskeresők foglalkoztatása esetén együttesen is nyújtható.
b) Csoportos személyszállítás támogatása
A 2./c) célcsoportba tartozó álláskeresőt foglalkoztató munkáltató számára nyújtható 12 hónap időtartamra, a személyszállításban érintett munkavállalók lakóhelyétől (tartózkodási helyétől) a munkahelyéig tartó útvonalra vonatkozó autóbuszbérletek árának a munkaadót terhelő részéig terjedhet.
A bérköltség támogatás és a helyközi utazási, valamint a csoportos személyszállítás támogatása a célcsoportba tartozó álláskeresők foglalkoztatása esetén együttesen is nyújtható.
A csoportos személyszállítás támogatása helyközi utazás támogatással együttesen, ugyanazon munkavállalók vonatkozásában nem nyújtható.
A 4.3. 4.4. valamint a 4.5 és a 4.6. támogatásokra a 2. pontban felsorolt kizáró feltételektől eltérően azok a munkaadók is pályázhatnak, amelyek már megkezdték gazdasági tevékenységüket, azonban nem rendelkeznek lezárt üzleti évvel, de gazdálkodásukról a pályázat benyújtását megelőző hónap utolsó napjáig könyvelt gazdasági eseményeikről részletes főkönyvi kivonattal rendelkeznek.
5. A program forrása, időtartama
A program forrása a Munkaerő-piaci Alap Foglalkoztatási Alaprész 2009. évi központi keretének válságkezelésre elkülönített 10 milliárd Ft-os kerete, amelynek terhére kötelezettséget vállalni 2009. december 31-ig van lehetőség. Az áthúzódó kötelezettségvállalás2 forrása a Munkaerőpiaci Alap Foglalkoztatási Alaprész 2010. évi központi keretének válságkezelésre elkülönített kerete. A támogatás formája a regionális munkaügyi központnak, több régiót érintő pályázat esetén az FSZH részére nyújtott vissza nem térítendő céltámogatás. A támogatás felhasználására vonatkozóan a jelen dokumentumban nem szabályozott kérdésekben a munkaerő-piaci programokra vonatkozó szabályok az irányadók.
6. A pénzügyi forrás biztosítása, elszámolás rendje
A program fedezetére rendelkezésre álló pénzügyi forrás biztosítása a regionális munkaügyi központok illetve az FSzH részére pénzigénylés keretében történik. A meghiúsult, vagy az adott célra fel nem használt támogatásokat a munkaügyi központ és az FSzH az MPA részére visszafizeti.
A regionális munkaügyi központok, illetve az FSzH a munkaadókkal kötött támogatási szerződéseket az Flt, illetve végrehajtására kiadott pénzügyi elszámolási szabályoknak megfelelően kötik meg és tartják nyilván. A munkaügyi központ a hozzá beérkezett jelen forrás terhére, valamint az OFA által meghirdetett pályázatra vonatkozó támogatási igényekről folyamatosan tájékoztatja a Foglalkoztatási és Szociális Hivatalt.
A Hivatal a beérkezett igényekről, illetve a megszületett döntésekről nyilvántartást vezet, melyet megküld a Szociális és Munkaügyi Minisztériumnak.
7. A programhoz történő csatlakozás menete
A regionális munkaügyi központ és az FSzH az átmeneti gazdasági visszaesés következtében támogatási igényét bejelentő munkaadóval felveszi a kapcsolatot és tájékoztatást nyújt a programba kerülés lehetőségéről.
2 Megjegyzés: a Munkaerő-piaci Alap Foglalkoztatási Alaprész 2010. évi központi keretének válságkezelésre elkülönített keretét a korábbi gyakorlat alapján a későbbiekben határozzák meg.

Együttműködési szándék – azaz a munkáltató munkahely megtartási hajlandósága – esetén a munkaügyi központ, illetve az FSzH az igények és a lehetőségek figyelembe vételével a munkaadóval közösen munkaerő-piaci programot dolgoz ki. A programot a regionális munkaügyi központ véleményezésre a Foglalkoztatási és Szociális Hivatalhoz eljuttatja. A programtervek benyújtása és értékelése a meghirdetéstől számítva folyamatosan történik.
Az FSzH a munkaügyi központoktól hiánytalanul beérkezett dokumentumokat 3 munkanap alatt véleményezi és támogatásra javasolt programterveket a Szociális és Munkaügyi Minisztérium részére továbbítja. A benyújtott munkaerő-piaci programok MAT elé terjesztését megelőző szakértői csoport készíti elő javaslattételre.
A szakértői csoport az MAT oldalai, a SZMM, az FSZH és az OFA képviselőből áll. A szakértői munkacsoport összehívásáról és működtetéséről az FSzH gondoskodik. A minden hónap 5-éig beérkezett hiánytalan programokról a következő hónap 10-ig születik döntés.
A szakértői csoport jóváhagyás céljából javaslatot készít a szociális és munkaügyi miniszter, illetve MAT (továbbiakban: döntést hozók) részére. A programnak Miniszter által történő jóváhagyását követően a Minisztérium egyidejűleg tájékoztatja a Hivatalt és a programot benyújtó regionális munkaügyi központot.
A Szociális és Munkaügyi Minisztérium fenntartja a jogot arra, hogy az Alapkezelési Főosztály kimutatása alapján a rendelkezésre álló források függvényében a programtervek befogadását felfüggessze.
8. A rendelkezésre álló keret felhasználása, nyilvántartása
A Miniszter által jóváhagyott programot az SZMM Foglalkoztatási Főosztálya nyilvántartásba veszi és ez alapján figyelemmel kíséri a rendelkezésre álló szabad forrás összegét.
A támogatás Miniszter által történő jóváhagyásáról a Foglalkoztatási Főosztály tájékoztatást küld az Alapkezelési Főosztály részére.
A Minisztérium fenntartja a jogot arra, hogy a Foglalkoztatási Főosztály nyilvántartása alapján –melyet havonta egyeztet az Alapkezelési Főosztály keretnyilvántartásával – a rendelkezésre álló források függvényében további programok befogadását felfüggessze.
A programra 2009. I. negyedévben beérkezett támogatási igények felülvizsgálatát követően – amennyiben a pályázatok száma ezt indokolja – a Minisztérium javaslatot tehet a MAT számára az előreláthatóan felhasználásra nem kerülő összeg más, regionális kezdeményezésű programok finanszírozására történő felhasználásra.
9. A munkaadóval kötött támogatási szerződés
A regionális munkaügyi központ illetve – a kettőnél több régióban levő telephely tekintetében támogatást igénylő munkáltató esetén – az FSzH a program kidolgozásában résztvevő munkaadóval a program jóváhagyásától számított 15. napon belül a Ket. alapján támogatási szerződést köt. Amennyiben a fenti határidőn belül nem kerül sor a szerződés megkötésére, úgy a támogatás miniszteri jóváhagyása visszavonásra kerül. A szerződéskötés meghiúsulásáról a munkaügyi központ és az FSzH haladéktalanul köteles értesíteni a Minisztériumot.

10. A programtervhez benyújtandó dokumentumok
a) A munkaerő piaci program szakmai megalapozása, amelyen be kell mutatni:
a pályázat által érintett kistérség munkaerő-piaci helyzetét,
a támogatást kezdeményező munkaadó(k) rövid bemutatása-tevékenységi körét, foglalkoztatási és pénzügyi helyzetét, a régióban, kistérségben elfoglalt helyzetét, a munkaügyi központtal való együttműködés tapasztalatait,
a kialakult foglalkoztatási problémát, különös tekintettel annak a recesszióval való egyértelmű kapcsolatát, (Részletesen be kell mutatni továbbá az átmeneti gazdasági visszaesésből adódó foglalkoztatási nehézségeket, azok okait, átmeneti jellegét, az általa érintett csoportok jellemzőit.)
A munkaadó(k) eddigi és tervezett intézkedéseit a foglalkoztatás fenntartására és a jövőre vonatkozó terveit.
(Be kell mutatni a munkáltató által eddig megtett és tervezett további intézkedéséket, az intézkedésekre eddig felhasznált és a későbbiekben felhasználandó saját forrásokat és a foglalkoztatási problémák kezelésének
módját, a támogatás tervezett felhasználását és annak várható hatását.)
A jelentkező probléma megoldása érdekében igényelt támogatás(ok)at, azok időtartamát, mértékét, az érintett munkavállalók ismérveit (létszám, munkakör, végzettség stb.)
Mellékelni kell a
a munkaügyi központ szakmai értékelését a beadott igényről, valamint az adott foglalkoztatási problémának, a támogatásnak, illetve a támogatás elmaradásának a térségre, kistérségre való hatásáról.
A munkaügyi központ javaslatát a támogatás formájára, mértékére, időtartamára
amennyiben az adott régió részéről több munkaerő-piaci program beadása is történik, ezek rangsorolását.
b) A programtervhez csatolni kell a munkáltató 2007. évi és 2008. évi előzetes, 2008. május 31-ét követően elfogadott mérlegét.
c) A Kkv tv szerint közepes vagy nagy vállalkozásoknak, valamint az ötven főnél nagyobb létszámot alkalmazó egyéb munkáltatóknak az előzőeken túl a 2009-2010. évre vonatkozó üzleti és részletesen kidolgozott foglalkoztatási tervét is be kell mutatni, valamint. részletesen alátámasztott költségvetés kidolgozása szükséges a foglalkoztatás megőrzése érdekében szükséges saját forrásról, beleértve az esetleges hitelfelvételt és az igényelt támogatás tervezett felhasználását is.
d) A részletes foglalkoztatási és üzleti terv bemutatásától abban az esetben lehet eltekinteni, ha a munkáltató nem több mint 3 hónapra igényli a támogatást.
Amennyiben a későbbiekben a munkáltató újra igényel támogatást (maximum az ezzel együtt 12 havi foglalkoztatás erejéig, úgy már a részletes üzleti és foglalkoztatási terv beadása szükséges.) A munkáltatóra vonatkozó az előzőekben felsorolt információkat és nyilatkozatokat a támogatást igénylő munkaadó biztosítja a regionális munkaügyi központ részére.
e) A programhoz benyújtandó a melléklet szerinti adatlap értelemszerűen.
f) Mellékelni kell a munkáltató nyilatkozatát arról, hogy a 2. pontban felsorol kizáró
okok nem állnak fenn.
g) Nyilatkozat az eddig igénybe vett de minimis támogatásokról.
h) A munkaadó azonosítására alkalmas információk-cégkivonat, aláírási címpéldány
i) A munkaügyi központ vezetőjének kérelme a támogatás elnyerésére.
A regionális munkaügyi központ egy munkaerő-piaci program keretében több egymással termelési kapcsolatban álló, vagy egy kistérségben tevékenykedő munkáltató támogatását is kezdeményezheti. A munkáltatókra vonatkozó feltételeknek azonban ez esetben is minden munkáltatóra vonatkozóan fenn kell állniuk.
11. Csekély összegű (de minimis) támogatások
A munkaerő-piaci program keretén belül nyújtható támogatások közül de minimis támogatásnak minősülnek az alábbiak:
bérköltség támogatás, kivéve a csökkentett munkaidőben történő foglalkoztatáshoz kapcsolódó bértámogatást,
munkaviszonyban állók képzési támogatása
munkahelymegőrzés támogatás
munkába járáshoz kapcsolódó helyközi utazás támogatása munkaadó részére megítélt összeg
csoportos személyszállítás támogatása
A támogatás de minimis szabályozásnak megfelelően történik. A benyújtáshoz a munkáltató nyilatkozik a 3 éven belül igénybe vett de minimis támogatások igénybe vételéről. A de minimis szabályok alkalmazása szempontjából a pályázat beadásakor érvényes de minimis támogatásokra vonatkozó mértékek az irányadók.
12. A helyközi utazás költségek munkavállalót terhelő részének igénylése
A helyközi utazás költségek munkavállalót terhelő részének igénylését kiadott hatályos eljárási rend tartalmazza.
A munkavállaló számára a munkáltatónak nyújtott támogatáshoz kapcsolódóan a regionális munkaügyi központ illetékes kirendeltsége mérlegelési jogkörében eljárva megtérítheti a munkavállaló munkába járást szolgáló bérletének vagy teljes árú menetjegyének:
– maximum 14 %-át, ha a munkavállaló országos közforgalmú vasút 2. kocsiosztályán utazik,
– maximum 20 %-át, ha a munkavállaló elővárosi vasúton, valamint helyközi díjszabással közlekedő helyi és távolsági autóbuszon utazik.

Amennyiben a munkavállaló is kéri az őt terhelő utazási költség megtérítését, erre vonatkozó kérelmét a munkaadó kérelmével együtt kell benyújtani és elbírálni.
A támogatást a munkáltató azon regionális munkaügyi központ illetékes kirendeltségéhez benyújtott kérelme alapján lehet igényelni, ahol az álláskeresőt nyilvántartják. Ehhez csatolni kell a munkavállaló támogatásra vonatkozó kérelemét is. A regionális munkaügyi központ illetékes kirendeltsége a kérelem beadásakor nyomtatvánnyal segíti az ügyfelet.
13. Statisztika, adatszolgáltatás
A regionális munkaügyi központok a program keretében nyújtott támogatásokról és szolgáltatásokról havonta, a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal által kidolgozott adatszolgáltatási kötelezettség alapján szolgáltatnak információkat.
A Foglalkoztatási és Szociális Hivatal az országos összesítés adatait az adott hónapot követő 15. naptári napig Szociális és Munkaügyi Minisztérium Foglalkoztatási és Képzési Szakállamtitkárságára továbbítja. A központi munkaerő-piaci programra elkülönített források felhasználásáról az SZMM Alapkezelési Főosztálya vezet kimutatást.
A pénzeszköz felhasználásáról a munkaügyi központok a szokásos rendszer alapján szolgáltatnak adatot az Alapkezelési Főosztálynak.
14. Beszámolási kötelezettség
A munkaügyi központ a régióban, illetve az FSzH az általa felhasznált forrásból működtetett munkaerő-piaci programok befejezését követő 30 napon belül szakmai és pénzügyi beszámolót köteles készíteni. A beszámolót véleményezésre a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal részére kell elküldeni. A Hivatal az általa elfogadásra javasolt beszámolót a Minisztérium számára elküldi.
A munkaügyi központ a programban meghatározott, támogatás nélküli továbbfoglalkoztatási kötelezettség teljesítését figyelemmel kíséri, monitorozza. Ennek lezárását követően a teljesítésről összefoglalót készít, amelyet az FSzH a Minisztérium számára küld meg.
A program állásáról, a források felhasználásáról a regionális munkaügyi központ és a Foglalkoztatási Hivatal a Minisztérium kérésére bármikor köteles tájékoztatást adni.

Budapest, 2009. február

Van esélyem pályázni?
Jó lenne tudni a pályázata elkészítése előtt, hogy milyen esélyekkel indulhatna rajta?

Kiemelt információk és aktualitások

Elindultak az első KKV-fejlesztési pályázatok!

Induljon a Tenderek Háza P. T. Központ Kft. szakértő csapatával az új Széchenyi 2020 program pályázatain! Kollégáink több száz nyertes pályázattal a hátuk mögött, készséggel állnak rendelkezésére. tel: 061 920 0096, +36 20 665 8717



Itt az utolsó óriási lehetőség!

Több ezer cég is új gépeket és informatikai eszközöket vehet, vagy termelő üzemet építhet abból az új EU-s pályázatból, amelyet a napokban jelentettek be és jövő január végétől nyílik meg. Ez már a s...


További hirek




Gazdasági társaság

Közkereseti társaság, betéti társaság, korlátolt felelősségű társaság, részvénytársaság, közös vállalat.


Összes szakszó