Távmunka alkalmazásának támogatása

 Távmunka alkalmazásának támogatása

Pályázatok Pályázat készítés Keresés Szolgáltatások Hírek Minőségügy Üzleti terv Informatika Partnerek Rólunk


E-mail:
Jelszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez! Az információ pénz, íratkozz fel hát most vállalkozás fejlesztési hírlevelünkre, amíg ingyen adjuk....
Neve: 
Email:
Kulcsszó:
beállít
rss
1146 Budapest,
Hungária körút 137.
Fax: +36-1-9200-096
Tel.: +36-1-9200-095
Email: info@tenderekhaza.hu





Távmunka alkalmazásának támogatása (Lejárt)

Pályázati felhívás

A Szociális és Munkaügyi Minisztérium megbízásából a

Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ kezelésében

a Távmunka alkalmazásának támogatására

1. A pályázat kódjele:

    SZMM-TP-2010

2. A pályázat jogcíme:

A Munkaerőpiaci Alap Irányító Testülete (MAT) a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény 39/A. § (3) bekezdés a) 2. pontjában foglalt jogkörében hozott 2/2010. (I.6.) számú határozata alapján.

3. A pályázat forrása:

A program keretében 427,003 millió Ft keretösszeg kerülhet elosztásra. A Munkaerőpiaci Alap foglalkoztatási alaprész 2010. évi központi kerete terhére, amely Európai Uniós forrást nem tartalmaz.

4. A pályázat célja:

A távmunka elterjesztésére indított központi munkaerő-piaci program folytatásával a Szociális és Munkaügyi Minisztérium segíteni kívánja az új munkahelyek kialakítását, ösztönözni kívánja a rugalmas munkavégzési formák alkalmazását és a munkaszervezetek rugalmasabb működésének elősegítését, a munkakultúra további korszerűsítését. Ennek keretében támogatást nyújt a távmunkahelyeket létesítő vállalkozások és a közfeladatokat ellátó intézmények számára. A létrehozott távmunkahelyeken lehetséges a munkaadónál már alkalmazásban állók (amennyiben hagyományos munkahelyet alakít át távmunkahellyé) és új belépő munkavállalók foglalkoztatása is.

A munkáltatók ösztönzése a távmunkás foglalkoztatásban rejlő gazdaságosság kihasználására, növelve ezáltal a hazai foglalkoztatás szintjét a hátrányos helyzetű kistérségekben. A pályázat a távoli helyről történő munkavégzés további elterjesztésével a munkaerőpiac azon szereplőinek is lehetőséget teremt a munkaerő-piachoz való felzárkózáshoz, akik valamely hátrányos helyzetű csoporthoz tartoznak (tartós munkanélküliek, regisztrált álláskeresők, fogyatékkal élők, megváltozott munkaképességűek stb.).

5. A pályázók köre:

belföldi székhelyű:

    * a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény szerinti gazdasági társaságok,
    * a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 57. §-a szerinti közhasznú társaságok, valamint a 70. §-a szerinti vállalatok,
    * az állami vállalatokról szóló 1977. évi VI. törvény szerinti szervezetek,
    * a szövetkezetekről szóló 1992. évi I. törvény, és a 2006. évi X. törvény szerinti szövetkezetek,
    * az egyéni vállalkozásról szóló 1990. évi V. törvény szerinti vállalkozások, valamint
    * az 1997. évi CLVI. Törvényben meghatározott közhasznú szervezetek
    * a 217/1998 Korm. Rendelet szerinti költségvetési szervek, melyek 2009. június 01. előtt kerültek a cégbíróságon bejegyezésre vagy ez előtt került vállalkozói engedélyük kiállításra.

6. Nem pályázhatnak:

    * pártok
    * munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szervezetek
    * biztosító egyesületek
    * egyházak

7. A támogatás formája:

Vissza nem térítendő támogatás.

Egy pályázó legfeljebb 14 új távmunkahely kialakításához nyújthat be támogatási igényt

8. A támogatás mértéke, időtartama:

E pályázat keretén belül az alábbi támogatásokra lehet pályázatot benyújtani:

Bérköltség támogatás

A bérköltség támogatás összege minden távmunkás munkahely esetében hat hónapig, -a távmunkás bruttó munkabére-, de legfeljebb 89.500,- forint/fő/hó és annak járulékai (TB járulék: 26 %; Munkaadói járulék 1% ), azaz összesen 681.990.-Ft /fő összeg.

A támogatás maximális összege akkor sem lépheti túl havonta és támogatott távmunkás munkahelyenként a 89.500,- Ft és járulékainak összegét, ha a távmunkahelyen dolgozó alkalmazott besorolási bére ennél az összegnél magasabb. Részmunkaidős foglalkoztatás – amennyiben a távmunkás munkabére nem éri el a 89.500,- Ft/hó összeget- a támogatás maximális összege arányosan csökkentésre kerül.

Egy távmunkahely létesítésére maximálisan adható összes támogatás (bértámogatás): 681.990,- Ft/távmunkahely.

9. A támogatás feltételei:

Azon pályázók részesülhetnek támogatásban, akik eleget tesznek a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény (Flt.) és végrehajtási szabályainak, a Munkaerőpiaci Alapból foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésére nyújtható támogatásról szóló 6/1996.(VII. 16) MüM rendelet 11/A. §, valamint a 1992. évi XXII. Tv. A Munka Törvénykönyvéről és egyéb, a pályázatban közölt előírásoknak.

    a) A pályázóknak vállalniuk kell, hogy a pályázat benyújtását megelőző 12 hónap átlagos statisztikai létszámához képest a foglalkoztatottak létszámát a támogatási időszak végéig annyi fővel emelik, ahány főre a támogatás összegét elnyerték.

    b) A pályázóknak vállalniuk kell továbbá, hogy a megemelt létszámmal növelt átlagos statisztikai létszámukat a program végéig, azaz 2011. november 30-ig megtartják. (kiinduló létszámnak a pályázat benyújtását megelőző 12 hónap átlagos statisztikai létszáma minősül)

    Az elnyert támogatás érvényességének és elszámolásának további feltétele, hogy a munkáltató részéről a munkáltató költségére legalább 1 fő eredményesen elsajátítsa az SZMM, és a Távmunka Tanács támogatásával kidolgozott „Távmunka ismeretek” személyes megjelenést nem igénylő e-Learning tananyagot és erről a Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ által kiállított tanúsítványt megkapja (Azon pályázók részére a képzés nem kötelező, akik az előző években a fenti tananyag elsajátításáról tanúsítványt szereztek). (A képzésre természetesen a nyertes pályázó cég/szervezet több főt is delegálhat.) A képzési programot 2010. szeptember 1.-ig teljesíteni kell.

    c) A képzés célja: a távmunkás alapismeretek országosan egységes szintű elterjesztése, mely magában foglalja mindazokat a munkajogi, szervezési, közgazdasági, adózási és ergonómiai ismereteket, amelyek a távmunka-végzés során jelentőséggel bírnak. Az e-learning képzésének lebonyolítását a BMIK végzi.

    A képzés díja 30.000,- Ft, azaz harmincezer forint, amely összeget a Miniszteri Döntés alapján támogatásban részesíthető pályázóknak a BMIK 10032000-01710427-00000000 számlaszámára kell befizetni „SZMM-TP-2010-eLearning” megjelöléssel.

    d) Az e program keretében foglalkoztatott valamennyi távmunkás munkavállaló részére KÖTELEZŐ a Szociális és Munkaügyi Minisztérium és a Távmunka Tanács támogatásával a munkavállalók részére kidolgozott „Távmunka ismeretek” e-Learning tananyag eredményes elsajátítása, arról tanúsítvány megszerzése (A tanúsítványt annyi főnek kell megszereznie, ahány távmunkahelyre a munkáltató a támogatást elnyerte). A képzés sikeres elvégzését igazoló Tanúsítványokat legkésőbb 2010. szeptember 30.-ig kell megszerezni. A távmunkás munkavállalók személyes megjelenést nem igénylő e-Learning képzése térítésmentes!

    e) A támogatás folyósításának felfüggesztését vonja maga után, ha a pályázó távmunkában foglalkoztatott munkavállaló(i) a megadott határidőig nem szerzi(k) meg a Tanúsítványt az e-Learning kurzus eredményes teljesítéséről.

    f) A pályázó munkaadó vállalja, hogy a székhelye szerint területileg illetékes Regionális Munkaügyi Központtal/ Kirendeltséggel Hatósági Szerződést köt,

    g) A pályázó munkaadó vállalja, hogy a vonatkozó törvényi előírásoknak megfelelően létesít távmunkahely(ek)et.

    h) A hatósági szerződéshez a nyertes pályázónak az azonnali beszedési megbízás hozzájárulásáról banki igazolást kell csatolnia.

    i) A pályázó hozzájárul ahhoz, hogy a pályázat megvalósulásának szabályszerűségét, a pályázat alapján juttatott támogatási keretösszeg rendeltetésszerű felhasználását a pályázat kiírója, vagy az általa megbízott bármely szerv, vagy személy, a támogatási szerződést kötő Regionális Munkaügyi Központ, illetve a jogszabályban felhatalmazott szervezetek ellenőrizzék.

    j) Az SZMM korábbi távmunka pályázatain (2008., 2009. évi) nyertes pályázó köteles tájékoztatást adni a korábbi támogatással létesített távmunkahelyek számának fenntartásáról. Előnyben részesül az a pályázó, aki a 2008. és a 2009. évi távmunka pályázatokon kialakított távmunkahelyeket a tovább foglalkoztatási kötelezettség lejártát követően legalább 60%-ban  fenntartotta.

    k) Nem támogatható az a pályázó, amely a korábban pályázati támogatással létrehozott távmunkahelyen a továbbfoglalkoztatás időtartama alatt a távmunkás foglalkoztatását működési okból megszüntette, vagy a Támogatási Szerződésben foglalt kötelezettségeinek nem tett eleget és a kimutatott hiányosság miatt az illetékességgel rendelkező Regionális Munkaügyi Központ Kirendeltsége elmarasztaló határozatot hozott.

    l) A pályázónak nyilatkoznia kell arról, hogy a pályázat benyújtását megelőző 12 hónapban volt-e a szervezetnél létszámleépítés, ha volt milyen mértékben.

    m) Nem támogatható az a pályázó, amely a pályázatához nem csatolja a 2009. évről szóló mérlegbeszámolóját.

Bérköltség támogatás feltételei:

    a) A bérköltség támogatás maximális időtartama 6 hónap lehet. Minimum 12 hónapos további foglalkoztatás vállalása kötelező. (Ennél hosszabb időtartamú foglalkoztatás vállalása előnyt jelent a pályázat elbírálásakor.)

    b) A teljes munkaidőben, távmunkában alkalmazott munkavállaló bruttó munkabére a program futamideje alatt nem lehet alacsonyabb 89.500 Ft/hó összegénél.

    c) A programban résztvevő távmunkás munkavállalók bére nem fizethető házipénztárból, bérkifizetés csak banki vagy postai utalással történhet.

    d) Konverziós munkahelyek létrehozása esetén a felvételre kerülő új munkavállalókat minimum napi 4 órában (vagy ennek megfelelő munkaidőkeretben) kell foglalkoztatni.

EU támogatási szabályozás szerinti feltételek:

Jelen pályázati felhívás alapján a vállalkozások részére nyújtott támogatások csekély összegű (de minimis) támogatásnak minősülnek, amelyet kizárólag az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2006. december 15.-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet (HL L sorozat 379/5/2006. 12. 28.) (a továbbiakban: 1998/2006/EK rendelet) szabályai alapján lehet nyújtani.

A 1998/2006/EK bizottsági rendelet alapján de minimis támogatás nyújtható valamennyi ágazat vállalkozásai számára az alábbi kivételekkel:

    a) halászati és akvakultúra ágazat (ahogyan azt a 104/2000/EK rendelet HL L 83/35. 2000. 4. 4. meghatározza) vállalkozásai;

    b) az EK Szerződés I. mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek elsődleges termeléséhez kapcsolódó tevékenységet végző vállalkozások;

    c) az EK Szerződés I. mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek feldolgozásával vagy marketingjével kapcsolatos tevékenységet végző vállalkozások, amennyiben: 1. a támogatás összege a piacon beszerzett vagy forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy 2. az elsődleges termelőknek való teljes vagy részleges továbbításától függ;

    d) exporttal kapcsolatos tevékenységek támogatása, nevezetesen az exportált mennyiséggel, az értékesítési hálózat kialakításával és működtetésével, illetve az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokkal közvetlenül kapcsolatos támogatások;

    e) az import áruk helyett hazai áru használatától függő támogatás;

    f) a széntermeléshez kapcsolódó iparág (az Egyesült Nemzetek Európai Gazdasági Bizottsága által a szén tekintetében megállapított nemzetközi kodifikációs rendszer értelmében kiváló minőségű, közepes minőségű és gyenge minőségű A és B csoportba sorolt szén) vállalkozásai;

    g) szállítóeszköz megvásárlása, a közúti szállítási ágazatban tevékenykedő vállalkozások esetében;

    h) nehéz helyzetben lévő vállalkozások részére.

Egy gazdasági szervezetnek bármely forrásból csekély összegű támogatási jogcímen odaítélt támogatás támogatástartalma – három pénzügyi év vonatkozásában – nem haladhatja meg a 200 000, a közúti szállítási ágazat esetében a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget. Minden egyes új csekély összegű (de minimis) támogatás odaítélésekor az adott pénzügyi évben, valamint az előző két pénzügyi év alatt odaítélt de minimis támogatás teljes összegét kell figyelembe venni. A de minimis (csekély összegű) támogatás ugyanazon elszámolható költségek vonatkozásában nem halmozható állami támogatással, amennyiben az így halmozott összeg meghaladná a támogatási intenzitás csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott mértékét.

A támogatás odaítélését megelőzően az érintett vállalkozás a pályázati felhívás mellékleteként írásos nyilatkozatot köteles eljuttatni a támogatást nyújtó részére, a vállalkozás által a megelőző két pénzügyi évben és a folyamatban lévő pénzügyi évben kapott valamennyi csekély összegű (de minimis) támogatásról. A csekély összegű támogatási jogcímen nyújtott támogatáshoz kapcsolódó minden iratot az odaítélést követő 10. évig meg kell őriznie és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén azokat köteles bemutatni.

10. Kizáró okok:

E pályázati felhívásra nem pályázhat, illetve nem részesülhet támogatásban az a munkáltató

    a) amely csődeljárás, felszámolási eljárás vagy végelszámolás alatt áll, üzletmenetét bíróság által kirendelt biztos irányítja, a tevékenysége felfüggesztésre került;

    b) amelyre a pályázat benyújtását megelőző hat hónapon belül a munkaügyi ellenőrzésről szóló 1996. évi LXXV. törvény 3. § (1) bekezdésének d) pontjában, valamint l)-n) pontjaiban felsorolt szabályok megsértéséért munkaügyi bírságot szabtak ki;

    c) amelyet a pályázat benyújtását megelőző hat hónapon belül a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény 82. § alapján munkavédelmi bírság megfizetésére kötelezték;

    d) amelyet a pályázat benyújtását megelőző hat hónapon belül az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvény 16. § (1) bekezdésének d) pontja alapján bírság megfizetésére kötelezték,

    e) amelyet a tisztességes üzleti magatartási szabályok megsértéséért jogerősen elítéltek;

    f) amelynek adótartozása vagy adók módjára behajtható köztartozása van, ideértve a társadalombiztosítási járulékokat is; kivéve, ha az adóhatóság számára fizetési halasztást vagy részletfizetést engedélyezett;

    g) amely a pályázat benyújtását megelőző két naptári (2008. 2009.) éven belül az államigazgatási szerv határozatával vagy annak bírósági felülvizsgálata esetén a bíróság munkavállalók bejelentés nélküli vagy munkavállalási engedély nélküli foglalkoztatása miatt jogerősen bírság megfizetésére kötelezett;

    h) amely a támogatás iránti pályázat benyújtását megelőző három naptári éven belül az államháztartás alrendszereiből juttatott valamely támogatással összefüggésben, a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségét nem vagy csak részben teljesítette és a kimutatott hiányosság miatt az illetékességgel rendelkező közreműködő szervezet vagy valamely – ellenőrzésre jogosult szakhatóság-  elmarasztaló határozatot hozott.;

    i) amely az SZMM korábbi távmunka pályázatain (2008./2009. évi) nyert, de nem nyilatkozik pályázatában a korábbi támogatással létesített távmunkahelyek számának fenntartásáról.

    j) nem támogatható az a pályázó sem, amely az előzőekben pályázati támogatással létrehozott távmunkahelyeket a pályázati kiírás szerinti kötelezettségek megszegésével szüntette meg.

    k) amely nem rendelkezik tevékenysége folytatásához szükséges szakhatósági engedélyekkel;

    l) amely devizakülföldi vállalkozás;

    m) amely pályázati ajánlatát tartalmilag hiányosan, rossz minőségben nyújtja be.

    n) amelyről hitelt érdemlően bebizonyosodik, hogy a pályázat szakmai, pénzügyi tartalmát és az elbírálást érdemben befolyásoló valótlan, hamis adatot szolgáltatott a pályázat benyújtásakor.

Nem adható támogatás továbbá:

    a) ha az alkalmazni kívánt távmunkás önmagát foglalkoztató egyéni vállalkozó, illetve ha önmagát foglalkoztatóként az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény hatálya alá tartozik,

    b) ha a munkavállaló korábban már volt a pályázó cég/intézmény alkalmazottja, de a munkaviszony megszűnése és az ismételt foglalkoztatás között kevesebb, mint három hónap telt el.

    c) ha a távmunkás a pályázó szervezet kizárólagos döntési jogkörrel felruházott vezetője (képviselője), vagy a társaságban 50%-ot meghaladó részesedéssel rendelkezik,

    d) ha a távmunkás a társaság képviselőjeként a munkáltatói jogok kizárólagos gyakorlója.

11. A pályázat kezelése:

A nyertes pályázóknak 2011. január 20-ig rész - és 2012. január 20-ig pedig záró beszámolót kell készíteni a megvalósításról. A beszámolókat a Regionális Munkaügyi Központ területileg illetékes kirendeltsége és a Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ (BMIK) Távmunka Programirodája számára igazolhatóan, postai úton és elektronikus úton is be kell nyújtani.

A támogatottnak tájékoztatási kötelezettsége van a támogatás felhasználásáról és a támogatással elért eredményekről.

A pályázó vállalja, hogy a megvalósítás során, de azt követően is a monitoring vizsgálat során együttműködik a támogató által megbízott szervezetekkel, (Regionális Munkaügyi Központok és a Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ (BMIK) Távmunka Programirodája) a kért adatokat határidőre szolgáltatja, a helyszíni ellenőrzést segíti.

A pályázattal kapcsolatos dokumentumokat, bizonylatokat a pályázat lezárását követő 10 évig kell megőrizni, az ellenőrzésre jogosultaknak rendelkezésére kell bocsátani.

12. A pályázat benyújtásával kapcsolatos tudnivalók:

A pályázatot 3 példányban, A/4 formátumban, az SZMM-TP-2010 Pályázati formanyomtatványon magyar nyelven lehet benyújtani.

A pályázónak szigorúan tartania kell magát a Pályázati formanyomtatvány formátumához. A Pályázati Formanyomtatvány megváltoztatása a pályázó, formai okból történő kizárását eredményezi a pályázatból.

Az eredeti és a másolati példányokat is FŰZVE vagy KÖTVE kell beadni. Az eredeti példányt a borító lapján nagy "E" betűvel kell megjelölni. Az oldalakat (a csatolt dokumentumokat is) folyamatosan kell számozni, ahol másképp nem lehetséges, kézzel!

Az eredeti Pályázati Formanyomtatvány hitelesítéséül a képviseletre jogosult személy a Pályázati Formanyomtatvány minden oldalát kék színű toll használatával kézjegyével kell, hogy ellássa az oldal jobb alsó sarkában!

Kézzel írott pályázatokat nem áll módunkban figyelembe venni.

A pályázathoz továbbá csatolni kell a Formanyomtatványt/Adatlapot további 1 példányban, elektronikus formában, lehetőleg „*.rtf” , vagy „*.doc” formátumban és maximum 16x felírási sebességgel CD-n.

A pályázatot kizárólag postai úton lehet benyújtani, tértivevénnyel ellátott ajánlott postai küldeményként!

A pályázatok benyújtásának határideje: 2010. március 16.

A pályázat benyújtásának a pályázat – a pályázó által igazolható – postai feladásának dátuma számít. A pályázat személyesen nem nyújtható be!

A pályázatot a következő címre kell benyújtani:

Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ
Távmunka Programirodája

1097 Budapest, Gyáli út 33-35.

Kódszám: SZMM-TP-2010

A Pályázati Adatlaphoz csatolandó mellékletek:
Pályázati formanyomtatvány

    * Nyilatkozatok
    * 90 napnál nem régebbi cégkivonat, vagy vállalkozói igazolvány másolata
    * Alapító okirat az esetleges módosításokkal egységes szerkezetben
    * 2008. évről szóló egyszerűsített mérlegbeszámoló, illetve adóbevallás
    * 2009. évről szóló egyszerűsített (előzetes) mérleg illetve adóbevallás
    * Aláírási címpéldány
    * 2008. évi NYENYI adatlap (részletes, valamennyi foglalkoztatott adatait tartalmazó)
    * 2009. évi NYENYI adatlap, vagy a pályázó nyilatkozata a 2009. évben foglalkoztatottakról, mely tartalmazza mindazokat az adatokat, melyet a NYENYI adatlap
    * Esélyegyenlőségi terv ( Az ötven főnél több munkavállalót foglalkoztató költségvetési szerveknek és a többségi állami tulajdonban álló jogi személyeknek az általuk elfogadott esélyegyenlőségi tervet kötelező csatolni a pályázathoz, amelyet kiterjesztettek a távmunkás foglalkoztatásra vonatkozóan is.)
    * A helyi önkormányzatok pályázatához csatolni kell a saját forrás biztosításáról szóló testületi határozatot, vagy a polgármester nyilatkozatát a képviselő-testület költségvetési rendeletbe foglalt - a tartalék feletti rendelkezési jogot átruházó - felhatalmazása alapján. (Meghatározta az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Kormány rendelet.)
    * Kötelezően beadandó mellékletek listája meglevőségi jelöléssel ellátva ( X; a; stb)

Ajánlott az előszerződések, szándéknyilatkozatok csatolása, valamint az otthoni munkakörnyezet kialakítására vonatkozó normarendszer, ellenőrzési- és karrierterv benyújtása.

13. A pályázat elbírálása:

A pályázati anyag beérkezését követően a pályázati konstrukcióért felelős Közreműködő Szervezet (Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ (BMIK) Távmunka Programirodája) megvizsgálja, hogy a pályázat megfelel-e a benyújtás; a jogosultság; a teljesség (formai megfelelőség) feltételeinek.

Hiánypótlás.

   1. A pályázat tartalmi vonatkozásaiban hiánypótlásra nincs lehetőség.
   2. Formai hiányesetén a Bíráló Bizottság dönthet, 3 munkanap pótlási határidő kikötésével a hiányzó dokumentumok becsatolásáról.

Amennyiben a beérkezett pályázat megfelel a benyújtás, jogosultság és a teljesség feltételeinek, az előre meghatározott értékelési szempontrendszer és az ahhoz rendelt pontrendszer alapján a Bíráló Bizottság értékeli a pályázatokat és elkészíti támogatási javaslatát. A pályázatok támogatásáról, vagy elutasításáról a szociális és munkaügyi miniszter dönt, az általa felkért Bíráló Bizottság javaslatának figyelembevételével.

A pályázat elbírálása során előnyben részesülnek:

    * kiemelten előnyös elbírálás illeti azokat a pályázókat, amelyek esélyt teremtenek a hátrányos helyzetű munkavállalók – tartósan álláskeresők, fogyatékkal élők, megváltozott munkaképességűek, pályakezdők, roma származásúak, 50 éven felüliek – számára is.
    * Kiemelt előnyt jelent a pályázat elbírálásakor, ha a pályázó székhelye a pályázatát területfejlesztés kedvezményezett térségeinek jegyzékéről szóló 311/2007. (XI. 17.) Korm. rendeletnek megfelelően – a 94 hátrányos helyzetű kistérségen belül a leghátrányosabb helyzetű 47 kistérségben van bejegyezve, vagy ott élő személyt alkalmaz távmunkásként.

Az értékelés szempontjai:

A pályázat benyújtásával kapcsolatos tudnivalókban megfogalmazott megvalósítási leírásban a foglalkoztatásra vonatkozó elképzelések hitelessége, a szakmai, gazdásági, társadalmi kritériumok bemutatása, elemzésének meggyőző alátámasztása. A kiírás kötelezően csatolandó mellékleteinek megléte. A bizonyítottan tisztességes piaci működés bemutatása. A pályázat elbírálása során előnyben részesülnek azok a pályázók, amelyeknél a pályázat benyújtását megelőző hat hónapban nem történt nagyobb arányú elbocsátás).

Az értékelési szempontokat külön dokumentum tartalmazza.

A pályázatok elbírálásra kerülnek 2010. március 31.-ig.
A támogatással összefüggő távmunkások munkába állása: 2010. június 1-től lehetséges.

14. A támogatás felhasználásának szabályai:

A program kapcsán a következő költségek számolhatók el:

Bruttó munkabér 89.500,- Ft és járulékai:

    *
      TB járulék: 26%
    *
      Munkaadói járulék: 1%

Kizárólag az adott program megvalósítása kapcsán fenntartott távmunkahelyeken dolgozók bérei és bérjárulékai számolhatók el.

A bérköltség támogatás összegéről szóló elszámolásokat a területileg illetékes Regionális Munkaügyi Központ Kirendeltségével kötött Hatósági Szerződésben rögzített határidőn belül és folyamatosan kell benyújtani.

Nem számolható el a szakképzési hozzájárulás, melynek mértéke 1,5%!

A munkaadó tudomásul veszi, hogy START kártyával foglalkoztatott esetén a támogatás alapja a START kártya által nyújtott kedvezmény igénybevétele után fennmaradó járulékfizetési kötelezettség (a bruttó bér 10%-a illetve 20%-a).

15. A támogatás megvonása, visszakövetelése:

A támogatási összeg az illetékes munkaügyi központ által (a mérlegelési jogkörbe tartozó esetekben a Távmunka Programirodával történő egyeztetést követően) részben vagy egészében visszakövetelhető, ha:

    a) a munkaadó a támogatott és/vagy a hasonló munkakörben foglalkozatott munkavállaló munkaviszonyát a program időszak alatt működésével összefüggő okból, rendes felmondással megszünteti;

    b) a távmunkahelyen történő foglalkoztatást nem a pályázatában foglaltaknak megfelelően hozza létre, illetve tartja fenn,

    c) a pályázó késedelembe esik és azt nem menti ki, vagy hibásan teljesít, továbbá a részfeladatot a kitűzött póthatáridőre nem, vagy hibásan teljesíti, valamint akkor is, ha a szerződés teljesítése olyan okból válik lehetetlenné, amelyért a Kedvezményezett felel,

    d) bebizonyosodik, hogy a pályázó a pályázat kedvező elbírálása érdekében valótlanul szolgáltatott adatot,

    e) a szerződésben előírt bármely bejelentési kötelezettségének határidőig nem tesz eleget a pályázó,

    f) jogalap nélküli kifizetés történt,

    g) a támogatott munkahelyeket a területileg illetékes Regionális Munkaügyi Központ Kirendeltségével kötött Hatósági Szerződésben meghatározott időpontig nem tartja fenn a nyertes pályázó, - illetve nem tud olyan érdemi kifogást előterjeszteni, amely a munkahelyek esetleges megszüntetését objektív módon indokolná,

    h) a pályázó a vállalt statisztikai létszámot nem tartja meg,

    i) A pályázat teljesítettnek minősül akkor, ha a pályázó a foglalkoztatásra és elszámolásra vonatkozó kötelezettségeit legalább 80%-ban teljesítette.

Pályázónak a program megvalósításának teljes ideje alatt vállalnia kell az együttműködést a Regionális Munkaügyi Központokkal és a Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ (BMIK) Távmunka Programirodájával. Pályázónak az említett szervezetet haladéktalanul tájékoztatnia kell minden olyan eseményről, vagy változásról, amely a pályázat megvalósításával összefügg. A tájékoztatás elmulasztása a megítélt támogatási összeg visszakövetelését eredményezheti.

16. A támogatás megvalósulásának ellenőrzése:

A pályázó vállalja, hogy a megvalósítás során, de azt követően is a monitoring vizsgálat során együttműködik a támogató által megbízott szervezetekkel, (Regionális Munkaügyi Központok és a Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ (BMIK) Távmunka Programirodája) a kért adatokat határidőre szolgáltatja, a helyszíni ellenőrzést segíti.

A pályázattal kapcsolatos dokumentumokat, bizonylatokat 10 évig kell megőrizni, az ellenőrzésre jogosultaknak rendelkezésére kell bocsátani.

17. Egyéb tudnivalók

A program időtartama: 2010. június 1. – 2011. november 30. Arra a munkavállalóra, aki 2010. június 1. napját követően lép munkába, a megítélt támogatási összeg időarányosan csökkentett részét lehet elszámolni.

A pályázat kiírója, valamint a Közreműködő Szervezet (Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ Távmunka Programirodája) a támogatási jogosultságot már a pályázat értékelése során ellenőrizheti.


Van esélyem pályázni?
Jó lenne tudni a pályázata elkészítése előtt, hogy milyen esélyekkel indulhatna rajta?

Kiemelt információk és aktualitások

Elindultak az első KKV-fejlesztési pályázatok!

Induljon a Tenderek Háza P. T. Központ Kft. szakértő csapatával az új Széchenyi 2020 program pályázatain! Kollégáink több száz nyertes pályázattal a hátuk mögött, készséggel állnak rendelkezésére. tel: 061 920 0096, +36 20 665 8717



Itt az utolsó óriási lehetőség!

Több ezer cég is új gépeket és informatikai eszközöket vehet, vagy termelő üzemet építhet abból az új EU-s pályázatból, amelyet a napokban jelentettek be és jövő január végétől nyílik meg. Ez már a s...


További hirek




Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP)

Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) – az Új Magyarország Fejlesztési Tervhez kapcsolódó programozási dokumentum, amelyet az Európai Bizottság hagyott jóvá a 2007-2013 közötti időszak vonatkozásában.


Összes szakszó