103/2013 minimálbéremelés kompenzáció mellékletei

 103/2013 minimálbéremelés kompenzáció mellékletei

Pályázatok Pályázat készítés Keresés Szolgáltatások Hírek Minőségügy Üzleti terv Informatika Partnerek Rólunk


E-mail:
Jelszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez! Az információ pénz, íratkozz fel hát most vállalkozás fejlesztési hírlevelünkre, amíg ingyen adjuk....
Neve: 
Email:
Kulcsszó:
beállít
rss
1146 Budapest,
Hungária körút 137.
Fax: +36-1-9200-096
Tel.: +36-1-9200-095
Email: info@tenderekhaza.hu





103/2013 minimálbéremelés kompenzáció mellékletei

1. melléklet a 103/2013. (IV. 5.) Korm. rendelethez

Azok az ágazatok, amelyekbe a főtevékenységük alapján tartozó munkáltatók igényelhetik a kormányrendelet szerinti támogatást:

TEÁOR ’08

Ágazat megnevezése

 

10

Élelmiszergyártás

 

13

Textília gyártása

 

14

Ruházati termék gyártása

 

15

Bőr, bőrtermék, lábbeli gyártása

 

16

Fafeldolgozás (kivéve: bútor), fonottáru gyártása

 

31

Bútorgyártás

 

41

Épületek építése

 

43

Speciális szaképítés

 

47

Kiskereskedelem (kivéve: gépjármű, motorkerékpár)

 

55

Szálláshely-szolgáltatás

 

56

Vendéglátás

2. melléklet a 103/2013. (IV. 5.) Korm. rendelethez

A kötelező bérminimumok 2013. évi emelése miatti béremelések 2013. I. félévi költségének számítása

1. Minimálbérre jogosult munkavállalók a 2013. január 1-jei állapot szerint:

Érintett
munkavállaló
sorszáma

Teljes
munkaidősre
átszámított
2013. január
1-jei létszám két
tizedessel
(T.m.: 1,00;
r.m<1,00 fő)

2012.
december
31-i állapot
szerinti, teljes
munkaidőre
átszámított
alapbér
(legalább
93 000 Ft/hó)

2013.
január 1-jei
minimál-bér
(98 000 Ft/hó)

98 000 Ft-ig
szükséges
béremelés
1 havi
összege (legfeljebb
5 000 Ft)

98 000 Ft-ig szükséges
béremelés
6 havi
összege (Ft)

98 000 Ft-ig
szükséges béremelés
6 havi költsége (Ft)

 

A

B

C

D

E = B*(D-C)

F = E*6

G
(Kitöltési útmutató
szerint)

 

1.

           

 

2.

           

 

3.

           

 

...

           

 

Összesen

 

X

X

     

2. Garantált bérminimumra jogosult munkavállalók a 2013. január 1-jei állapot szerint:

Érintett
munkavállaló
sorszáma

Teljes
munkaidősre
átszámított
2013. január
1-jei létszám két
tizedessel
(T.m.: 1,00;
r.m<1,00 fő)

2012.
december
31-i állapot
szerinti, teljes
munkaidőre
átszámított
alapbér
(legalább
108 000 Ft/hó)

2013.
január 1-jei garantált bérminimum (114 000 Ft/hó)

114 000 Ft-ig
szükséges
béremelés 1 havi
összege (legfeljebb
6 000 Ft)

114 000 Ft-ig szükséges
béremelés
6 havi
összege (Ft)

114 000 Ft-ig
szükséges
béremelés
6 havi
költsége (Ft)

 

A

B

C

D

E = B*(D-C)

F = E*6

G
(Kitöltési
útmutató szerint)

 

1.

           

 

2.

           

 

3.

           

 

...

           

 

Összesen

 

X

X

     

3. A kötelező bérminimumok emelése 2013. I. félévi költségének számítása:

3.1 A 2013. január 1-jei állapot szerinti számítás összefoglalása:

Teljes munkaidősre
átszámított érintett létszám
(fő)

A kötelező
béremelés 6 havi
költsége (Ft)

 

Minimálbérre jogosult munkavállalók a 2013. január 1-jei állapot szerint

   

 

Garantált bérminimumra jogosult munkavállalók a 2013. január 1-jei állapot szerint:

   

 

A kötelező bérminimumok 2013. évi emelése miatti béremelésre jogosult munkavállalók a 2013. január 1-jei állapot szerint összesen:

   

 

 

 

A kötelező béremelés 6 havi költségének 1 főre jutó összege (Ft/fő)

   

3.2 A kérelem benyújtásáig a létszám változásáról rendelkezésre álló információk miatti korrekció érvényesítése:

2013. január 1-jei érintett létszám (fő):

 

 

2013. január 31-i érintett létszám (fő)

 

 

2013. február 28-i érintett létszám (fő):

 

 

2013. március 31-i érintett létszám (fő):

 

 

2013. április 30-i érintett létszám (fő):

 

 

2013. május 31-i érintett létszám (fő):

 

 

2013. június 30-i érintett létszám (fő)

 

 

Támogatással érintett teljes munkaidősre átszámított 2013. I. félévi átlagos statisztikai állományi létszám (fő)

 

 

 

 

A kötelező bérminimumok 2013. évi emelése miatti béremelések 2013. I. félévi költsége összesen (Forint):

 

A számítási anyagot nem kell a Kérelemhez csatolni, de ellenőrzés céljából tíz évig meg kell őrizni.

Kitöltési útmutató a számításhoz

Az 1. és 2. pontban található táblázatot - a rendelet 3. § (2) bekezdésében foglaltak figyelembevételével - a munkáltató statisztikai állományi létszámába 2013. január 1-jén tartozó azon munkavállalókra nézve kell kitölteni,

- akik a 2012. december 31-ei állapot szerint is a munkáltató statisztikai állományi létszámába tartoztak, és

- a 2012. december 31-ei állapot szerint az alapbérük nem érte el a 2013. január 1-jétől hatályos kötelező legkisebb munkabér (1. táblázat), illetve garantált bérminimum (2. táblázat) összegét.

Ha a munkabér kizárólag teljesítménybéres formában kerül meghatározásra, akkor a teljesítménykövetelmények 100%-os teljesítése esetén járó havi munkabért kell figyelembe venni alapbérként. Ha a munkavállaló munkakörének változása miatt 2013. január 1-jén vált jogosulttá a garantált bérminimumra, úgy a 2. táblázatban kell szerepeltetni, azzal, hogy a C) oszlopban 2012. december 31-ei alapbérként a tényleges alapbérét, de legalább 108 000 Ft-ot kell feltüntetni.

A oszlop: Az érintett munkavállaló sorszámának a természetes személlyel való azonosíthatóságát a dokumentációban - ellenőrzés céljából - biztosítani kell.

B oszlop: Teljes munkaidős munkavállaló esetén létszámként 1,00 főt, részmunkaidős munkavállaló esetén a részmunkaidő és a teljes munkaidő (általában napi 8 óra vagy heti 40 óra) hányadosát kell szerepeltetni két tizedes jeggyel.

C oszlop: Az érintett munkavállaló 2012. december 31-ei állapot szerinti havi alapbére. Részmunkaidő esetén a tényleges alapbér és a B oszlop szerint teljes munkaidősre átszámított létszám hányadosaként meghatározott, teljes munkaidősre átszámított havi alapbért kell szerepeltetni. Az órabéres munkavállaló havi alapbére 535 Ft órabér esetén 93 000 Ft, 621 Ft órabér esetén 108 000 Ft. Magasabb órabér esetén a havibért 174 óra alkalmazásával kell meghatározni.

G oszlop: A 6 havi költség az F oszlopban szereplő 6 havi béremelés és a béremeléshez kapcsolódó szociális hozzájárulási adó, szakképzési hozzájárulás, kisvállalati adóalanyiság esetén kisvállalati adó együttes összege. Ha az adott munkavállaló foglalkoztatásához nem kapcsolódik az alábbiakban részletezett kedvezmény, akkor a G oszlop számítása: F*1,285, kisvállalati adóalanyiság esetén: F*1,16.

A szorzó a szociális hozzájárulási adóból vagy a kisvállalati adóból igénybevett kedvezmény mértékével csökkentendő az alábbiak szerint:

- A munkahelyvédelmi akcióterv kedvezménye havi 100 000 Ft összegű munkabérig érvényesíthető, ezért a minimálbér emeléséhez kapcsolódóan (1. tábla) teljes kedvezmény esetén a szorzó 1,00, 14,5%-os kedvezmény esetén a szorzó 1,14. Kisvállalati adóalany a kedvezményezett foglalkoztatott esetében a szorzót ehhez hasonlóan az érvényesített kedvezménnyel csökkentett mértékkel alkalmazhatja. A garantált bérminimum emeléséhez (a munkabér havi 100 000 Ft feletti részéhez) nem kapcsolódik munkahelyvédelmi akcióterv kedvezmény, ezért a szorzó 1,285, kisvállalati adóalany esetén 1,16 (2. tábla).

- A START, START PLUSZ, START EXTRA, START BÓNUSZ, Rehabilitációs kártyával vagy a Karrier Híd Program keretében foglalkoztatott munkavállalók esetében az érvényesíthető kedvezmény mértékével csökkentett szorzó alkalmazható mind a minimálbér (1. tábla), mind pedig a garantált bérminimum emeléséhez (2. tábla) kapcsolódóan. Így 27%-os kedvezmény esetén a szorzó: 1,015, 17%-os kedvezmény esetén: 1,115, 13,5%-os kedvezmény esetén 1,15, 7%-os kedvezmény esetén: 1,215. E kedvezményeket kisvállalati adóalany nem érvényesítheti.

Amennyiben egy munkavállaló után érvényesíthető adókedvezmény 2013. I. félév során változik, akkor a szorzót havonta a tényleges adónak megfelelően, tehát az igénybe vett kedvezményekkel csökkentve kell meghatározni, és a G oszlopban a 6 hónapra számított költséget ennek megfelelően kell szerepeltetni.

Ugyanígy kell eljárni a szorzó mértékét érintő - 2013. I. félév során a kérelem benyújtásáig bekövetkezett - adóalanyiság változás esetén.

A bérek nettó értékének megőrzéséhez igénybe vett bérkompenzációs adókedvezményt a számítás során nem kell figyelembe venni.

A 3.1 pont szerinti táblázatba kerülnek át az 1-2. pont szerinti táblázat összesen létszám- (B oszlop) és költségadatai (G oszlop). Az ezek összesítésével számított adatok alapján kerül meghatározásra a kötelező béremelés 6 havi költségének 1 főre jutó összege, ami átkerül a Kérelem 3.3 pontjába.

A 3.2 pontban a rendelet 3. § (2)-(6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően kell szerepeltetni a létszámot. A 2013. január 1-jei létszám a 3.1 pontban szereplővel megegyezik. A létszám hó végi záró állományát is a részmunkaidősök teljes munkaidősre történő átszámításával kell meghatározni.

A támogatással érintett teljes munkaidősre átszámított 2013. I. félévi átlagos statisztikai állományi létszámot a hét létszámadat összeadásával és héttel történő osztásával kell megállapítani. Ez az adat kerül beírásra a Kérelem 3.1 pontjába.

Az 1 főre jutó 6 havi költség és az I. félévi átlagos statisztikai állományi létszám szorzataként kerül meghatározásra a kötelező bérminimumok 2013. évi emelése miatti béremelések 2013. I. félévi költsége, ami a Kérelem 3.2 pontjába kerül beírásra.

3. melléklet a 103/2013. (IV. 5.) Korm. rendelethez

KÉRELEM az egyes ágazatokban a kötelező bérminimumok 2013. évi emeléséhez igénybe vehető támogatáshoz

1. A kérelmező vállalkozás adatai:

1.1 Teljes neve:

1.2 Székhelye:

1.3 Postacíme:

1.4 Cégjegyzék/vállalkozási igazolvány nyilvántartási száma:

1.5 Statisztikai számjele:

1.6 Adószáma:

1.7 Képviseletre jogosult aláíró neve, beosztása:

1.8 Számlavezető pénzintézet megnevezése:

1.9 Számlaszám:

1.10 Kisvállalati adóalanyiság esetén annak kezdete: 2013. ............ hónap 1-je.

2. Kapcsolattartó:

2.1 Neve:

2.2 Beosztása:

2.3 Telefonszáma:

2.4 E-mail címe:

3. A kérelem adatai:

3.1 Támogatással érintett, teljes munkaidősre átszámított 2013. I. félévi átlagos statisztikai állományi létszám: fő

3.2 A kötelező bérminimumok 2013. évi emelése miatti béremelések 2013. I. félévi költsége összesen: forint

3.3 A kötelező béremelés 6 havi költségének 1 főre jutó összege Ft/fő

3.4 A kérelmező az idei és az ezt megelőző két pénzügyi évben részesült-e csekély összegű (de minimis) támogatásban az 1998/2006/EK rendelet alapján. Igen - Nem Igenlő válasz esetén mennyi volt az említett támogatás támogatástartalma: ............... forint

4. A kérelemben igényelt támogatás: ....................... Ft

5. Kijelentem, hogy az elektronikusan beküldött Nyilatkozatban foglaltak a valóságnak megfelelnek.

Aláírás helye és ideje: ......................................................................................................

a kérelmező aláírása

Melléklet (csak az elektronikus beküldéshez): Nyilatkozatok

4. melléklet a 103/2013. (IV. 5.) Korm. rendelethez

Elszámolás a támogatás felhasználásáról

 

Kérelem benyújtásánál figyelembe vett

Tényleges


 

2013. január 1-jei érintett létszám (fő):

   


 

2013. január 31-i érintett létszám (fő)

   


 

2013. február 28-i érintett létszám (fő):

   


 

2013. március 31-i érintett létszám (fő):

   


 

2013. április 30-i érintett létszám (fő):

   


 

2013. május 31-i érintett létszám (fő):

   


 

2013. június 30-i érintett létszám (fő)

   


 

Támogatással érintett teljes munkaidősre átszámított 2013. I. félévi átlagos statisztikai állományi létszám (fő):

   


 

A kötelező béremelés 6 havi költségének 1 főre jutó összege (Ft/fő)

   


 

A kötelező bérminimumok 2013. évi emelése miatti béremelések 2013. I. félévi költsége összesen (Forint):

   


 

Szabad de minimis keret (Forint)

   


 

Kérelem alapján megállapított támogatás (Forint)

 

X


 

Ténylegesen érvényesíthető támogatás (Forint)

X

 


 

Visszafizetendő támogatás (Forint)

X

 

Kitöltési útmutató az elszámoláshoz

Az elszámolás során a „Kérelem benyújtásánál figyelembe vett” oszlopban az adatokat a 2. melléklet szerinti számításban, a 3. melléklet szerinti Kérelemben, valamint a támogatási szerződésben foglaltakkal egyezően kell kitölteni. Az utolsó két sor ebben az oszlopban üresen marad.

A „Tényleges” oszlop kitöltésénél a következők szerint kell eljárni:

- A létszámadatok közül a kérelem benyújtásáig terjedő időszakra vonatkozó időponti adatokat a 3. melléklet szerinti számításban szereplővel azonosan kell megadni, kivéve, ha az tévesen került beírásra. Ebbe az esetben a javított létszámadatot kell tényleges létszámként feltüntetni. A kérelem benyújtásától 2013. június 30-ig terjedő időszak időponti adatait a tényleges állapot szerint kell szerepeltetni, ami eltérhet a kérelem benyújtásánál figyelembe vett létszámtól. A 2013. I. félévi tényleges átlagos statisztikai állományi létszámot a hét időponti létszám számtani átlagaként kell meghatározni. Ez nem lehet magasabb a kérelemben szereplő átlaglétszámnál.

- A kötelező béremelés 6 havi költségének 1 főre jutó összegét a kérelem 3.3 pontjában foglaltakkal azonos összeggel kell szerepeltetni. Ha a kérelem benyújtását követően került sor adóalanyiság változásra, a 2. melléklet 1. táblája (minimálbér) G oszlopára vonatkozó számítás ennek megfelelő újbóli elvégzésével kell meghatározni a kötelező béremelés 6 havi költségének 1 főre jutó összegét.

- A kötelező bérminimumok 2013. évi emelése miatti béremelések 2013. I. félévi költsége az előző két sor adatának szorzata.

- A szabad de minimis keretet a munkáltatónak az erre vonatkozó nyilvántartása alapján kell forintban megjelölni.

- A kérelem alapján megállapított támogatás sor ezen adathelye üresen marad.

- A ténylegesen érvényesíthető támogatás a kötelező bérminimumok 2013. évi emelése miatti béremelések 2013. I. félévi költsége és a szabad de minimis keret közül a kisebb összeg. A két összeg egyezősége esetén az azonos összeget kell szerepeltetni.

- A visszafizetendő támogatás a kérelem alapján megállapított támogatás és a ténylegesen érvényesíthető támogatás pozitív különbsége.

 

 


Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:

Van esélyem pályázni?
Jó lenne tudni a pályázata elkészítése előtt, hogy milyen esélyekkel indulhatna rajta?

Kiemelt információk és aktualitások

Elindultak az első KKV-fejlesztési pályázatok!

Induljon a Tenderek Háza P. T. Központ Kft. szakértő csapatával az új Széchenyi 2020 program pályázatain! Kollégáink több száz nyertes pályázattal a hátuk mögött, készséggel állnak rendelkezésére. tel: 061 920 0096, +36 20 665 8717



Itt az utolsó óriási lehetőség!

Több ezer cég is új gépeket és informatikai eszközöket vehet, vagy termelő üzemet építhet abból az új EU-s pályázatból, amelyet a napokban jelentettek be és jövő január végétől nyílik meg. Ez már a s...


További hirek




Záró Projekt Előrehaladási Jelentés (ZPEJ)

A kedvezményezett egy alkalommal benyújtandó beszámolója a Közreműködő Szervezet felé a projekt fizikai befejezését követően a támogatott projekt megvalósulásáról.


Összes szakszó