Hungária körút 137.
Fax: +36-1-9200-096
Tel.: +36-1-9200-095
Email: info@tenderekhaza.hu
Gyakornoki program a tanulószerződés keretében tanult pályakezdők támogatására a konvergencia régiókban
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS a Társadalmi Megújulás Operatív Program Gyakornoki program a tanulószerződés keretében tanult pályakezdők támogatására a konvergencia régiókban c. könnyített elbírálású pályázati felhívásához Kódszám: TÁMOP-2.3.4.A-13/1 A. A TÁMOGATÁS CÉLJA ÉS HÁTTERE Alapvető cél és háttér információ Az Új Széchenyi Terv középpontjában a foglalkoztatás dinamikus bővítése áll: az a törekvés vezérli a gazdaság- és társadalomfejlesztő programot, hogy tíz év alatt egymillió új és adózó munkahely jöjjön létre Magyarországon. A foglalkoztatási problémák valódi és tartós megoldásához a vállalkozókon keresztül vezet az út, tőlük várható a munkahelyteremtés. Az állami fejlesztés- és támogatáspolitika azzal járul hozzá a munkahelyek létrejöttéhez, hogy világosan látható és a gazdasági élet szereplői által is támogatott, az állam és a gazdasági szereplők által együttesen kialakított súlypontokat határoz meg a gazdaságfejlesztésben. Az Új Széchenyi Terv meghatározza azokat a kitörési pontokat, amelyektől a gazdaság egészének dinamizálása várható. Ezek: 1. Gyógyító Magyarország - Egészségipar 2. Megújuló Magyarország - Zöld gazdaságfejlesztés 3. Otthonteremtés - Lakásprogram 4. Vállalkozásfejlesztés - Üzleti környezet fejlesztés 5. Tudomány - Innováció - Növekedés 6. Foglalkoztatás 7. Közlekedés - Tranzitgazdaság Magyarország versenyképességének javítását, tíz év alatt egymillió új munkahely teremtését hét kitörési pont, köztük a foglalkoztatási program mentén foglalja össze a 2011. január 14-én elindult Új Széchenyi Terv. A foglalkoztatási program kijelöli a szakképzés rendszerének fejlesztése prioritás céljait, nevezetesen, hogy a szakképzés járuljon hozzá a foglalkoztatási szint emeléséhez és a gazdasági növekedéshez, valamint olyan szakképzési struktúra jöjjön létre, amellyel biztosítható a munkaerő-piaci kereslet és kínálat egyensúlya, továbbá a szakképzésbe fektetett egyéni és társadalmi források hasznosulása. A Széll Kálmán Terv - Magyar Munka Terv című dokumentum hasonló elveket rögzít. A szakképzési rendszer átalakításáról szóló koncepciót a szaktárca 2011 tavaszán elkészítette, és azt május 24-én a Kormány elfogadta. A tervezet rögzítette az átalakítás fő céljait és elemeit, köztük a gyakornoki program kidolgozására és működtetésére irányuló szándékot is. A gyakornoki program közvetlen kapcsolatot teremt a duális típusú szakképzés és a munkaerőpiac között. A gyakornoki program lényege jellemzően a vállalkozás statisztikai létszámának növelésével együtt járó (azaz új státusz betöltését eredményező) új foglalkoztatás támogatása kilenc hónapon keresztül járó teljes vagy részleges bér- és járuléktámogatással, a cégen belüli segítő mentor bérpótlékával és az új munkahely tárgyi feltételei kialakításának támogatásával. A program elsődleges célja a közvetlen munkahelyteremtés elősegítésén túl az iskolai rendszerű képzésben szerzett első szakképesítés hasznosulásának elősegítése, a pályakezdők korai munkahelyi tapasztalathoz segítése, ezzel a későbbi foglalkoztathatóságuk növelése. A program célja továbbá a duális szakképzés erősítése, a tanulószerződést kötő tanulók és vállalkozások támogatása, valamint közvetett cél a duális képzésben részt vevő vállalkozások számának növelése. Részcélok Jelen pályázat célja azon mikro- és kisvállalkozások, valamint középvállalkozások projektjeinek támogatása, amelyek vállalják, hogy fiatal, szakképesítéssel rendelkező pályakezdőt alkalmaznak.. Rendelkezésre álló forrás A pályázat meghirdetésekor az elszámolható közkiadásokra[1] rendelkezésre álló keretösszeg 8.500.000.000 forint, amely a konvergencia régiókban (Észak- Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Alföld, Dél-Dunántúl, Nyugat-Dunántúl, KözépDunántúl) használható fel. A konstrukció keretében az ESZA és ERFA alapok közötti átjárhatóság alapján az ERFA típusú tevékenységek fedezetére az elszámolható költségek összegének maximum 20%-a, azaz 1.700.000.000 forint fordítható. Jelen kiírás forrását az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosítja. B. PÁLYÁZÓK KÖRE A pályázati kiírásra kizárólag olyan vállalkozások pályázhatnak, amelyek esetében a cégalapítás dátuma[2] legalább 12 hónappal megelőzi a pályázat benyújtásának időpontját[3], és amelyek: • a 800/2008/EK rendelet 1. sz. melléklete alapján mikro- kis- és középvállalkozásnak minősülnek, • illetve azon vállalkozások, amelyek megfelelnek a mikro- kis- és középvállalkozásokra vonatkozó 800/2008/EK rendelet 1. sz. melléklet 2. cikk szerinti alkalmazotti létszám és pénzügyi határértékeknek, azonban a 800/2008/EK rendelet 1. sz. melléklet 3. cikk (4) bekezdése alapján azért nem tekinthetők KKV-nak, mivel a tőke vagy a szavazati jogok legalább 25%-át közvetlenül vagy közvetve, egyénileg vagy közösen, egy vagy több állami szerv irányítja. Jogi forma Jelen pályázati kiírás keretében az alábbi szervezetek pályázhatnak (gazdasági szervezetek gazdálkodási forma szerinti besorolásával, a statisztikai számjel elemeiről és nómenklatúráiról szóló 21/2012. (IV.16.) KIM rendelet alapján): ■ Korlátolt felelősségű társaság (GFO 113) ■ Részvénytársaság (GFO 114) ■ Európai részvénytársaság (GFO 115) ■ Európai szövetkezet (GFO 125) ■ Szociális szövetkezet (GFO 121) ■ Közkereseti társaság (GFO 211) ■ Betéti társaság (GFO 212) ■ Egyéni cég (GFO 213) ■ Egyéni vállalkozó (GFO 231) ■ Egyéb önálló vállalkozó (GFO 232) Nonprofit és egyéb nem nyereségérdekelt szervezet: ■ Nonprofit korlátolt felelősségű társaság (GFO 572) ■ Nonprofit részvénytársaság (GFO 573) ■ Nonprofit közkereseti társaság (GFO 621) ■ Nonprofit betéti társaság (GFO 622) Amennyiben a projekt megvalósításához együttműködő partner bevonása szükséges, akkor az együttműködő partner támogatásban nem részesül, a Támogatói Okirat nem nevesíti. A gazdálkodási formakód alapján számos esetben nem lehetséges annak eldöntése, hogy egyes szervezetek közszféra szervezetnek minősülnek-e, ezért jelen útmutató F9. pont 6. számú mellékletében szereplő közszféra nyilatkozat kitöltésével a pályázó arra vonatkozóan tesz nyilatkozatot, hogy a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény (a továbbiakban Kbt.) 6. § (1) bekezdés a)-f) pontjai alá tartozik-e, vagyis közszféra szervezetnek minősül-e, vagy sem. A jelen pályázati kiírás keretében konzorciumok nem pályázhatnak. C. A PÁLYÁZAT TARTALMA A pályázat keretében azon mikro-, kisvállalkozások, és középvállalkozások projektjei kapnak támogatást, amelyekben 1. a pályázó vállalja a C1.1 alpontban meghatározott feltételeknek megfelelő célcsoporttag foglalkoztatását olyan munkakörben, amelynek betöltésére a megszerzett szakképesítése kifejezetten képesíti, 2. a pályázó vállalja, hogy a célcsoporttagot legalább a mindenkori garantált bérminimumnak megfelelő munkabérrel alkalmazza a támogatott 9 hónap alatt, továbbá az azt követő, legalább a támogatási időtartam felével megegyező idejű kötelező továbbfoglalkoztatási időszakban, 3. a pályázó vállalja, hogy projekt megvalósítása során megjelöl egy szakembert (aki lehet maga a vállalkozó, alkalmazottja, vagy általa megbízott személy), aki mentorként utógondozó, segítő, értékelő szerepkört tölt be a tapasztalatokkal még nem rendelkező pályakezdő fiatal mellett. Támogatható tevékenységek köre 1. A gyakornokok foglalkoztatása 2. Mentori tevékenység 3. Adminisztrációs feladatok ellátása (A projekt végrehajtásával és a gyakornokok foglalkoztatásával kapcsolatban felmerült adminisztrációs többletfeladatok ellátása, pl. könyvelés.) 4. A gyakornoki munkahely(ek) kialakításához szükséges eszközök beszerzése, megfelelő gyakornoki munkafeltételek biztosításához szükséges beszerzések, felújítás, átalakítás. Felhívjuk a Tisztelt Pályázók figyelmét, hogy amennyiben a benyújtott részletes költségvetési tábla tartalmaz nem elszámolható tételeket, akkor a kifizetési igénylések során a nem támogatható tételek elutasításra kerülnek! Speciális elvárások az egyes tevékenységekkel kapcsolatban 1. Amennyiben már létrejött munkaviszonyra vonatkozóan nyújtja be a pályázatot, a munkaviszony kezdete legfeljebb 30 nappal előzheti meg a pályázat benyújtását. 2. Amennyiben a pályázat benyújtásakor a gyakornokkal még nem áll fenn munkaviszony, azt a Támogatói Okirat aláírását követő 60 napon belül létre kell hozni. 3. A gyakornokkal kötendő munkaszerződésnek egyértelműen a gyakornok jogosultságát megalapozó szakképesítés SZVK-jában rögzített[4], a szakképesítéssel legjellemzőbben betölthető munkakörök valamelyikének betöltésére kell irányulnia. 4. A gyakornok foglalkoztatása csak heti 40 órás, teljes munkaidejű munkaviszony keretében lehetséges. 5. A pályázónak vállalnia kell, hogy a projekt teljes időtartamára vonatkozóan a A gyakornok(ok) munkaszerződésben is rögzítendő, a projekthez kapcsolódó feladatai: • 9 hónapos gyakornoki idő kitöltése, • együttműködés a mentorral. A munkaszerződésben a gyakornoknak kártérítési kötelezettség írható elő arra az esetre, ha a munkaviszony a projektidőszak alatt a gyakornoknak felróható okból szűnik meg, azaz munkáltatói azonnali hatályú felmondással a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 78. § (1) bekezdése szerinti ok miatt vagy munkavállalói felmondással. a) Amennyiben a projektidőszak alatt a gyakornok munkaviszonya a munkáltatón kívül álló ok miatt, azaz a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 78. § (1) bekezdése szerinti ok miatt munkáltatói azonnali hatályú felmondással, vagy munkavállalói felmondással szűnik meg, a gyakornokra fordított időarányos támogatás elszámolható. Amennyiben a projektidőszak megkezdését követő 4 hónapon belül következik be a munkaviszony fenti okból történő megszűnése, és a munkaviszony megszűnését követő 30 napon belül a munkáltató új gyakornokot alkalmaz, akkor a projekt folyamatosnak tekinthető, ebben az esetben a gyakornokkal kötött munkaszerződésben rögzítendő gyakornoki idő minimum a projektből hátralévő időtartam. b) Amennyiben a projektidőszak alatt a gyakornok munkaviszonya közös c) Amennyiben a projektidőszak alatt a gyakornok munkaviszonya lakcímváltozás miatt 5. Mentorok feladatai Utógondozó, segítő, értékelő szerepkört tölt be a munkatapasztalattal még nem rendelkező pályakezdő fiatal mellett. Feladata a pályakezdő szakmai segítése, munkájának, fejlődésének értékelése, előrehaladásának dokumentálása. A támogatott foglalkoztatás elteltével értékelést ad a gyakornok munkájáról, a munkáltatóval közösen, amely egyben ajánlás (teljesítményértékelés) a későbbi munkavállaláshoz is. Munkája során a vállalkozás, és a gyakornokot segítő szakember köteles együttműködni a konstrukcióhoz kapcsolódó, központi támogató tevékenységeket megvalósító TÁMOP-2.3.4.B kiemelt program megvalósítójával, az adatszolgáltatás és a mentori munka dokumentációja tekintetében. 6. Legkésőbb a Támogatói Okirat kézhezvételét követő 75. napon kötelezően be kell Legkésőbb a nyilatkozat benyújtásakor jelezni kell a pályázattól való - a támogatási összeget befolyásoló - eltérés(eke)t. Amennyiben a pályázó nem tesz eleget a fenti kötelezettségeinek, a Támogató a támogatástól elállhat. 7. A Támogatói Okirat kézhezvételétől számított 150 napon belül igazolnia kell a Amennyiben a pályázó nem tesz eleget a fenti kötelezettségeinek, a Támogató a támogatástól elállhat. Projekt területi korlátozása A TÁMOP-2.3.4.A-13/1 kiírásra csak a konvergencia régiók területén megvalósuló pályázatok nyújthatók be. A projekt több helyszínen valósítható meg, de ebben az esetben minden megvalósítási helyszínnek a konvergencia (Észak-Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Alföld, Dél-Dunántúl, Nyugat-Dunántúl, Közép-Dunántúl) régiókban kell lennie. D. PÉNZÜGYI FELTÉTELEK ÉS ÁLLAMI TÁMOGATÁSI SZABÁLYOK Támogatás formája Vissza nem térítendő támogatás. Támogatás mértéke A projekt elszámolható összes költségének legfeljebb 100%-a. A „C1. Támogatható tevékenységek köre" pontban foglalt tevékenységek támogatására a kedvezményezett választása és a jogszabályban foglalt feltételek teljesülése esetén: a) az 1. pont alá tartozó tevékenység esetén csekély összegű (de minimis) támogatás (D2.1), vagy hátrányos helyzetű, illetve fogyatékos (megváltozott munkaképességű) munkavállalóknak nyújtott bértámogatás (D2.2); b) a 2-4. pont alá tartozó tevékenység esetén csekély összegű (de minimis) támogatás (D2.1), vagy fogyatékos (megváltozott munkaképességű) munkavállalók többletköltségeinek ellentételezésére nyújtott támogatás (D2.3) nyújtható. nyújtható. D1. Támogatás összege A jelen pályázat keretében igényelhető támogatás összege: legalább 460.350 Ft, de legfeljebb 30.000.000 Ft lehet. A. gyakornok 9 havi bérköltségének a D.2.3 pont táblázata szerinti része: minimum a garantált bérminimum, maximum a garantált bérminimum másfélszerese, járulékokkal növelve B. gyakornokok száma x havi 54.000 Ft x 9 hónap: ebből 54.000 forintonként C. Kötelező nyilvánosság költsége: összesen maximum 50.000 Ft D. ERFA típusú költségek (eszközbeszerzés, felújítás): összesen maximum E. KIVÁLASZTÁSI KRITÉRIUMOK Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a Nemzeti Fejlesztési Miniszter az egységes működési kézikönyvről szóló 26/2012. (X.24) NFM utasítása (a továbbiakban: EMK) Iktatás alcímében foglaltak alapján, ha a Projekt Adatlapot a felhívásban foglaltaknak megfelelően kizárólag elektronikus adathordozón nyújtották be és az elektronikus adathordozóhoz kötelezően csatolandó, kötelezettségvállalásra vonatkozó aláírási előírásainak megfelelően aláírt nyilatkozat hiányzik, vagy a kötelezettségvállalásra vonatkozó aláírási előírásainak megfelelően aláírt nyilatkozattal az elektronikus adathordozó nem került benyújtásra, a küldemény nem minősül pályázatnak, amelyről a borítékon szereplő feladót értesíteni kell. Könnyített elbírálású pályázatok esetében hiánypótlásra nincs lehetőség. A fentiekre tekintettel a pályázati dokumentáció kitöltő programmal történő kitöltését követően feltétlenül nyomtassa ki Nyilatkozat elektronikusan benyújtott pályázathoz című dokumentumot és annak a kötelezettségvállalásra vonatkozó aláírási előírásainak megfelelően aláírt eredeti példányát a pályázati dokumentáció részeként nyújtsa be! F. ADMINISZTRATÍV INFORMÁCIÓK Felhívjuk a figyelmet, hogy a pályázatokkal kapcsolatos részletes eljárásokat a 4/2011. (I.28.) Korm. rendelet és az EMK szabályozza. A pályázati kiírás felfüggesztése és megszüntetése A 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 21. §-ának (10)-(11) bekezdései alapján, amennyiben a támogatásra rendelkezésre álló kötelezettségvállalási keret kimerül, vagy annak kimerülése előre jelezhető, az NFÜ a benyújtási határidő előtt a benyújtás lehetőségét felfüggesztheti vagy a pályázatot lezárhatja, és az erről szóló tájékoztatást 'az NFÜ honlapján közzéteszi. A benyújtási lehetőség felfüggesztése az erről szóló tájékoztató NFÜ honlapján való megjelenését követő harmadik naptól lehetséges. Ha a felfüggesztés dátuma előtt beérkezett pályázatokról hozott döntést követően a támogatásra rendelkezésre álló keret nem merült ki, a felfüggesztést meg lehet szüntetni, és új benyújtási határidőt lehet meghatározni. A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje A pályázat magyar nyelven, kizárólag a Projekt Adatlapon, a Pályázati Felhívásban, valamint a jelen Útmutatóban előírt mellékletekkel, elektronikusan nyújtható be. A Projekt Adatlap kitöltése kizárólag az NFÜ által rendszeresített kitöltő program alkalmazásával történhet. A kitöltő program letölthető a www.nfu.hu honlapról. Felhívjuk a figyelmet, hogy a Projekt Adatlapot kizárólag .xzip formátumban fogadjuk el; pdf vagy más formátumban benyújtott Projekt Adatlap feldolgozására nincsen lehetőség. Az xzip file-ban csatolt adatlap nem lehet üres és a megfelelő konstrukcióra kell vonatkoznia. A Projekt Adatlap mellékleteként benyújtandó dokumentumokat a kitöltő program alkalmazásával a dokumentumtárba kell csatolni. A fentiekre tekintettel a pályázati dokumentáció kitöltő programmal történő kitöltését követően feltétlenül nyomtassa ki Nyilatkozat elektronikusan benyújtott pályázathoz című dokumentumot és annak a kötelezettségvállalásra vonatkozó aláírási előírásainak megfelelően aláírt eredeti példányát a pályázati dokumentáció részeként nyújtsa be! A pályázatot (kitöltött Projekt Adatlapot és a felhívásban, valamint az útmutatóban előírt mellékleteket) elektronikus adathordozón, a pályázati kiírás részét képező, a kitöltő programból kinyomtatott és kötelezettségvállalásra vonatkozó aláírási előírásoknak megfelelően aláírt nyilatkozattal együtt zárt csomagolásban, postai ajánlott küldeményként vagy expressz postai szolgáltatás[5]/futárpostai szolgáltatás[6] (garantált kézbesítési idejű belföldi postai szolgáltatás) igénybevételével a következő címre kell beküldeni: Társadalmi Megújulás Operatív Program Kódszám: TÁMOP-2.3.4.A-13/1 Közreműködő Szervezet: ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft (ESZA Nonprofit Kft.) 1385 Budapest, Postafiók 818. Amennyiben a pályázatot csomagként kívánja feladni, a csomagon az ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft (ESZA Nonprofit Kft.) 1134 Budapest, Váci út 45. „C" épület címzést kell feltüntetni. Felhívjuk a tisztelt Pályázók figyelmét, hogy jelen kiírás keretében a pályázatok személyes benyújtására lehetőség nincs. Kérjük, hogy az elektronikus adathordozón jól láthatóan tüntesse fel a Pályázati Felhívás kódszámát (TÁMOP-2.3.4.A-13/1), a Pályázó nevét és címét. Kérjük, ellenőrizze a kitöltött adatokat, illetve győződjön meg a kitöltés sikerességéről, az adathordozó épségéről! A pályázati kiírással kapcsolatos további dokumentumok az www.nfu.hu honlapról tölthetők le. További felvilágosítás az alábbi elérhetőségeken kérhető: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Tel: 06-40/638-638 Személyesen: 1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22. honlap: www.nfu.hu/eugyfelszolgalat Felhívjuk a figyelmet, hogy a 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 21. § (7) bekezdése alapján az ESZA Nonprofit Kft. a pályázatok benyújtásának határidejét megelőző tizedik napig biztosítja, hogy a támogatást igénylők kérdéseket tehessenek fel, és azokra ésszerű határidőn, de legkésőbb a kérdés Közreműködő Szervezethez való érkezését követő 7 napon belül tájékoztatást kapjanak. A pályázatok benyújtása 2013.02.15-től 2014.04.30-ig lehetséges. A pályázatok benyújtása és elbírálása folyamatosan történik Amennyiben az elektronikus benyújtás során a benyújtott dokumentum(ok)ban érzékelhető minőségromlás van, ami a bírálatot érdemben befolyásolhatja, a Közreműködő Szervezet kérheti az érintett dokumentumok utólagos, papír-alapú benyújtását is. [1] A 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I.28.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdés 16a pontja értelmében közkiadásnak minősül: az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 2. cikk 5. pontja szerinti kiadás, amelynek részét képezi az uniós és a központi költségvetési támogatásokon kívül a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 6. § (1) bekezdése alapján ajánlatkérő'nek minő'sülő' közszféra szervezet kedvezményezett által biztosított elismerhető' saját forrás. A 1083/2006/EK tanácsi rendelet 2. cikk 5. pontja alapján: „közkiadás": a műveletek finanszírozásához nyújtott bármely, az állam, a regionális és helyi hatóságok, az Európai Közösségek költségvetéséből származó közpénzből való hozzájárulás, amely kapcsolódik a strukturális alapokhoz és a Kohéziós Alaphoz, továbbá bármely hasonló kiadás. A műveletek finanszírozásához nyújtott bármely olyan hozzájárulás, amely egy vagy több regionális vagy helyi hatóság közjogi intézményei vagy társulásai, vagy az építési beruházásra, az árubeszerzésre és a szolgáltatásnyújtásra irányuló közbeszerzési szerződések odaítélési eljárásainak összehangolásáról szóló, 2004. március 31-i 2004/18/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvvel összhangban eljáró közjogi intézmények költségvetéséből származik, hasonló kiadásnak tekintendő. A közszféra szerv Pályázó definíciója a Pályázati Útmutató F7 pontjában található. [2] adott esetben az illetékes hatósághoz való bejelentés dátuma [3] Az alapítás időpontjához jogutódlás esetén a jogelőd cég alapítási dátumát kell figyelembe venni. https://www.nive.hu/index.php?option=com content&view=article&id=400 [5] A postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX. törvény (a továbbiakban Posta tv.) 2. § 9. pontjában foglaltak szerint expressz postai szolgáltatás: az az időgarantált szolgáltatás, melynek keretében a postai szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a postai küldeményt belföldön legkésőbb a felvételt követő munkanapon, Európai Unió tagállamaiba címzett küldemény esetében legkésőbb a felvételt követő harmadik munkanapon, egyéb nemzetközi viszonylatú küldemény esetében legkésőbb a felvételt követő ötödik munkanapon kézbesíti, és emellett az alábbi a)-f) pontban foglalt többletszolgáltatások közül legalább egyet teljesít: a) nyomon követhető kezelés; b) utánvétel; c) tértivevény; d) értéknyilvánítás; e) kizárólag a küldemény címzettjeként megjelölt személy kezéhez történő' kézbesítés; f) a küldeménynek a feladó lakóhelyén, tartózkodási helyén, székhelyén, telephelyén vagy fióktelepén történő felvétele [6] A Posta tv. 2. § 15. pontjában foglaltak szerint futárposta-szolgáltatás: olyan - a küldemény felvételétől számított legfeljebb 24 órán belül teljesítendő' - idő'garantált postai szolgáltatás, amelynek keretében a postai szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a postai küldemény felvételét végző személy a postai küldeményt a kézbesítés megkísérléséig megszakítás nélkül személyes felügyelete alatt tartja oly módon, hogy a feladó ez alatt bármely időpontban rendelkezhessen a postai küldemény címzettjének vagy címének a megváltoztatásáról, és sikertelen személyes kézbesítés esetén megtehesse a szükséges intézkedéseket
A bér- és bérköltségtámogatáson felül de minimis támogatásként igénybe vehető további támogatási tételek a D3. pontban olvashatók összefoglalva.
gyakornok(ok)kal munkaszerződést köt próbaidő kikötése nélkül, amelyben
rögzítik a projekt végrehajtására vonatkozó kötelezettségeiket, és amely
tartalmazza a gyakornok(ok)ra vonatkozó kötelezettségeket.
megegyezéssel vagy a munkáltató felmondása nyomán szűnik meg, akkor a
gyakornokra fordított támogatás időarányos összegét visszafizetési kötelezettség terheli.
közös megegyezéssel szűnik meg, az a) pontban foglalt szabályok érvényesek.
nyújtani a gyakornokok foglalkoztatására vonatkozó összesítő nyilatkozatot.
pályázatban vállalt, a statisztikai létszámra vonatkozó feltétel teljesülését (NAV
létszámigazolás benyújtásával).
maximum 46.000 Ft mentor havi költsége illetve maximum 8.000 Ft a C3 pont szerinti
egyéb, általános, adminisztratív havi költségekre fordítható
(A+B+C)x0,25
Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:
Itt az utolsó óriási lehetőség! |
egy munkanapon belül válaszolunk!