Hungária körút 137.
Fax: +36-1-9200-096
Tel.: +36-1-9200-095
Email: info@tenderekhaza.hu
Telephelyfejlesztés és ipartelepítés
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
OP Millió Ft 1. részcél 2. részcél ezen belül: leghátrányosabb helyzetű kistérségekben* megvalósított projekt Dél-Alföldi Operatív Program 3.260 1.000 - Észak-Magyarországi Operatív Program 2.420 2.000 1.000 Közép-Magyarországi Operatív Program 3.000 1.000 - Nyugat-Dunántúli Operatív Program 1.304 1.000 -
a
Dél-Alföldi Operatív Program Észak-Magyarországi Operatív Program Közép-Magyarországi Operatív Program Nyugat-Dunántúli Operatív Program
Telephelyfejlesztés és ipartelepítés a területi kohézióért c. komponenséhez
Kódszám:
DAOP-1.1.1/E és D-13
ÉMOP-1.1.1/F és B-13
KMOP-1.5.3/C és B-13
NYDOP-1.3.1/D és E-13
A Pályázati Felhívás elválaszthatatlan része a Pályázati Útmutató a Regionális
Fejlesztési Operatív Programok keretében megjelent Pályázati Felhívásokhoz –
2012-02. számú verzió c. dokumentum (a továbbiakban: Pályázati Útmutató c. dokumentum), mely a Projekt adatlappal együtt tartalmazza a pályázat elkészítéséhez szükséges összes feltételt.
Amennyiben jelen Pályázati Felhívásban foglaltak valamely fejezet tekintetében eltérnek a Pályázati Útmutató c. dokumentumban megfogalmazott általános előírásoktól, és az eltérés tényére kifejezett hivatkozás történik, akkor a jelen
dokumentumban szabályozottak az irányadók.
Felhívjuk a tisztelt pályázók figyelmét, hogy a Pályázati Felhívás, valamint a Pályázati Útmutató, illetve ezek dokumentumai esetén a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (továbbiakban: NFÜ) a változtatás jogát fenntartja, ezért kérjük, hogy kövessék figyelemmel a www.nfu.hu honlapon megjelenő közleményeket! A beadás előtt ellenőrizzék, hogy a pályázati dokumentumokat a honlapon megadott sablonoknak megfelelően állították össze, mert az ettől való (akár formai, akár tartalmi) eltérés esetén a pályázat elutasításra kerülhet.
A. TÁMOGATÁS CÉLJA ÉS HÁTTERE
A1. Alapvető cél
Térségeink versenyképessége nagyban függ az ott tevékenykedő mikro-, kis-, és középvállalkozási (továbbiakban KKV) bázis működésétől, az általuk előállított termékek, szolgáltatások versenyképességétől. A KKV-szektor kiemelt szerepet játszik a megfelelő számú és minőségű munkahely rendelkezésre állásában és így a régió foglalkoztatási helyzetében. Ahhoz, hogy sikeres térségek jöjjenek létre, elengedhetetlen tehát e körnek kellő megerősítése. Ugyanakkor a hosszabb működési múlttal, nagy tudástőkével, fejlett technológiával rendelkező nagyvállalkozások jelenléte is kulcskérdés a térség fejlettsége szempontjából, többek között a helyi KKV-k szempontjából is meghatározó lehet.
A fejlesztéspolitika egyik legnagyobb súllyal bíró kihívása az elnéptelenedő, strukturális problémákkal küzdő, ún. „leszakadó” térségekben zajló negatív trendek megállítása, megfordítása, a felzárkóztatás elindítása. E térségekben a foglalkoztatottság alacsony szintje, illetve a munkanélküliség magas aránya, a munkalehetőségek hiánya kiemelt problémát jelent. Jelen pályázati felhívás legfőbb célja a területi kohézió elősegítése a kevésbé versenyképes térségekben működő mikro, kis- és középvállalkozások, valamint nagyvállalatok működési helyszínéül szolgáló infrastruktúra fejlesztésén, illetve a működési feltételeik kedvezőbbé tételén keresztül. A programmal szemben támasztott alapvető elvárás új munkalehetőségek megteremtése a kevésbé fejlett területeken, és ezen keresztül a térség felzárkózásának ösztönzése, leszakadásának mérséklése.
A pályázati kiírás a vállalkozások működési helyszínéül szolgáló meglévő, működő telephelyek modernizációját és bővítését, nem megfelelő telephelyeik cseréjét, új telephelyek kialakítását, a telephelyek kihasználtságának növelését kívánja elősegíteni, a KKV-k versenyképességének megőrzése, fokozása érdekében, hogy ezáltal közvetve a működésük helyszínéül szolgáló térségek versenyképessége is javuljon.
A pályázati kiírás céljának teljesítéséhez a termelő és/vagy szolgáltató tevékenységüket fejleszteni kívánó vállalkozások meglévő, illetve új telephelyeik kialakításával és fejlesztésével járulnak hozzá.
A2. Részcélok
1. részcél - „Telephelyfejlesztés”
Jelen részcél keretében kizárólag a 800/2008/EK rendelet (a Szerződés 87. és 88. cikke alkalmazásában a támogatások bizonyos fajtáinak a közös piaccal összeegyeztethetőnek nyilvánításáról (általános csoportmentességi rendelet) szóló 2008. augusztus 6-i
800/2008/EK bizottsági rendelet) 1. sz. melléklete alapján mikro-, kis- és középvállalkozásnak minősülő azon vállalkozások pályázhatnak, melyek éves átlagos statisztikai állományi létszáma a pályázat benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti évben (beszámoló kiegészítő melléklete alapján) minimum egy fő volt.
2. részcél - „Ipartelepítés”
Jelen részcél keretében mérettől függetlenül, a jelen Felhívás B pontjában meghatározott szervezetek nyújthatnak be pályázatot.
Jelen részcél esetében a pályázó 800/2008/EK rendelet 1. sz. melléklete szerinti kapcsolt/partner vállalkozásának gazdálkodási adatai is figyelembe vehetők a pályázat értékelése során a jelen felhívás C.6.4.b.5. pontjában meghatározottak szerint.
A3. Rendelkezésre álló forrás
A felhívás meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg a 2011-2013. évben:
*311/2007 Korm. rendeletnek megfelelően
A részcélok közötti forrásmegosztás indikatív jellegű, a beérkezett pályázatok forrásigényének függvényében átcsoportosítható.
Jelen felhívás támogatási forrását az Európai Regionális Fejlesztési Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.
B. PÁLYÁZÓK KÖRE
A pályázati kiírásra kizárólag az alább felsorolt, kettős könyvvitelt vezető vállalkozások pályázhatnak:
1. Jogi személyiségű vállalkozás (Gazdálkodási forma szerinti osztályozási kód: 113,
114, 115, 121, 125, 128, 129, 138, 139)
2. Jogi személyiség nélküli vállalkozás (Gazdálkodási forma szerinti osztályozási kód:
211, 212, 213, 226, 227, 229, 231, 232)
3. Egyéb vállalat (Gazdálkodási forma szerinti osztályozási kód: 721)
Jelen felhívás keretében konzorciumban történő pályázat benyújtására nincs lehetőség. A Pályázati Útmutató c. dokumentum B1. pontjában foglaltak nem alkalmazandóak.
Magyarországon székhellyel, vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon telephellyel, fiókteleppel rendelkező, a fentiekben meghatározott szervezetek pályázhatnak.
Lehetőség nyílik arra, hogy egy pályázó egy pályázat keretében, egy régión belül több telephelyet is fejlesszen, ugyanakkor egy kedvezményezett országosan csak egy projekt megvalósítására kaphat támogatást. Felhívjuk a tisztelt pályázók figyelmét, hogy amennyiben egy pályázó több régióban is bead pályázatot, az összes pályázata elutasításra kerül.
1. A PÁLYÁZAT TARTALMA
C1. Támogatható tevékenységek köre
A pályázat keretében kizárólag a jelen pontban meghatározott tevékenységekre lehet támogatást igényelni. Ezeken túlmenően semmilyen egyéb tevékenység nem támogatható.
Jelen felhívás keretében a C.4 pont szerint regionális beruházási támogatási jogcímen támogatható fejlesztések esetén kizárólag induló beruházások támogathatók.
C.1.1 Önállóan támogatható tevékenységek
Támogatás igényelhető a következő tevékenységekre:
1. A termelő és szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó új épület építése, létesítése, a szükséges épületgépészeti beruházások végrehajtása.
2. A termelő és szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó meglévő épületek átalakítása, bővítése, korszerűsítése, helyreállítása, felújítása, a szükséges
épületgépészeti beruházások végrehajtása.
C.1.2 Önállóan nem támogatható, választható kapcsolódó tevékenységek
A felhívás keretében önállóan nem, csak a C1.1. pontban felsorolt tevékenységekkel együtt támogathatók az alábbi tevékenységek:
Mindkét pályázati részcél esetében:
1. Alapinfrastruktúra kiépítése, bővítése, korszerűsítése, helyreállítása, felújítása, ahol az alapinfrastruktúra hiánya, illetve nem megfelelő állapota akadálya a vállalkozás betelepülésének, működésének, illetve továbbfejlődésének.
2. Eszközbeszerzés, eszköz lízing.
Kizárólag 2. részcél, ipartelepítés esetén:
3. Projekt előkészítés
4. Projektmenedzsment
C.1.3 Önállóan nem támogatható, kötelezően megvalósítandó tevékenységek
A felhívás keretében önállóan nem támogatható, kötelezően megvalósítandó tevékenységek:
• Nyilvánosság biztosítása a Pályázati Útmutató c. dokumentum C1.2 pontjának megfelelően
A kommunikációs tevékenység megkezdése előtt kérjük, vegye fel a kapcsolatot a közreműködő szervezet kommunikációs kollégájával.
A nyilvánosság biztosításával kapcsolatos költségek az elszámolható költségek részét képezik.
• Projektszintű könyvvizsgálat a Pályázati Útmutató c. dokumentum C1.2 pontjának megfelelően
C2. Nem támogatható tevékenységek
Kizárólag a jelen dokumentum C1.1-C1.3 pontjában felsorolt tevékenységek minősülnek támogatható tevékenységnek.
C3. Elszámolható költségek
Jelen fejezet C3.1 pontjában kerülnek meghatározásra a felhívás keretében elszámolható költségek típusai. A pályázatok tervezése során kizárólag a jelen dokumentumban meghatározott költségtípusok tervezhetők elszámolható költségként.
Az egyes költségtípusokra, valamint az elszámolhatóságukra vonatkozó általános szabályok a Pályázati Útmutató c. dokumentum C2 pontjában kerültek meghatározásra.
Jelen felhívás keretében a C.4 pont szerint regionális beruházási támogatási jogcímen támogatott fejlesztések esetén kizárólag a beruházás bekerülési értékének részét képező költségek elszámolhatók.
C3.1. Elszámolható költségek típusai
Jelen felhívás keretében az alábbi költségek számolhatók el a Pályázati Útmutató c. dokumentum C2.3 pontjában meghatározottaknak megfelelően:
I. Előkészítési költségek
Projekt –előkészítés költségei
Kizárólag a pályázati projekthez közvetlenül kapcsolódó, szükséges engedélyezési, kivitelezési dokumentumok elkészítésének költségei számolhatóak el 2. részcélra benyújtott pályázat esetében kizárólag akkor, ha a projekt építési engedély köteles.
II. Megvalósítási költségek
1. Épület építés, átalakítás, bővítés, korszerűsítés, helyreállítás, felújítás
Az építési költségek alatt kell érteni:
• komplex terület-előkészítés, területrendezés: megelőző mentő régészeti feltárás, falkutatás, egyéb örökségvédelmi előkészítési tevékenység, irtási munkák, tényfeltárás, környezeti kármentesítés, lőszermentesítés, rekultiváció, műszaki beavatkozás, tereprendezés, talajmunka költsége;
• bontás, törmelék elhordás költsége;
• termelő és/vagy szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó új épületek építésének, a meglévő épületek átalakításának, bővítésének, korszerűsítésének, helyreállításának, felújításának költsége (ideértve deponálás, takarítás, építéshez
szükséges ideiglenes létesítmények, kútfúrás, kútépítés);
• technológiai szerelés (gépészet, villamosság stb.) költsége;
• a fejlesztés tárgyára aktiválható műszaki ellenőrzés költsége;
• az épületre aktiválható technológiafejlesztés költsége.
2. Alapinfrastrukturális beruházások költségei
Az infrastrukturális beruházások esetében a következő rendszerek kiépítésével, bővítésével, átalakításával, korszerűsítésével, helyreállításával, felújításával kapcsolatos költségek számolhatóak el, amennyiben azok költsége nem kerül az önállóan támogatható építés tevékenységgel érintett épületre aktiválásra:
• ivó-, ipari- és tűzi-víz hálózat és tárolók, korszerű tűzvédelmi hálózat;
• őrző-védelmi hálózat;
• gázhálózat, gázfogadó állomás;
• távhővezeték, egyéb fűtési, hűtési rendszerek;
• elektromos energiaellátás hálózata, transzformátor-állomás, közvilágítás;
• eső- és szennyvízelvezetés, szennyvíztisztító;
• hulladékkezelő létesítmények;
• átereszek, vízi létesítmények;
• informatikai és telekommunikációs alaphálózat, a hálózat csatlakozási pontjai, valamint az aktív hálózati eszközök;
• a projekt által érintett terület szükség szerinti leválasztása, bekerítése, egyéb célú
térburkolat;
• a terület használatához szükséges járdák, utak, parkolók;
• parkosítás, kertépítés;
• vasúti vágány;
• vonalas közmű kiépítése esetén, a közüzemi szolgáltatónak jogszabály vagy megállapodás alapján fizetendő közműfejlesztési hozzájárulás, illetve azzal analóg díjak (pl. csatlakozási díj);
• a fejlesztés tárgyára aktiválható műszaki ellenőrzés.
3. Eszközbeszerzés
A működést és termelést elősegítő funkciók ellátásához, valamint új funkció kialakításához, indításához szükséges új, egyenként minimum nettó 100.000 Ft értékű eszközök beszerzése (zárt végű pénzügyi lízing formájában is). Nettó 100.000 Ft alatti beszerzési értékű eszköz csak akkor támogatható, ha az a nettó 100.000 Ft feletti beszerzési értékű eszköz tartozéka. Eszközbeszerzésként az alábbi költségek számolhatók el:
• a tevékenységek végzéséhez szükséges új eszközök és berendezések vételára,
• szállítás és üzembe helyezés beruházási költsége, beleértve az első minősítés, hitelesítés költségét is,
• betanítás költsége (közvetlenül a beszerzett eszközhöz kapcsolódva),
• az eszközök első felszerszámozásához az új szerszámok, új kiegészítő
berendezések költsége,
• eszközbeszerzéshez kapcsolódó gyártási licenc, gyártási know-how beszerzésének költsége, vételára az eszközbeszerzésre érvényes %-os korlátozáson belül.
Lízing esetén a termelő és szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó eszköz - a maximum
24 havi megvalósítási időszakra eső - zárt végű pénzügyi lízing díjának elszámolására van lehetőség. Az eszköznek a projekt megvalósítási idejének végéig a pályázó tulajdonába kell kerülnie. A lízing szerződés kezdete egyben a projekt megkezdését is jelenti.
4. Szolgáltatások igénybevétele
• Nyilvánosság biztosítása; kizárólag az ÚSZT kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei c. dokumentumban szereplő, az adott projekt esetében releváns kötelező tájékoztatási elemek költsége számolható el
• Projektszintű könyvvizsgálat abban az esetben, ha a projekt megítélt támogatása meghaladja az 50 millió Ft-ot
5. Projektmenedzsment
Kizárólag 2. részcélra (ipartelepítés) benyújtott pályázatok esetében elszámolható költség a Pályázati Útmutató C2.3. pontjában foglaltaknak megfelelően.
C3.2 Nem elszámolható költségek
Jelen felhívás keretében nem számolható el semmilyen, a C3.1 pontban fel nem sorolt költségtípus.
A Pályázati Útmutató C. fejezetében foglaltakon túl a pályázati felhívás keretében nem elszámolható költség különösen:
• Gépjármű vásárlás költsége
• ÁFA
C3.3 A projekt költségvetés belső korlátai
Jelen felhívás keretében a projekt elszámolható költségei vonatkozásában a következő
belső korlátok kerülnek érvényesítésre:
Költségtípus A projekt elszámolható költségei arányában számított maximális %-os korlát/Maximális elszámolható költség (ezer Ft)
Projekt előkészítés költsége 4 %
Eszközbeszerzés költsége 30 %
Alapinfrastrukturális beruházások költsége 40 %
Nyilvánosság biztosítása
• II. kommunikációs csomag 750 eFt
• III. kommunikációs csomag 300 eFt
Projektszintű könyvvizsgálat 0,5 %
Projektmenedzsment költsége 2 %
Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a belső arányok vizsgálata során az előírt korlátok megtartásának ellenőrzése két tizedes jegy pontosságig történik.
C4. Támogatható tevékenységek és költségek állami támogatási jogcímek és kategóriák szerinti besorolása
Jelen felhívás keretében támogatható tevékenységek a Regionális Fejlesztés Operatív Programokra meghatározott előirányzatok felhasználásnak állami támogatási szempontú szabályairól szóló 30/2012. (VI.8.) NFM rendelet alapján közösségi versenyjogi szempontból az alábbi jogcímeken, a következő támogatási kategóriákra vonatkozó előírások alapján valósíthatók meg:
Támogatható tevékenység Támogatási kategória Támogatás jogcíme
Épület, ill. alapinfrastruktúra építés, átalakítás, bővítés
Regionális beruházási támogatás
A 30/2012 (VI.8.) NFM rendelet 3. § (18) bekezdése szerint a
Eszközbeszerzés (zárt végű
pénzügyi lízing díja is) Vállalkozások versenyképességének
növelése, vállalati
beruházások, munkahelyteremtő beruházások támogatása
Projekt előkészítés költsége, amennyiben a projekt benyújtása után merül fel, ÉS a beruházásra aktiválásra kerül, bekerülési értékének részét képzi (2000. évi C tv. szerint)
Projektszintű könyvvizsgálat, amennyiben a beruházás bekerülési értékének részét képzi
Épület, ill. alapinfrastruktúra helyreállítás, felújítás, korszerűsítés
Csekély összegű
támogatás
Projekt előkészítés költsége, amennyiben a projekt benyújtása előtt merül fel, VAGY nem kerül a beruházásra aktiválásra, bekerülési értékének nem képzi részét (2000. évi C tv. szerint)
Nyilvánosság biztosítása
Projektszintű könyvvizsgálat amennyiben nem képzi a beruházás bekerülési értékének részét
Projektmenedzsment költsége
Regionális beruházási támogatás kizárólag induló beruházásra adható.
Regionális beruházási támogatási jogcímen kizárólag a pályázat benyújtását követően felmerült, és a beruházás számviteli törvény1 szerinti bekerülési értékének részét képező költségek számolhatók el.
Az egyes támogatási kategóriákra vonatkozó további részletes szabályokat a Pályázati
Útmutató D4 pontja tartalmazza.
C5. Fenntartási kötelezettségekre vonatkozó speciális előírások
A pályázónak jelen felhívás C6.4. b) pontja szerinti kötelező indikátorvállalásokat kell tennie.
A munkahelyteremtés alapjául szolgáló bázislétszámnak a pályázat meghirdetését megelőző utolsó 12 teljes hónap (2012. szeptember 1-től - 2013. augusztus 31-ig) átlagos havi állományi létszáma minősül FTE-ben megadva (a számítás módszertana az NFÜ honlap ROP indikátorok menüpontjában (http://www.nfu.hu/doc/3551) a GAZD_1984 számú indikátor adatlapon található).
A megvalósítási, illetve fenntartási időszak alatti esetleges alulteljesítés az indikátor szankcionálásra mindenkor érvényes szabályozásnak megfelelően akár a támogatás részbeni, vagy teljes visszakövetelését is maga után vonhatja!
1 A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény
Egyebekben a Pályázati Útmutató c. dokumentum C5. pontjában foglaltak érvényesek.
C6. A projekt tartalmára vonatkozó speciális előírások
C6.1 Projekt iparági szűkítése
1. Nem nyújtható támogatás olyan tevékenységhez, amely az Európai Unió működéséről szóló szerződés 38. cikke szerinti listában (Annex I.) felsorolt termékek termelésére, azok feldolgozására, ha a végtermék szintén Annex I. termék, ezek forgalomba hozatalára, valamint a pálinkatermékek termelésére, feldolgozására és forgalomba hozatalára irányul.
2. Nem támogatható kereskedelmi (beleértve saját termék kereskedelmét is)
tevékenység célját szolgáló fejlesztés (TEÁOR’08 45-47, kivéve TEÁOR’08 45,20).
3. Nem támogatható pénzügyi szolgáltató tevékenység célját szolgáló fejlesztés
(TEÁOR’08 64-66).
4. Nem támogatható logisztikai beruházás (ld. F3 Fogalomjegyzék) célját szolgáló fejlesztés.
5. Nem támogatható turisztikai attrakció-, szálláshely-fejlesztés és vendéglátóipari szolgáltatás célját szolgáló fejlesztés (TEÁOR’08 93 és TEÁOR’08
55-56).
Az iparági korlátozások a fejlesztendő tevékenységre vonatkoznak.
C6.2 Projekt területi korlátozása
A fejlesztést abban a régióban kell végrehajtani, amely Operatív Program pályázati kiírása keretében a pályázat benyújtásra kerül.
A Közép-Magyarországi Operatív Program keretében Budapest közigazgatási területén nem hajtható végre fejlesztés, kizárólag Pest megyében.
A fejlesztésre az adott település településrendezési tervében gazdasági területnek (meghatározás ld. F3. Fogalomjegyzék) (terület-felhasználási egység) minősített projekt megvalósítási helyszínre vonatkozó pályázatok benyújtásával van lehetőség. Ettől eltérő övezeti besorolás esetén barnamezős (meghatározás ld. F3. Fogalomjegyzék) projekt megvalósítási helyszínre vonatkozó pályázat benyújtása lehetséges.
A projektet csak a telephely telekhatárán belül lehet megvalósítani, a telephelyen kívüli megvalósítás nem támogatható. Ez alól kivételt jelent az a telekhatáron kívüli alapinfrastrukturális költség, amely kizárólag a telekhatáron belüli alapinfrastruktúra fejlesztést szolgálja és a fejlesztéshez közvetlenül kapcsolódik (pl. belső út közforgalmú útra való csatlakozása, szennyvíz gerincvezeték kiváltása az adott telek szennyvízkapacitásának bővítése érdekében, hálózatfejlesztési hozzájárulás).
C6.3. A fejlesztéssel érintett ingatlanra vonatkozó feltételek:
A fejlesztéssel érintett ingatlanra vonatkozó feltételek tekintetében a Pályázati útmutató
C7. pontjában foglaltak az irányadóak.
C6.4. Egyéb speciális feltételek
a) Bírálatnál előnyt jelentő feltételek
1. Ipari Park területén és/vagy barnamezős területen és/vagy a 2007-2013 között meghirdetett ipari területek fejlesztését célzó ROP pályázatok valamelyikéből támogatásban részesült ipari területen megvalósuló fejlesztés.
2. A projekt keretében létrehozott/átalakított épület/épületrész nettó hasznos alapterületének több, mint 75%-a termelő/szolgáltató funkciót (F3. Fogalomtár) szolgál (felújítási tevékenységre nem vonatkozik).Az esetleges épülethez kapcsolódó kivitelezési tevékenység a C6.4 b) pontban meghatározott fajlagos költséghatár maximum 75%-ából megvalósul.
3. A fejlesztés során megújuló energiát hasznosító technológiák kerülnek alkalmazásra, és ezen technológiák elszámolható költsége az összes elszámolható költség minimum 8%-át eléri.
4. A fejlesztés hatására az érintett épület energetikai minősítési osztálya
176/2008 (VI.30.) Korm. R. szerint "A+", vagy "A", vagy "B" besorolásúvá válik.
5. A pályázó engedélyköteles tevékenységére jogerős építési engedéllyel rendelkezik a pályázat benyújtásakor, illetve amennyiben tevékenysége nem építési engedélyköteles..
6. Amennyiben a fejlesztéssel érintett ingatlan tulajdonviszonyai a Pályázati
Útmutató C7 pontjának megfelelően rendezettek a pályázat benyújtásakor.
b) Egyéb kötelező feltételek
1. A projekteknek az alábbi táblázat szerinti kötelező munkahelyteremtésre vonatkozó indikátorvállalásokat kell tartalmazniuk legkésőbb a projekt fenntartási időszakának utolsó évére vonatkozóan (jelen felhívás E4. pontjának megfelelően):
Bázislétszám
Részcél Igényelt támogatás
0-9,99 fő 10-49,99 fő 50-
249,99 fő
250- fő
1. részcél 10-19,99 millió
Ft 1 fő
2 fő
3 fő
6 fő
20-29,99 millió
Ft 2 fő
3 fő
4 fő
6 fő
30-60 millió Ft 3 fő 4 fő 5 fő 6 fő
Részcél
Régió
0-9,99 fő 10-49,99 fő 50-
249,99 fő
250- fő
2. részcél Nyugat- Dunántúl 40 fő
Dél-Alföld
Észak- Magyarország
Közép- Magyarország
10 fő
15 fő
20 fő
25 fő
A táblázat oszlopaiban a pályázó vállalkozás bázislétszáma (ld. F3
Fogalomjegyzék) alapján szükséges meghatározni a releváns kötelező indikátorvállalást. 2. részcélra benyújtott pályázat esetében, amennyiben a pályázó a jelen felhívás C6.4/b.5. pontjának megfelelően kapcsolt/partner vállalkozás gazdálkodási adatainak figyelembevételét kéri, úgy a fenti határértékeket a kapcsolt/partnervállalkozás bázislétszámával együtt kell vizsgálni.
2. Nem támogatható beruházás esetén a Pályázati Felhívás mellékletében megadott fajlagos költségeken felüli költség. Ezen fajlagos költségek összegét nettó összegben kell érteni, a fajlagos költségek meghatározása során az épületek/építmények hasznos, nettó alapterülete kerül figyelembe vételre. Amennyiben azonban a C6.4. b) pont szerinti megújuló energiát hasznosító technológiák kerülnek alkalmazásra, azok kialakítási költsége a fajlagos költségek meghatározása során a kivitelezési költségbe nem számítandó bele (akkor sem, ha egyébként az épületre aktiválásra kerül a számviteli tv. értelmében).
A meghatározott fajlagos költségek maximális költségek, a szakmai értékelések során a tervek, tervezői költségbecslés, kivitelezői árajánlat, az Építőipari költségbecslési segédlet 2012. c. dokumentum, illetve egyéb, a piaci ár igazolását szolgáló dokumentum/adatbázis stb. alapján ennél alacsonyabb összegben is meghatározhatják az elszámolható maximális költségek összegét.
Amennyiben a beruházás többféle funkciójú (raktár, gyártócsarnok, iroda, szociális blokk), és eltérő műszaki tartalmú épületet, épületrészt tartalmaz vagy különböző típusú beavatkozások (új építés, átalakítás, korszerűsítés, felújítás) történnek, az egyes funkciókra és tevékenységekre külön-külön, a hasznos alapterületek arányában kerülnek meghatározásra a maximum elszámolható fajlagos felárak. Bővítés, átalakítás, korszerűsítés, felújítás esetében a fajlagos költségek vetítési alapja a fejlesztéssel érintett épületrész.
A fentiekben meghatározott költségeken felüli költség nem elszámolható költségnek minősül. Az ebből adódó nem elszámolható költségek a projekt összköltségének részei (vagyis az ahhoz kapcsolódó beruházások megvalósítása és fenntartása kötelező; a megvalósítás nyomonkövetése során ellenőrzésre kerül), azonban nem részei a projekt összes elszámolható költségének. Ezen nem elszámolhatónak minősülő költségeket is a Pályázati Útmutató c. dokumentumnak megfelelően, szükséges alátámasztani. A projekt költségvetésének megfelelően részletezettnek és ily módon ellenőrizhetőnek kell lennie ahhoz, hogy meghatározható legyen a költségek, illetve ezen belül az elszámolható költségek besorolása a Pályázati Útmutató c. dokumentumnak megfelelően.
3. Közös használatú, vagy nem támogatható tevékenységeknek helyt adó helyiségek, épületrészek költségeinek arányosítására:
Amennyiben a beruházással érintett ingatlan helyet ad jelen felhívás keretében fejleszteni kívánt ellátáson túl egyéb szolgáltatásoknak vagy funkciónak, az alábbi módon szükséges az építési, felújítási és kapcsolódó szolgáltatási költségeket arányosítani:
A közös használatú, mindkét funkcióhoz kapcsolódó ingatlanrészekre (pl. külső homlokzat, tető, külső tér, fűtésrendszer) jutó kivitelezési költségek elszámolhatóak a felhívás szerint támogatott szolgáltatás- / ellátás-nyújtás helyiségének/helyiségeinek alapterülete szerint, tehát az elszámolható,
támogatható épületrész, és a nem elszámolható épületrész nettó alapterületének (m2) arányában.
Közös használatú helyiségre, épületrészre jutó elszámolható költség számítása: támogatható tevékenységhez kapcsolódó helyiség m2/ támogatható+nem támogatható tevékenységhez kapcsolódó helyiség m2 (közös helyiségek nélkül). Pl. támogatható helyiség: 30 m2, nem támogatható helyiség: 50 m2, közös helyiség: 20 m2. Közös helyiségre jutó elszámolható költség: 30/30+50= 0,375, a közös használatú helyiségre jutó költség
37,5%-a számolható el.
A m2 alapú arányosítás nem vonatkozik a fejleszteni kívánt tevékenység végzéséhez szükséges, jogszabály vagy hatóság által előírt, adott tevékenységhez kötelezően kapcsolódó fejlesztésekre.
Az arányosítás minden kivitelezési költség tekintetében kötelezően alkalmazandó, beleértve a szolgáltatások igénybevételének és az építés költségeit is: ezek a költségek jelen felhívás keretében a fenti százalékos aránynak megfelelően számolhatók el.
4. Ingatlankiváltás: Amennyiben a projekt megvalósítása során ingatlankiváltásra kerül sor, vizsgálni szükséges a kiváltással érintett épületek jövőbeni sorsát. Amennyiben a kiváltott ingatlan hasznosítása során a pályázónak – esetleges értékesítéséből, bérbe adásából, más módon történő hasznosításából – bevétele keletkezik, úgy ezt szükséges bemutatni. Az így keletkező bevételt figyelembe kell venni az igényelhető támogatás mértékének meghatározása során.
5. 2. részcél esetében amennyiben a pályázó gazdasági társaság nem rendelkezik legalább egy lezárt (beszámolóval alátámasztott), teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel, illetve amennyiben igényli, figyelembe vehetőek a partner vagy kapcsolt vállalkozásának (a Bizottság 800/2008/EK rendelete alapján), vagy jogelődjének (jogelődjeinek) gazdálkodási, pénzügyi adatai az E1.II.2. Pontozással értékelt tartalmi szakmai szempontok vonatkozásában.
A vizsgált adatok összességének a pályázó döntése alapján kiválasztott egyazon társaságnak kell megfelelnie minden tekintetben.
6. A projekt fizikai befejezésének tervezett dátuma nem lehet későbbi, mint
2015.06.30.
c) Speciális nyilatkozatok
Az alábbi feltételek elfogadásáról a pályázónak a pályázati adatlapon kell nyilatkozatot tennie:
1. Kijelentem, hogy a pályázat benyújtását megelőző 2 naptári éven belül államigazgatási szerv határozatában, illetve annak bírósági felülvizsgálata esetén a bíróság, munkavállaló bejelentés nélküli vagy munkavállalási engedély nélküli foglalkoztatása miatt jogerősen bírság megfizetetésére az általam képviselt szervezet nem kötelezett.
2. Tudomásul veszem, hogy a projekthez kapcsolódóan a regionális beruházási tevékenységek tekintetében elnyerhető maximális támogatás nem haladhatja meg a 37/2011. (III. 12.) Korm. rendelet 25. §-ában meghatározott, vonatkozó támogatási intenzitási értéket.
Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a különböző visszatérítendő támogatási formák (tőke-, kamattámogatások, garanciavállalások különböző formái) támogatástartalma is figyelembeveendő az adott projekt maximális támogatásintenzitásának meghatározása során, mely nem haladhatja meg a
37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 25§ szerinti értéket.
3. Kijelentem, hogy az általam képviselt szervezet belföldinek minősül, Magyarországon székhellyel, vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon telephellyel, fiókteleppel rendelkezik.
4. Nyilatkozom, hogy:
• főtevékenységként TEÁOR szám: 01.11-03.22 tevékenységet nem végzek
• a mezőgazdasági tevékenységből származó nettó árbevétel kevesebb, mint az összes árbevétel 50%-a.
Kizárólag az 1. részcél esetében:
5. Kijelentem, hogy az általam képviselt vállalkozás esetében a pályázat benyújtását megelőző utolsó lezárt, teljes üzleti évben (beszámoló kiegészítő melléklete alapján) az éves átlagos statisztikai állományi létszám minimum 1 fő.
C7. Speciális kizáró okok
C7.1. A pályázó személyére vonatozó speciális kizáró okok
A pályázó személyére vonatkozó kizáró okok vonatkozásában a Pályázati Útmutató F1 pontjában foglaltakon túlmenően az alábbi kizáró okok érvényesek:
1. Nem nyújtható támogatás azon pályázó részére,
• amely a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 6. § (1) bekezdés a)-f) pontjai alá tartozik,
• amelynek a jóváhagyott, utolsó éves (teljes üzleti év) beszámoló vagy SZJA-
/EVA bevallás alapján meghatározott nettó árbevételének vagy bevételének több mint 50%-át mezőgazdasági tevékenység (2008-as TEÁOR szám:
01.11-03.22; 2003-as TEÁOR szám: 01.11-05.02) teszi ki,
• amelyek nem felelnek meg az állami támogatásokra vonatkozó, Pályázati
Útmutató c. dokumentum D4.1 pontjában meghatározott feltételeknek.
Kizárólag az 1. részcél esetében:
• amely nem rendelkezik legalább egy lezárt (beszámolóval/SZJA bevallással/EVA bevallással alátámasztott), teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel.
2. Nem nyújtható támogatás azon mikrovállalkozás részére, amelynek fejlesztése nem városi rangú, a következő feltételek valamelyikének megfelelő településen valósul meg:
• népsűrűsége nem nagyobb, mint 100 fő/km2, vagy
• állandó népessége nem haladja meg az 5 000 főt.
Azon települések listáját, melyeken mikrovállalkozások pályázatai is megvalósulhatnak, a felhívás melléklete tartalmazza.
3. Nem támogathatók azon pályázók projektjei, melyek 2007-2013 között meghirdetett alábbi pályázati felhívások keretében a jelen felhívásra benyújtott projekttel egyező fejlesztési helyszínen, építési projektelemet tartalmazó projekt kapcsán hatályos támogató döntéssel rendelkeznek, és projektjüket még fizikailag nem fejezték be
(Pályázati Útmutató C4. pont: projekt fizikai befejezése) a jelen felhívásra benyújtandó pályázat benyújtásának időpontjában:
• „Telephelyfejlesztés”
• „Ipartelepítés”
• „Mikro-, kis- és középvállalkozások technológiafejlesztése” - GOP-2.1.1/A
• „Komplex vállalati technológiafejlesztés mikro-, kis- és középvállalkozások számára” - GOP-2.1.1/B.
C7.2. A projektre vonatkozó speciális kizáró okok
A projektre vonatkozó kizáró okok vonatkozásában a Pályázati Útmutató F2 pontjában
túlmenően az alábbi kizáró okok érvényesek:
1. Nem támogatható a bérbeadási céllal történő ingatlanfejlesztés.
2. Nem támogatható azon projekt, amelynek megvalósításához a pályázat benyújtásának idejében a Pályázó már rendelkezik jogerős hatósági engedéllyel és ez alapján már megkezdődött a kivitelezés, történt bejegyzés az építési naplóba. Ebben az esetben megkezdettnek minősül a beruházás akkor is, ha a Pályázó a pályázat keretében az eddig felmerült költségeket nem, kizárólag a fejlesztés befejezéséhez szükséges költségeket kívánja elszámolni a pályázat keretében.
Ha a projekt engedélyköteles tevékenységeket tartalmaz abban az esetben támogatható, ha rendelkezik "új" (jogerős) hatósági engedéllyel, vagy az engedélyezési eljárás folyamatban van, és ezt a hatóság nyilatkozatával igazolja a Pályázó, és a beruházással kapcsolatban nem lépett hatályba a kivitelezői (vállalkozási) szerződés. Illetve, támogatható a pályázat (nem minősül megkezdettnek) abban az esetben, ha a hatósági engedély alapján a beruházás ütemezésre került, és egy ütem kivitelezése befejeződött, arra vonatkozóan megtörtént a műszaki átadás-átvétel és a következő ütemet valósítaná meg a pályázat keretében, amelynek kivitelezése még nem kezdődött meg.
Nem minősül "új" hatósági engedélynek a módosított/jogutódlással megszerzett engedély, ha a módosítást/jogutódlást, illetve a pályázat benyújtását megelőzően történt bejegyzés az építési naplóba a pályázat benyújtása előtt.
3. PÉNZÜGYI FELTÉTELEK D1. Támogatás formája
A pályázó működési támogatásának nem minősülő visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatásban (vissza nem térítendő támogatás) részesül.
D2. Támogatás mértéke
Az elszámolható összköltség arányában igényelhető támogatás mértéke az alábbiak szerint alakul:
A projekt megvalósításának helyszíne Támogatás maximális mértéke
1. részcél
2. részcél
Középvállalkozás Mikro- és kisvállalkozás
Nyugat-Dunántúl
40%
50%
30%
Észak-Magyarország
60%
70%
50%
Közép-Magyarország
40%
50%
30%
Dél-Alföld
60%
70%
50%
D3. Támogatás összege
A jelen pályázat keretében igényelhető támogatás összege:
Pályázati részcél/A projekt megvalósításának helyszíne Minimum
(millió Ft) Maximum
(millió Ft)
1. részcél 10 60
2. részcél Észak-Magyarország 100 1000
Dél-Alföld 100 400
Nyugat-Dunántúl 100 500
Közép- Magyarország
100
300
D4. Az önerő mértéke
Jelen felhívás keretében megvalósítandó projektekhez az elszámolható költségekre igényelt/megítélt támogatás összegén felüli résznek, megfelelő mértékű önerőt szükséges biztosítani (ld. D2 Támogatás mértéke pont).
Az önrész összetételével kapcsolatos részletes előírásokat a Pályázati Útmutató D1 pontja tartalmazza.
D5. Előleg mértéke
Jelen felhívás keretében támogatott projektek esetében az utófinanszírozású projektelemekre igénybe vehető maximális előleg mértéke a megítélt támogatás 25%-a, mikro-, kis- és középvállalkozásnak minősülő kedvezményezett esetében 50%-a, de legfeljebb 300 millió Ft. Az előlegigényléssel kapcsolatos általános előírásokat a Pályázati Útmutató D2. pontja tartalmazza.
E KIVÁLASZTÁSI KRITÉRIUMOK
Jelen felhívás keretében egyfordulós eljárásrendben, egyszakaszos bírálati folyamat keretében történik a pályázatok elbírálása.
A feltételnek való megfelelés ellenőrzése az alábbi kritériumok alapján történik.
E1. Kiválasztási kritériumok
Ha a küldemény sérülten érkezik (törött vagy nem olvasható adathordozó) és a pályázati anyagok emiatt hiányosak, a pályázót legfeljebb 5 napos határidő kitűzésével a Közreműködő Szervezet felhívja a sérült részek pótlására. Ha a pályázat beadási határidejéig kevesebb, mint 5 nap van hátra, a határidő megadásakor ezt figyelembe kell venni. Az iktatást a pótlás időtartamára fel kell függeszteni.
Ha a projektgazda nem, vagy nem határidőben pótolja a sérült, illetve hiányos részeket, és emiatt a pályázat befogadási kritériumainak ellenőrzése lehetetlenné válik, a pályázat további elbírálására nem kerül sor, erről a pályázót a Közreműködő Szervezet a befogadásról történő értesítésre rendelkezésre álló határidőig értesíti.
Ha a projekt adatlapot a felhívásban foglaltaknak megfelelően kizárólag CD-n nyújtották be és a CD-hez kötelezően csatolandó cégszerűen aláírt nyilatkozat hiányzik, a küldemény nem minősül pályázatnak, és a befogadási kritériumok ellenőrzése nélkül a CD visszaküldésre kerül a pályázó részére.
E.1.1 A pályázat nem hiánypótolható befogadási és jogosultsági kritériumai:
Szempont A pályázó megfelel a
kritériumnak A pályázó nem felel meg a
kritériumnak
1. A pályázat a benyújtási határidőn belül került benyújtásra. Benyújtásnak a
pályázatot tartalmazó postai
küldeményen, szereplő postai bélyegző dátuma tekintendő, mely nem lehet későbbi a benyújtási határidőnél.
2. Az igényelt támogatás összege nem haladja meg a maximálisan igényelhető
támogatási összeget, és eléri a minimálisan igényelhető támogatást, és
az igényelt támogatási arány nem haladja meg a felhívásban megjelölt maximális
támogatási intenzitást.
3. A Projektadatlap az adott pályázati kiíráshoz közzétett kitöltő programmal került elkészítésre.
4. A Projektadatlap xzip formátumban került benyújtásra (a pdf formátumban benyújtott Projektadatlap feldolgozására nincs lehetőség)
5. Az xzip file-ban csatolt Projektadatlap nem üres, a jogosultsági vizsgálat szempontjából szükséges részek kitöltésre kerültek.
Jogosultsági kritériumok
6. A támogatást igénylő a jelen pályázati felhívásban meghatározott lehetséges pályázói körbe tartozik.
Amennyiben a benyújtott pályázat nem felel meg a fenti feltételeknek, a pályázat hiánypótlás nélkül elutasításra kerül!
Amennyiben a benyújtott pályázat megfelel a fenti feltételeknek, a közreműködő
szervezet azt befogadja, és az NFÜ által meghatározott módon tartalmilag értékeli.
E.1.2 Támogathatósági kritériumok
Ha a benyújtott pályázat nem felel meg az alábbi (teljességi, tartalmi – szakmai megfelelőségi, pontozással értékelt tartalmi szakmai szempontok) feltételeknek, megfelelő, de legalább 7 napos, legfeljebb 15 napos határidő kitűzésével – az összes hiány, vagy hiba egyidejű megjelölése mellett – a KSZ hiánypótlás keretében felszólítja a pályázót a pályázat kijavítására. Hiánypótlásra egyszer lehet felhívni a pályázót.
Ha a pályázó a hiánypótlást hibásan, hiányosan nyújtja be, úgy a hibás, hiányos pályázatot a rendelkezésre álló adatok alapján kell elbírálni.
A pályázónak a jelen pontban szereplő kritériumoknak a pályázat benyújtásakor kell megfelelnie, amelyet a fent kifejtettek szerint hiánypótlás során is teljesíthet.
Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a hiánypótlás során a hiánypótlási felhívásban előírt módosításoktól eltérő módosítás, valamint a pályázat tartalmi elemeinek változtatása nem lehetséges. Az ilyen jellegű módosítási igények nem vehetők figyelembe.
Felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben a hiánypótlást követően a projekt támogathatóságának megítéléséhez szükséges információk nem állnak teljes körűen rendelkezésre, a projekt a rendelkezésre álló adatok alapján kerül elbírálásra.
I. Teljességi kritériumok:
Szempont
Igazolás módja
1.
A papír alapon benyújtott Nyilatkozat az arra jogosult által, a megfelelő módon aláírásra került.
Pályázati csomag
2.
A pályázatot magyar nyelven nyújtották be.
Pályázati csomag
3.
Az adatlapot sem tartalmában, sem alakjában nem változtatták meg.
Projekt adatlap
4.
A Projekt adatlap valamennyi rovata jelen Felhívás, illetve az „Útmutató a projekt adatlap kitöltéséhez” c dokumentumban megadott szempontok szerint ki van töltve és minden kérdésére hiánytalanul választ ad.
Projekt adatlap
5.
A pályázatban szereplő, az igényelt támogatásra vonatkozó táblázatok adatai egyezőek.
Pályázati csomag
6.
A pályázó és a projekt nem tartozik a Pályázati Útmutató c. dokumentum F1. és F2. pontjában, valamint a jelen Pályázati Felhívás A2, B, C6.1, C6.2, C6.3 és a C7.1,
Pályázati csomag
C7.2 pontjában meghatározott kizáró okok alá.
7.
A pályázó vállalja a Pályázati Útmutató F3. pontjában meghatározott általános, valamint jelen Felhívás C6.4. b), c) pontjában meghatározott egyéb speciális feltételeket.
Projekt adatlap
8.
A pályázó a pályázat befogadásának feltételeként meghatározott valamennyi nyilatkozatot megfelelően megtette, az abban foglaltakat vállalta.
Projekt adatlap
9. A csatolt mellékletek köre teljes és megfelel az előírt alaki-formai követelményeknek.
Pályázati csomag
10.
Elszámolható költségek köre A költség-alátámasztó dokumentumok az előírt alaki-formai követelményeknek megfelelnek. A költségek alátámasztása elsődlegesen a Pályázati Útmutató c. dokumentum C2.2. pontjának, valamint az 1. számú mellékletében előírtaknak megfelelően történik. Amennyiben a költségvetést tartalmazó táblázaton kívül egyéb költség alátámasztó dokumentum is benyújtandó, az egyértelműen megfeleltethető a költségvetés egyes tételeinek. Adott költségtételt alátámasztó dokumentumokban feltüntetett összeg megegyezik a tervezett költségtétel összegével, vagy annál magasabb. (Amennyiben a hiánypótlást követően a pályázó/pályázat ezen kritériumnak nem felel meg, úgy a Pályázati Útmutató G1. pontjában foglaltaknak megfelelően költségcsökkentés történik.)
Projekt adatlap, költség- alátámasztás dokumentumai
11. A megvalósítás helyszíne, fejlesztéssel érintett ingatlan tulajdoni viszonyai megfelelnek a Pályázati Útmutató c. dokumentum C7 pontjában előírtaknak.
Pályázati csomag
12. A Pályázó a Projekt adatlap vonatkozó pontjában
(Esélyegyenlőség érvényesítése) legalább két szempontot megjelölt.
Projekt adatlap
13. A Pályázó a Projekt adatlap vonatkozó pontjában
(Fenntarthatóság érvényesítése) legalább két vállalást tett a választható szempontok közül.
Projekt adatlap
20
14. A Pályázó a Projekt adatlap vonatkozó pontjában a jelen
Felhívásban meghatározott kulcsindikátorokat reális bázis- és célérték meghatározásával megadta.
Projekt adatlap
15. A projekt maximum 24 hónap alatt megvalósul és a projekt kezdési időpontja nem korábbi, mint a pályázat benyújtásának időpontja.
Projekt adatlap
II. Tartalmi értékelés
II.1. Tartalmi - szakmai megfelelőségi kritériumok
A tartalmi értékelés a tartalmi szakmai alkalmassági szempontok esetében igen/nem/részben, vagy nem releváns válasszal történik, amelyet „nem”, vagy „részben” válasz esetén a szakmai értékelőnek részletes indoklással kell alátámasztania. Amennyiben az adott szempontra vonatkozó információk alapján nem dönthető el egyértelműen, hogy a projekt megfelel-e, vagy sem a kritériumban elvártaknak, akkor tisztázó kérdés kerül megküldésre a projektgazdának.
A tisztázó kérdés megválaszolása során a pályázat tartalmi elemeinek módosítására nincs lehetőség.
Amennyiben a projektgazda a tisztázó kérdésben foglaltakat nem teljesíti, vagy válasza alapján továbbra sem egyértelmű a kritériumnak való megfelelés, akkor az az adott szempontra vonatkozóan nemleges/részben értékelést von maga után. A tisztázó kérdésre a határidőn túl beérkezett választ figyelmen kívül kell hagyni.
Amennyiben az 1-3. és a 10-14. pontokban az értékelés „nem”, a szakmai értékelő további tartalmi/szakmai értékelés nélkül, 0 ponttal terjeszti elutasításra a pályázatot.
Amennyiben a pályázat elszámolható költségekre vonatkozó költségvetése nem támogatható tevékenységekhez kapcsolódó, vagy nem elszámolható költségeket tartalmaz, úgy a projekt elszámolható költsége a szakmai értékelés során csökkenésre kerül.
Szempont Értékelési szempont
I. Tartalmi - szakmai alkalmassági kritériumok
1. A hiánypótlást követően a projekt támogathatóságának megítéléséhez szükséges információk teljes körűen rendelkezésre állnak.
Igen/Nem
2. A projekt illeszkedik a pályázati felhívás céljához. Igen/Nem
3. A projekt tartalmaz minimum egy önállóan támogatható tevékenységet.
Igen/Nem
4. A projekt csak a jelen Felhívás C1. pontjában meghatározott támogatható tevékenységekhez igényel támogatást, valamint a pályázat tartalma megfelel az ott foglalt kritériumoknak
Igen/Nem/Részben
5. A projekt költségvetés számszakilag hibátlan. Igen/Nem
6. A projekt minden elszámolni kívánt költsége besorolható a jelen Felhívás C3. pontjában meghatározott elszámolható költségek körébe.
Igen/Nem/Részben
7. A pályázati felhívásban előírt, a költségvetésre vonatkozó Igen/Nem
belső arányokat betartották.
8. A költségvetés a hiánypótlást követően összhangban van a költségvetést alátámasztó dokumentumokkal. A költségvetés alátámasztása teljes körű.
Igen/Nem/Részben
9. A költségvetés terve a projekt adatlapban nyilatkozott ÁFA
státuszának megfelelően készült.
Igen/Nem
10.
A projekt tartalma nem esik a C6.1. pont 1-5. pontjaiban felsorolt korlátozások alá.
Igen/Nem
11.
A pályázó és a projekt nem tartozik a Pályázati Útmutató c. dokumentum F1. és F2. pontjában, valamint a jelen Pályázati Felhívás A2, B és C6.2.-C7. pontjaiban meghatározott kizáró okok alá.
Igen/Nem
12.
A pályázó vállalja a Pályázati Útmutató F3. pontjában meghatározott általános, valamint jelen Felhívás C.6.4 b), c), C5. pontjában meghatározott egyéb speciális feltételeket.
Igen/Nem
13.
A Pályázó a Projekt adatlap vonatkozó pontjában
(Esélyegyenlőség érvényesítése) legalább két vállalást tett.
Igen/Nem
14.
A Pályázó a Projekt adatlap vonatkozó pontjában (Környezeti fenntarthatóság érvényesítése) legalább két vállalást tett.
Igen/Nem
II.2. Pontozással értékelt tartalmi szakmai szempontok
Amennyiben a pontozásos értékelés során a projekt javaslat nem éri el az előírt minimumpontszámot a II., III. részcél-specifikus pontokból, a projektjavaslat támogatásra nem javasolható.
I. Közös szempontok (mindkét részcélra vonatkozó) a projekt paraméterei alapján
50
1. Regionális sajátosságok (pontot igen válasz esetén kap)
5
1/1 A projekt egy címmel rendelkező ipari park területén valósul meg, mely nem érintett ipari területek fejlesztését
célzó támogatásban.
0/5
1/2 A projekt barnamezős területen valósul meg, mely nem érintett ipari területek fejlesztését célzó támogatásban.
0/5
1/3 A projekt a 2007-2012-es időszakban ROP ipari területek fejlesztése kiírások keretéből támogatásban részesült ipari területen valósul meg.
0/5
2. Projekt sajátosságok (pontot igen válasz esetén kap) 10
2/1 A projekt keretében létrehozott/átalakított épület/épületrész nettó hasznos alapterületének több, mint
75%-a termelő/szolgáltató funkciót (F3. Fogalomtár)
szolgál (felújítási tevékenységre nem vonatkozik).
0/5
2/2 Az épület kivitelezésének fajlagos költsége nem éri el a jelen pályázati felhívás 6. sz. melléklete szerint számított, elfogadható fajlagos költség maximum 75%-át.
0/5
3.
Projekt előkészítettsége (pontot igen válasz esetén kap)
5
3/1 A pályázó valamennyi engedélyköteles tevékenységére jogerős építési engedéllyel rendelkezik a pályázat
benyújtásakor, vagy a projekt kizárólag építési engedély mentes tevékenységet tartalmaz.
0/3
3/2 A fejlesztéssel érintett ingatlan tulajdonviszonyai a
Pályázati Útmutató C7 pontjának megfelelően rendezettek a pályázat benyújtásakor valamennyi érintett ingatlanra
vonatkozóan.
0/2
4. Környezeti szempontok (pontot igen válasz esetén kap)
10
4/1 A fejlesztés során megújuló energiát hasznosító technológiák kerülnek alkalmazásra, és ezen technológiák elszámolható költsége az összes elszámolható költség minimum 8%-át eléri.
0/5
4/2 A fejlesztés hatására az érintett épület energetikai minősítési osztálya az engedélyes tervdokumentáció
alapján 176/2008 (VI.30.) Korm. R. szerint "A+", vagy "A",
vagy "B" besorolásúvá válik (meglevő épület esetében amennyiben a fejlesztést megelőzően is a fenti kategóriák valamelyikébe tartozott az épület nem adható pont jelen szempontra).
0/5
5. A projekt területi elhelyezkedése alapján 20
5/1 Vállalkozássűrűség
Ezer lakosra jutó működő vállalkozások száma a régió átlagának százalékában kifejezve a kistérségben, 2010
5
122%- 0
107% - 121,99% 1
98% - 106,99% 2
88% - 97,99% 3
75,5% - 87,99% 4
- 75,49% 5
5/2 Vállalatok tevékenységének jövedelmezősége a térség számára
Egy főre jutó iparűzési adó (a helyi önkormányzat bevételeiből a régió átlagának százalékában kifejezve),
2011
5
120,7% - 0
64,90% - 118,99% 1
40,10% - 64,89% 2
24,21% - 40,09% 3
10,45% - 24,20% 4
23
- 10,44% 5
5/3 Foglalkoztatottsági helyzet
Foglalkoztatottsági ráta 15-74 korosztály a régió átlagának százalékában kifejezve a kistérségben, 2010
5
109% - 0
105% - 108,9% 1
101% - 104,9% 2
97,5% - 100,99% 3
89,57% - 97,49% 4
- 89,56% 5
5/4 Munkanélküliségi helyzet
Munkanélküliségi ráta a régió átlagának százalékában kifejezve a kistérségben, 2010
5
- 70% 0
70,1% - 82,9% 1
83% - 93,59% 2
93,6% - 108,4% 3
108,41% - 129% 4
129,1% - 5
II. Telephelyfejlesztés részcél-specifikus szempontok 50
1. Korrigált eredmény
10
vagy
Egy foglalkoztatottra jutó adózás előtti eredmény
1/A Korrigált eredmény mutató
„Korrigált eredmény” = (Utolsó lezárt üzleti év üzemi tevékenység eredménye + Utolsó lezárt év értékcsökkenési leírás - Utolsó előtti lezárt év üzemi tevékenység eredménye - Utolsó előtti lezárt év értékcsökkenési leírás) / │(Utolsó előtti lezárt év üzemi tevékenység eredménye + Utolsó előtti lezárt év értékcsökkenési leírás)│= x
10
x < -0,25 0
-0,25 ≤ x ≤ 0 2
0 < x ≤ 0,1 4
0,1 < x ≤ 0,2 6
0,2 < x ≤ 0,3 8
0,3 < x 10
24
1/B Egy foglalkoztatottra jutó adózás előtti eredmény
(utolsó lezárt üzleti évről) (Ft) = x
10
x < 1 000 0
1 000 ≤ x ≤ 500 000 2
500 000 < x ≤ 1 000 000 4
1 000 000 < x ≤ 2 000 000 6
2 000 000 < x ≤ 3 000 000 8
3 000 000 < x 10
2. Eladósodottság foka (%) (Utolsó lezárt üzleti év kötelezettségek / Utolsó lezárt üzleti év összes forrás) * 100 = x
10
100 < x
0
75 < x ≤ 100
2
50 < x ≤ 75
4
30 < x ≤ 50
6
20 < x ≤ 30
8
0 ≤ x ≤ 20
10
3. Likviditás (utolsó lezárt üzleti év forgóeszközök) / (utolsó lezárt üzleti év rövid lejáratú kötelezettségek)
5
x ≤ 0,8
0
0,8 < x ≤ 0,9
1
0,9 < x ≤ 1
2
1 < x ≤ 1,1
3
1,1 < x ≤ 1,2
4
1,2 < x
5
4. Nettó árbevétel arányos beruházás
10
(összes elszámolható költség/utolsó lezárt év éves nettó árbevétel) = x
x < 0,05
0
0,05 ≤ x ≤ 0,075
2
0,075 ≤ x ≤ 0,10
4
0,10 < x ≤ 0,15
6
0,15 < x ≤ 0,20
8
0,20 < x ≤ 0,45
10
0,45 < x ≤ 0,525
8
25
0,525 < x ≤ 0,60
6
0,60 < x ≤ 0,80
4
0,80 < x ≤ 1,00
2
1,00 < x
0
5. Befektetett eszköz arányos projekt méret
10
projekt összes elszámolható költsége / Utolsó lezárt üzleti évi befektetett eszközök = x
3,0 ≤ x
0
2,25 ≤ x < 3,0
2
1,5 ≤ x < 2,25
4
0,75 ≤ x < 1,5
6
0,25 ≤ x < 0,75
8
x < 0,25
10
6. Saját tőke arányos beruházási érték
(összes elszámolható költség / utolsó lezárt üzleti év saját tőke=x)
5
300 ≤ x
0
200 ≤ x < 300
1
150 ≤ x < 200
2
100 ≤ x < 150
3
50 ≤ x < 100
4
x < 50
5
III. Ipartelepítés részcél-specifikus szempontok
50
1. Saját tőke arányos megtérülés (%)
(utolsó lezárt üzleti év szokásos vállalkozási eredmény + utolsó lezárt üzleti év kamatráfordítás)
/ utolsó lezárt üzleti év saját tőke*100 = x
5
x ≤ 8 0
8 < x ≤ 12 1
12 < x ≤ 16 2
16 < x ≤ 20 3
20 < x ≤ 24 4
24 < x 5
2.
Egy főre eső hozzáadott érték (utolsó lezárt üzleti év adózás előtti eredmény + utolsó lezárt üzleti év értékcsökkenési leírás + utolsó lezárt üzleti év személyi jellegű ráfordítások) / utolsó lezárt üzleti év létszám = x
5
26
x ≤ 2.000.000
0
2.000.000 < x ≤ 4.000.000
1
4.000.000 < x ≤ 6.000.000
2
6.000.000 < x ≤ 8.000.000
3
8.000.000 < x ≤ 10.000.000
4
10.000.000 < x
5
3. Eladósodottság
(utolsó lezárt üzleti év saját tőke / (utolsó lezárt üzleti év saját tőke + utolsó lezárt üzleti év hosszú
lejáratú kötelezettségek)*100 = x)
10
x ≤ 40
0
40 < x ≤ 50
2
50 < x ≤ 60
4
60 < x ≤ 70
6
70 < x ≤ 80
8
80 < x
10
4. Likviditás
(utolsó lezárt üzleti év forgóeszközök / utolsó lezárt üzleti év rövid lejáratú kötelezettségek = x)
5
x ≤ 1,1
0
1,1 < x ≤ 1,2
1
1,2 < x ≤ 1,3
2
1,3 < x ≤ 1,4
3
1,4 < x ≤ 1,5
4
1,5 < x
5
5.
Befektetett eszköz arányos saját forrás érték (projekthez biztosított önerő / utolsó lezárt üzleti év befektetett eszközök = x)
10
3,0 ≤ x
0
2,25 ≤ x < 3,0
2
1,5 ≤ x < 2,25
4
0,75 ≤ x < 1,5
6
0,25 ≤ x < 0,75
8
x < 0,25
10
6.
Nettó árbevétel arányos beruházás
(összes elszámolható költség/utolsó lezárt üzleti év éves nettó árbevétel = x)
5
27
x < 0,05
0
0,05 ≤ x ≤ 0,1
1
0,1 < x ≤ 0,20
3
0,20 < x ≤ 0,45
5
0,45 < x ≤ 0,60
3
0,60 < x ≤ 1,00
1
1,00 < x
0
7. Saját tőke arányos beruházási érték
(összes elszámolható költség / utolsó lezárt üzleti év saját tőke=x)
10
140 ≤ x
0
120 ≤ x < 140
2
100 ≤ x < 120
4
80 ≤ x < 100
6
60 ≤ x < 80
8
x < 60
10
Nyugat-Dunántúli Operatív Program esetében, amennyiben a pályázó 1 milliárd forintot meghaladó elszámolható költségű projektet valósít meg, illetve 50 főt meghaladó célértéket jelöl meg pályázatában a „teremtett munkahelyek száma” indikátor vonatkozásában, a pályázat a fenti táblázatban foglalt pontszámon felül 10 többletponttal értékelendő.
A pályázó az I.1/1 és az I.1/3, illetve az I.1/2 és az I.1/3 szempontok közül csak az egyik szempont esetén kaphat pontot.
Az I.5. Projekt területi elhelyezkedése alapján adható pontok kistérségenként, illetve településenként a mindenki számára elérhető legaktuálisabb statisztikai adatok alapján kerültek meghatározásra. A pontok számát, illetve az adatok elérhetőségét a pályázati felhívás 2. sz. melléklete tartalmazza.
Támogatásban a II. / III. részcél-specifikus szempontokból az alábbi táblázatban foglalt minimális pontszámot elérő pályázat részesülhet.
Pályázati részcél/A projekt megvalósításának helyszíne II. / III. részcél specifikus pontok kapcsán minimálisan elérendő pontszám
1. részcél 20
2. részcél Észak-Magyarország 15
Dél-Alföld 20
Nyugat-Dunántúl 25
Közép-Magyarország 20
Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a fenti minimumpontszám pont elérése nem jelenti automatikusan a támogatás megítélését!
Felhívjuk a pályázók figyelmét arra, hogy amennyiben az adatlapon illetve más alátámasztó dokumentumon szereplő értékelési adatokban a hiánypótlás után is eltérés tapasztalható, úgy az értékelés során a szakmai értékelés szempontjából kevesebb pontot érő kerül figyelembevételre!
E2. Projekt-kiválasztási folyamat
A projekt-kiválasztás folyamata a Pályázati Útmutató c. dokumentum H4. pontjában meghatározottak szerint zajlik.
Jelen felhívásra benyújtott pályázatokról a Közreműködő Szervezet által előterjesztett szakmai értékelés alapján az NFÜ hoz döntést.
A döntés-előkészítési folyamat dokumentációja tartalmazza
a) a támogatást igénylő és a projektjavaslat azonosításához szükséges adatokat,
b) a projektkiválasztási szempontok szerinti szöveges értékelést, továbbá a pontozást, c) indokolással ellátott javaslatot a projektjavaslat változatlan tartalommal történő támogatására, csökkentett összköltséggel, illetve feltétellel történő támogatására
vagy elutasítására,
d) támogatási javaslat esetén a támogatást igénylő által teljesítendő előfeltételek meghatározását.
Az NFÜ előzetesen meghatározott értékelési szempontok alapján a rendelkezésre álló pénzügyi keretösszeg erejéig, a meghatározott szakmai minimumot elért pályázatok támogatásáról dönt.
A döntés-előkészítési folyamat eredményeképp javaslat születik
a) a projektjavaslat támogatására,
b) a projektjavaslat feltételekkel és/vagy csökkentett összköltséggel történő
támogatására, vagy
c) a projektjavaslat elutasítására.
A döntési javaslat alapján a pályázatról az NFÜ hoz döntést.
A döntésről a Közreműködő Szervezet írásban értesíti a pályázót a 4/2011. (I.28.) Korm. rendeletben foglaltaknak megfelelően.
Támogatás odaítélése esetén a közreműködő szervezet gondoskodik a támogatási szerződés megkötésének előkészítéséről.
Támogatott pályázat esetén az NFÜ a támogatási konstrukció címét, a pályázó nevét, a projekt tárgyát, a projekt megvalósulásának helyszínét, a támogatás összegét és arányát, a döntés időpontját (év, hónap) az NFÜ honlapján (www.nfu.hu), a pályázó projekt adatlapon tett általános nyilatkozata mellett külön hozzájárulása nélkül közzéteszi.
E3. Csatolandó mellékletek
Ebben a pontban ellenőrzési lista formájában kerül felsorolásra a pályázathoz és/vagy támogatási szerződés megkötéséhez benyújtandó mellékletek köre és az ezekre vonatkozó kötelező formai-tartalmi előírások.
A táblázatban felsoroltakon túlmenően a támogatási szerződés megkötéséhez további feltételek is megfogalmazásra kerülhetnek. A táblázat kizárólag azokat a feltételeket rögzíti, amelyek kapcsán a pályázat benyújtásához kötődően is megfogalmazásra kerül valamilyen előírás.
Valamely melléklet ismételt csatolása akkor szükséges, ha a benyújtását követően annak tartalmát érintő változás következik be. Ekkor a megfelelően módosított dokumentum ismételt becsatolása szükséges.
A pályázati dokumentáció összeállítása javasolt az alábbi tartalomjegyzék minta szerint, mely egyben a pályázók számára ellenőrzési listaként is szolgál a csatolandó mellékletek körére. Ahol az alábbi táblázatban eredeti dokumentum benyújtása került előírásra, ott elfogadható a közjegyző által hitelesített másolat is.
Figyelem, valamennyi melléklet elektronikus formában (doc, docx, xls, xlsx, pdf, tiff, tif, jpg, png, bmp, dwf, dwg, dwx) nyújtandó be! A más szervek által kiállított, aláírt nyilatkozatokat szkennelést követően, legalább fekete-fehér, olvasható, dátumot és aláírást tartalmazó dokumentumként elektronikus formában szükséges benyújtani, az eredeti példányt a pályázónál meg kell őrizni.
Felhívjuk a figyelmet, hogy minden aláírt dokumentumot szkennelve kell benyújtani!
Dokumentum sorszáma
Dokumentum megnevezése
1. számú melléklet A pályázó jogi státuszának és a képviseleti jogosultság igazolása a Pályázati Útmutató 1. számú mellékletében foglaltak
szerint (A.1. melléklet)
2. számú melléklet Pénzügyi alkalmasság igazolása a Pályázati Útmutató 1. számú mellékletében foglaltak szerint (A.2. melléklet) - A pályázó szervezet jóváhagyott, utolsó lezárt üzleti évi összevont (konszolidált) beszámolója, ennek hiányában éves beszámolója, vagy egyszerűsített éves beszámolója (mérleg, eredmény- kimutatás, kiegészítő melléklet);
EVA alany vállalkozások részéről az adóhatósághoz benyújtott utolsó és utolsó előtti évi EVA bevallás minden oldala.
Egyéni vállalkozók esetében utolsó és utolsó előtti évi SZJA
bevallás
3. számú melléklet Tulajdonviszonyok, per- és igénymentesség igazolása a
Pályázati Útmutató 1. számú mellékletében foglaltak szerint
(A.3. melléklet) - Jelen pályázati kiírás esetében, amennyiben a fejlesztés barnamezős a Pályázati Útmutató I. számú mellékletének A3. pontjának, tulajdoni lapra vonatkozó rendelkezéseitől eltérően teljes, nem szemle típusú tulajdoni lap benyújtása szükséges.
4. számú melléklet Engedély, műszaki tervdokumentáció a Pályázati Útmutató 1. számú mellékletében foglaltak szerint (A.4. melléklet)
5. számú melléklet Költségvetést alátámasztó egyéb dokumentumok (az adatlapban megadott költségvetésnek megfelelően)
Minden költséget a Pályázati Útmutató C2.2. pontjának megfelelően szükséges alátámasztani.
6. számú melléklet Nyilatkozat közszféra szervezeti státuszról
7. számú melléklet KKV minősítési nyilatkozat a Pályázati Útmutató 1. számú mellékletében foglaltak szerint (A.7. számú melléklet)
8. számú melléklet S1. számú melléklet - igazolás területi besorolásról
9. számú melléklet S2. számú melléklet - Ipari Park tulajdonosának, vagy működtetőjének és/vagy ipari terület tulajdonosának nyilatkozata
10. számú melléklet S3. számú melléklet - Nyilatkozat barnamezős besorolásról
11. számú melléklet S4. számú melléklet – Energetikai besorolást alátámasztó dokumentum
12. számú melléklet S5. számú melléklet – Tervezői nyilatkozat és kimutatás termelő/szolgáltató funkciójú épületekről/épületrészekről
Dokumentum sorszáma
Dokumentum megnevezése
13. számú melléklet Nyilatkozat átlátható szervezeti státuszról
14. számú melléklet Nyilatkozat nagyvállalati ösztönző hatásról
Speciális csatolandó mellékletek tájékoztatója
S1. számú melléklet:
Az illetékes építéshatóság igazolása a fejlesztett ingatlan területi besorolásáról. Vagy
Rendezési terv szerinti besorolás dokumentumai (szabályozási terv és a Helyi Építési
Szabályzat releváns részei). – hatóság által hitelesített
Vagy
Amennyiben a település nem rendelkezik hatályos településrendezési tervvel, az illetékes építéshatóság nyilatkozata szükséges a fejlesztés illeszkedéséről.
S2. számú melléklet:
Az Ipari Park tulajdonosának, vagy működtetőjének nyilatkozata arról, hogy a fejlesztett ingatlan az Ipari Park címhasználati szerződésében foglaltak szerint, az Ipari Park területén található.
A mellékletet abban az esetben kell benyújtani, ha a fejlesztést Ipari Parki területen hajtják végre.
A nyilatkozat alapvető tartalmi és formai követelményei:
- tartalmazza az Ipari Park megnevezését és legfontosabb adatait
- tartalmazza a fejlesztéssel érintett ingatlan helyrajzi számát és azt, hogy az
ingatlan a hatályos címszerződés szerint az Ipari Park területén található.
A nyilatkozatot az Ipari Park üzemeltetője cégszerűen írja alá
Amennyiben a projekt a 2007-2012-es időszakban ROP keretéből támogatásban részesült ipari területen valósul meg, a kedvezményezett nyilatkozata arról, hogy a fejlesztés a támogatással érintett ipari területen valósul meg.
(amennyiben releváns).
A nyilatkozat alapvető tartalmi és formai követelményei:
- tartalmazza az ipari terület megnevezését és legfontosabb adatait
- tartalmazza a fejlesztéssel érintett ingatlan helyrajzi számát és azt, hogy az
ingatlan a korábbi ROP projekt által fejlesztéssel érintett területén található.
A nyilatkozatot az ipari terület tulajdonosa, vagy üzemeltetője cégszerűen írja alá
A dokumentumot eredeti vagy pályázó által hitelesített másolati formában kell benyújtani.
S3. számú melléklet:
A pályázó nyilatkozata a tervezett fejlesztéssel érintett ingatlan barnamezős besorolásáról. (A fenti nyilatkozat kiegészíthető fotókkal, az illetékes építéshatóság barnamezős
besorolást alátámasztó igazolásával.) Lásd. Nyilatkozat minta barnamezős területről,
melynek pályázó által történő kitöltése, és aláírása kötelező.
S4. számú melléklet:
A Magyar Építész Kamara SZÉSZ8, SZÉSZ8K, illetve TÉ jogosultsággal rendelkező épületenergetikai szakértőjének nyilatkozata arról, hogy a pályázathoz benyújtott engedélyes tervdokumentáció a 176/2008 (VI.30.) Korm. rendeletnek megfelelően mely minőségi osztályba sorolandó. A nyilatkozathoz a 7/2006. (V. 24.) TNM rendelet alapján elvégzett számításokat mellékelni szükséges.
Amennyiben a projekt meglevő épület átalakítását tartalmazza, úgy csatolandó az épület fejlesztést megelőző állapotának vonatkozásában a 176/2008 (VI.30.) Korm. rendelet 1. sz. mellékletében előírtaknak megfelelő, a rendelet 9. §-ban meghatározott energetikai tanúsító által kiállított tanúsítvány.
Abban az esetben csatolandó, amennyiben a pályázó I. 2/2 szempont kapcsán többletpontot kíván érvényesíteni.
S5. számú melléklet
A pályázathoz csatolt műszaki tervdokumentáció készítőjének nyilatkozata arról, hogy a projekt keretében létrehozott épület/épületrész nettó hasznos alapterülete legalább 75%- ban a felhívás F3. Fogalomjegyzéke szerinti termelő/szolgáltató funkcióval bír. A nyilatkozathoz az érintett épület/épületrész helyiséglistája is csatolandó, mely kimutatásszerűen tartalmazza az egyes helyiségek funkcióját, illetve azok nettó hasznos alapterületét.
Abban az esetben csatolandó, amennyiben a pályázó I. 2/1 szempont kapcsán többletpontot kíván érvényesíteni.
E4. Monitoring mutatók
Mutató neve Indikátor szett száma Típus Mértékegység Minimálisan elvárt célérték Célérték elérésének időpontja
A fejlesztések eredményeként korszerű infrastruktúrával ellátott terület nagysága 2684 output ha
A fejlesztések eredményeként korszerűsített felépítmény területe 2685 output m2
A fejlesztések eredményeként létrehozott felépítmény területe 2686 output m2
Támogatás által indukált beruházások nagysága 345 eredmény Mrd Ft
Bruttó hozzáadott érték 2687 eredmény Mrd Ft
Megtartott munkahelyek 1984 eredmény fő
száma
Teremtett munkahelyek száma 99 eredmény fő ld. C6.4.b.
Teremtett munkahelyek száma - nők 451 eredmény fő
A program hatására teremtett főállású új munkahelyeken foglalkoztatott hátrányos helyzetűek száma 398 eredmény fő
A félkövér betűtípussal szedett indikátorok szerepeltetése kötelező a pályázatban. Valamennyi a benyújtott pályázatban szereplő indikátor vonatkozásában az indikátor
tényértékének alakulásáról az adatszolgáltatás kötelező. A Megtartott munkahelyek
száma és a Teremtett munkahelyek száma indikátorok esetében a célértékek nem teljesítése szankciót von maga után.
Az egyes mutatók definíciója és számítása megtalálható az NFÜ honlapjának http://www.nfu.hu/doc/3551 ROP indikátorok pontjában.
F. ADMINISZTRATÍV INFORMÁCIÓK
Az általános adminisztratív információkat a Pályázati Útmutató c. dokumentum H. pontja tartalmazza. Az alábbiakban kizárólag a jelen felhívásra vonatkozó speciális feltételek kerülnek rögzítésre.
A pályázatok benyújtása a Nyilatkozat, valamint a további dokumentációt tartalmazó CD/DVD benyújtásával lehetséges az alábbiakban meghatározott feltételek szerint.
Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben a kitöltő program által generált Nyilatkozat nem kerül benyújtásra, a küldemény nem minősül pályázatnak és további vizsgálat nélkül elutasításra kerül!
F1. A pályázatok benyújtásának helye és határideje
A pályázatot (kitöltött projekt adatlapot és a felhívásban, valamint a jelen útmutatóban előírt mellékleteket) kizárólag elektronikus adathordozón (kizárólag egyszer írható, írásvédett CD/DVD lemezen) a pályázati felhívás részét képező (kitöltő program által generált) nyilatkozattal együtt zárt csomagolásban, ajánlott küldeményként vagy gyorspostai/futárposta (garantált kézbesítési idejű belföldi postai szolgáltatás) szállítás igénybevételével kell beküldeni az alább megjelölt címre és határidőben.
Felhívjuk a figyelmet, hogy ha a projektadatlapot a felhívásban foglaltaknak megfelelően kizárólag CD-n nyújtották be és a CD-hez kötelezően csatolandó cégszerűen aláírt nyilatkozat hiányzik, a küldemény nem minősül pályázatnak.
Benyújtás helye:
Dél-Alföldi
Operatív Program
DAOP-1.1.1/E és D-13 Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség
Nonprofit Kft.
6726 Szeged, Közép fasor 1-3.
Észak-Magyarországi
Operatív Program
ÉMOP-1.1.1/F és B-13 NORDA Nonprofit Kft
3525 Miskolc, Széchenyi u. 107.
Közép-Magyarországi
Operatív Program
KMOP-1.5.3/C és B-13 Pro Regio Közép-Magyarországi Regionális Fejlesztési és
Szolgáltató Nonprofit Közhasznú Kft.
1146 Budapest, Hermina út 17.
Nyugat-Dunántúli
Operatív Program
NYDOP-1.3.1/D és E-13 Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség
Közhasznú Nonprofit Kft.
9700 Szombathely, Kőszegi u. 23.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a projektjavaslat benyújtását követően az ellenőrzésre feljogosított szervek megkezdhetik a projektjavaslat ellenőrzését!
Felhívjuk a figyelmet, hogy a pályázatok személyes benyújtására nincs lehetőség!
A pályázat benyújtása, a projekt adatlap kitöltése kizárólag az NFÜ ROP IH által rendszeresített kitöltő program alkalmazásával történhet. A kitöltő program letölthető a www.ujszechenyiterv.gov.hu honlapról. A benyújtást követően a pályázat tartalmi elemeinek változtatására nincs lehetőség. Az ilyen jellegű módosítási igények nem vehetők figyelembe.
Kérjük, hogy a borítékon, csomagoláson és CD/DVD lemezen és tokján jól láthatóan tüntesse fel a Pályázati Felhívás kódszámát a pályázó nevét és címét, a felhívás nevét:
„Telephelyfejlesztés”. Kérjük, ellenőrizze a kitöltött adatokat, illetve győződjön meg a kitöltés sikerességéről, az adathordozó épségéről!
Benyújtás ideje:
A pályázatok benyújtása az alábbi időpontok között lehetséges:
Konstrukció A benyújtás kezdete A benyújtás legvégső
időpontja
DAOP-1.1.1/E és D-13 2013.11.05 2013.12.02
ÉMOP-1.1.1/F és B-13 2013.11.05 2013.12.02
KMOP-1.5.3/C és B-13 2013.11.05 2013.12.02
NYDOP-1.3.1/D és E-13 2013.11.05 2013.12.02
A benyújtás napja az a nap, amikor a postai bélyegző szerint a pályázatot postára adták.
A benyújtást követően a pályázat tartalmi elemeinek változtatására nincs lehetőség. Az ilyen jellegű módosítási igények nem vehetők figyelembe.
F2. További információk
A pályázati feltételekkel, tudnivalókkal kapcsolatban további általános, valamint felhívás specifikus információkat az NFÜ honlapján (www.ujszechenyiterv.gov.hu) talál, felvilágosítást pedig az alábbi elérhetőségeken keresztül kérhet:
Telefonon: +36-40-638-638.
Személyesen: 1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22. E-mailen: http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
F3. Fogalomjegyzék
Átalakítás
Meglévő építmény, építményrész, önálló rendeltetési egység, helyiség alaprajzi elrendezésének vagy külső megjelenésének, illetőleg használati módjának megváltoztatása érdekében végzett, az építmény térfogatát nem növelő építési munka, melynek eredménye folytán a létesítmény kibocsátásának további, új termékekkel történő diverzifikációja történik, vagy egy meglévő létesítmény teljes termelési folyamata alapvetően megváltozik.
Barnamezős terület
Barnamezős területnek tekinthető az az egybefüggő építési telek vagy telkek, amelyek megfelelnek az alábbi feltételek mindegyikének:
• a területen építmény/épület található meg,
• a jelenleg teljes mértékben használaton kívüli építmény/épület rossz fizikai állapotban van, többnyire környezetszennyezéssel terhelt, településszerkezeti problémát okoz és ezek megoldásához hozzájárul a fejlesztés,
• a fejlesztés következtében gazdasági tevékenység fog zajlani a területen
• az érvényes településrendezési terv alapján az alábbi kategóriák egyikébe tartozik:
o Gazdasági terület a pályázat benyújtását megelőzően a településrendezési terv alapján már legalább 5 éve gazdasági terület2 (OTÉK szerinti Kereskedelmi, szolgáltató, vagy Ipari terület; Budapesten „Munkahelyi” besorolású terület) és ipari tevékenységet folytattak vagy folytatnak rajta,
illetve mezőgazdasági üzemi területként funkcionált vagy
o Különleges terület, ezen belül kizárólag:
oktatási központok területei, vagy
egészségügyi területek, vagy
a nyersanyag kitermelés (bányászat), nyersanyag előfeldolgozás céljára szolgáló területek, vagy
honvédelmi és katonai, valamint nemzetbiztonsági építmények területei, vagy
hulladékkezelők, -lerakók területei (települési szilárd és folyékony, egyéb veszélyes, radioaktív stb.), vagy
mezőgazdasági üzemi terület
o Közlekedési és közműterület, ezen belül kizárólag:
közlekedési építmények
2 Amennyiben a helyi építési szabályzat 5 éve az OTÉK által meghatározott kategóriákat alkalmazza.
igazgatási épület.
Kizárólag a fenti definíció kritériumait teljes egészében teljesítő projekt fogadható el barnamezős beruházásnak a pályázat pontszámmal történő értékelése során. A barnamezős jelleg alátámasztásaképpen semmilyen hatósági nyilatkozat csatolása nem tekinthető relevanciával bíró dokumentumnak.
Bázislétszám
A Bázis időszak 12 hónapjában, a pályázó szervezetnél foglalkoztatottak (FTE-ben kifejezett) számának egyszerű számtani átlaga. A bázislétszám megtartásához a
1208 és a 1308-as NAV nyomtatványokon bevallott értékeket kell alapul venni. Az adatlapon közölt információk valóságtartalmát a Közreműködő Szervezet a projekt
helyszínén a helyszíni szemle alkalmával ellenőrzi.
Bővítés
Meglévő építmény építményszintjének, vagy beépített térfogatának vízszintes, illetve függőleges irányú növelése érdekében végzett építési tevékenység.
Felújítás
Meglévő építmény, építményrész, önálló rendeltetési egység, helyiség rendeltetésszerű és biztonságos használhatóságának, valamint üzembiztonságának megtartása érdekében végzett (jókarbantartási) építési tevékenység.
Gazdasági terület
Az érintett település településrendezési tervében az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendeletnek megfelelően gazdasági területnek minősülő terület.
Budapesti fejlesztések esetében a Budapesti Városrendezési és Építési Keretszabályzatról szóló 47/1998. (X.15.) Fővárosi Közgyűlési Rendeletben (BVKSZ) meghatározottak szerint ipari területnek és kereskedelmi, szolgáltató területnek minősülő „Munkahelyi övezet besorolású” terület.
Induló beruházás fogalma
A 800/2008/EK bizottsági rendelet 12. cikk (1) bekezdés a) pontjának megfelelően a tárgyi eszközökbe és/vagy immateriális javakba történő beruházás, amely új létesítmény létrehozásához, meglévő létesítmény bővítéséhez, egy létesítmény kibocsátásának további, új termékekkel történő diverzifikációjához vagy egy meglévő létesítmény teljes termelési folyamatának alapvető megváltoztatásához kapcsolódik. Egy épület, ill. az alapinfrastruktúra helyreállítása, felújítása, korszerűsítése önmagában nem teljesíti az induló beruházás fogalmát.
Ipari park
A 297/2011. (XII.22.) Korm. rendelet szerint infrastruktúrával ellátott, fejlesztő, termelő és szolgáltató tevékenységeket folytató működésre és innovációra törekvő,
„Ipari Park” címmel rendelkező szervezet. Jelen felhívás esetében az ipari park címszerződésében szereplő helyrajzi számok tekintendőek az ipari parki címmel
rendelkező területének. Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy az ipari parki címmel rendelkező szervezetek címszerződésében szereplő területek meghatározása esetén,
amennyiben az ipari parki címszerződés módosításra kerül, az eredeti szerződés mellett a módosítások is figyelembe veendők.
A fejlesztések eredményeként korszerűsített felépítmény területe
A projekt keretében korszerűsített termelő és szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó üzemcsarnok, raktár, tároló egyéb építmény hasznos, nettó alapterülete.
A fejlesztések eredményeként létrehozott felépítmény területe
A projekt keretében épített termelő és szolgáltató tevékenységekhez kapcsolódó üzemcsarnok, raktár, tároló egyéb építmény hasznos, nettó alapterülete.
Korszerűsítés
Meglévő építmény, építményrész, önálló rendeltetési egység, helyiség rendeltetésszerű és biztonságos használatra alkalmasságának javítása, használati értékének, teljesítőképességének, üzembiztonságának növelése érdekében végzett építési-szerelési munka.
Logisztika célját szolgáló fejlesztés
A felhívás C7.1. pontjában nevesített korlátozások azokat a tevékenységeket nevesítik, melyek ezen kiírás keretében nem támogathatóak.
Jelen pályázat keretében logisztika célját szolgáló fejlesztésnek minősül a logisztikai szolgáltatók által végrehajtott beruházás, amely TEÁOR’08 5210 raktározás, tárolás (TEÁOR’03-as 6312 tárolás, raktározás), illetve TEÁOR'08 6820 Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése (TEÁOR'03-as 7020 Ingatlan bérbeadása, üzemeltetése) céljára szolgáló építmény(ek) létrehozására, fejlesztésére irányul.
Logisztikai szolgáltató: olyan vállalkozások, melynek főtevékenysége logisztikai szolgáltatás.
Logisztikai szolgáltatások TEÁOR’08 szerint:
4920 Vasúti áruszállítás
4941 Közúti áruszállítás
4942 Költöztetés
4950 Csővezetékes szállítás
5020 Tengeri áruszállítás
5040 Belvízi áruszállítás
5121 Légi áruszállítás
5210 Raktározás, tárolás
5221 Szárazföldi szállítást kiegészítő szolgáltatás
5222 Vízi szállítást kiegészítő szolgáltatás
5223 Légi szállítást kiegészítő szolgáltatás
5224 Rakománykezelés
5229 Egyéb szállítást kiegészítő szolgáltatás
5310 Postai tevékenység (egyetemleges kötelezettséggel)
5320 Egyéb postai, futárpostai tevékenység
8292 Csomagolás
Megtartott munkahely
A támogatott projekt eredményeként megőrzött munkahelyek száma. Értéke megegyezik a Bázis létszámmal.
Megújuló energiát hasznosító technológiák alkalmazása
Amennyiben a fejlesztés során megújuló energiát hasznosító technológiák kerülnek alkalmazásra, és ezen technológiák elszámolható költsége az összes elszámolható költség minimum 8%-át eléri. Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a fenti kategóriába szigorúan értelmezve kizárólag a megújuló energia előállítását szolgáló berendezések bekerülési értékét képző költségek értendők bele (pl. geotermikus hőszivattyús padlófűtési rendszer kialakítása esetén kizárólag a hőszivattyú berendezés képzi a megújuló energiát hasznosító technológia részét, a padlófűtés kiépítése nem).
Szálláshelyfejlesztés
Szálláshelyfejlesztésnek minősül minden olyan fejlesztés és/vagy beruházás, amely a KSH építmény jegyzékében a „12 NEM LAKÓÉPÜLETEK” között nevesített szállodák, motelek, fogadók, panziók és egyéb szálló jellegű épületek, étteremmel vagy anélkül,
valamint az ifjúsági szállók, a hegyi menedékházak, gyermek- vagy családi nyaralótáborok, üdülő- és pihenőotthonok, egyéb, nyaralóknak készült máshova nem sorolt ingatlan.
Termelő/szolgáltató funkciójú épület/épületrész
A vállalkozás székhelyén/fióktelepén/telephelyén található épületek/épületrészek közül azok, amelyekben a pályázó fejlesztendő tevékenységének megfelelő termék előállítás, illetve szolgáltatás nyújtása történik (raktározási, tárolási, igazgatási, kereskedelmi, szociális, illetve bármely egyéb funkciót ellátó épületek/épületrészek nem értendőek bele). Amennyiben adott épületben termelő, illetve nem termelő funkcióval bíró épületrészek, helyiségek is helyet kapnak, úgy a kizárólag termelő funkcióval bíró helyiségeket szükséges figyelembe venni.
Turisztikai attrakció
Turisztikai vonzerő vagy attrakció az a természeti vagy kulturális örökség, amely a látogatót egy bizonyos helyszín meglátogatására ösztönzi, vagy konkrét, tudatos emberi tevékenység eredményeképpen létrejött létesítmény, amelyet kifejezetten turisztikai céllal, a látogatók szükségleteinek kielégítésére hoztak létre. A turisztikai attrakció lényeges ismérve, hogy a helyi gazdaságra és társadalomra érdemi hatás gyakorló turistaérkezést vált ki, és olyan szolgáltatások épülnek rá, amelyek hozzájárulnak a turisztikai munkahelyteremtéshez.
Az általános fogalmakat a Pályázati Útmutató H14. pontja tartalmazza.
F4. Mellékletek
1. Pályázati Útmutató a Regionális Fejlesztési Operatív Programok keretében megjelent
Pályázati Felhívásokhoz – 2012-02. számú verzió, és ennek mellékletei
2. Területi elhelyezkedés alapján adható pontok
3. Kitöltő program
4. Településlista mikrovállalkozások részére
5. Fajlagos költségmaximumok
6. Nyilatkozat minta barnamezős területről
7. Acéliparba tartozó vállalkozások meghatározása
8. Közszféra nyilatkozat
9. Nyilatkozat nagyvállalati ösztönző hatásról
10. Nyilatkozat átlátható szervezeti státuszról
Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:
Eszközbeszerzés 2007-2013
- GINOP - Mikro-, kis- és középvállalkozások termelési kapacitásainak bővítése
- Fiatal gazda 2014 pályázat rendelete
Komplex beruházások
Sajtótájékoztató
Kommentek:
Szólj hozzá te is!
Itt az utolsó óriási lehetőség! |
egy munkanapon belül válaszolunk!
Szechenyi 2020 |