Hungária körút 137.
Fax: +36-1-9200-096
Tel.: +36-1-9200-095
Email: info@tenderekhaza.hu
Óvodafejlesztés
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
a
Társadalmi Megújulás Operatív Program
Óvodafejlesztés
c.
könnyített elbírálású
pályázati felhívásához
Kódszám:
TÁMOP-3.1.11-12/2
Tartalom
A TÁMOGATÁS CÉLJA ÉS HÁTTERE
Alapvető cél
Részcélok
Rendelkezésre álló forrás
Székhely
Projekt területi korlátozása
PÁLYÁZÓK KÖRE
Támogatható tevékenységek köre
PÉNZÜGYI FELTÉTELEK ÉS ÁLLAMI TÁMOGATÁSI SZABÁLYOK
Támogatás formája
Támogatás mértéke
Támogatás összege
KIVÁLASZTÁSI KRITÉRIUMOK
ADMINISZTRATÍV INFORMÁCIÓK
A TÁMOGATÁS CÉLJA ÉS HÁTTERE
Alapvető cél
Az Új Széchenyi Terv középpontjában a foglalkoztatás dinamikus bővítése áll: az a törekvés vezérli a gazdaság- és társadalomfejlesztő programot, hogy tíz év alatt egymillió új és adózó munkahely jöjjön létre Magyarországon. A foglalkoztatási problémák valódi és tartós megoldásához a vállalkozókon keresztül vezet az út, tőlük várható a munkahelyteremtés. Az állami fejlesztés- és támogatáspolitika azzal járul hozzá a munkahelyek létrejöttéhez, hogy világosan látható és a gazdasági élet szereplői által is támogatott, az állam és a gazdasági szereplők által együttesen kialakított súlypontokat határoz meg a gazdaságfejlesztésben. Az Új Széchenyi Terv meghatározza azokat a kitörési pontokat, amelyektől a gazdaság egészének dinamizálása várható.
Ezek:
1. Gyógyító Magyarország – Egészségipar
2. Megújuló Magyarország – Zöld gazdaságfejlesztés
3. Otthonteremtés – Lakásprogram
4. Vállalkozásfejlesztés – Üzleti környezet fejlesztés
5. Tudomány – Innováció – Növekedés
6. Foglalkoztatás
7. Közlekedés – Tranzitgazdaság
A gazdaság versenyképességének alapvető feltétele, hogy a vállalkozásoknál versenyképes, a gazdaság igényeinek megfelelő képzettséggel, munkavállalási képességekkel rendelkező munkaerő álljon rendelkezésre.
A színvonalas kisgyermekkori nevelés számos rövid és hosszú távú előnyt biztosít mind egyéni szinten, mind a társadalom szintjén. Kiegészíti a család által betöltött központi szerepet, és megteremti a nyelvelsajátítás, az egész életen át tartó eredményes tanulás, a társadalmi beilleszkedés, a személyes fejlődés és a foglalkoztathatóság szempontjából nélkülözhetetlen alapkészségeket.
A magas színvonalú óvodai nevelésben való részvétel általánossá tétele nagy mértékben hozzájárulhat az Európa 2020 stratégia sikeréhez, különösen két uniós kiemelt cél eléréséhez: egyrészt a korai iskolaelhagyás 10 % alá való csökkentéséhez, másrészt legalább 20 millió embernek a szegénység és a társadalmi kirekesztés veszélyével fenyegető helyzetből való kiemeléséhez.
Az óvodai nevelés magas színvonalának biztosítása mellett hozzáférhetőségének garantálása is fontos. Ezen kívül figyelmet kell fordítani többek között a környezetre, az infrastruktúrára, a személyzeti ellátottságra, az irányításra és a minőségbiztosításra is.
Az óvodai nevelés tekintetében helyi, regionális és országos szinten egyaránt integrált megközelítést kell alkalmazni, bevonva valamennyi érintett felet – így a családokat is –, és szoros ágazatközi együttműködést kell kialakítani a különböző szakpolitikák, így az oktatáspolitika, a kulturális politika, a szociálpolitika, illetve az egészségügy között.
A pályázat célja az, hogy az óvoda a támogatás segítségével optimális személyi és tárgyi feltételeket tudjon biztosítani a kisgyermekek számára személyiségük kibontakoztatásához.
Részcélok
1. Olyan, fejlődési szempontból megfelelő tevékenységrendszer előtérbe helyezése, amelyek mind a kognitív, mind a nem kognitív készségek elsajátítását elősegítik, ugyanakkor elismerik a játék fontosságát, amely a kudarcmentes iskolakezdés, eredményes tanulás szempontjából kulcsfontosságú;
2. A színvonalas kisgyermekkori nevelés biztosítása minden gyermek számára, különösen a társadalmi-gazdasági szempontból hátrányos helyzetű, migráns vagy roma háttérrel rendelkező, illetve a sajátos nevelési igénnyel rendelkező, ezen belül a fogyatékkal élő gyermekek részére;
3. Az óvodai nevelés minőségbiztosításának előmozdítása valamennyi kulcsszereplő, köztük a családok, a szakszolgálati, a szociális és az egészségügyi hálózatok bevonásával;
4. Az óvodapedagógus, az óvodavezető, és a pedagógiai és nevelő munkát segítő (pedagógiai asszisztens, dajka), valamint a technikai személyzeti ellátottság javítása, a foglalkoztatottak szakmai felkészültségének fejlesztése;
5. A jól képzett szakembereknek a szakterületre történő vonzása, képzése és megtartása;
6. A szülők támogatása azon szerepükben, hogy az első életévekben ők gyermekeik első számú nevelői, valamint az óvodák arra való ösztönzése, hogy alakítsanak ki szoros együttműködést a szülőkkel, a családokkal és a különböző helyi közösségekkel annak érdekében, hogy megismertessék velük a kisgyermekkori nevelés és gondozás kínálta lehetőségeket és a kisgyermekkori tanulás fontosságát.
Rendelkezésre álló forrás
A pályázat meghirdetésekor az elszámolható közkiadásokra1 rendelkezésre álló keretösszeg a konvergencia régiókban 4.000.000.000 forint.
A konstrukció keretében az ESZA és ERFA alapok közötti átjárhatóság alapján az ERFA típusú tevékenységek fedezetére az elszámolható költségek összegének maximum 30%-a, azaz 1.200.000.000 forint fordítható.
Jelen kiírás forrását az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.
Székhely
Devizajogszabályok alapján belföldinek minősülő, Magyarországon alapított és itt székhellyel rendelkező jogi személyiségű szervezet lehet. (A székhely tekintetében régiós korlátozás nincs.)
Egyéb feltételek:
A megvalósulás helye kizárólag a Konvergencia régiók intézményében/intézményeiben lehet.
1 A 1083/2006/EK tanácsi rendelet 2. cikk 5. pontja alapján: „közkiadás”: a műveletek finanszírozásához nyújtott bármely, az állam, a regionális és helyi hatóságok, az Európai Közösségek költségvetéséből származó közpénzből való hozzájárulás, amely kapcsolódik a strukturális alapokhoz és a Kohéziós Alaphoz, továbbá bármely hasonló kiadás. A műveletek finanszírozásához nyújtott bármely olyan hozzájárulás, amely egy vagy több regionális vagy helyi hatóság közjogi intézményei vagy társulásai, vagy az építési beruházásra, az árubeszerzésre és a szolgáltatásnyújtásra irányuló közbeszerzési szerződések odaítélési eljárásainak összehangolásáról szóló, 2004. március 31-i 2004/18/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvvel összhangban eljáró közjogi intézmények költségvetéséből származik, hasonló kiadásnak tekintendő.
A közszféra szerv Pályázó definíciója a Pályázati Útmutató F7 pontjában található.
A 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I.28.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdés 16a pontja értelmében közkiadásnak minősül: az 1083/2006/EK tanácsi rendelet 2. cikk 5. pontja szerinti kiadás, amelynek részét képezi az uniós és a központi költségvetési támogatásokon kívül a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVII. törvény 6. § (1) bekezdése alapján ajánlatkérőnek minősülő közszféra szervezet kedvezményezett által biztosított elismerhető saját forrás.
Projekt területi korlátozása
Jelen pályázati kiírás keretében kizárólag a konvergencia régiók területén megvalósuló fejlesztések támogathatóak.
PÁLYÁZÓK KÖRE
Jelen pályázati kiírás keretében a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 20. § (1) a) pontjában meghatározott óvoda, a 33. § (1) bekezdésében meghatározott, óvodai intézményegységgel is rendelkező többcélú intézmény, valamint a 33. § (14) bekezdésében meghatározott egységes, az óvodai és bölcsődei nevelés feladatait ellátó többcélú intézmény vagy intézményegység alábbi fenntartói pályázhatnak (KSH besorolással, a statisztikai számjel elemeiről és nómenklatúráiról szóló 8/2010.(VIII. 25.) KSH közlemény alapján):
§ Központi költségvetési szervek
§ Központi költségvetési irányító és költségvetési szervek
- KSH 311 - Központi költségvetési irányító szerv,
- KSH 312 – Központi költségvetési szerv
§ 32 Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek
- KSH 321 – Helyi önkormányzat,
- KSH 322 – Helyi önkormányzati költségvetési szerv,
- KSH 325 – Polgármesteri hivatal (költségvetési szerv)
- KSH 326 – Többcélú kistérségi társulás,
- KSH 327 – Helyi önkormányzatok jogi személyiségű társulása,
- KSH 328 – Területfejlesztési önkormányzati társulás,
§ 37 Helyi kisebbségi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek
- KSH 371 – Helyi kisebbségi önkormányzat,
- KSH 372 – Helyi kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv,
- KSH 373 – Helyi kisebbségi önkormányzat jogi személyiséggel rendelkező társulása
§ Országos kisebbségi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek
- KSH 351 – Országos kisebbségi önkormányzat,
- KSH 352 – Országos kisebbségi önkormányzati költségvetési szervek,
- KSH 353 – Országos kisebbségi önkormányzat jogi személyiségű társulása
§ Non-profit és egyéb nem nyereségérdekelt szervezetek
o Egyesület
§ KSH 529 - Egyéb egyesület
o Egyházak, egyházi intézmények
§ KSH 551 - Egyház,
§ KSH 552 - Egyházi intézmény,
§ KSH 555 – Nyilvántartásba vett belső egyházi jogi személy
§ KSH 559 – Egyéb egyházi szervezet
o Alapítványok
§ KSH 561 - Közalapítvány,
§ KSH 562 – Közalapítvány önálló intézménye,
§ KSH 563 – Egyéb alapítvány önálló intézménye
§ KSH 569 – Egyéb alapítvány
o Egyesülés (KSH 591)
o Egyéb, jogi személyiségű non-profit szervezet (KSH 599)
o Egyéb, jogi személyiség nélküli nonprofit szervezet (KSH 699)
o Non-profit Kft (KSH 572)
o Non-profit Zrt. (KSH 573)
§ Költségvetési rend szerint gazdálkodó egyéb szervek közül:
o Költségvetési rend szerint gazdálkodó, központi költségvetési körbe tartozó szerv (381)
o Költségvetési rend szerint gazdálkodó, önkormányzati költségvetési körbe tartozó szerv (382)
A c.) pontban felsorolt fenntartói kör abban az esetben jogosult a pályázaton részt venni, amennyiben a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 81. §(1) bekezdés e) pontja szerinti közoktatási megállapodás keretében közreműködik – a projekt teljes megvalósítási és fenntartási időszaka alatt egyaránt – a helyi önkormányzat kötelező feladatának ellátásában, illetve a 81. § (11) bekezdésében meghatározott esetben a fenntartó egyoldalú nyilatkozatát a települési önkormányzathoz eljuttatta, vagy az oktatásért felelős miniszterrel közoktatási megállapodást kötött.
Nem támogathatóak a bölcsődei intézményegység fejlesztésére irányuló beruházások.
Jelen pályázati kiírásban 1 fenntartó csak 1 pályázatot adhat be mely keretében valamennyi óvodai feladatellátási hellyel rendelkező közoktatási intézményére, ezen közoktatási intézmények valamennyi feladatellátási helyének fejlesztésére pályázhat.
Amennyiben a projekt megvalósításához együttműködő partner bevonása szükséges, akkor az együttműködő partner támogatásban nem részesül, a Támogatói Okirat nem nevesíti.
Jelen pályázati kiírás keretében konzorciumok nem pályázhatnak.
Támogatható tevékenységek köre
I. Intézmények szolgáltatási színvonalának növelése, szervezetfejlesztés
1.
a. A komplex állapotfelmérést, valamint a gyermekek személyiségfejlődésének nyomon követését szolgáló módszerek, eszközök megismerése, alkalmazása, továbbfejlesztése, illetve ezek alapján a saját intézményben alkalmazandó eljárások, módszerek rendszerének át-, illetve kialakítása az óvoda nevelési program részeként az alábbi fejezetcímek szerint kidolgozva: Újszerű nevelési eljárások, fejlesztések, modern pedagógiai módszerek, amelyek bevezetésre, alkalmazásra kerülnek;
b. Egyénre szabott/differenciált fejlesztési módszerek, amelyek bevezetésre, alkalmazásra kerülnek;
c. Az integrált neveléshez szükséges feltételrendszer új elemei;
d. Az óvoda-iskola átmenetet támogató diagnosztikai módszerek, amelyek bevezetésre, alkalmazásra kerülnek; továbbá az átmenetet segítő egyéb intézkedések, az óvoda és iskola közötti együttműködés új területei;
e. A nevelési-oktatási intézmények közötti új horizontális kapcsolatok kiépítése, ápolása;
f. Az intézményfenntartóval való együttműködés új formái (Külső intézményértékelési mechanizmus működése, a külső értékelés szempontjai, az értékelési eredmények visszacsatolásának módjai, az intézményfenntartók oktatásirányítási tevékenységének segítése, például a rövid- és középtávú tervezést megalapozó helyzetfelmérés és elemzés készítésével).
g. A konstrukció keretében a továbbképzéseken részt vettek által megszerzett ismeretek óvodai szervezeti egységen belül történő átadásának módszertana, eljárása
2. Óvodai jó gyakorlatok, referenciák megosztása, átvétele. Az intézmények közötti horizontális tanulás elősegítésére a már kifejlesztett és kipróbált "jó gyakorlatok" megismerése, adaptációja, megismertetése.
a. Hospitálás
b. Saját jó gyakorlat disszeminációja
c. Műhelymunka
d. Jó gyakorlat adaptálása2
II. Képzések, továbbképzések, tréningek
1. A fenntartó és az óvodapedagógus felkészítése oktatásirányítási, tanügyigazgatási, az óvodai nevelési munkához kapcsolódó értékelési és tervezési, pályázatírási, projektmenedzsmenti feladatokra akkreditált képzésen, továbbképzésen, tréningen való együttes részvételük során,
· amely a projekt kezdő szakaszában valósul meg (a projekt megvalósításának kezdő időpontjától számított 6 hónapon belül meg kell kezdeni ezt a tevékenységet),
· fenntartó részéről 1 fő, munkakörében óvodai tanügyigazgatási feladatokat ellátó szakember, valamint
· óvodai feladatellátási helyenként 1 fő részvételével.
2. Akkreditált képző akkreditált képzésén, továbbképzésén való részvétel, egyéni, nevelőtestületi, blended (kevert) képzés keretében az alábbi témacsoportokban:
Szakértő-, mentorfelkészítő
- Pedagógusok felkészítése a mentori szerepre, feladatokra
2 A jó gyakorlatok kiválaszthatóak a későbbiekben kifejlesztett Iskolatáskából is, mely a jelenlegi Szolgáltatói Kosárra épül. Javasoljuk, hogy a jó gyakorlatokat a tudástranszferre felkészített referencia intézményektől vegyék igénybe.
- Projektmenedzsment-ismeretek tréning-jellegű továbbképzés közoktatási intézmény pedagógusai számára
- Szakmai csoportvezetés módszertana
- Mentorpedagógusok képzése családpedagógiai szolgáltatás céljából
Tehetséggondozó
- A tehetségfejlesztés a mindennapi pedagógiai gyakorlatban Pedagógiai módszerek, fejlesztőpedagógia, integráció
- Az integrációs pedagógiai rendszer alkalmazására és hatékony együttnevelésre felkészítő nevelőtestületi továbbképzés
- Differenciálás a mindennapi óvodai gyakorlatban
- Pedagógusok felkészítése az óvoda-iskola közötti átmenet támogatására
- Tevékenységközpontú pedagógiák alkalmazása a sajátos nevelési igényű gyermekek integrált nevelésében-oktatásában
- Tevékenységközpontú pedagógiák a mindennapi nevelés-oktatás folyamatában.
- Együttnevelés - az inkluzív, befogadó pedagógia elmélete és gyakorlata
- Kooperatív módszertanra épülő együttműködés
- Projektmódszertan az óvodában
- Az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése a hátrányos helyzetű gyermekek integrációja érdekében
- Hatékony gyermek-megismerési technikák
- Prevenció lehetőségei, a korai felismerésre felkészítés
- Tánc-zene-drámajáték a személyiségfejlesztés szolgálatában
- Az óvodás gyermekek körében előforduló pszichés zavarok felismerése és korrekciója
- Figyelemzavar és hiperaktivitás kezelése, az együttnevelés lehetőségei
- Magatartási nehézséggel küzdő gyermekek. Az agresszió kezelése az óvodában
- Interkulturális nevelés: az óvoda nevelési kultúrája és környezet átalakítása a gyermekek egyenlő lehetőségeinek és aktív részvételének biztosítására
- Óvodai IPR továbbképzési program (óvodapedagógusok, nevelőtestületek felkészítése a hatékony együttnevelésre, az integrációs pedagógiai rendszer óvodai alkalmazására)
- Infokommunikációs eszközök használata a kisgyermekkori fejlesztésben
Erőszak- és konfliktuskezelés és kommunikáció
- Krízisintervenció, konfliktus- és problémakezelő képesség fejlesztése (konfliktus felismerése, diagnosztizálása, krízishelyzetekkel való optimális bánásmód stratégiája, verbális önvédelem az óvodai szervezeti egységen belül és a szülőkkel való partnerviszonyban), képzés
- Professzionális kommunikációs technikák elsajátítását segítő képzések
- Változáskezelés és változásmenedzsment tréningjellegű továbbképzés
- Az érzelmi intelligencia fejlesztése az óvodapedagógusi munka hatékonyságának növelése érdekében
- Az iskola és az óvoda működési törvényszerűségei
- Családpedagógia
- Problémás gyerekek. Az agresszió kezelése az óvodában
- Személyiségfejlesztés pedagógusoknak a stressztűrő-képesség növelése érdekében
- Szociális és életviteli kompetenciák fejlesztése
- Új szemlélet a család – óvoda kapcsolatában
- Megtanulok moderálni - Megbeszélések, értekezletek és viták vezetése, a problémák és konfliktusok hatékony megoldásának segítése a moderálás alkalmazásával a nevelési-oktatási intézményekben
Óvodai nevelés
- Az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló 137/1996. (VIII.28) Korm. rendeletben szabályozott különböző tevékenységi, nevelési területekre kiterjedő szakirányú szakmódszertani képzések (figyelemmel az óvodás korú gyermek megismerő funkcióinak fejlődését - érzékelés, észlelés, emlékezet, képzelet -, valamint az érzelem, akarat, értelmi képesség fejlődését, szocializációt támogató módszerek, eszközök feltárására is, támaszkodva az újabb kutatások eredményeire)
Tanügyigazgatás
- Az iskola és az óvoda működésének jogi szabályozása, gyakorlati megvalósítása Testnevelés és sport
- A mindennapos testnevelés szerepe az óvodában, metodikája a gyermek testi fejlődésében, mozgásfejlődésében
Ön- és társismeret
- Önismereti tréning, személyiségfejlesztő tréning pedagógusoknak
- Pedagógus önértékelési, értékelési technikáit támogató képzés
- Pedagógus, mint struktúravezető, irányító személy (nevelői attitűdök, speciális személyiségvonások hatásaira is kiterjedően)
- Az érzelmi intelligencia fejlesztése az óvodapedagógusi munka hatékonyságának növelése érdekében
- Személyiségfejlesztés pedagógusoknak a stressztűrő-képesség növelése érdekében
- Szociális és életviteli kompetenciák fejlesztése
Környezettudatosságra nevelés
- A környezettudatosságra nevelés hatékony módszerei és eszközei
Minőségbiztosítás
- Intézményértékelési feladatok, módszerek a minőségirányítási rendszer működtetésében - Teljesítményértékelés - Teljes körű intézményi önértékelés működtetése, gyakorlata
- Szervezetfejlesztés a PDA (Process Diagrammatic Approach - Folyamatközpontú Megközelítés) modell alkalmazásával
Gyermek és ifjúságvédelem
- Családpedagógia
- Új szemlélet a család – óvoda kapcsolatában
Alternatív pedagógiák
- Tánc-zene-drámajáték a személyiségfejlesztés szolgálatában
- Látható hangok-program alkalmazása a 3-8 éves korú gyermekek kommunikációs fejlesztéséhez
III. Az óvoda nevelési programjában foglaltak megvalósulását támogató szolgáltatások/tevékenységek/programok megszervezése, lebonyolítása
1. A nevelési programban foglaltak megvalósulását segítő tevékenységek, programok szervezése, lebonyolítása, különös tekintettel a tehetséggondozásra, versenyekre, vetélkedőkre, interaktív foglalkozásokra
2. Az intervenciós szemlélet kialakítása, szülőkkel közös tevékenységek megvalósítása
3. Szülői szakmai fórumok szervezése
4. Családi napok szervezése
5. Óvodai nevelést kiegészítő és támogató egészségügyi, szociális és gyermekvédelmi szakemberek együttműködését és gyakorlati megvalósulását támogató hálózat létrehozása
IV. Építés és eszközök beszerzése
1. Tornaszoba kialakítása
2. Óvodaudvar fejlesztése.
3. Bútorok és egyéb berendezési tárgyak, eszközök beszerzése
4. Laptopok, projektorok, nyomtatók, scannerek (amennyiben a nyomtató nem alkalmas scannelésre), oktató szoftverek, digitális tartalmak beszerzése
C1.1. Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések
- az I. Intézmények szolgáltatási színvonalának növelése, szervezetfejlesztés tevékenységcsoport 1. pontja szerinti tevékenység (saját intézményben alkalmazandó eljárások, módszerek rendszerének át-, illetve kialakítása),
- a II. Képzések, továbbképzések, tréningek tevékenységcsoport 1. pont szerinti tevékenység (a fenntartó és az óvodapedagógus együttes felkészítése oktatásirányítási, tanügyigazgatási, értékelési, tervezési, pályázatírási, projektmenedzsmenti feladatokra közös képzésen, továbbképzésen, tréningen való részvétel során) valamint a 2. pont szerinti tevékenységből legalább 2 képzés teljesítése.
- a III. A nevelési programokban szereplő tevékenységeket támogató szolgáltatások/tevékenységek megszervezése, lebonyolítása tevékenységcsoport bármely (szabadon megválasztható) pontja alatt szereplő tevékenység
- a IV. Építés és eszközök beszerzése tevékenységcsoport bármely (szabadon
megválasztható) pontja alatt szereplő tevékenység
- A TÁMOP-3.1.1 „XXI. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” c. kiemelt projekt kedvezményezettje általi megkeresés esetén együttműködés kialakítása.
- Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. által üzemeltetett Fejlesztési Nyomonkövető Felület (FNF) számára, a projekt lezárását követően meghatározott elektronikus adatszolgáltatást nyújtása
PÉNZÜGYI FELTÉTELEK ÉS ÁLLAMI TÁMOGATÁSI SZABÁLYOK
Támogatás formája
Vissza nem térítendő támogatás.
Támogatás mértéke
A projekt elszámolható összes költségének 100 %-a.
Támogatás összege
A jelen pályázat keretében igényelhető támogatás összege: legalább 1.000.000 Ft, de legfeljebb 100.000.000 Ft lehet.
KIVÁLASZTÁSI KRITÉRIUMOK
A támogatásban részesülő projektek kiválasztása a jelen Útmutató B, C, D, E és F pontjaiban foglalt kritériumok alapján történik.
A kiválasztás során használt kiválasztási kritériumok fő kategóriái:
1. Befogadási és jogosultsági kritériumok
2. Projekt-kiválasztási szempontok
ADMINISZTRATÍV INFORMÁCIÓK
A pályázat magyar nyelven, kizárólag a Projekt Adatlapon, a Pályázati Felhívásban, valamint a jelen Útmutatóban előírt mellékletekkel, elektronikusan (kizárólag a kitöltő program által felajánlott xzip formátumban) nyújtható be. A Projekt Adatlap kitöltése kizárólag az NFÜ által rendszeresített kitöltő program alkalmazásával történhet. A kitöltő program letölthető a www.ujszechenyiterv.gov.hu honlapról.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a Projekt Adatlapot kizárólag .xzip formátumban fogadjuk el; pdf vagy más formátumban benyújtott Projekt Adatlap feldolgozására nincsen lehetőség.
Az xzip file-ban csatolt Projekt Adatlap nem lehet üres és a megfelelő konstrukcióra kell vonatkoznia.
A Projekt Adatlap sem tartalmában, sem alakjában nem változtatható, továbbá hiánytalanul, minden kérdésre választ adva, minden mezőt ki kell tölteni.
Az adatlaphoz tartozó nyilatkozatot (jelen útmutató 2. számú melléklete) a Pályázónak papír alapon kell benyújtania, melyet a kötelezettségvállalásra vonatkozó aláírási előírásoknak megfelelően kell aláírnia!
Kézzel írott pályázatok feldolgozására nincs lehetőség. A projekt adatlap kitöltése kizárólag a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által rendszeresített kitöltő program alkalmazásával történhet. A kitöltő program alkalmazása során a pályázót hibaüzenet figyelmezteti a javítandó adatokra. A kitöltő program letölthető a www.ujszechenyiterv.gov.hu honlapról.
A pályázatot (kitöltött Projekt Adatlapot és a felhívásban, valamint az útmutatóban előírt mellékleteket) elektronikus adathordozón (kizárólag egyszer írható, írásvédett CD/DVD lemezen) a pályázati kiírás részét képező, kinyomtatott és kötelezettségvállalásra vonatkozó aláírási előírásoknak megfelelően aláírt nyilatkozattal együtt zárt csomagolásban, ajánlott küldeményként vagy gyorspostai3/futárposta4 (garantált kézbesítési idejű belföldi postai szolgáltatás) szállítás igénybevételével a következő címre kell beküldeni:
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kódszám: TÁMOP-3.1.11-12/2- (Óvodafejlesztés)
Közreműködő Szervezet:
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft (ESZA Nonprofit Kft.)
1385 Budapest, Postafiók 818.
3 A postáról szóló 2003. évi CI. törvény (a továbbiakban: Posta tv.) 3. § 9.2. bekezdése alapján: Gyorsposta:
olyan belföldi vagy nemzetközi postai szolgáltatás, amelyben a szolgáltató a könyvelt küldeményt belföldön garantált idő alatt, a feladást követő napon déli 12 óráig, nemzetközi viszonylatban a nemzetközi szerződések alapján kötött megállapodásokban meghatározottak szerint kézbesíti, biztosítva egyben a küldemény egyedi azonosítását s ennek alapján a technológiai folyamatban nyomon követhető kezelését.
4 A Posta tv. 3. § 9.1. pontja alapján: Futárposta: olyan garantált kézbesítési idejű belföldi postai szolgáltatás, amelynek teljesítése során a postai szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a könyvelt postai küldemény felvételét végző alkalmazottja a küldeményt a címzettnek történő személyes kézbesítéséig személyes felügyelete alatt tartja oly módon, hogy a feladó ez alatt bármely időpontban rendelkezhessen a küldemény címzettjének vagy címzésének a megváltoztatásáról, és sikertelen személyes kézbesítés esetén megtehesse a szükséges intézkedéseket.
Amennyiben a pályázatot csomagként kívánja feladni, a csomagon az ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft (ESZA Nonprofit Kft.) 1134 Budapest, Váci út 45. „C” épület címzést kell feltüntetni.
Felhívjuk a tisztelt Pályázók figyelmét, hogy jelen kiírás keretében a pályázatok személyes benyújtására lehetőség nincs.
Kérjük, hogy a borítékon és a CD/DVD lemez tokján jól láthatóan tüntesse fel a Pályázati Felhívás kódszámát (TÁMOP-3.1.11-12/2 - Óvodafejlesztés), a pályázó nevét és címét. Kérjük, ellenőrizze a kitöltött adatokat, illetve győződjön meg a kitöltés sikerességéről, az adathordozó épségéről!
A pályázati kiírással kapcsolatos további dokumentumok az www.ujszechenyiterv.gov.hu honlapról tölthetőek le.
A pályázatok benyújtása 2012. június 1-től 2012. június 30-ig lehetséges. A pályázatok benyújtása és elbírálása folyamatosan történik.
Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:
Vállalkozásoknak
- Itt az utolsó óriási lehetőség!
- Hamarosan megjelenik a szoftverfejlesztés vállalkozások részére pályázat!
Eszközbeszerzés 2007-2013
- GINOP - Mikro-, kis- és középvállalkozások termelési kapacitásainak bővítése
- Fiatal gazda 2014 pályázat rendelete
Oktatás, TÁMOP
Informatikai pályázatok
Itt az utolsó óriási lehetőség! |
egy munkanapon belül válaszolunk!