Hungária körút 137.
Fax: +36-1-9200-096
Tel.: +36-1-9200-095
Email: info@tenderekhaza.hu
Telephelyfejlesztés a Tisza-tó térségében
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS az Észak-Alföldi Operatív Program Telephelyfejlesztés a Tisza-tó térségében c. komponenséhez Kódszám: ÉAOP-1.1.1/D-14 Tartalomjegyzék A Pályázati Felhívás elválaszthatatlan része a Pályázati Útmutató a Regionális Fejlesztési Operatív Programok keretében megjelent Pályázati Felhívásokhoz – 2012-02. számú verzió c. dokumentum (a továbbiakban: Pályázati Útmutató c. dokumentum), mely a Projekt adatlappal együtt tartalmazza a pályázat elkészítéséhez szükséges összes feltételt. Amennyiben jelen Pályázati Felhívásban foglaltak valamely fejezet tekintetében eltérnek a Pályázati Útmutató c. dokumentumban megfogalmazott általános előírásoktól, és az eltérés tényére kifejezett hivatkozás történik, akkor a jelen dokumentumban szabályozottak az irányadók. Felhívjuk a tisztelt pályázók figyelmét, hogy a Pályázati Felhívás, valamint a Pályázati Útmutató, illetve ezek dokumentumai esetén a Regionális Operatív Programok Irányító Hatósága (továbbiakban: ROP IH) a változtatás jogát fenntartja, ezért kérjük, hogy kövessék figyelemmel a www.palyazat.gov.hu honlapon megjelenő közleményeket! A beadás előtt ellenőrizzék, hogy a pályázati dokumentumokat a honlapon megadott sablonoknak megfelelően állították össze, mert az ettől való (akár formai, akár tartalmi) eltérés esetén a pályázat elutasításra kerülhet. A. TÁMOGATÁS CÉLJA ÉS HÁTTERE A1. Alapvető cél Térségeink versenyképessége nagyban függ az ott tevékenykedő mikro-, kis-, és középvállalkozási (továbbiakban KKV) bázis működésétől, az általuk előállított termékek, szolgáltatások versenyképességétől. A KKV-szektor kiemelt szerepet játszik a megfelelő számú és minőségű munkahely rendelkezésre állásában és így a régió foglalkoztatási helyzetében. Ahhoz, hogy sikeres térségek jöjjenek létre, elengedhetetlen tehát e körnek kellő megerősítése. Ugyanakkor a hosszabb működési múlttal, nagy tudástőkével, fejlett technológiával rendelkező nagyvállalkozások jelenléte is kulcskérdés a térség fejlettsége szempontjából, többek között a helyi KKV-k szempontjából is meghatározó lehet. Jelen pályázati felhívás célja az 1701/2013. (X. 4.) Korm. határozatnak megfelelően a Tisza-tó térségében munkahelyteremtéssel egybekötött gazdaságfejlesztés támogatása. A vonatkozó területfejlesztési dokumentumok, a Tisza-tó Térség Területfejlesztési Koncepciója (2005), valamint a Tisza-tó Térségfejlesztési Stratégiája (2013) értelmében jelen felhívás stratégiai fontosságú célja a már kialakult értékekkel meglévő tradicionális iparágak, kézmű- és háziipar, fazekas, bőr és üvegipar fejlesztése. A pályázati felhívás a vállalkozások működési helyszínéül szolgáló meglévő, működő telephelyek modernizációját és bővítését, nem megfelelő telephelyeik cseréjét, új telephelyek kialakítását, a telephelyek kihasználtságának növelését kívánja elősegíteni, a KKV-k versenyképességének megőrzése, fokozása érdekében, hogy ezáltal közvetve a működésük helyszínéül szolgáló térségek versenyképessége is javuljon. A pályázati felhívás céljának teljesítéséhez a termelő és/vagy szolgáltató tevékenységüket fejleszteni kívánó vállalkozások meglévő, illetve új telephelyeik kialakításával és fejlesztésével járulnak hozzá az alábbi két területen: 1. részcél - „Telephelyfejlesztés” Jelen részcél a Tisza-tó térségében megvalósuló a vállalkozások versenyképességét segítő egyszerűbb fejlesztések támogatását célozza. 2. részcél - „ Komplex Telephelyfejlesztés” Jelen részcél a Tisza-tó térségében megvalósuló, komplex, azaz építést, eszközbeszerzést és jelentős mértékű munkahelyteremtést tartalmazó fejlesztések támogatását célozza. A2. Rendelkezésre álló forrás A felhívás meghirdetésekor az Észak-Alföldi régióban támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg a 2011-2013. időszakban 500 millió Ft az alábbi felosztásban1: Részcél Millió Ft 1. 150 2. 350 Jelen felhívás támogatási forrását az Európai Regionális Fejlesztési Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosítja. 1 A forrás a beérkező igények és értékelések függvényében átcsoportosítható. B. PÁLYÁZÓK KÖRE A pályázati felhívásra kizárólag az alább felsorolt, kettős könyvvitelt vezető vállalkozások pályázhatnak: 1. Jogi személyiségű vállalkozás (Gazdálkodási forma szerinti osztályozási kód: 113, 114, 115, 121, 125, 128, 129, 138, 139) 2. Jogi személyiség nélküli vállalkozás (Gazdálkodási forma szerinti osztályozási kód: 211, 212, 213, 226, 227, 229) 3. Egyéb vállalat (Gazdálkodási forma szerinti osztályozási kód: 721) Jelen felhívás keretében konzorciumban történő pályázat benyújtására nincs lehetőség. A Pályázati Útmutató c. dokumentum B1. pontjában foglaltak nem alkalmazandóak. Magyarországon székhellyel, vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon telephellyel, fiókteleppel rendelkező, a fentiekben meghatározott szervezetek pályázhatnak. C. A PÁLYÁZAT TARTALMA C1. Támogatható tevékenységek köre A pályázat keretében kizárólag a jelen pontban meghatározott tevékenységekre lehet támogatást igényelni. Ezeken túlmenően semmilyen egyéb tevékenység nem támogatható. Jelen felhívás keretében a C.4 pont szerint regionális beruházási támogatási jogcímen támogatható fejlesztések esetén kizárólag induló beruházások támogathatók. C.1.1 Önállóan támogatható tevékenységek Támogatás igényelhető a következő tevékenységekre: 1. részcél esetén 1. A termelő és szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó új épület építése, létesítése, a szükséges épületgépészeti beruházások végrehajtása. 2. A termelő és szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó meglévő épületek átalakítása, bővítése, korszerűsítése, helyreállítása, felújítása, a szükséges épületgépészeti beruházások végrehajtása. 2. részcél esetén 1. A termelő és szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó új épület építése, létesítése, a szükséges épületgépészeti beruházások végrehajtása. 2. A termelő és szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó meglévő épületek átalakítása, bővítése, korszerűsítése, helyreállítása, felújítása, a szükséges épületgépészeti beruházások végrehajtása. 3. Eszközbeszerzés, eszköz lízing. C.1.2 Önállóan nem támogatható, választható kapcsolódó tevékenységek A felhívás keretében az egyes részcélok esetén önállóan nem, csak a C1.1. pontban felsorolt tevékenységekkel együtt támogathatók az alábbi tevékenységek: 1. részcél esetén 1. Alapinfrastruktúra kiépítése, bővítése, korszerűsítése, helyreállítása, felújítása, ahol az alapinfrastruktúra hiánya, illetve nem megfelelő állapota 2. részcél esetén 1. Alapinfrastruktúra kiépítése, bővítése, korszerűsítése, helyreállítása, felújítása, ahol az alapinfrastruktúra hiánya, illetve nem megfelelő állapota akadálya a vállalkozás betelepülésének, működésének, illetve továbbfejlődésének. 2. Projekt előkészítés. C.1.3 Önállóan nem támogatható, kötelezően megvalósítandó tevékenységek mindkét részcél esetén A felhívás keretében önállóan nem támogatható, kötelezően megvalósítandó tevékenységek: • Nyilvánosság biztosítása a Pályázati Útmutató c. dokumentum C1.2 pontjának megfelelően A kommunikációs tevékenység megkezdése előtt kérjük, vegye fel a kapcsolatot a közreműködő szervezet kommunikációs kollégájával. A nyilvánosság biztosításával kapcsolatos költségek az elszámolható költségek részét képezik. • Projektszintű könyvvizsgálat a Pályázati Útmutató c. dokumentum C1.2 pontjának megfelelően C2. Nem támogatható tevékenységek Kizárólag a jelen dokumentum C1.1-C1.3 pontjában felsorolt tevékenységek minősülnek támogatható tevékenységnek. C3. Elszámolható költségek Jelen fejezet C3.1 pontjában kerülnek meghatározásra a felhívás keretében elszámolható költségek típusai. A pályázatok tervezése során kizárólag a jelen dokumentumban meghatározott költségtípusok tervezhetők elszámolható költségként. Az egyes költségtípusokra, valamint az elszámolhatóságukra vonatkozó általános szabályok a Pályázati Útmutató c. dokumentum C2. pontjában kerültek meghatározásra. Jelen felhívás keretében a C4. pont szerint regionális beruházási támogatási jogcímen támogatott fejlesztések esetén kizárólag a beruházás bekerülési értékének részét képező költségek elszámolhatók. C3.1. Elszámolható költségek típusai Jelen felhívás keretében az alábbi költségek számolhatók el a Pályázati Útmutató c. dokumentum C2.3 pontjában meghatározottaknak megfelelően: I. Előkészítési költségek Projekt –előkészítés költségei Kizárólag a pályázati projekthez közvetlenül kapcsolódó, szükséges engedélyezési, kivitelezési dokumentumok elkészítésének költségei számolhatóak el, amennyiben a projekt építési engedély köteles. II. Megvalósítási költségek 1. Épület építés, átalakítás, bővítés, korszerűsítés, helyreállítás, felújítás Az építési költségek alatt kell érteni: • komplex terület-előkészítés, területrendezés: megelőző mentő régészeti feltárás, falkutatás, egyéb örökségvédelmi előkészítési tevékenység, irtási munkák, tényfeltárás, környezeti kármentesítés, lőszermentesítés, rekultiváció, műszaki beavatkozás, tereprendezés, talajmunka költsége; • bontás, törmelék elhordás költsége; • termelő és/vagy szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó új épületek építésének, a meglévő épületek átalakításának, bővítésének, korszerűsítésének, helyreállításának, felújításának költsége (ideértve deponálás, takarítás, építéshez szükséges ideiglenes létesítmények, kútfúrás, kútépítés); • technológiai szerelés (gépészet, villamosság stb.) költsége; • a fejlesztés tárgyára aktiválható műszaki ellenőrzés költsége; • az épületre aktiválható technológiafejlesztés költsége. 2. Alapinfrastrukturális beruházások költségei Az infrastrukturális beruházások esetében a következő rendszerek kiépítésével, bővítésével, átalakításával, korszerűsítésével, helyreállításával, felújításával kapcsolatos költségek számolhatóak el: • ivó-, ipari- és tűzi-víz hálózat és tárolók, korszerű tűzvédelmi hálózat; • őrző-védelmi hálózat; • gázhálózat, gázfogadó állomás; • távhővezeték, egyéb fűtési, hűtési rendszerek; • elektromos energiaellátás hálózata, transzformátor-állomás, közvilágítás; • eső- és szennyvízelvezetés, szennyvíztisztító; • hulladékkezelő létesítmények; • átereszek, vízi létesítmények; • informatikai és telekommunikációs alaphálózat, a hálózat csatlakozási pontjai, valamint az aktív hálózati eszközök; • a projekt által érintett terület szükség szerinti leválasztása, bekerítése, egyéb célú térburkolat; • a terület használatához szükséges járdák, utak, parkolók; • parkosítás, kertépítés; • vasúti vágány; • vonalas közmű kiépítése esetén, a közüzemi szolgáltatónak jogszabály vagy megállapodás alapján fizetendő közműfejlesztési hozzájárulás, illetve azzal analóg díjak (pl. csatlakozási díj); • a fejlesztés tárgyára aktiválható műszaki ellenőrzés. 3. Eszközbeszerzés A működést és termelést elősegítő funkciók ellátásához, valamint új funkció kialakításához, indításához szükséges új, egyenként minimum nettó 100.000 Ft értékű eszközök beszerzése (zárt végű pénzügyi lízing formájában is). Nettó 100.000 Ft alatti beszerzési értékű eszköz csak akkor támogatható, ha az a nettó 100.000 Ft feletti beszerzési értékű eszköz tartozéka. Eszközbeszerzésként az alábbi költségek számolhatók el: • a tevékenységek végzéséhez szükséges új eszközök és berendezések vételára, • szállítás és üzembe helyezés beruházási költsége, beleértve az első minősítés, hitelesítés költségét is, • betanítás költsége (közvetlenül a beszerzett eszközhöz kapcsolódva), • az eszközök első felszerszámozásához az új szerszámok, új kiegészítő berendezések költsége, • eszközbeszerzéshez kapcsolódó gyártási licenc, gyártási know-how beszerzésének költsége, vételára az eszközbeszerzésre érvényes %-os korlátozáson belül. Lízing esetén a termelő és szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó eszköz - a megvalósítási időszakra eső - zárt végű pénzügyi lízing díjának elszámolására van lehetőség. Az eszköznek a projekt megvalósítási idejének végéig a pályázó tulajdonába kell kerülnie. A lízing szerződés kezdete egyben a projekt megkezdését is jelenti. 4. Szolgáltatások igénybevétele • Nyilvánosság biztosítása: kizárólag az ÚSZT kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei c. dokumentumban szereplő, az adott projekt esetében releváns kötelező tájékoztatási elemek költsége számolható el. • Projektszintű könyvvizsgálat abban az esetben számolható el, ha a projekt megítélt támogatása meghaladja az 50 millió Ft-ot. C3.2 Nem elszámolható költségek Jelen felhívás keretében nem számolható el semmilyen, a C3.1 pontban fel nem sorolt költségtípus. A Pályázati Útmutató C 2.4. fejezetében foglaltakon túl a pályázati felhívás keretében nem elszámolható költség különösen: • Gépjármű vásárlás költsége • ÁFA C3.3 A projekt költségvetés belső korlátai Jelen felhívás keretében a projekt elszámolható költségei vonatkozásában a következő belső korlátok kerülnek érvényesítésre: Költségtípus A projekt elszámolható költségei arányában számított maximális %-os korlát/Maximális elszámolható költség (ezer Ft) Projekt előkészítés költsége 4 % Alapinfrastrukturális beruházások költsége 40 % Eszközbeszerzés (kizárólag az 1. részcél esetén) 30% Nyilvánosság biztosítása • II. kommunikációs csomag 750 eFt • III. kommunikációs csomag 300 eFt Projektszintű könyvvizsgálat 0,5 % Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a belső arányok vizsgálata során az előírt korlátok megtartásának ellenőrzése két tizedes jegy pontosságig történik. C4. Támogatható tevékenységek és költségek állami támogatási jogcímek és kategóriák szerinti besorolása Jelen felhívás keretében támogatható tevékenységek a Regionális Fejlesztés Operatív Programokra meghatározott előirányzatok felhasználásnak állami támogatási szempontú szabályairól szóló 30/2012. (VI.8.) NFM rendelet alapján közösségi versenyjogi szempontból az alábbi jogcímeken, a következő támogatási kategóriákra vonatkozó előírások alapján valósíthatók meg: Támogatható tevékenység Támogatási kategória Támogatás jogcíme Épület, ill. alapinfrastruktúra építés, átalakítás, bővítés Regionális beruházási támogatás A 30/2012. (VI.8.) NFM rendelet 3. § (18) bekezdése szerint a Vállalkozások versenyképességének növelése, vállalati beruházások, munkahelyteremtő beruházások támogatása Eszközbeszerzés (zárt végű pénzügyi lízing díja is) Projekt előkészítés költsége, amennyiben a projekt benyújtása után merül fel, ÉS a beruházásra aktiválásra kerül, bekerülési értékének részét képzi (2000. évi C tv. szerint) Projektszintű könyvvizsgálat, amennyiben a beruházás bekerülési értékének részét képzi Épület, ill. alapinfrastruktúra helyreállítás, felújítás, korszerűsítés Csekély összegű támogatás Projekt előkészítés költsége, amennyiben a projekt benyújtása előtt merül fel, VAGY nem kerül a beruházásra aktiválásra, bekerülési értékének nem képzi részét (2000. évi C tv. szerint) Nyilvánosság biztosítása Projektszintű könyvvizsgálat, amennyiben nem képzi a beruházás bekerülési értékének részét Regionális beruházási támogatás kizárólag induló beruházásra adható. Regionális beruházási támogatási jogcímen kizárólag a pályázat benyújtását követően felmerült, és a beruházás számviteli törvény2 szerinti bekerülési értékének részét képező költségek számolhatók el. Az egyes támogatási kategóriákra vonatkozó további részletes szabályokat a Pályázati Útmutató D4 pontja tartalmazza. C5. A projektmegvalósítás időtartama és a pénzügyi elszámolás végső határidejére vonatkozó speciális előírások Jelen felhívás keretében a Pályázati Útmutató C4. pontjában foglaltaktól eltérően a projekt fizikai megvalósítására a projektgazdának a projekt megkezdésétől - amennyiben a projekt a Támogatási Szerződés hatályba lépéséig nem kezdődött meg, akkor a Támogatási Szerződés hatályba lépésétől - számítva maximum 12 hónap áll rendelkezésére valamint a projekt fizikai befejezésének tervezett dátuma nem lehet későbbi, mint 2015.06.30. Eltérés esetén a kettő közül a korábban lejáró időpontot kell figyelembe venni. 2 A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény C6. Fenntartási kötelezettségekre vonatkozó speciális előírások A pályázónak jelen felhívás C7.4. b) 1. pontja szerinti kötelező indikátorvállalásokat kell tennie. A munkahelyteremtés alapjául szolgáló bázislétszámnak a pályázat meghirdetését megelőző utolsó 12 teljes hónap átlagos havi állományi létszáma minősül FTE-ben megadva (a számítás módszertana www.palyazat.gov.hu honlap ROP indikátorok menüpontjában (http://www.palyazat.gov.hu./doc/3551) a GAZD_1984 számú indikátor adatlapon található). A megvalósítási, illetve fenntartási időszak alatti esetleges alulteljesítés az indikátor szankcionálásra mindenkor érvényes szabályozásnak megfelelően akár a támogatás részbeni, vagy teljes visszakövetelését is maga után vonhatja! Egyebekben a Pályázati Útmutató c. dokumentum C5. pontjában foglaltak érvényesek. C7. A projekt tartalmára vonatkozó speciális előírások C7.1 Projekt iparági szűkítése Az alábbi iparágakban megvalósuló fejlesztések nem támogathatóak. Felhívjuk a figyelmet, hogy jelzett TEÁOR számok indikatívak, a fejlesztés célja annak valódi tartalma alapján kerül megítélésre. 1. Nem nyújtható támogatás olyan tevékenységhez, amely az Európai Unió működéséről szóló szerződés 38. cikke szerinti listában (Annex I.) felsorolt termékek termelésére, azok feldolgozására, ha a végtermék szintén Annex I. termék, ezek forgalomba hozatalára, valamint a pálinkatermékek termelésére, feldolgozására és forgalomba hozatalára irányul. 2. Nem támogatható kereskedelmi (beleértve saját termék kereskedelmét is) tevékenység célját szolgáló fejlesztés (TEÁOR’08 45-47, kivéve TEÁOR’08 45,20). 3. Nem támogatható pénzügyi szolgáltató tevékenység célját szolgáló fejlesztés (TEÁOR’08 64-66). 4. Nem támogatható logisztikai beruházás (ld. F3 Fogalomjegyzék) célját szolgáló fejlesztés. 5. Nem támogatható turisztikai attrakció-, szálláshely-fejlesztés és vendéglátóipari szolgáltatás célját szolgáló fejlesztés (TEÁOR’08 93 és TEÁOR’08 55-56). 6. Nem támogatható a bérbeadási céllal történő ingatlanfejlesztés. Az iparági korlátozások a fejlesztendő tevékenységre vonatkoznak. C7.2 Projekt területi korlátozása 1. A fejlesztésnek az Észak-alföldi régióban a Tisza-tó térségben kell megvalósulnia, mely az alábbi településeket foglalja magába: • Karcagi járás: Karcag, Kunmadaras, Berekfürdő (Jász-Nagykun-Szolnok megye) • Kunhegyesi járás: Abádszalók, Kunhegyes, Tiszabura, Tiszabő, Tiszaroff, Tomajmonostora (Jász-Nagykun-Szolnok megye) • Tiszafüredi járás: Nagyiván, Tiszaderzs, Tiszafüred, Tiszaigar, Tiszaörs, Tiszaszentimre, Tiszaszőlős, Tiszagyenda (Jász-Nagykun-Szolnok megye) • Szolnoki járás: Kőtelek, Nagykörű, Tiszasüly (Jász-Nagykun-Szolnok megye) • Balmazújvárosi járás: Egyek, Tiszacsege, Hortobágy (Hajdú-Bihar megye) • Polgári járás: Folyás, Polgár, Újszentmargita (Hajdú-Bihar megye) 2. A fejlesztésre az adott település településrendezési tervében gazdasági területnek (meghatározás ld. F3. Fogalomjegyzék) (terület-felhasználási egység) minősített projekt megvalósítási helyszínre vonatkozó pályázatok benyújtásával van lehetőség. Ettől eltérő övezeti besorolás esetén barnamezős (meghatározás ld. F3. Fogalomjegyzék) projekt megvalósítási helyszínre vonatkozó pályázat benyújtása lehetséges. 3. A projektet csak a telephely telekhatárán belül lehet megvalósítani, a telephelyen kívüli megvalósítás nem támogatható. Ez alól kivételt jelent az a telekhatáron kívüli alapinfrastrukturális költség, amely kizárólag a telekhatáron belüli alapinfrastruktúra fejlesztést szolgálja és a fejlesztéshez közvetlenül kapcsolódik (pl. belső út közforgalmú útra való csatlakozása, szennyvíz gerincvezeték kiváltása az adott telek szennyvízkapacitásának bővítése érdekében, hálózatfejlesztési hozzájárulás). C7.3. A fejlesztéssel érintett ingatlanra vonatkozó feltételek: A fejlesztéssel érintett ingatlanra vonatkozó feltételek tekintetében a Pályázati útmutató C7. pontjában foglaltak az irányadóak. C7.4. Egyéb speciális feltételek a) Bírálatnál előnyt jelentő feltételek 1. Ipari Park területén és/vagy barnamezős területen és/vagy a 2007-2013 között meghirdetett ipari területek fejlesztését célzó ROP pályázatok valamelyikéből támogatásban részesült ipari területen megvalósuló fejlesztés. 2. A projekt keretében létrehozott/átalakított épület/épületrész nettó hasznos alapterületének több, mint 75%-a termelő/szolgáltató funkciót (F3. Fogalomtár) szolgál (felújítási tevékenységre nem vonatkozik). Az esetleges épülethez kapcsolódó kivitelezési tevékenység a C7.4 b) pontban meghatározott fajlagos költséghatár maximum 75%-ából megvalósul. 3. A fejlesztés során megújuló energiát hasznosító technológiák kerülnek alkalmazásra, és ezen technológiák elszámolható költsége az összes elszámolható költség minimum 8%-át eléri. 4. A fejlesztés hatására az érintett épület energetikai minősítési osztálya 176/2008. (VI.30.) Korm. rendelet szerint "A+", vagy "A", vagy "B" besorolásúvá válik. 5. A pályázó engedélyköteles tevékenységére jogerős építési engedéllyel rendelkezik a pályázat benyújtásakor, illetve amennyiben tevékenysége nem építési engedélyköteles. 6. Amennyiben a fejlesztéssel érintett ingatlan tulajdonviszonyai a Pályázati Útmutató C7. pontjának megfelelően rendezettek a pályázat benyújtásakor. 7. Az elbírálás során előnyben részesülnek a már kialakult értékekkel meglévő tradicionális iparágak, kézmű- és háziipar, fazekas, bőr- és üvegipar fejlesztésére irányuló pályázatok. b) Egyéb feltételek 1. A projekteknek az alábbi táblázat szerinti kötelező munkahelyteremtésre vonatkozó indikátorvállalásokat kell tartalmazniuk legkésőbb a projekt fenntartási időszakának utolsó évére vonatkozóan (jelen felhívás E4. pontjának megfelelően): Létszám teljesidő-egyenértékben (FTE) kifejezve Részcél igényelt támogatás 0-9,99 10-49,99 50-249,99 250- 1. 10-19,99 millió Ft 1 2 3 6 20-29,99 millió Ft 2 3 4 6 30-50 millió Ft 3 4 5 6 2. 100 millió Ft - 49 fő A táblázat oszlopaiban a pályázó vállalkozás bázislétszáma (ld. F3 Fogalomjegyzék) alapján szükséges meghatározni a releváns kötelező indikátorvállalást. 2. Amennyiben a pályázó gazdasági társaság nem rendelkezik legalább egy lezárt (beszámolóval alátámasztott), teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel, abban az esetben pályázhat, ha a projekt értékelése során figyelembe vehetőek a partner vagy kapcsolt vállalkozásának (a Bizottság 800/2008/EK rendelete alapján), vagy jogelődjének (jogelődjeinek) gazdálkodási, pénzügyi adatai az E1.II.2. pontozással értékelt tartalmi szempontok vonatkozásában. A projekt értékelése során megvizsgálásra kerül a partner vagy kapcsolt vállalkozásának vagy jogelődjének (jogelődjeinek) jóváhagyott (közgyűlés, taggyűlés, illetve a tulajdonosok által jóváhagyott) utolsó előtti és/vagy utolsó lezárt üzleti évi éves beszámolója. 3. Amennyiben a pályázó rendelkezik egy lezárt (beszámolóval alátámasztott), teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel és igényli, abban az esetben is figyelembe vehetőek a partner vagy kapcsolt vállalkozásának, vagy jogelődjének (jogelődjeinek) gazdálkodási, pénzügyi adatai az E1.II.2. pontozással értékelt tartalmi szempontok vonatkozásában. A pályázó választása a figyelembeveendő adatok tekintetében az értékelés során következetesen alkalmazásra kerül. Amennyiben a pályázó több partner vagy kapcsolt vállalkozással rendelkezik, akkor a partner és kapcsolt vállalkozások jóváhagyott éves beszámolója a következőképpen kerül figyelembe vételre: • Amennyiben a pályázó kapcsolt vállalkozása a tulajdonosok (a részvényesek) szavazatának többségével (50 százalékot meghaladóval) tulajdoni hányada alapján egyedül rendelkezik, vagy az anyavállalat gazdálkodási adatai, vagy a cégcsoport konszolidált éves beszámolójában szereplő adatok kerülnek figyelembe vételre. • Tulajdoni hányad egyezőség, illetve több partnervállalkozás esetén a pályázó választ, hogy melyik vállalkozás gazdálkodási adatai kerülnek figyelembe vételre, melyet a pályázónak a Projekt adatlapon kell megjelölnie. A jogosultsági és értékelési feltételek összességének a pályázó döntése alapján kiválasztott egyazon társaságnak kell megfelelnie minden tekintetben. 4. Egy kedvezményezett csak egy projekt megvalósítására kaphat támogatást. Jelen felhívás keretén belül több telephely fejlesztésére kizárólag egy településen belül van lehetőség. 5. Nem támogatható beruházás esetén a Pályázati Felhívás mellékletében megadott fajlagos költségeken felüli költség. Ezen fajlagos költségek összegét nettó összegben kell érteni, a fajlagos költségek meghatározása során az épületek/építmények hasznos, nettó alapterülete kerül figyelembe vételre. Amennyiben azonban a C7.4. a) pont szerinti megújuló energiát hasznosító technológiák kerülnek alkalmazásra, azok kialakítási költsége a fajlagos költségek meghatározása során a kivitelezési költségbe nem számítandó bele (akkor sem, ha egyébként az épületre aktiválásra kerül a számviteli tv. értelmében). A meghatározott fajlagos költségek maximális költségek, a szakmai értékelések során a tervek, tervezői költségbecslés, kivitelezői árajánlat, az Építőipari költségbecslési segédlet 2012. c. dokumentum, illetve egyéb, a piaci ár igazolását szolgáló dokumentum/adatbázis stb. alapján ennél alacsonyabb összegben is meghatározhatják az elszámolható maximális költségek összegét. Amennyiben a beruházás többféle funkciójú (raktár, gyártócsarnok, iroda, szociális blokk), és eltérő műszaki tartalmú épületet, épületrészt tartalmaz vagy különböző típusú beavatkozások (új építés, átalakítás, korszerűsítés, felújítás) történnek, az egyes funkciókra és tevékenységekre külön-külön, a hasznos alapterületek arányában kerülnek meghatározásra a maximum elszámolható fajlagos felárak. Bővítés, átalakítás, korszerűsítés, felújítás esetében a fajlagos költségek vetítési alapja a fejlesztéssel érintett épületrész. A fentiekben meghatározott költségeken felüli költség nem elszámolható költségnek minősül. Az ebből adódó nem elszámolható költségek a projekt összköltségének részei (vagyis az ahhoz kapcsolódó beruházások megvalósítása és fenntartása kötelező; a megvalósítás nyomonkövetése során ellenőrzésre kerül), azonban nem részei a projekt összes elszámolható költségének. Ezen nem elszámolhatónak minősülő költségeket is a Pályázati Útmutató c. dokumentumnak megfelelően szükséges alátámasztani. A projekt költségvetésének megfelelően részletezettnek és ily módon ellenőrizhetőnek kell lennie ahhoz, hogy meghatározható legyen a költségek, illetve ezen belül az elszámolható költségek besorolása a Pályázati Útmutató c. dokumentumnak megfelelően. 6. Közös használatú, vagy nem támogatható tevékenységeknek helyt adó helyiségek, épületrészek költségeinek arányosítására: Amennyiben a beruházással érintett ingatlan helyet ad jelen felhívás keretében fejleszteni kívánt ellátáson túl egyéb szolgáltatásoknak vagy funkciónak, az alábbi módon szükséges az építési, felújítási és kapcsolódó szolgáltatási költségeket arányosítani: A közös használatú, mindkét funkcióhoz kapcsolódó ingatlanrészekre (pl. külső homlokzat, tető, külső tér, fűtésrendszer) jutó kivitelezési költségek elszámolhatóak a felhívás szerint támogatott szolgáltatás- / ellátás-nyújtás helyiségének/helyiségeinek alapterülete szerint, tehát az elszámolható, támogatható épületrész, és a nem elszámolható épületrész nettó alapterületének (m2) arányában. Közös használatú helyiségre, épületrészre jutó elszámolható költség számítása: támogatható tevékenységhez kapcsolódó helyiség m2/ támogatható+nem támogatható tevékenységhez kapcsolódó helyiség m2 (közös helyiségek nélkül). Pl. támogatható helyiség: 30 m2, nem támogatható helyiség: 50 m2, közös helyiség: 20 m2. Közös helyiségre jutó elszámolható költség: 30/30+50= 0,375, a közös használatú helyiségre jutó költség 37,5%-a számolható el. A m2 alapú arányosítás nem vonatkozik a fejleszteni kívánt tevékenység végzéséhez szükséges, jogszabály vagy hatóság által előírt, adott tevékenységhez kötelezően kapcsolódó fejlesztésekre. Az arányosítás minden kivitelezési költség tekintetében kötelezően alkalmazandó, beleértve a szolgáltatások igénybevételének és az építés költségeit is: ezek a költségek jelen felhívás keretében a fenti százalékos aránynak megfelelően számolhatók el. 7. Ingatlankiváltás: Amennyiben a projekt megvalósítása során ingatlankiváltásra kerül sor, vizsgálni szükséges a kiváltással érintett épületek jövőbeni sorsát. Amennyiben a kiváltott ingatlan hasznosítása során a pályázónak – esetleges értékesítéséből, bérbe adásából, más módon történő hasznosításából – bevétele keletkezik, úgy ezt szükséges bemutatni. Az így keletkező bevételt figyelembe kell venni az igényelhető támogatás mértékének meghatározása során. c) Speciális nyilatkozatok Az alábbi feltételek elfogadásáról a pályázónak a pályázati adatlapon kell nyilatkozatot tennie: 1. Kijelentem, hogy a pályázat benyújtását megelőző 2 naptári éven belül államigazgatási szerv határozatában, illetve annak bírósági felülvizsgálata esetén a bíróság, munkavállaló bejelentés nélküli vagy munkavállalási engedély nélküli foglalkoztatása miatt jogerősen bírság megfizetetésére az általam képviselt szervezet nem kötelezett. 2. Tudomásul veszem, hogy a projekthez kapcsolódóan a regionális beruházási tevékenységek tekintetében elnyerhető maximális támogatás nem haladhatja meg a 37/2011. (III. 12.) Korm. rendelet 25. §-ában meghatározott, vonatkozó támogatási intenzitási értéket. Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a különböző visszatérítendő támogatási formák (tőke-, kamattámogatások, garanciavállalások különböző formái) támogatástartalma is figyelembeveendő az adott projekt maximális támogatásintenzitásának meghatározása során, mely nem haladhatja meg a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 25. § szerinti értéket. 3. Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet belföldinek minősül, Magyarországon székhellyel, vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon telephellyel, fiókteleppel rendelkezik. 4. Nyilatkozom, hogy: • főtevékenységként TEÁOR szám: 01.11-03.22 tevékenységet nem végzek • a mezőgazdasági tevékenységből származó nettó árbevétel kevesebb, mint az összes árbevétel 50%-a. C8. Speciális kizáró okok C8.1. A pályázó személyére vonatozó speciális kizáró okok A pályázó személyére vonatkozó kizáró okok vonatkozásában a Pályázati Útmutató F1 pontjában foglaltakon túlmenően az alábbi kizáró okok érvényesek: 1. Nem nyújtható támogatás azon pályázó részére, • amely a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 6. § (1) bekezdés a)-f) pontjai alá tartozik, • amelynek főtevékenysége 2008-as TEÁOR szám: 01.11-03.22 alá tartozik • amelynek a jóváhagyott, utolsó éves (teljes üzleti év) beszámoló vagy SZJA- /EVA bevallás alapján meghatározott nettó árbevételének vagy bevételének több mint 50%-át mezőgazdasági tevékenység (2008-as TEÁOR szám: 01.11-03.22; 2003-as TEÁOR szám: 01.11-05.02) teszi ki, • amely nem felel meg az állami támogatásokra vonatkozó, Pályázati Útmutató c. dokumentum D4.1 pontjában meghatározott feltételeknek. 2. Nem nyújtható támogatás azon mikrovállalkozás részére, amelynek fejlesztése nem városi rangú, a következő feltételek valamelyikének megfelelő településen valósul meg: • népsűrűsége nem nagyobb, mint 100 fő/km2, vagy • állandó népessége nem haladja meg az 5 000 főt. Azon települések listáját, melyeken mikrovállalkozások pályázatai is megvalósulhatnak, a felhívás melléklete tartalmazza. C8.2. A projektre vonatkozó speciális kizáró okok A projektre vonatkozó kizáró okok vonatkozásában a Pályázati Útmutató F2 pontjában túlmenően az alábbi kizáró okok érvényesek: 1. Nem támogatható azon projekt, amelynek megvalósításához a pályázat benyújtásának idejében a Pályázó már rendelkezik jogerős hatósági engedéllyel és ez alapján már megkezdődött a kivitelezés, történt bejegyzés az építési naplóba. Ebben az esetben megkezdettnek minősül a beruházás akkor is, ha a Pályázó a pályázat keretében az eddig felmerült költségeket nem, kizárólag a fejlesztés befejezéséhez szükséges költségeket kívánja elszámolni a pályázat keretében. 2. Ha a projekt engedélyköteles tevékenységeket tartalmaz abban az esetben támogatható, ha rendelkezik "új" (jogerős) hatósági engedéllyel, vagy az engedélyezési eljárás folyamatban van, és ezt a hatóság nyilatkozatával igazolja a Pályázó, és a beruházással kapcsolatban nem lépett hatályba a kivitelezői (vállalkozási) szerződés. Illetve, támogatható a pályázat (nem minősül megkezdettnek) abban az esetben, ha a hatósági engedély alapján a beruházás ütemezésre került, és egy ütem kivitelezése befejeződött, arra vonatkozóan megtörtént a műszaki átadás-átvétel és a következő ütemet valósítaná meg a pályázat keretében, amelynek kivitelezése még nem kezdődött meg. 3. Nem minősül "új" hatósági engedélynek a módosított/jogutódlással megszerzett engedély, ha a módosítást/jogutódlást, illetve a pályázat benyújtását megelőzően történt bejegyzés az építési naplóba a pályázat benyújtása előtt. 4. Nem adható támogatás azon pályázónak, aki az ÉAOP-1.1.1/D-12 Telephelyfejlesztés konstrukció keretében beadott, tartaléklistán lévő pályázattal rendelkezik és azt a jelen felhívásra benyújtott pályázatával egyidejűleg nem vonta vissza. D. PÉNZÜGYI FELTÉTELEK D1. Támogatás formája A pályázó működési támogatásának nem minősülő visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatásban (vissza nem térítendő támogatás) részesül. D2. Támogatás mértéke Az elszámolható összköltség arányában igényelhető támogatás mértéke mikro és kisvállalkozások esetében maximum 70%, középvállalkozás esetében 60%, nagyvállalatok és egyéb szervezetek esetében legfeljebb 50%. D3. Támogatás összege A jelen pályázat keretében igényelhető támogatás összege: Részcél Minimum (millió Ft) Maximum (millió Ft) 1. 10 50 2. 100 350 D4. Az önerő mértéke Jelen felhívás keretében megvalósítandó projektekhez az elszámolható költségekre igényelt/megítélt támogatás összegén felüli résznek, megfelelő mértékű önerőt szükséges biztosítani (ld. D2. Támogatás mértéke pont). Jelen kiírás keretében regionális beruházási támogatással megvalósítandó projektekhez az elszámolható költség minimum 25 %-ának megfelelő mértékű, minden állami támogatástól mentes saját forrást szükséges biztosítani. Az önrész összetételével kapcsolatos részletes előírásokat a Pályázati Útmutató D1. pontja tartalmazza. D5. Előleg mértéke Jelen felhívás keretében támogatott projektek esetében az utófinanszírozású projektelemekre igénybe vehető maximális előleg mértéke a megítélt támogatás 25%-a, mikro-, kis- és középvállalkozásnak minősülő kedvezményezett esetében 50%-a, de legfeljebb 300 millió Ft. Az előlegigényléssel kapcsolatos általános előírásokat a Pályázati Útmutató D2. pontja tartalmazza. E KIVÁLASZTÁSI KRITÉRIUMOK Jelen felhívás keretében egyfordulós eljárásrendben, egyszakaszos bírálati folyamat keretében történik a pályázatok elbírálása. A feltételnek való megfelelés ellenőrzése az alábbi kritériumok alapján történik. E1. Kiválasztási kritériumok Ha a küldemény sérülten érkezik (törött vagy nem olvasható adathordozó) és a pályázati anyagok emiatt hiányosak, a pályázót legfeljebb 5 napos határidő kitűzésével a Közreműködő Szervezet felhívja a sérült részek pótlására. Ha a pályázat beadási határidejéig kevesebb, mint 5 nap van hátra, a határidő megadásakor ezt figyelembe kell venni. Az iktatást a pótlás időtartamára fel kell függeszteni. Ha a projektgazda nem, vagy nem határidőben pótolja a sérült, illetve hiányos részeket, és emiatt a pályázat befogadási kritériumainak ellenőrzése lehetetlenné válik, a pályázat további elbírálására nem kerül sor, erről a pályázót a Közreműködő Szervezet a befogadásról történő értesítésre rendelkezésre álló határidőig értesíti. Ha a projekt adatlapot a felhívásban foglaltaknak megfelelően kizárólag CD-n nyújtották be és a CD-hez kötelezően csatolandó cégszerűen aláírt nyilatkozat hiányzik, a küldemény nem minősül pályázatnak, és a befogadási kritériumok ellenőrzése nélkül a CD visszaküldésre kerül a pályázó részére. E.1.1 A pályázat nem hiánypótolható befogadási és jogosultsági kritériumai: Szempont A pályázó megfelel a kritériumnak A pályázó nem felel meg a kritériumnak 1. A pályázat a benyújtási határidőn belül került benyújtásra. Benyújtásnak a pályázatot tartalmazó postai küldeményen, szereplő postai bélyegző dátuma tekintendő, mely nem lehet későbbi a benyújtási határidőnél. 2. Az igényelt támogatás összege nem haladja meg a maximálisan igényelhető támogatási összeget, és eléri a minimálisan igényelhető támogatást, és az igényelt támogatási arány nem haladja meg a felhívásban megjelölt maximális támogatási intenzitást. 3. A Projektadatlap az adott pályázati felhíváshoz közzétett kitöltő programmal került elkészítésre. 4. A Projektadatlap xzip formátumban került benyújtásra (a pdf formátumban benyújtott Projektadatlap feldolgozására nincs lehetőség) 5. Az xzip file-ban csatolt Projektadatlap nem üres, a jogosultsági vizsgálat szempontjából szükséges részek kitöltésre kerültek. Jogosultsági kritériumok 6. A támogatást igénylő a jelen pályázati felhívásban meghatározott lehetséges pályázói körbe tartozik. Amennyiben a benyújtott pályázat nem felel meg a fenti feltételeknek, a pályázat hiánypótlás nélkül elutasításra kerül! Amennyiben a benyújtott pályázat megfelel a fenti feltételeknek, a közreműködő szervezet azt befogadja, és a ROP IH által meghatározott módon tartalmilag értékeli. E.1.2 Támogathatósági kritériumok Ha a benyújtott pályázat nem felel meg az alábbi (teljességi, tartalmi – szakmai megfelelőségi, pontozással értékelt tartalmi szakmai szempontok) feltételeknek, megfelelő, de legalább 7 napos, legfeljebb 15 napos határidő kitűzésével – az összes hiány, vagy hiba egyidejű megjelölése mellett – a KSZ hiánypótlás keretében felszólítja a pályázót a pályázat kijavítására. Hiánypótlásra egyszer lehet felhívni a pályázót. Ha a pályázó a hiánypótlást hibásan, hiányosan nyújtja be, úgy a hibás, hiányos pályázatot a rendelkezésre álló adatok alapján kell elbírálni. A pályázónak a jelen pontban szereplő kritériumoknak a pályázat benyújtásakor kell megfelelnie, amelyet a fent kifejtettek szerint hiánypótlás során is teljesíthet. Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a hiánypótlás során a hiánypótlási felhívásban előírt módosításoktól eltérő módosítás, valamint a pályázat tartalmi elemeinek változtatása nem lehetséges. Az ilyen jellegű módosítási igények nem vehetők figyelembe. Felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben a hiánypótlást követően a projekt támogathatóságának megítéléséhez szükséges információk nem állnak teljes körűen rendelkezésre, a projekt a rendelkezésre álló adatok alapján kerül elbírálásra. I. Teljességi kritériumok: Szempont Igazolás módja 1. A papír alapon benyújtott Nyilatkozat az arra jogosult által, a megfelelő módon aláírásra került. Pályázati csomag 2. A pályázatot magyar nyelven nyújtották be. Pályázati csomag 3. Az adatlapot sem tartalmában, sem alakjában nem változtatták meg. Projekt adatlap 4. A Projekt adatlap valamennyi rovata jelen Felhívás, illetve az „Útmutató a projekt adatlap kitöltéséhez” c dokumentumban megadott szempontok szerint ki van töltve és minden kérdésére hiánytalanul választ ad. Projekt adatlap 5. A pályázatban szereplő, az igényelt támogatásra vonatkozó táblázatok adatai egyezőek. Pályázati csomag 6. A pályázó és a projekt nem tartozik a Pályázati Útmutató c. dokumentum F1. és F2. pontjában, valamint a jelen Pályázati Felhívás A1, B, C7.1, C7.2, C7.3 és a C8.1, Pályázati csomag C8.2 pontjában meghatározott kizáró okok alá. 7. A pályázó vállalja a Pályázati Útmutató F3. pontjában meghatározott általános, valamint jelen Felhívás C7.4. b), c) pontjában meghatározott egyéb speciális feltételeket. Projekt adatlap 8. A pályázó a pályázat befogadásának feltételeként meghatározott valamennyi nyilatkozatot megfelelően megtette, az abban foglaltakat vállalta. Projekt adatlap 9. A csatolt mellékletek köre teljes és megfelel az előírt alaki-formai követelményeknek. Pályázati csomag 10. Elszámolható költségek köre A költség-alátámasztó dokumentumok az előírt alaki-formai követelményeknek megfelelnek. A költségek alátámasztása elsődlegesen a Pályázati Útmutató c. dokumentum C2.2. pontjának, valamint az 1. számú mellékletében előírtaknak megfelelően történik. Amennyiben a költségvetést tartalmazó táblázaton kívül egyéb költség alátámasztó dokumentum is benyújtandó, az egyértelműen megfeleltethető a költségvetés egyes tételeinek. Adott költségtételt alátámasztó dokumentumokban feltüntetett összeg megegyezik a tervezett költségtétel összegével, vagy annál magasabb. (Amennyiben a hiánypótlást követően a pályázó/pályázat ezen kritériumnak nem felel meg, úgy a Pályázati Útmutató G1. pontjában foglaltaknak megfelelően költségcsökkentés történik.) Projekt adatlap, költség- alátámasztás dokumentumai 11. A megvalósítás helyszíne, fejlesztéssel érintett ingatlan tulajdoni viszonyai megfelelnek a Pályázati Útmutató c. dokumentum C7. pontjában előírtaknak. Pályázati csomag 12. A Pályázó a Projekt adatlap vonatkozó pontjában (Esélyegyenlőség érvényesítése) legalább két szempontot megjelölt. Projekt adatlap 13. A Pályázó a Projekt adatlap vonatkozó pontjában (Fenntarthatóság érvényesítése) legalább két vállalást tett a választható szempontok közül. Projekt adatlap 20 14. A Pályázó a Projekt adatlap vonatkozó pontjában a jelen Felhívásban meghatározott kulcsindikátorokat reális bázis- és célérték meghatározásával megadta. Projekt adatlap 15. A projekt maximum 12 hónap alatt megvalósul és a projekt kezdési időpontja nem korábbi, mint a pályázat benyújtásának időpontja. Projekt adatlap II. Tartalmi értékelés II.1. Tartalmi - szakmai megfelelőségi kritériumok A tartalmi értékelés a tartalmi szakmai alkalmassági szempontok esetében igen/nem/részben, vagy nem releváns válasszal történik, amelyet „nem”, vagy „részben” válasz esetén a szakmai értékelőnek részletes indoklással kell alátámasztania. Amennyiben az adott szempontra vonatkozó információk alapján nem dönthető el egyértelműen, hogy a projekt megfelel-e, vagy sem a kritériumban elvártaknak, akkor tisztázó kérdés kerül megküldésre a projektgazdának. A tisztázó kérdés megválaszolása során a pályázat tartalmi elemeinek módosítására nincs lehetőség. Amennyiben a projektgazda a tisztázó kérdésben foglaltakat nem teljesíti, vagy válasza alapján továbbra sem egyértelmű a kritériumnak való megfelelés, akkor az az adott szempontra vonatkozóan nemleges/részben értékelést von maga után. A tisztázó kérdésre a határidőn túl beérkezett választ figyelmen kívül kell hagyni. Amennyiben az 1-3. és a 10-14. pontokban az értékelés „nem”, a szakmai értékelő további tartalmi/szakmai értékelés nélkül, 0 ponttal terjeszti elutasításra a pályázatot. Amennyiben a pályázat elszámolható költségekre vonatkozó költségvetése nem támogatható tevékenységekhez kapcsolódó, vagy nem elszámolható költségeket tartalmaz, úgy a projekt elszámolható költsége a szakmai értékelés során csökkenésre kerül. Szempont Értékelési szempont I. Tartalmi - szakmai alkalmassági kritériumok 1. A hiánypótlást követően a projekt támogathatóságának megítéléséhez szükséges információk teljes körűen rendelkezésre állnak. Igen/Nem 2. A projekt illeszkedik a pályázati felhívás céljához. Igen/Nem 3. A projekt tartalmaz minimum egy önállóan támogatható tevékenységet. Igen/Nem 4. A projekt csak a jelen Felhívás C1. pontjában meghatározott támogatható tevékenységekhez igényel támogatást, valamint a pályázat tartalma megfelel az ott foglalt kritériumoknak Igen/Nem/Részben 5. A projekt költségvetés számszakilag hibátlan. Igen/Nem 6. A projekt minden elszámolni kívánt költsége besorolható a jelen Felhívás C3. pontjában meghatározott elszámolható költségek körébe. Igen/Nem/Részben 7. A pályázati felhívásban előírt, a költségvetésre vonatkozó Igen/Nem belső arányokat betartották. 8. A költségvetés a hiánypótlást követően összhangban van a költségvetést alátámasztó dokumentumokkal. A költségvetés alátámasztása teljes körű. Igen/Nem/Részben 9. A költségvetés terve a projekt adatlapban nyilatkozott ÁFA státuszának megfelelően készült. Igen/Nem 10. A projekt tartalma nem esik a C7.1. pont 1-6. pontjaiban felsorolt korlátozások alá. Igen/Nem 11. A pályázó és a projekt nem tartozik a Pályázati Útmutató c. dokumentum F1. és F2. pontjában, valamint a jelen Pályázati Felhívás A1., B. és C7.2.-C8. pontjaiban meghatározott kizáró okok alá. Igen/Nem 12. A pályázó vállalja a Pályázati Útmutató F3. pontjában meghatározott általános, valamint jelen Felhívás C.6.4 b), c), C5. pontjában meghatározott egyéb speciális feltételeket. Igen/Nem 13. A Pályázó a Projekt adatlap vonatkozó pontjában (Esélyegyenlőség érvényesítése) legalább két vállalást tett. Igen/Nem 14. A Pályázó a Projekt adatlap vonatkozó pontjában (Környezeti fenntarthatóság érvényesítése) legalább két vállalást tett. Igen/Nem II.2. Pontozással értékelt tartalmi szakmai szempontok Amennyiben a pontozásos értékelés során a projekt javaslat nem éri el az előírt minimumpontszámot a részcél-specifikus pontokból, a projektjavaslat támogatásra nem javasolható. 1. részcél esetében: 2/2 A pályázó valamennyi engedélyköteles tevékenységére jogerős építési engedéllyel rendelkezik a pályázat benyújtásakor, vagy a projekt kizárólag építési engedély mentes tevékenységet tartalmaz. 0/5 2/3 A fejlesztéssel érintett ingatlan tulajdonviszonyai a Pályázati Útmutató C7 pontjának megfelelően rendezettek a pályázat benyújtásakor valamennyi érintett ingatlanra vonatkozóan. 0/5 2/4 A fejlesztendő tevékenység a Tisza-tó térségében hagyománnyal rendelkező iparágba tartozik (az A1. Alapvető célok alfejezetben foglaltaknak megfelelően). 0/5 3 Fajlagos támogatási igény (Projekt összes elszámolható költsége/igényelt támogatási összeg) 5 x≤1,43 0 1,43<x≤1,66 1 1,66<x≤1,81 3 1,81<x 5 4. Környezeti szempontok (pontot igen válasz esetén kap) 10 4/1 A fejlesztés során megújuló energiát hasznosító technológiák kerülnek alkalmazásra, és ezen technológiák elszámolható költsége az összes elszámolható költség minimum 8%-át eléri. 0/5 4/2 A fejlesztés hatására az érintett épületek legalább felének energetikai minősítési osztálya az engedélyes tervdokumentáció alapján 176/2008. (VI.30.) Korm. R. szerint "A+", vagy "A", vagy "B" besorolásúvá válik (meglevő épület esetében amennyiben a fejlesztést megelőzően is a fenti kategóriák valamelyikébe tartozott az épület nem adható pont jelen szempontra). 0/5 5. A projekt területi elhelyezkedése alapján 20 5/1 Vállalkozássűrűség Ezer lakosra jutó működő vállalkozások száma a régió átlagának százalékában kifejezve a kistérségben, 2010 5 119,33 - 0 86,9% - 119,32 1 81,41% - 86,98% 2 71,93% - 81,40% 3 70,64% - 71,92% 4 -70,63% 5 5/2 Vállalatok tevékenységének jövedelmezősége a térség számára Egy főre jutó iparűzési adó (a helyi önkormányzat bevételeiből a régió átlagának százalékában kifejezve), 2011 5 82,73% - 0 62,24 % - 82,72% 1 23 34,09% - 62,23% 2 25,81 % - 34,08 % 3 14,58% - 25,80 % 4 -14,57% 5 5/3 Foglalkoztatottsági helyzet Foglalkoztatottsági ráta 15-74 korosztály a régió átlagának százalékában kifejezve a kistérségben, 2010 5 115,26% - 0 107,06% - 115,25,9% 1 103,19% - 107,05,9% 2 95,22% - 103,18% 3 86,34% - 95,21% 4 -86,33% 5 5/4 Munkanélküliségi helyzet Munkanélküliségi ráta a régió átlagának százalékában kifejezve a kistérségben, 2010 5 -55,30% 0 55,31% - 97,02% 1 97,03% - 106,56% 2 106,57% - 121,88% 3 121,89% - 127,60% 4 127,61% - 5 II. Pályázó specifikus szempontok 40 1. Korrigált eredmény 10 vagy Egy foglalkoztatottra jutó adózás előtti eredmény 1/A Korrigált eredmény mutató „Korrigált eredmény” = (Utolsó lezárt üzleti év üzemi tevékenység eredménye + Utolsó lezárt év értékcsökkenési leírás - Utolsó előtti lezárt év üzemi tevékenység eredménye - Utolsó előtti lezárt év értékcsökkenési leírás) / │(Utolsó előtti lezárt év üzemi tevékenység eredménye + Utolsó előtti lezárt év értékcsökkenési leírás)│= x 10 x < -0,25 0 -0,25 ≤ x ≤ 0 2 0 < x ≤ 0,1 4 0,1 < x ≤ 0,2 6 0,2 < x ≤ 0,3 8 0,3 < x 10 1/B Egy foglalkoztatottra jutó adózás előtti eredmény (utolsó lezárt üzleti évről) (Ft) = x 10 x < 1 000 0 1 000 ≤ x ≤ 50 000 2 24 50 000 < x ≤ 500 000 4 500 000 < x ≤ 1 000 000 6 1 000 000 < x ≤ 1 500 000 8 1 500 000 < x 10 2. Eladósodottság foka (%) (Utolsó lezárt üzleti év kötelezettségek / Utolsó lezárt üzleti év összes forrás) * 100 = x 10 100 < x 0 75 < x ≤ 100 2 50 < x ≤ 75 4 30 < x ≤ 50 6 20 < x ≤ 30 8 0 ≤ x ≤ 20 10 3. Likviditás (utolsó lezárt üzleti év forgóeszközök) / (utolsó lezárt üzleti év rövid lejáratú kötelezettségek) 10 x ≤ 0,2 0 0,2 < x ≤ 0,5 2 0,5 < x ≤ 0,8 4 0,8 < x ≤ 1 6 1< x ≤ 1,2 8 1,2 < x 10 4. Nettó árbevétel arányos beruházás 10 (összes elszámolható költség/utolsó lezárt év éves nettó árbevétel) = x x < 0,05 0 0,05 ≤ x < 0,075 2 0,075 ≤ x ≤ 0,10 4 0,10 < x ≤ 0,15 6 0,15 < x ≤ 0,20 8 0,20 < x ≤ 0,45 10 0,45 < x ≤ 0,525 8 0,525 < x ≤ 0,60 6 0,60 < x ≤ 0,80 4 0,80 < x ≤ 1,00 2 1,00 < x 0 2. részcél esetében: I. A projekt paraméterei alapján értékelt szempontok 50 1. Regionális sajátosságok (pontot igen válasz esetén kap) 10 1/1 A projekt egy címmel rendelkező ipari park területén valósul meg, mely nem érintett ipari területek fejlesztését célzó támogatásban. 0/10 25 1/2 A projekt barnamezős területen valósul meg, mely nem érintett ipari területek fejlesztését célzó támogatásban. 0/10 1/3 A projekt a 2007-2013-as időszakban ROP ipari területek fejlesztése felhívások keretéből támogatásban részesült ipari területen valósul meg. 0/10 2. Projekt sajátosságok, előkészítettség (pontot igen válasz esetén kap) 30 2/1 A projekt keretében létrehozott/átalakított/felújított épület/épületrész nettó hasznos alapterületének több, mint 75%-a termelő/szolgáltató funkciót (F3. Fogalomtár) szolgál (felújítási tevékenységre nem vonatkozik). 0/5 2/2 A pályázó valamennyi engedélyköteles tevékenységére jogerős építési engedéllyel rendelkezik a pályázat benyújtásakor, vagy a projekt kizárólag építési engedély mentes tevékenységet tartalmaz. 0/5 2/3 A fejlesztéssel érintett ingatlan tulajdonviszonyai a Pályázati Útmutató C7 pontjának megfelelően rendezettek a pályázat benyújtásakor valamennyi érintett ingatlanra vonatkozóan. 0/5 2/4 A fejlesztendő tevékenység a Tisza-tó térségében hagyománnyal rendelkező iparágba tartozik (az A1. Alapvető célok alfejezetben foglaltaknak megfelelően). 0/15 4. Környezeti szempontok (pontot igen válasz esetén kap) 10 4/1 A fejlesztés során megújuló energiát hasznosító technológiák kerülnek alkalmazásra, és ezen technológiák elszámolható költsége az összes elszámolható költség minimum 8%-át eléri. 0/5 4/2 A fejlesztés hatására az érintett épületek legalább felének energetikai minősítési osztálya az engedélyes tervdokumentáció alapján 176/2008. (VI.30.) Korm. R. szerint "A+", vagy "A", vagy "B" besorolásúvá válik (meglevő épület esetében amennyiben a fejlesztést megelőzően is a fenti kategóriák valamelyikébe tartozott az épület nem adható pont jelen szempontra). 0/5 26 II. Pályázó specifikus szempontok 20 1. Korrigált eredmény 5 vagy Egy foglalkoztatottra jutó adózás előtti eredmény 1/A Korrigált eredmény mutató „Korrigált eredmény” = (Utolsó lezárt üzleti év üzemi tevékenység eredménye + Utolsó lezárt év értékcsökkenési leírás - Utolsó előtti lezárt év üzemi tevékenység eredménye - Utolsó előtti lezárt év értékcsökkenési leírás) / │(Utolsó előtti lezárt év üzemi tevékenység eredménye + Utolsó előtti lezárt év értékcsökkenési leírás)│= x 5 x < -0,25 0 -0,25 ≤ x ≤ 0 1 0 < x ≤ 0,1 2 0,1 < x ≤ 0,2 3 0,2 < x ≤ 0,3 4 0,3 < x 5 1/B Egy foglalkoztatottra jutó adózás előtti eredmény (utolsó lezárt üzleti évről) (Ft) = x 5 x < 1 000 0 1 000 ≤ x ≤ 50 000 1 50 000 < x ≤ 500 000 2 500 000 < x ≤ 1 000 000 3 1 000 000 < x ≤ 1 500 000 4 1 500 000 < x 5 2. Eladósodottság foka (%) (Utolsó lezárt üzleti év kötelezettségek / Utolsó lezárt üzleti év összes forrás) * 100 = x 5 100 < x 0 75 < x ≤ 100 1 50 < x ≤ 75 2 30 < x ≤ 50 3 20 < x ≤ 30 4 0 ≤ x ≤ 20 5 3. Likviditás (utolsó lezárt üzleti év forgóeszközök) / (utolsó lezárt üzleti év rövid lejáratú kötelezettségek) 5 x ≤ 0,2 0 0,2 < x ≤ 0,5 1 0,5 < x ≤ 0,8 2 0,8 < x ≤ 1 3 1< x ≤ 1,2 4 1,2 < x 5 27 4. Saját tőke arányos beruházási érték (%) (összes elszámolható költség / utolsó lezárt üzleti év saját tőke)*100=x 5 200 ≤ x 0 160 ≤ x < 180 1 140 ≤ x < 160 2 120 ≤ x < 140 3 100 ≤ x < 120 4 x < 100 5 Mind a két részcél esetében a pályázó az I.1/1, I.1/2 és az I.1/3 közül csak az egyik szempont esetén kaphat pontot. Az 1. részcél esetében I.5. Projekt területi elhelyezkedése alapján adható pontok kistérségenként, illetve településenként a mindenki számára elérhető legaktuálisabb statisztikai adatok alapján kerültek meghatározásra. A pontok számát, illetve az adatok elérhetőségét a pályázati felhívás 2. sz. melléklete tartalmazza. Az 1. részcél esetében támogatásban a II. szempontcsoportból legalább 10 pontot, a 2. részcél esetében támogatásban az I. szempontcsoportból legalább 30 pontot elérő pályázó részesülhet. Az 1. részcél esetében összesen minimum 50, a 2. részcél esetében minimum 35 pont elérése szükséges. Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a fenti minimumpontszám pont elérése nem jelenti automatikusan a támogatás megítélését! Felhívjuk a pályázók figyelmét arra, hogy amennyiben az adatlapon illetve más alátámasztó dokumentumon szereplő értékelési adatokban a hiánypótlás után is eltérés tapasztalható, úgy az értékelés során a szakmai értékelés szempontjából kevesebb pontot érő kerül figyelembevételre! E2. Projekt-kiválasztási folyamat A projekt-kiválasztás folyamata a Pályázati Útmutató c. dokumentum H4. pontjában meghatározottak szerint zajlik. Jelen felhívásra benyújtott pályázatokról a Közreműködő Szervezet által előterjesztett szakmai értékelés alapján a ROP IH hoz döntést. A döntés-előkészítési folyamat dokumentációja tartalmazza a) a támogatást igénylő és a projektjavaslat azonosításához szükséges adatokat, b) a projektkiválasztási szempontok szerinti szöveges értékelést, továbbá a pontozást, c) indokolással ellátott javaslatot a projektjavaslat változatlan tartalommal történő támogatására, csökkentett összköltséggel, illetve feltétellel történő támogatására vagy elutasítására, d) támogatási javaslat esetén a támogatást igénylő által teljesítendő előfeltételek meghatározását. A ROP IH előzetesen meghatározott értékelési szempontok alapján a rendelkezésre álló pénzügyi keretösszeg erejéig, a meghatározott szakmai minimumot elért pályázatok támogatásáról dönt. A döntés-előkészítési folyamat eredményeképp javaslat születik A döntési javaslat alapján a pályázatról a ROP IH hoz döntést. A döntésről a Közreműködő Szervezet írásban értesíti a pályázót a 4/2011. (I.28.) Korm. rendeletben foglaltaknak megfelelően. Támogatás odaítélése esetén a közreműködő szervezet gondoskodik a támogatási szerződés megkötésének előkészítéséről. Támogatott pályázat esetén a ROP IH a támogatási konstrukció címét, a pályázó nevét, a projekt tárgyát, a projekt megvalósulásának helyszínét, a támogatás összegét és arányát, a döntés időpontját (év, hónap) a www.palyazat.gov.hu honlapon, a pályázó projekt adatlapon tett általános nyilatkozata mellett külön hozzájárulása nélkül közzéteszi. E3. Csatolandó mellékletek Ebben a pontban ellenőrzési lista formájában kerül felsorolásra a pályázathoz és/vagy támogatási szerződés megkötéséhez benyújtandó mellékletek köre és az ezekre vonatkozó kötelező formai-tartalmi előírások. A táblázatban felsoroltakon túlmenően a támogatási szerződés megkötéséhez további feltételek is megfogalmazásra kerülhetnek. A táblázat kizárólag azokat a feltételeket rögzíti, amelyek kapcsán a pályázat benyújtásához kötődően is megfogalmazásra kerül valamilyen előírás. Valamely melléklet ismételt csatolása akkor szükséges, ha a benyújtását követően annak tartalmát érintő változás következik be. Ekkor a megfelelően módosított dokumentum ismételt becsatolása szükséges. A pályázati dokumentáció összeállítása javasolt az alábbi tartalomjegyzék minta szerint, mely egyben a pályázók számára ellenőrzési listaként is szolgál a csatolandó mellékletek körére. Ahol az alábbi táblázatban eredeti dokumentum benyújtása került előírásra, ott elfogadható a közjegyző által hitelesített másolat is. Figyelem, valamennyi melléklet elektronikus formában (doc, docx, xls, xlsx, pdf, tiff, tif, jpg, png, bmp, dwf, dwg, dwx) nyújtandó be! A más szervek által kiállított, aláírt nyilatkozatokat szkennelést követően, legalább fekete-fehér, olvasható, dátumot és aláírást tartalmazó dokumentumként elektronikus formában szükséges benyújtani, az eredeti példányt a pályázónál meg kell őrizni. Felhívjuk a figyelmet, hogy minden aláírt dokumentumot szkennelve kell benyújtani! Dokumentum sorszáma Dokumentum megnevezése 1. számú melléklet A pályázó jogi státuszának és a képviseleti jogosultság igazolása a Pályázati Útmutató 1. számú mellékletében foglaltak szerint (A.1. melléklet). 2. számú melléklet Pénzügyi alkalmasság igazolása a Pályázati Útmutató 1. számú mellékletében foglaltak szerint (A.2. melléklet) - A pályázó szervezet jóváhagyott, utolsó lezárt üzleti évi összevont (konszolidált) beszámolója, ennek hiányában éves beszámolója, vagy egyszerűsített éves beszámolója (mérleg, eredmény- kimutatás, kiegészítő melléklet); EVA alany vállalkozások részéről az adóhatósághoz benyújtott utolsó és utolsó előtti évi EVA bevallás minden oldala; Egyéni vállalkozók esetében utolsó és utolsó előtti évi SZJA bevallás. 3. számú melléklet Tulajdonviszonyok, per- és igénymentesség igazolása a Pályázati Útmutató 1. számú mellékletében foglaltak szerint Dokumentum sorszáma Dokumentum megnevezése (A.3. melléklet) - Jelen pályázati felhívás esetében, amennyiben a fejlesztés barnamezős a Pályázati Útmutató I. számú mellékletének A3. pontjának, tulajdoni lapra vonatkozó rendelkezéseitől eltérően teljes, nem szemle típusú tulajdoni lap benyújtása szükséges. 4. számú melléklet Engedély, műszaki tervdokumentáció a Pályázati Útmutató 1. számú mellékletében foglaltak szerint (A.4. melléklet). 5. számú melléklet Költségvetést alátámasztó egyéb dokumentumok (az adatlapban megadott költségvetésnek megfelelően). Minden költséget a Pályázati Útmutató C2.2. pontjának megfelelően szükséges alátámasztani. 6. számú melléklet Nyilatkozat közszféra szervezeti státuszról. 7. számú melléklet KKV minősítési nyilatkozat a Pályázati Útmutató 1. számú mellékletében foglaltak szerint (A.7. számú melléklet). 8. számú melléklet S1. számú melléklet - igazolás területi besorolásról 9. számú melléklet S2. számú melléklet - Ipari Park tulajdonosának, vagy működtetőjének és/vagy ipari terület tulajdonosának nyilatkozata. 10. számú melléklet S3. számú melléklet - Nyilatkozat barnamezős besorolásról. 11. számú melléklet S4. számú melléklet – Energetikai besorolást alátámasztó dokumentum. 12. számú melléklet S5. számú melléklet – Tervezői nyilatkozat és kimutatás termelő/szolgáltató funkciójú épületekről/épületrészekről. 13. számú melléklet Nyilatkozat átlátható szervezeti státuszról. 14. számú melléklet Nyilatkozat nagyvállalati ösztönző hatásról. 15. számú melléklet Üzleti terv a mellékelt útmutatónak megfelelően – csak a 2. részcél esetében Speciális csatolandó mellékletek tájékoztatója S1. számú melléklet: Az illetékes építéshatóság igazolása a fejlesztett ingatlan területi besorolásáról. Vagy Rendezési terv szerinti besorolás dokumentumai (szabályozási terv és a Helyi Építési Szabályzat releváns részei). – hatóság által hitelesített Vagy Amennyiben a település nem rendelkezik hatályos településrendezési tervvel, az illetékes építéshatóság nyilatkozata szükséges a fejlesztés illeszkedéséről. S2. számú melléklet: Az Ipari Park tulajdonosának, vagy működtetőjének nyilatkozata arról, hogy a fejlesztett ingatlan az Ipari Park címhasználati szerződésében foglaltak szerint, az Ipari Park területén található. A mellékletet abban az esetben kell benyújtani, ha a fejlesztést Ipari Parki területen hajtják végre. A nyilatkozat alapvető tartalmi és formai követelményei: - tartalmazza az Ipari Park megnevezését és legfontosabb adatait, - tartalmazza a fejlesztéssel érintett ingatlan helyrajzi számát és azt, hogy az ingatlan a hatályos címszerződés szerint az Ipari Park területén található. A nyilatkozatot az Ipari Park üzemeltetője cégszerűen írja alá. Amennyiben a projekt a 2007-2012-es időszakban ROP keretéből támogatásban részesült ipari területen valósul meg, a kedvezményezett nyilatkozata arról, hogy a fejlesztés a támogatással érintett ipari területen valósul meg. (amennyiben releváns). A nyilatkozat alapvető tartalmi és formai követelményei: - tartalmazza az ipari terület megnevezését és legfontosabb adatait, - tartalmazza a fejlesztéssel érintett ingatlan helyrajzi számát és azt, hogy az ingatlan a korábbi ROP projekt által fejlesztéssel érintett területén található. A nyilatkozatot az ipari terület tulajdonosa, vagy üzemeltetője cégszerűen írja alá. A dokumentumot eredeti vagy pályázó által hitelesített másolati formában kell benyújtani. S3. számú melléklet: A pályázó nyilatkozata a tervezett fejlesztéssel érintett ingatlan barnamezős besorolásáról. (A fenti nyilatkozat kiegészíthető fotókkal, az illetékes építéshatóság barnamezős besorolást alátámasztó igazolásával.) Lásd. Nyilatkozat minta barnamezős területről, melynek pályázó által történő kitöltése, és aláírása kötelező. S4. számú melléklet: A Magyar Építész Kamara SZÉSZ8, SZÉSZ8K, illetve TÉ jogosultsággal rendelkező épületenergetikai szakértőjének nyilatkozata arról, hogy a pályázathoz benyújtott engedélyes tervdokumentáció a 176/2008. (VI.30.) Korm. rendeletnek megfelelően mely minőségi osztályba sorolandó. A nyilatkozathoz a 7/2006. (V. 24.) TNM rendelet alapján elvégzett számításokat mellékelni szükséges. Amennyiben a projekt meglevő épület átalakítását tartalmazza, úgy csatolandó az épület fejlesztést megelőző állapotának vonatkozásában a 176/2008. (VI.30.) Korm. rendelet 1. sz. mellékletében előírtaknak megfelelő, a rendelet 9. §-ban meghatározott energetikai tanúsító által kiállított tanúsítvány. Abban az esetben csatolandó, amennyiben a pályázó I. 4/2 szempont kapcsán többletpontot kíván érvényesíteni. S5. számú melléklet A pályázathoz csatolt műszaki tervdokumentáció készítőjének nyilatkozata arról, hogy a projekt keretében létrehozott épület/épületrész nettó hasznos alapterülete legalább 75%- ban a felhívás F3. Fogalomjegyzéke szerinti termelő/szolgáltató funkcióval bír. A nyilatkozathoz az érintett épület/épületrész helyiséglistája is csatolandó, mely kimutatásszerűen tartalmazza az egyes helyiségek funkcióját, illetve azok nettó hasznos alapterületét. Abban az esetben csatolandó, amennyiben a pályázó I. 2/1 szempont kapcsán többletpontot kíván érvényesíteni. E4. Monitoring mutatók Mutató neve Indikátor szett száma Típus Mértékegység Minimálisan elvárt célérték Célérték elérésének időpontja A fejlesztések eredményeként korszerű infrastruktúrával ellátott terület nagysága 2684 output ha A fejlesztések eredményeként korszerűsített felépítmény területe 2685 output m2 A fejlesztések eredményeként létrehozott felépítmény területe 2686 output m2 Támogatás által indukált beruházások nagysága 345 eredmény Mrd Ft Bruttó hozzáadott érték 2687 eredmény Mrd Ft Megtartott munkahelyek száma 1984 eredmény fő Teremtett munkahelyek száma 99 eredmény fő ld. C7.4.b. Teremtett munkahelyek száma - nők 451 eredmény fő A program hatására teremtett főállású új munkahelyeken foglalkoztatott hátrányos helyzetűek száma 398 eredmény fő A félkövér betűtípussal szedett indikátorok szerepeltetése kötelező a pályázatban. Valamennyi a benyújtott pályázatban szereplő indikátor vonatkozásában az indikátor tényértékének alakulásáról az adatszolgáltatás kötelező. A Megtartott munkahelyek száma és a Teremtett munkahelyek száma indikátorok esetében a célértékek nem teljesítése szankciót von maga után. Az egyes mutatók definíciója és számítása megtalálható a http:// www.palyazat.gov.hu /doc/3551 ROP indikátorok pontjában. F. ADMINISZTRATÍV INFORMÁCIÓK Az általános adminisztratív információkat a Pályázati Útmutató c. dokumentum H. pontja tartalmazza. Az alábbiakban kizárólag a jelen felhívásra vonatkozó speciális feltételek kerülnek rögzítésre. A pályázatok benyújtása a Nyilatkozat, valamint a további dokumentációt tartalmazó CD/DVD benyújtásával lehetséges az alábbiakban meghatározott feltételek szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben a kitöltő program által generált Nyilatkozat nem kerül benyújtásra, a küldemény nem minősül pályázatnak és további vizsgálat nélkül elutasításra kerül! F1. A pályázatok benyújtásának helye és határideje A pályázatot (kitöltött projekt adatlapot és a felhívásban, valamint a jelen útmutatóban előírt mellékleteket) kizárólag elektronikus adathordozón (kizárólag egyszer írható, írásvédett CD/DVD lemezen) a pályázati felhívás részét képező (kitöltő program által generált) nyilatkozattal együtt zárt csomagolásban, ajánlott küldeményként vagy gyorspostai/futárposta (garantált kézbesítési idejű belföldi postai szolgáltatás) szállítás igénybevételével kell beküldeni az alább megjelölt címre és határidőben. Felhívjuk a figyelmet, hogy ha a projektadatlapot a felhívásban foglaltaknak megfelelően kizárólag CD-n nyújtották be és a CD-hez kötelezően csatolandó cégszerűen aláírt nyilatkozat hiányzik, a küldemény nem minősül pályázatnak. Benyújtás helye: Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. 4025 Debrecen, Széchenyi u. 31. Felhívjuk a figyelmet, hogy a projektjavaslat benyújtását követően az ellenőrzésre feljogosított szervek megkezdhetik a projektjavaslat ellenőrzését! Felhívjuk a figyelmet, hogy a pályázatok személyes benyújtására nincs lehetőség! A pályázat benyújtása, a projekt adatlap kitöltése kizárólag a ROP IH által rendszeresített kitöltő program alkalmazásával történhet. A kitöltő program letölthető a www.palyazat.gov.hu honlapról. A benyújtást követően a pályázat tartalmi elemeinek változtatására nincs lehetőség. Az ilyen jellegű módosítási igények nem vehetők figyelembe. Kérjük, hogy a borítékon, csomagoláson és CD/DVD lemezen és tokján jól láthatóan tüntesse fel a Pályázati Felhívás kódszámát a pályázó nevét és címét, a felhívás nevét: „Telephelyfejlesztés”. Kérjük, ellenőrizze a kitöltött adatokat, illetve győződjön meg a kitöltés sikerességéről, az adathordozó épségéről! Amennyiben az elektronikus benyújtás során a benyújtott dokumentum(ok)ban minőségi romlás van, ami az értékelést és döntéshozatalt érdemben befolyásolhatja, a Közreműködő Szervezet kérheti az érintett dokumentumok utólagos, papír-alapú benyújtását is, ami azonban nem minősül hiánypótlásnak Benyújtás ideje: A pályázatok benyújtása az alábbi időpontok között lehetséges: Konstrukció A benyújtás kezdete A benyújtás legvégső időpontja ÉAOP-1.1.1/D-14 2014. február 26. 2014. március 26. A benyújtás napja az a nap, amikor a postai bélyegző szerint a pályázatot postára adták. A benyújtást követően a pályázat tartalmi elemeinek változtatására nincs lehetőség. Az ilyen jellegű módosítási igények nem vehetők figyelembe. F2. További információk A pályázati feltételekkel, tudnivalókkal kapcsolatban további általános, valamint felhívás specifikus információkat a www.palyazat.gov.hu oldalon talál, felvilágosítást pedig az alábbi elérhetőségeken keresztül kérhet: Telefonon: +36-40-638-638. Személyesen: 1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22. E-mailen: http://www.palyazat.gov.hu/eugyfelszolgalat F3. Fogalomjegyzék Átalakítás Meglévő építmény, építményrész, önálló rendeltetési egység, helyiség alaprajzi elrendezésének vagy külső megjelenésének, illetőleg használati módjának megváltoztatása érdekében végzett, az építmény térfogatát nem növelő építési munka, melynek eredménye folytán a létesítmény kibocsátásának további, új termékekkel történő diverzifikációja történik, vagy egy meglévő létesítmény teljes termelési folyamata alapvetően megváltozik. Barnamezős terület Barnamezős területnek tekinthető az az egybefüggő építési telek vagy telkek, amelyek megfelelnek az alábbi feltételek mindegyikének: • a területen építmény/épület található meg, • a jelenleg teljes mértékben használaton kívüli építmény/épület rossz fizikai állapotban van, többnyire környezetszennyezéssel terhelt, településszerkezeti problémát okoz és ezek megoldásához hozzájárul a fejlesztés, • a fejlesztés következtében gazdasági tevékenység fog zajlani a területen • az érvényes településrendezési terv alapján az alábbi kategóriák egyikébe tartozik: o Gazdasági terület a pályázat benyújtását megelőzően a településrendezési terv alapján már legalább 5 éve gazdasági terület3 (OTÉK szerinti Kereskedelmi, szolgáltató, vagy Ipari terület; Budapesten „Munkahelyi” besorolású terület) és ipari tevékenységet folytattak vagy folytatnak rajta, illetve mezőgazdasági üzemi területként funkcionált vagy o Különleges terület, ezen belül kizárólag: oktatási központok területei, vagy egészségügyi területek, vagy a nyersanyag kitermelés (bányászat), nyersanyag előfeldolgozás céljára szolgáló területek, vagy honvédelmi és katonai, valamint nemzetbiztonsági építmények területei, vagy hulladékkezelők, -lerakók területei (települési szilárd és folyékony, egyéb veszélyes, radioaktív stb.), vagy mezőgazdasági üzemi terület o Közlekedési és közműterület, ezen belül kizárólag: közlekedési építmények igazgatási épület. Kizárólag a fenti definíció kritériumait teljes egészében teljesítő projekt fogadható el barnamezős beruházásnak a pályázat pontszámmal történő értékelése során. A barnamezős jelleg alátámasztásaképpen semmilyen hatósági nyilatkozat csatolása nem tekinthető relevanciával bíró dokumentumnak. Bázislétszám A Bázis időszak 12 hónapjában, a pályázó szervezetnél foglalkoztatottak (FTE-ben kifejezett) számának egyszerű számtani átlaga. A bázislétszám megtartásához a 1208 és a 1308-as NAV nyomtatványokon bevallott értékeket kell alapul venni. Az adatlapon közölt információk valóságtartalmát a Közreműködő Szervezet a projekt helyszínén a helyszíni szemle alkalmával ellenőrzi. Bővítés Meglévő építmény építményszintjének, vagy beépített térfogatának vízszintes, illetve függőleges irányú növelése érdekében végzett építési tevékenység. Felújítás Meglévő építmény, építményrész, önálló rendeltetési egység, helyiség rendeltetésszerű és biztonságos használhatóságának, valamint üzembiztonságának megtartása érdekében végzett (jókarbantartási) építési tevékenység. Gazdasági terület Az érintett település településrendezési tervében az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendeletnek megfelelően gazdasági területnek minősülő terület. Induló beruházás fogalma A 800/2008/EK bizottsági rendelet 12. cikk (1) bekezdés a) pontjának megfelelően a tárgyi eszközökbe és/vagy immateriális javakba történő beruházás, amely új létesítmény létrehozásához, meglévő létesítmény bővítéséhez, egy létesítmény kibocsátásának további, új termékekkel történő diverzifikációjához vagy egy meglévő létesítmény teljes termelési folyamatának alapvető megváltoztatásához kapcsolódik. Egy épület, ill. az alapinfrastruktúra helyreállítása, felújítása, korszerűsítése önmagában nem teljesíti az induló beruházás fogalmát. Ipari park 3 Amennyiben a helyi építési szabályzat 5 éve az OTÉK által meghatározott kategóriákat alkalmazza. A 297/2011. (XII.22.) Korm. rendelet szerint infrastruktúrával ellátott, fejlesztő, termelő és szolgáltató tevékenységeket folytató működésre és innovációra törekvő, „Ipari Park” címmel rendelkező szervezet. Jelen felhívás esetében az ipari park címszerződésében szereplő helyrajzi számok tekintendőek az ipari parki címmel rendelkező területének. Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy az ipari parki címmel rendelkező szervezetek címszerződésében szereplő területek meghatározása esetén, amennyiben az ipari parki címszerződés módosításra kerül, az eredeti szerződés mellett a módosítások is figyelembe veendők. A fejlesztések eredményeként korszerűsített felépítmény területe A projekt keretében korszerűsített termelő és szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó üzemcsarnok, raktár, tároló egyéb építmény hasznos, nettó alapterülete. A fejlesztések eredményeként létrehozott felépítmény területe A projekt keretében épített termelő és szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó üzemcsarnok, raktár, tároló egyéb építmény hasznos, nettó alapterülete. Korszerűsítés Meglévő építmény, építményrész, önálló rendeltetési egység, helyiség rendeltetésszerű és biztonságos használatra alkalmasságának javítása, használati értékének, teljesítőképességének, üzembiztonságának növelése érdekében végzett építési-szerelési munka. Logisztika célját szolgáló fejlesztés A felhívás C7.1. pontjában nevesített korlátozások azokat a tevékenységeket nevesítik, melyek ezen felhívás keretében nem támogathatóak. Jelen pályázati felhívás keretében logisztika célját szolgáló fejlesztésnek minősül a logisztikai szolgáltatók által végrehajtott beruházás, amely TEÁOR’08 5210 raktározás, tárolás (TEÁOR’03-as 6312 tárolás, raktározás), illetve TEÁOR'08 6820 Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése (TEÁOR'03-as 7020 Ingatlan bérbeadása, üzemeltetése) céljára szolgáló építmény(ek) létrehozására, fejlesztésére irányul. Logisztikai szolgáltató: olyan vállalkozások, melynek főtevékenysége logisztikai szolgáltatás. Logisztikai szolgáltatások TEÁOR’08 szerint: 4920 Vasúti áruszállítás 4941 Közúti áruszállítás 4942 Költöztetés 4950 Csővezetékes szállítás 5020 Tengeri áruszállítás 5040 Belvízi áruszállítás 5121 Légi áruszállítás 5210 Raktározás, tárolás 5221 Szárazföldi szállítást kiegészítő szolgáltatás 5222 Vízi szállítást kiegészítő szolgáltatás 5223 Légi szállítást kiegészítő szolgáltatás 5224 Rakománykezelés 5229 Egyéb szállítást kiegészítő szolgáltatás 5310 Postai tevékenység (egyetemleges kötelezettséggel) 5320 Egyéb postai, futárpostai tevékenység 8292 Csomagolás Megtartott munkahely A támogatott projekt eredményeként megőrzött munkahelyek száma. Értéke megegyezik a Bázis létszámmal. Megújuló energiát hasznosító technológiák alkalmazása Amennyiben a fejlesztés során megújuló energiát hasznosító technológiák kerülnek alkalmazásra, és ezen technológiák elszámolható költsége az összes elszámolható költség minimum 8%-át eléri. Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a fenti kategóriába szigorúan értelmezve kizárólag a megújuló energia előállítását szolgáló berendezések bekerülési értékét képző költségek értendők bele (pl. geotermikus hőszivattyús padlófűtési rendszer kialakítása esetén kizárólag a hőszivattyú berendezés képzi a megújuló energiát hasznosító technológia részét, a padlófűtés kiépítése nem). Szálláshelyfejlesztés Szálláshelyfejlesztésnek minősül minden olyan fejlesztés és/vagy beruházás, amely a KSH építmény jegyzékében a „12 NEM LAKÓÉPÜLETEK” között nevesített szállodák, motelek, fogadók, panziók és egyéb szálló jellegű épületek, étteremmel vagy anélkül, valamint az ifjúsági szállók, a hegyi menedékházak, gyermek- vagy családi nyaralótáborok, üdülő- és pihenőotthonok, egyéb, nyaralóknak készült máshova nem sorolt ingatlan. Termelő/szolgáltató funkciójú épület/épületrész A vállalkozás székhelyén/fióktelepén/telephelyén található épületek/épületrészek közül azok, amelyekben a pályázó fejlesztendő tevékenységének megfelelő termék előállítás, illetve szolgáltatás nyújtása történik (raktározási, tárolási, igazgatási, kereskedelmi, szociális, illetve bármely egyéb funkciót ellátó épületek/épületrészek nem értendőek bele). Amennyiben adott épületben termelő, illetve nem termelő funkcióval bíró épületrészek, helyiségek is helyet kapnak, úgy a kizárólag termelő funkcióval bíró helyiségeket szükséges figyelembe venni. Turisztikai attrakció Turisztikai vonzerő vagy attrakció az a természeti vagy kulturális örökség, amely a látogatót egy bizonyos helyszín meglátogatására ösztönzi, vagy konkrét, tudatos emberi tevékenység eredményeképpen létrejött létesítmény, amelyet kifejezetten turisztikai céllal, a látogatók szükségleteinek kielégítésére hoztak létre. A turisztikai attrakció lényeges ismérve, hogy a helyi gazdaságra és társadalomra érdemi hatás gyakorló turistaérkezést vált ki, és olyan szolgáltatások épülnek rá, amelyek hozzájárulnak a turisztikai munkahelyteremtéshez. Az általános fogalmakat a Pályázati Útmutató H14. pontja tartalmazza. F4. Mellékletek 1. Pályázati Útmutató a Regionális Fejlesztési Operatív Programok keretében megjelent Pályázati Felhívásokhoz – 2012-02. számú verzió, és ennek mellékletei 2. Területi elhelyezkedés alapján adható pontok 3. Kitöltő program 4. Településlista mikrovállalkozások részére 5. Fajlagos költségmaximumok 6. Nyilatkozat minta barnamezős területről 7. Acéliparba tartozó vállalkozások meghatározása 8. Közszféra nyilatkozat 9. Nyilatkozat nagyvállalati ösztönző hatásról 10. Nyilatkozat átlátható szervezeti státuszról 11. Üzleti terv útmutató
Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:
Itt az utolsó óriási lehetőség! |
egy munkanapon belül válaszolunk!